Дейност 1. Създаване на училищни и местни общности в подкрепа процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието: Целта на дейността е насърчаване участието на заинтересованите страни в процеса на образователна десегрегация на общинско ниво. В тази дейност се обхващат представители на целевите групи като участници в образователния процес – ученици, родители, учители, както и служители в общинската и училищната администрация, вкл. представители на РУО - град Хасково, както и други граждани, представители на неправителствения сектор, други заинтересовани страни. В изпълнението на дейност 1 ще бъдат ангажирани 30 участници (ученици и родители) от малцинства (включително маргинализирани общности) - целева група с индикатор ЕЕСО15. Дейността ще бъде реализирана от страна и на двамата партньори по проекта - ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово. Всеки от двамата партньори ще предостави педагогически специалисти, както следва: от страна на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - 5 преподаватели; от ОУ „Христо Ботев“ - 3 преподаватели. Също така, ще бъдат ангажирани и десет експерти образователни дейности.
Дейност 1 включва следните дейности, които ще бъдат изпълнени поетапно, както следва:
- 2 срещи с опознавателна цел и взаимен консултативен процес, провеждащи се в района, в което живеят участниците от ромските малцинства;
- 2 информационни кампании за преодоляване на негативни обществени нагласи и изграждане на доверие - дискусии, беседи, въпроси и отговори;
- 2 брой родителски форум с участието на представители и от двамата партньори - родители, учители, училищни директори, експерти и други заинтересовани лица;
- 3 броя анкети за проучване на нагласите на ученици, учители, родители, педагогически специалисти и други заинтересовани страни: преди, по време на изпълнение на Дейност 1 и след приключването и. |
256 714.40
|
0.00
|
Дейност 2. Обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура , Хартата на основните права на ЕС: Обученията на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура ще се проведат два пъти в рамките на срока на изпълнение на проекта. В обученията ще се включат 12 педагогически специалисти от ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - град Хасково и 8 педагогически специалисти от ОУ „Христо Ботев“ - село Войводово. Примерни теми за обученията:
- Права на човека, демократични ценности, толерантност и уважение към различията;
- Развитие на емоционална интелигентност у учениците: Как да разпознаваме и управляваме емоциите. Стратегии за насърчаване на емоционалната интелигентност в класната стая;
- Изграждане на ключови социални умения: Умения за ефективна комуникация и сътрудничество. Разрешаване на конфликти и работа в екип;
- Изграждане на морални и нравствени ценности: Възпитание на етични и морални принципи у подрастващите. Ролята на учителя в формирането на ценностната система на учениците;
- Превенция на насилието в училище: Методи за разпознаване и предотвратяване на насилието. Подкрепа за жертвите на насилие и работа с агресорите;
- Интегриране на информационните технологии в обучението: Използване на електронни ресурси и дигитални инструменти в учебния процес. Създаване на електронни уроци и тестове;
- Гражданско и интеркултурно образование: Насърчаване на демократичните ценности и правата на човека. Работа в мултикултурна среда и насърчаване на толерантността. |
8 320.00
|
0.00
|
Дейност 3. Мобилност и обмяна на опит : Целите на Дейност 3 се реализират в няколко направления:
1. Мобилността и обмяната на опит на управленско ниво, осъществена чрез посещения на директора на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - училище с ниска или без концентрация на уязвими групи - в ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово - училище с висока концентрация на уязвими групи и изготвяне на конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, осъществява следните цели:
- Идентифициране на предизвикателства: специфичните предизвикателства, пред които са изправени училищата с висока концентрация на уязвими групи.
- Обмен на добри практики: Чрез наблюдение и взаимодействие, директорите могат да споделят успешни стратегии и методи, които могат да бъдат приложени за подобряване на учебната среда и намаляване на сегрегацията.
- Подобряване на интеграцията: Целта е да се разработят и внедрят мерките, залегнали в доклада с препоръки и мерки, които да подпомогнат интеграцията на уязвимите групи и да се предотврати сегрегацията в училищата.
Тази дейност е важна за създаването на по-инклузивна и справедлива образователна система, която да отговаря на нуждите на всички ученици.
2. Обмяната на опит на ниво учебен процес между партниращите училища - ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово, изразяваща се в посещения на педагогически специалисти, както и мобилност на учители (като гост-преподавател) в провеждането на часове и изготвяне на конкретни препоръки за подобряване процеса на преподаване за недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, осъществява следните цели:
- Обмен на добри практики: Педагогическите специалисти могат да споделят и внедрят успешни методи и подходи за работа с уязвими групи, които са доказали своята ефективност в различни контексти.
- Подобряване на учебния процес: Чрез наблюдение и участие в учебния процес, учителите могат да идентифицират и приложат нови стратегии за подобряване на качеството на преподаване и учене.
- Намаляване на дискриминацията: Посещенията и мобилността на учителите целят да повишат осведомеността и чувствителността към въпросите на дискриминацията, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност, и да разработят конкретни мерки за нейното предотвратяване.
- Изготвяне на препоръки: На базата на наблюденията и опита, учителите изготвят конкретни препоръки за подобряване на учебния процес и за създаване на по-инклузивна учебна среда.
- Подобряване на интеграцията: Целта е да се създадат условия за по-добра интеграция на уязвимите групи в учебния процес и да се осигури равен достъп до качествено образование за всички ученици. |
72 128.00
|
0.00
|
Дейност 4. Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията : Образователната десегрегация е процес, който цели да създаде равни възможности за всички ученици, независимо от техния социален, етнически или икономически произход. В този контекст, междуучилищните дейности играят ключова роля за насърчаване на интеграцията и сътрудничеството между учениците. Те предоставят средство за обмен на знания, умения и културни ценности, като същевременно укрепват социалните връзки и създават усещане за общност.
В рамките на община Хасково, ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ и ОУ „Христо Ботев“ са две учебни заведения, които активно участват в процеса на образователна десегрегация. Чрез междуучилищните дейности и допълнителните обучения, включени в рамките на Дейност 4, тези училища създават възможности за учениците да се включат в съвместни инициативи, които не само обогатяват техните знания и умения, но и насърчават взаимното уважение и разбирателство.В изпълнението на Дейност 4 ще бъдат ангажирани 15 участници-ученици от уязвими групи, получили подкрепа - целева група с индикатор SOI 1.4, както и 15 ученици от ПМГ „Акад. Боян Петканчин“. Дейността ще бъде реализирана от страна и на двамата партньори по проекта - ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ ОУ „Христо Ботев“, с. Войводово. Всеки от двамата партньори ще предостави педагогически специалисти, както следва: от страна на ПМГ „Акад. Боян Петканчин“ - 7 преподаватели; от ОУ „Христо Ботев“ - 3 преподаватели. Също така, ще бъдат ангажирани и седем експерти образователни дейности.
Дейност 4 включва следните дейности:
-Зелени училища с продължителност 5 дни, проведено 2 пъти в рамките на проекта;
-Панаири на извънкласните дейности с продължителност два пълни дни, проведен 2 пъти в рамките на проекта;
-Полудневни спортни състезания - 8 броя;
-Фестивали на изкуствата с продължителност 1 пълен ден, проведен 2 пъти в рамките на проекта;
-Допълнителни обучения, включващи предметите:
1. Математика:"Забавна математика: Игри и предизвикателства за ученици в 5, 6 и 7 клас": Интерактивни задачи и игри;Работилници и проектно-базирано учене;Дискусионни форуми и групови занятия;Индивидуални и групови практики с помощта на технологии;Физически дейности и задачи на открито.
2. Природни науки:„Биосвят“: разкриване на научни истини за редица биологични явления, за функцията на растителните и животинските тела и за жизнените процеси около нас. Изграждане на умения за самооценка на постиженията и откриване на пропуски, които трябва да бъдат преодолени.
3. Английски език:
Обучението по английски език има за цел овладяване на основни знания, умения и отношения, свързани с общуването и изграждането на комуникативни компетентности на ученика. Тематичните области, езиковите средства и речевите дейности, включени в програмата са ориентирани към интересите, възрастта и опита на учениците и следват принципа за повторяемост, за постепенно разширяване и задълбочаване на знанията, уменията и компетентностите.
Умението за общуване на английски език е свързано с обучението и по другите ключови компетентности. То спомага развитието на езиковата и обща култура на учениците, насърчава ги да осмислят националната си идентичност в условията на езиково и културно многообразие, изгражда междукултурни компетентности и ги подготвя за общуване с други културни и езикови общности, изгражда умения за самостоятелно развитие чрез инициативност, творчество, решаване на проблеми, вземане на самостоятелни решения, критично мислене, развива умения за работа в екип, изгражда умения за учене.
4. Спорт:
"Спорт за всички и здравословно хранене“ за ученици в 5, 6 и 7 клас
Цели на обучението:
- Да се развият и подобрят физическите качествата – сила, издръжливост, координация и ловкост;
- Да се насърчи интересът към различните видове спорт чрез игри, загадки и практически предизвикателства;
- Да се покаже приложението на спорта в реалния живот и други науки;
- Да се създадат навици за здравословно хранене;
- Да се създаде атмосфера на удоволствие и открития в процеса на учене. |
84 778.00
|
0.00
|