Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 422 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The team of SU "St. Kliment Ohridski" considers this project as a means to develop the training of doctoral students in a qualitatively new direction. The successful implementation of the project will ensure a sustainable link between education - science - business. This will significantly improve the quality of education and the realization of the PhD graduates. This will make PhD programmes more attractive to young people and enable the University to attract the next generation of researchers and talents to academic careers. The development of applied scientific research and the commercialization of scientific research is also an expected outcome of the project. At the same time, it will ensure an increase in innovative potential in the creative arts and recreational industries. They are crucial for generating social and inclusive innovations and new business models that are slowing down their development due to lack of well-trained professionals, inadequately implemented public policies and outdated regulations.  These issues will be the main subject of analysis in the proposed doctoral programs. In addition, this project is also a means to improve the expert potential and qualification of scientists and academic faculty at SU "St. Kliment Ohridski".

The main activities of the project are: the establishment of an interdisciplinary doctoral school, implemented jointly by five faculties: Faculty of Philosophy, Faculty of Journalism and Mass Communication, Faculty of Pedagogy, Faculty of Slavic Philologies, Faculty of Classical and New Philologies, training of 20 PhD students, building a network of partnerships between the University and public institutions, NGO and business organizations to support modern education in the doctoral degree, realization of mobilities with the aim of increasing the qualification and support for the publication activity of doctoral students, ensuring publicity and sustainability of the achieved results.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и развитие на докторантско училище: “Професиите на бъдещето: социални иновации и развитие на компетентности в отговор на изискванията на креативните, рекреативните индустрии и съвременната медийна среда” : Целта на Дейност 1 е създаването на докторантско училище. За целта ще се разработят специализирани курсове за обучение на докторанти, които ще се прилагат съвместно по конкретни акредитирани докторски програми. Избраните докторски програми са следните: ДП Образователен мениджмънт; ДП Методика на обучението по чужд език, ДП Методика на обучението по български език, ДП Методика на обучението по литература, ДП Методика на обучението по руски език; ДП Теория и история на литературата, ДП Българска литература, ДП Руска литература, ДП Литература на народите на Европа, Америка, Африка, Азия и Австралия, ДП Фолклористика, ДП Общо и сравнително езикознание, ДП Теория и практика на превода, ДП Български език, ДП Славянски езици, ДП Германски езици, ДП Романски езици, ДП Класически езици, ДП Ирански езици, ДП Семитско-хамитски езици, ДП Тюркски, монголски езици, ДП Угро-фински езици, ДП Езици на народите на Азия, Африка и Америка, ДП Литература на народите на Европа, Америка, Африка, Азия и Австралия, ДП Общо и сравнително езикознание; ДП Философия на културата, политиката, правото и икономиката, ДП История на философията, ДП Логика, ДП Етика, Естетика, ДП Културология, ДП Социология; ДП Публична администрация, ДП Политология, ДП Европеистика; ДП Обща психология, ДП Психология на здравето, ДП Социална психология, ДП Трудова, организационна и икономическа психология, ДП Културна и диференциална психология, ДП Социални дейности; ДП Медии и комуникации, ДП Информационно-търсещи системи. По същество са идентифицирани следните предметни полета за работа на докторантите: gt;Тем. полета насочени към отражението на дигиталната трансформация върху професиите в креативните индустрии: ПН 3.5, 3.3, 3.1, 3.2, 3.4: Трансформации на медийните и комуникационните стратегии в контекста на дигитализацията и технологичната промяна в България, Иновативна икономика и комуникационно въздействие: модели на публична комуникация на бизнеса през ХХI век, Журналистика на данните и колаборацията между бизнес и академична среда. gt;Тем. полета насочени към необходимостта от промяна в образователната екосистема: ПН 1.1, 3.2, 3.3, 2.1: Моделиране и управление на образователни екосистеми за устойчиво развитие и интелигентна специализация на креативните и рекреативни 5.0 индустрии и ПН 3.4 Социални дейности: Интердисциплинарни стратегии и технологии за социално предприемачество и устойчива заетост в сферата на креативните и рекреативните 5.0 индустрии. gt;Тем. полета насочени към социалните, политически, етичните и психологическите аспекти на икономическата промяна и необходимостта от специфични управленски подходи: ПН 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4, 3.5: Политики за насърчаване и устойчивост на социалното предприемачество, Дигитални иновации в интелигентното информационно общество: изследване на информационното поведение на потребителите на креативните и рекреативните индустрии, Разработвате на постоянна национална система за предвиждане на новите работни места и свързаните с тях компетентности в креативните и рекреативните индустрии, Модели на успешно организационното поведение в креативните и рекреативните индустрии и личностни стратегии за успешно развитие. gt;Тем. полета насочени към развитието на специфични компетентностни модели: ПН 1.1, 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4: Новият век: антиутопии, научна фантастика и професиите на бъдещето, Новите медии, новите жанрове и новото авторство, Културните изследвания и ролята им в изграждането на регионални културни политики, Общности в риск: езици на неравенствата. gt;Тем. полета насочени към интеграцията на групи в неравностойно положение като фактор за устойчиво развитие: ПН 1.1, 2.1, 2.3, 3.1, 3.2, 3.3, 3.4: Междукултурният диалог в многоезикова Европа: проблеми на образованието, комуникацията, интеграцията, разбирателството и толерантността" (сътрудници по интеграцията като професия на бъдещето), Изграждане на приобщаваща среда за устойчиво развитие чрез езикова, социокултурна и професионална интеграция на бежанци и мигранти. 680 000.00 0.00
Проектни докторантури, за подпомагане на професионалното развитие на докторанти за провеждане на докторантури, пряко свързани с актуални потребности на конкретни икономически сектори, бизнеси и работодатели, публични институции, НПО и научни организации : Основни цели на Дейност 2 са: подобряване на приложния характер на докторантските изследвания, осигуряване на достъп но най-новите научни постижения, придобиването на преносими умения от докторантите и обвързването на научните им изследвания с конкретни потребности на креативните и рекреативните индустрии. Достъпът до международни институции и изследователски форуми е изключително важен за развитието на младия изследовател.Това дава възможност докторантите да споделя резултати от своите изследвания, дасъпоставя себе си със своите колеги от други страни, ще установи мястото на изследваната тема в полето на учени от институции с богата академична традиция ще обменя добри практики. В този ред на мисли възможността за допълнителна квалификация и публичност зад граница е съществена.Проектният екип ще създаде план за реализиране докторантските мобилности. Ще се идентифицират университети и изследователски центрове, които развита образователни програми и научни изследвания в областта на всяка една докторантура. На тази база ще се осъществят и планираните мобилности. СУ “Св. Климент Охридски” има изключително широка мрежа от контакти с различни университети и реализира стотици мобилности по Еразъм всяка година. На тази основа, смятаме, че ще успеем да реализираме успешно планираните дейности по осигуряване на възможно най-подходящи мобилности и за докторантите получили подкрепа в рамките на настоящия проект. Успешното публикуване на статии на докторантите, отразяващи резултатите от техните изследвания, ще бъде подпомогнато по два начина. Първо, като част от обучението, докторантите ще преминат специфична подготовка по методика на научно-приложното изследване, по разработване на текстове в съответствие със световните стандарти и по подготовка за публикация. това ще има даде необходимите зания и умения за разработване на качествени текстове, които да преминат успешно процеса на резцензиране в престижни издания. Второ, проектният екип ще изготви списък с препоръчани издания, съобразени с конкретните нужди на съответния докторант. Организирането на регулярен докторантски семинар с участието на всички докторанти, подпомогнати по проекта и техните научни ръководители ще даде възможност за по-активното включване на докторантите в академичната общност. Той ще подпомогне успешното реализиране на интердисциплинарните изследвания като установи постоянен контакт на докторантите не само с научните им ръководители, но и с останалите преподаватели, работещи по свързани теми. В докторантските семинари ще се включват и представители на асоциираните партньори, за да подпомогнат докторантите в приложната част от техните изследвания. Провеждането на годишна конференция ще популяризира допълнително резултатите от докторантските изследвания. 1 870 454.40 0.00
Повишаване на капацитета и уменията на академичния състав: От съществено значение за развитие на връзката образование - наука - бизнес и включването на потребителите на кадри в процеса по разработване на учебни програми и материали, при дефинирането на темите и при разработването на обучителни методи. Това ще се постигне като през целият период на реализиране на проекта ще се провеждат фокус-групи включващи представители на асоциираните партньори. Фокус-групите ще се провеждат и резултатите от тях ще се анализират в съответствие с възприетите научни стандарти. Основната им цел е да се идентифицират темите, върху които трябва да се акцентира при обучението на докторантите. Да се анализира степента на удовлетвореност и да се изведат подходящи обучителни практики. В допълнение, ще се разглеждат и възможностите за най-подходящите начини за провеждането на практики от докторантите. Провеждането на мобилност от страна на академичния състав е основен метод за въвеждане на иновативни подходи в обучението. Те ще дадат възможност на преподавателите да се запознаят с иновативни методи на преподаване и организиране на обучението в докторската степен. 93 990.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).