Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at promoting the process of educational desegregation and prevention of secondary segregation, including improving intercultural communication for learning in a multicultural educational environment in educational institutions with different concentrations of vulnerable groups on the territory of the municipalities of Gotse Delchev and Garmen. Through the implementation of the project, effective multicultural communities in educational institutions are promoted among participants in the educational process and interaction with stakeholders. The following activities are envisaged within the project:
A 1. Creation of school and local communities to support the process of school desegregation and reduce negative public attitudes in education.
A 2. Training of local and school administration, educational mediators and other stakeholders and pedagogical specialists for working in a multicultural environment, for acquiring, developing and applying competences and skills for democratic culture according to the Reference Framework of Competences for Democratic Culture, training for the implementation of the EU Charter of Fundamental Rights.
A 3. Mobility and exchange of experience.
A 4. School activities in support of desegregation.
The activities are selected to ensure the achievement of the set results, namely:
- overcoming prejudices and negative public attitudes in the process of desegregation in education;
- creating prerequisites for overcoming negative public attitudes and stereotypes based on ethnic origin;
- increasing the capacity of local and school administration and other stakeholders to work in a multicultural environment;
- increasing the motivation for learning of children and students at risk of early school leaving;
- improving intercultural communication for learning in a multicultural educational environment in educational institutions and interaction with stakeholders, including parents.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Създаване на училищни и местни общности в подкрепа процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието.: Дейност 1 се реализира чрез следните форми и средства: Поддейност 1.1 Осъществяване на консултативен процес на местните и училищни общности. Ще бъдат проведени съвместни сбирки/ микрорефендуми за предотвратяване на десегрегацията на местно ниво, информационни кампании/събития за преодоляване на предразсъдъци и негативни обществени нагласи на училищно и общинско ниво, вкл. изграждане на доверие. Осъществяването на взаимен консултативен процес е в съответствие с дейност 2 от одобрената КИТИ за работа с родители и други с цел насърчаване на десегрегацията на училищата, осигуряване на подкрепяща образователна среда и формиране на подкрепяща обществена среда. Всяко от училища - кандидатът и партньорът по проекта ще проведе по: - 8 съвместни сбирки/ микрореферендуми (по 2 на срок) по 6 часа, за които са предвидени както ПС, така и ЕОД. - 8 информационни кампании/събития (по 2 на срок) по 6 часа, които са предвидени както ПС, така и ЕОД. Общините, партньори в настоящия проект ще проведат по: - 20 съвместни сбирки/ микрорефендуми (по 5 на срок) по 6 часа, за които се предвидени ЕОД. - 20 информационни кампании/събития (по 5 на срок) по 6 часа, за които са предвидени ЕОД. В мероприятията, провеждани от училищата са предвидени средства за ПС и ЕОД. За общините, партньори по проекта са предвидени средства за ЕОД. Поддейност 1.2 Проучване на нагласите на ученици, учители, педагогически специалисти, медиатори, социални работници, родители, местна и училищна администрация, живущите в кварталите/районите на училища с висока и ниска или без концентрация на уязвими групи, НПО и други заинтересовани страни с оглед развитие на образованието в общината в контекста на образователната десегрегация. Поддейност 1.2 е в съответствие с дейност 3 от одобрената КИТИ за провеждане на проучване за нагласите. В рамките дейността ще бъдат поведени 4 проучвания (по едно проучване на срок) на нагласите на ученици, учители, педагогически специалисти, медиатори, социални работници, родители, местна и училищна администрация, живущите в районите на училища с висока и ниска или без концентрация на уязвими групи и други заинтересовани страни с оглед развитие на образованието в общините в контекста на образователната десегрегация. В проучванията ще участват всички партньори по проекта, като резултатите ще бъдат анализирани и обобщавани от ЕОД. На база на резултатите от тези проучвания ще могат да се проследяват измененията по отношение на нагласите на заинтересованите страни във образованието в общините в контекста на образователната десегрегация, мултикултурното образование и негативните нагласи към уязвимите групи. Поддейност 1.3 Провеждане на съвместни инициативи на училищно ниво с родители - родителски форуми, дискусии, беседи, и други родителски инициативи с участието на родители от маргинализирани групи и такива от немаргинализрани групи за опознаване и изграждане на доверие в училищната общност; вкл. участие на родители както от маргинализирани, така и от немаргинализирани групи при провеждането на училищни събития, празници и/или в обществения съвет на училището. Поддейност 1.3 в съответствие с дейност 2 от одобрената КИТИ за допълнителна работа с родители за насърчаване на десегрегацията на училищата. Ще бъдат проведени 32 родителски инициативи (по 16 във всяко училище) в т.ч. форуми, дискусии, беседи по 4 часа. С оглед на идентифицираните потребности от партньорите по проекта, ще бъдат назначени и медиатори. Целта на дейността е насърчаване участието на заинтересованите страни в процеса на образователна десегрегация на общинско ниво. В тази дейност ще бъдат обхванати представители на целевите групи като участници в образователния процес – ученици, родители, учители, както и образователни медиатори, социални работници, служители в общинската и училищната администрация, вкл. представители на Общински съвет и/или РУО, както и други граждани, представители на неправителствения сектор, други заинтересовани страни. 390 416.00 0.00
Дейност 2. Обучения на местна и училищна администрация, на образователни медиатори и други заинтересовани страни и на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, обучения за прилагане на Хартата на основните права на ЕС.: В рамките на Дейност 2 се предвижда да бъдат проведени обучения за местна и училищна администрация, на образователни медиатори/ социални работници и други заинтересовани страни и на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, Хартата на основните права на ЕС и за менторство и са в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директорите на двете училища, партньори по проекта, както следва: Поддейност 2.1 Обучения на педагогически специалисти с 1 квалификационен кредит Ще бъдат проведени обучения с присъждане на 1 (един) квалификационен кредит съгласно Наредба №15/2019 г. на министъра на образованието и науката за включените в проекта педагогически специалисти от партньорските училища по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, Хартата на основните права на ЕС и за менторство. Обучения на включените в проекта педагогически специалисти с присъждане на 1 (един) квалификационен кредит съгласно Наредба №15/2019 г. на министъра на образованието и науката. В рамките на дейността са предвидени да бъдат проведени 4 обучения по 8 човека в група. Всяко обучение ще се проведе в рамките на 16 академични часа. В обученията ще бъдат включени 32 педагогически специалисти от училищата партньори по проекта. Обученията са подбрани с оглед на идентифицираните потребности от Анализ-Декларация от директорите на двете училища, партньори по проекта. Едно лице може да участва в повече от едно обучение, с оглед на неговите потребности. Темите на обученията ще бъдат съобразени с индикативните теми, посочени в Анализ-Декларация от директорите на двете училища. Поддейност 2.2 Обучения без квалификационни кредити на включените в проекта педагогически специалисти, непедагогически специалисти като образователни медиатори, социални работни, училищна администрация и други по теми от Рамката за демократична култура за работа в мултикултурна среда, за работа за преодоляване на негативни обществени нагласи, обучения за работа в екип, по Хартата на основните права на ЕС и т.н. В рамките на дейността се предвиждат и обучения на образователни медиатори/социални работници/педагогически специалисти за менторство на новопостъпили ученици от маргинализирани групи и ежедневното им общуване с ученици от немаргинализирани групи с цел подпомагане адаптацията и социализацията им в училищна среда, като менторство се осъществява в рамките на 1 (един) срок. 2.2.1 Обучения на ПС, медиатори, администрация без кредити (4 акад. часа) В рамките на тези обучения са предвидени да бъдат проведени 8 обучения за до 52 лица от посочените по-горе категории. Едно лице може да участва в повече от едно обучение, с оглед на неговите потребности. 2.2.2 Обучения на ПС, медиатори, администрация без кредити (8 акад. часа) В рамките на тези обучения са предвидени да бъдат проведени 10 обучения за 52 лица от посочените по-горе категории. Едно лице може да участва в повече от едно обучение, с оглед на неговите потребности. Всички теми, на предвидените обучения ще се насочени към повишаване на знанията и уменията на участниците за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура. Настоящата дейност е в съответствие с дейност 1 от одобрената КИТИ за превенция и недопускане на дискриминация в образователните институции в посока обучители и обучаеми, чрез обучителни семинари, вкл. и за представители на местните власти. Целта на дейността е повишаване на знанията и уменията на местна и училищна администрация, на образователни медиатори, социални работници и други заинтересовани страни и на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура. 4 992.00 0.00
Дейност 3. Мобилност и обмяна на опит: Мобилността и обмяната на опит ще се осъществи чрез реализирането на следните поддейности: Поддейност 3.1 Обмяна на опит на управленско ниво в училище. В рамките на поддейност 3.1 са предвидени посещения на директор от училище с ниска или без концентрация на уязвими групи в училище с висока концентрация на уязвими групи и изготвяне на конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, вкл. вторичната сегрегация, преодоляване на стереотипи и негативни нагласи. Предвидили сме и директори от училища, които не са включени в проектното предложение като партньор, но които са с по-високи образователни резултати от включените в проектното предложение. Тези училища са Обединено училище „Христо Ботев“, с. Долно Дряново и Първо Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Гоце Делчев. Това са две училища, от които училищата партньори по проекта могат почерпят добри практики. В процеса на реализиране на поддейност 3 ще бъдат осъществени следните посещения: - Директорът на ОУ ,,Св. Паисий Хилендарски“ с. Баничан ще посети Об. училище ,,Христо Ботев“, с. Дъбница; - Директорът на Об. училище „Хр. Ботев“, с. Долно Дряново ще посети Об. училище ,,Христо Ботев“, с. Дъбница; - Директорът на Първо Основно училище „Св. Св. Кирил и Методий“, гр. Гоце Делчев ще посети Об. училище ,,Христо Ботев“, с. Дъбница ; Обмяната на опит на управленско ниво ще се осъществява извън ангажираността им по трудовото им правоотношение с тяхното училище и да завършва с изготвени конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, вкл. вторичната сегрегация, преодоляване на стереотипи и негативни нагласи в процеса на образователна десегрегация. За целта представят доклад с препоръки и мерки, които да бъдат отразени в училищния план за десегрегация на съответното училище. Поддейност 3.2 Обмяна на опит на ниво учебен процес от учители, др. ПС Предвидена обмяна на опит на ниво учебен процес между партниращите училища чрез посещения на педагогически специалисти от училище с ниска или без концентрация на уязвими групи в училище с висока концентрация на уязвими групи. Учители и др. ПС ОУ ,,Св. Паисий Хилендарски“ с. Баничан ще посетят Об. училище ,,Христо Ботев“, с. Дъбница с цел обмяна на опит и предаване на добри практики. 3.3.Мобилност на учители, др. ПС като гост-преподаватели Предвидена е мобилност на учители от училище с ниска или без концентрация на уязвими групи се включват (като гост-преподавател) в провеждането на часове в училище с висока концентрация на уязвими групи и обратно, и изготвяне на конкретни препоръки за подобряване процеса на преподаване за недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Ще бъдат реализирани мобилности на в двете училища, партньори по проекта, а именно: - Учители (като гост-преподавател) от ОУ ,,Св. Паисий Хилендарски“ с. Баничан ще посетят Об. училище ,,Христо Ботев“, с. Дъбница; - Учители (като гост-преподавател) Об. училище ,,Христо Ботев“, с. Дъбница ще посетят ОУ ,,Св. Паисий Хилендарски“ с. Баничан; Учителските мобилности са с продължителност 3 дни. 3.4. Мобилност на образователни медиатори между партниращите училища Чрез запознаване на учениците и родителите от немаргинализирани групи със специфичните характеристики на маргинализираните групи с оглед намаляване на предразсъдъци и негативни нагласи и др. Мобилност на образователни медиатори ще извършва в рамките на трудовия договор на назначените в училищата и общината образователни медиатори, социални работници и др., за което не се планират средства. Цялата дейност е в съответствие с дейности 8 и 9 от одобрената КИТИ във връзка с осъщественото на мобилността и обмяна на опит и добри практики. Целта на дейността е подобряване на управленския капацитет на училищата с по-голяма концентрация на уязвими групи и обмяна на опит. 30 480.00 0.00
Дейност 4. Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията.: Настоящата дейност включва: Поддейност 4.1 междуучилищни дейности между училище с висока концентрация на уязвими групи и училище с ниска или без концентрация на уязвими групи В рамките на дейността ще бъдат проведени съвместни състезания, игри, празници, фестивали, лагери, обменни визити, др. за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи, основани на етническа и културна идентичност, вкл. с участието на психолози; В рамките на дейността ще се провеждат: - Спорни състезания – (по волейбол и/или по футбол); - Фестивали на етносите - Празник на Планетата земя - Организиране на доброволческа кампания чрез изработка на различни ръчно-изработени изделия от ученици и представянето/предлагането им по време на организиран Училищен базар на етно-културните изкуства и занаяти под надслов „Различието обединява“ - Празник на музиката и изкуствата - Игри – викторини на тема: „Опознай родината, за да я обикнеш“ - Празник на талантите - Игра – конкурс за най-добър рецитатор - Организиране и провеждане на междуучилищен зелен лагер за опознаване и обмен на ценностни характеристики между различните етнически групи, който ще се проведе от двете партниращи училища. - И други Междуучилищни дейности (МУД) се планират, организират и провеждат съвместно между учениците от целевите групи в рамките на половин или един цял ден извън учебния план. Според броя на учениците същите се придружават от педагогически специалисти и други възрастни съгласно приложимата нормативна уредба. Поддейност 4.2 Допълнителни обучения по БЕЛ и математика Дейността се налага с цел да се подпомогне езиковото ниво на учениците от маргинализираните групи, чийто майчин език не е български, допълнителни обучения за преодоляване на дефицити по учебното съдържание и/или интегрирано-езикови обучения за предотвратяване отпадането от образование. При работата с родители, ученици и местната общност при изпълнение на дейностите по настоящата операция се разчита на активното участие на непедагогически персонал, като образователни медиатори, социални работници и др., съвместно с педагогически специалисти. Цялата дейност е в съответствие с дейности 6, 7 и 10 от одобрената КИТИ. Целта на дейността е да се повиши нивото на знания на учениците, чиито език не е майчин и тези, които имат дефицити по посочените проекти и да се повиши техния успех, респективно да се намали риска им от опадане от образователния процес. В дейност 4 ще участват всички обхвани от проекта ученици. 124 088.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).