Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 422 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal is in line with the Strategic Framework for the Development of Education, Training and Learning in the Republic of Bulgaria (2021-2030); National strategy of the Republic of Bulgaria for equality, inclusion and participation of the Roma (2021-2030), Regional strategy for support for personal development of children and students in Yambol district (2023-2024), Strategy for support for personal development of children and the students in Tundzha municipality (2023-2024), ZPUO, Ordinance on inclusive education, Ordinance No. 13/2016 on civil, health, environmental and intercultural education, etc. 
The project includes activities to support the personal development of students of different ethnicities and for their intercultural education, to promote positive interaction between the components of the school community: students and parents of different ethnicities, teaching and non-teaching staff; trainings for pedagogical specialists and non-pedagogical staff, incl. educational mediators; educational mediation to support intercultural education of students and to develop communities of active parents. Through the activities, intercultural education and the values of democratic culture are realized and affirmed - better understanding and acceptance of differences, the formation and development of tolerance in the educational environment and beyond. Measures are being taken to prevent and correct stereotypes and prejudices related to ethnicity, gender, social status. By promoting mutual recognition, acceptance and respect for the characteristic and specific traditions of different ethnicities, the richness of their cultures, the sharing of common values, an innovative, interactive long-term model for the affirmation of intercultural education and the achievement of common goals with equal, conscious participation is being built and implemented .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Работа с деца и ученици чрез разнообразни форми и средства за осъществяване на интеркултурно образование в дух на толерантност и взаимно уважение.: Проектната дейност цели създаване на позитивна среда за практическа насоченост на училищното образование като процес на обучение, възпитание и социализация чрез разнообразни форми и средства за обща подкрепа за личностно развитие на децата и учениците в училищата на територията на община „Тунджа“. Работата с деца и/или ученици от целевите групи от 10 училища-партньори ще се реализира чрез различни форми за обща подкрепа за личностно развитие: - Занимания по интереси (ЗИ) по различни тематични направления в извънкласна форма: ателие, клуб, състав, работилница и др. ЗИ ще бъдат организирани в 10-те училища- партньори - общо 12 форми на ЗИ: ОУ „Хр. Ботев“, с.Ботево - ателие "Фолклорно наследство"; ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, с.Бояджик- ателие по фотография; Св.св. Кирил и Методий“, с.Веселиново-ателие по изобразително изкуство; Св. св.Кирил и Методий“, с.Дражево- клуб "Фолклор и традиции"; НУ „В. Левски“, с.Завой -клуб по екология и ателие-за театър; НУ „Св. Кл. Охридски“, с. Крумово - театрално ателие; ОУ „Хр. Ботев“, с.Кукорево – мажьоретен състав и клуб за народни танци; ОУ „ Св. П. Хилендарски“, с.Роза: ателие - спорт за здраве, занимателна наука и изкуства на сцена; СУ „Св. П. Хилендарски“, с. Скалица -клуб за народни танци; ОбУ „В. Левски“, с.Тенево-ателие по фотография. ИЗ ще се реализират през 4 уч. срока, като в 12 -те форми на ЗИ ще участват общо 120 ученици от различни етноси. 1.2.Тематични интерактивни срещи (ТИС) с представители на местната власт, професионални съсловия, НПО в обществена полза, читалища, творци и др. ТИС ще допринесат за формирането на идентичността на учениците: положителна Аз-концепция, себеутвърждаване, гордост от принадлежност към училищната, етническата и местната общност. В 10-те училища - партньори са планирани общо 12 ТИС. Всяка една ТИС е с продължителност 2 ч. и се води от 1 ЕОД. 1.3. Изнесени занимания в музеи, галерии, театри, библиотеки, спортни зали, обсерватории, природни и археологически паркове и др. ИЗ целят осигуряване на достъп на учениците от целевите групи до националното и световното културно-историческо наследство, природни забележителности, съвременното изкуство, спорт и др. Ще допринесат за обогатяване на знанията им за измеренията на културата, свързани с колективната памет и ще подобрят уменията им за позитивна комуникация, толерантни междуличностни отношения в извънучилищна образователна среда. За един учебен срок ще се проведат 5 ИЗ с участието на общо 200 ученици от всичките 10 училища – партньори от община „Тунджа“. 1.4. Междуучилищни дейности (МУД). Цел: Осигуряване на условия за интекултурно образование и комуникация между деца и ученици от целевите групи от 10 – те училища-партньори по проекта. За един уч. срок е планирано да се проведат общо 4 МУД, като една МУД е с продължителност 4 ч. В организацията на 1 МУД участват общо 27 ПС от училищата – партньори. Индикативният брой часове за провеждане на 4 МУД за един уч. срок е общо 432 ч. В МУД ще се включат общо 175 деца и ученици от общинските училища – партньори по проекта. 1.5. Образователни междуучилищни екскурзии (ОЕ) извън населеното място. Цел: Създаване на условия за разширяване на интеркултурно интегрирано знание, за развитие на на социално емоционалната интелигентност на учениците от целевите групи. Образователните и екскурзии са еднодневни с продължителност 8 часа, като в една образователна екскурзия участват ученици, ПС от две или повече общински училища с различна концентрация на уязвими групи. Във една образователна междуучилищна образователна екскурзия участват средно 35 ученици от различни етноси, 10 педагогически специалисти от училищата – партньори по проекта, както експерт образователни дейности. Педагогическите специалисти имат 8 часа ангажираност, а ЕОД – 2 ч. за една ОЕ. Всяко училище партньор по проекта ще участва в еднодневна образователни екскурзия за един учебен срок – в общо 4 ОЕ за 4 учебни срока в рамките на продължителността на проекта. 284 328.00 0.00
Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурното образование в мултикултурна среда.: Повишаване качеството на приобщаващото и интеркултурното образование в мултикултурната образователна среда на малкото училище в Община "Тунджа" чрез предоставяне на педагогическите специалисти достъп до различни възможности, свързани с професионална квалификация и поддържащото обучение като част от саморазвитието и ученето през целия живот. Дейността включва обучения на педагогически специалисти (ПС) и на непедагогически персонал - образователни медиатори (ОМ) за работа в мултикултурна среда. Планираните обучения на педагогически специалисти са с присъждане на 1(един) квалификационен кредит или без квалификационни кредити ще се проведат съгласно Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Обученията на непедагогическия персонал са за назначените по проекта образователни медиатори и/или непедагочески персонал, назначен в общинските училища - партньори по проекта. Непедагогически персонал (образователни медиатори, социални работници и др.) училищата- партньори по проекта ще бъдат включени в обучения за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократични култура, при условие, че не са участвали в обучения по същата тематична насоченост. Обученията за педагогическите специалисти и за непедагогическите специалисти са само по теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура , в съответствие с обоснованата потребност в представения Анализ-Декларация от директора на съответната образователна институция. Педагогически специалисти, образователни медиатори и друг непедагогически персонал, които са преминали обучения за работа в мултикултурна среда по ОП НОИР, национални програми и/или международни програми и проекти, ще бъдат допуснати и включени в обучения по теми Референтната рамка на компетенциите за демократична култура по настоящата Дейност 2., които са различни от темите на предходните обучения за работа в мултикултурна среда. В обучения за педагогически специалисти (ПС) с присъждане на квалификационни кредити ще участват общо 48 учители (ПС) от 10- те училищата - партньори: ОУ „Хр. Ботев“, с.Ботево - 2 ПС; ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, с.Бояджик- 5 ПС; Св.св. Кирил и Методий“, с.Веселиново- 5 ПС; ОУ "Св.. св.Кирил и Методий“, с.Дражево- 2 ПС; НУ „В. Левски“, с.Завой - 10 ПС; НУ „Св. Кл. Охридски“, с. Крумово - 2 ПС; ОУ „Хр. Ботев“, с.Кукорево – 8 ПС; ОУ „ Св. П. Хилендарски“, с.Роза - 2 ПС: СУ „Св. П. Хилендарски“, с. Скалица - 10 ПС; ОбУ „В. Левски“, с.Тенево- 2 ПС. В обучения за педагогически специалисти и за непедагогически специалисти, вкл. образователни медиатори, без присъждане на квалификационни кредити ще участват общо 56 лица ( 46 педагогически специалисти (ПС) и 10 образователни медиатори (ОМ)): ОУ „Хр. Ботев“, с.Ботево - 2 ПС и 1 ОМ; ОУ „Св. св. Кирил и Методий“, с.Бояджик- 5 ПС и 1 ОМ; Св.св. Кирил и Методий“, с.Веселиново- 5 ПС и 1 ОМ; ОУ "Св.. св.Кирил и Методий“, с.Дражево- 2 ПС и 1 ОМ; НУ „В. Левски“, с.Завой - 10 ПС и 1 ОМ; НУ „Св. Кл. Охридски“, с. Крумово - 3 ПС и 1 ОМ; ОУ „Хр. Ботев“, с.Кукорево – 4 ПС и 1 ОМ; ОУ „ Св. П. Хилендарски“, с.Роза - 2 ПС и 1 ОМ: СУ „Св. П. Хилендарски“, с. Скалица - 10 ПС и 1 ОМ; ОбУ „В. Левски“, с.Тенево - 3 ПС и 1 ОМ. Целевата група педагогически специалисти е определена в съответствие с обоснованата потребност в Анализ-Декларация - приложение I, представена от директора на съответното училище - партньор по проекта. 48 600.00 0.00
Интензивна работа и подкрепа за изграждане на общност от активни родители в училищата от община "Тунджа" чрез интерактивни срещи, кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование чрез образователни медиатори. : Дейността цели осигуряване на условия и възможност на родителите от уязвими и на родителите от неуязвими групи да се включат в процеса на интеркултурно образование на учениците и осъществяване на подкрепа за образованието на учениците, при чийто родители отсъства мотивация за образование на техните деца чрез подхода родители подкрепят родители и модела на образователна медиация. Интензивната работа с родителите ще допринесе за подобряване на диалога между родителите, за повишаване на мотивацията им активно участие в училищния живот и ще реализира мерки за тяхното овластяване и включване в процеса на вземане на решения от тяхната компетентност за образованието, възпитанието и социализацията на учениците в мултикултурна среда. Отчитайки, обстоятелството, че родителите възпитават децата си чрез личен пример, работата по проектната дейност ще е с фокус върху родителска общност за дълбоко осъзнаване на родителските им отговорности за образованието на техните деца. Целева група на подкрепата за изграждане на общност от активни родители в 10 - те общински училища - партньори по проекта, са родители на ученици, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български. Подкрепата на родителите от уязвими и от неуязвими групи ще бъде реализирана чрез различни интерактивни форми: интерактивни срещи, тематични общностни събития и инициативи, кратки обучения, тренинги и др., Дейността ще се организира и провежда от назначените по проекта общо 10 образователни медиатори - по един във всяко от общинските училища - партньори по проекта: ОУ "Христо Ботев", с. Ботево; ОУ "Св. св. Кирил и Методий", с. Бояджик; ОУ "Св. св. Кирил и Методий", с. Веселиново, ОУ "Св. св. Кирил и Методий", с. Дражево, НУ "Васил Левски", с. Завой, НУ "Св. Кл. Охридски", с. Крумово, ОУ "Хр. Ботев", с. Кукорево; ОУ " Св. П. Хилендарски", с. Роза; СУ "Св. П. Хилендарски", с.Скалица и ОбУ "В. Левски", с.Тенево. Всеки един от 10-те образователни сътрудници ще бъде ангажиран по трудов договор на 4 часова заетост, като в длъжностната му характеристика бъдат конкретизирани отговорностите му във връзка с проектната дейност. ОМ ще работят с родителите в образователна среда, в подходящи пространства извън нея: зали на народни читалища, кметства, открити социални зони в населеното място, в което е ситуирано съответното общинско училище - партньор по проекта и/или в населени места, от които средищното училище приема ученици, и на терен. В проекта от 10 - те училища -партньори, общо 8 са средищни и осъществяват прием на ученици от други населени места на територията на общината. Изнесените срещи с родители от целевите групи в други населени места, ще осигури чрез по - голям териториален обхват, условия и възможности за консолидиране на родителската общност и приобщаване на родителите на ученици от селата, от които средищното училище приема ученици. При планиране на дейността образователните медиатори ще бъдат подпомогнати от директорите на училищата - партньори; от ПС - класни ръководители, психолози, педагогически съветници, здравни медиатори, кметове /кметски наместници, неформални лидери на местните ромски общности и др. Образователните медиатори ще бъдат "културни посланици" и ще работят с родителите от уязвими групи и с родители от неуязвими групи за повишаване на тяхната информираност и популяризиране на ценностите на демократичната култура; за развитие на родителските им умения за положителна междуличностна комуникация в ежедневния живот и за конструктивен диалог с училището; за промяна на нагласите и преход от неутрални или негативни нагласи към добронамерено отношение и поведение към представителите на друга етническа група. Основни акценти на работата на образователните медиатори с родителите в тази посока ще бъдат: преодоляване на стереотипи и предразсъдъци; културна чувствителност и интелигентност при личните и колективни взаимоотношения; уважение и толерантност, емпатия, асертивно поведение. 158 400.00 0.00
Дейност 4. "Заедно за толерантност" - провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност.: Дейността има за цел да подкрепи положителното интеркултурно взаимодействие в мултикултурна образователна и общностна среда, да намали напрежението и конфликтността между всички компоненти на училищната общност - ученици, учители, родители, непедагогически персонал, да вдъхнови и допринесе за повишаване на вътрешната мотивацията за участие в дейностите за приобщаване и за интеркултурно образование. Дейността включва организиране и провеждане на информационни кампании за представяне и утвърждаване на ценностите на гражданското общество, интеркултурното образование, устойчивото екологично развитие, здравословен и природосъобразен начин на живот; превенция и корекция на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи; проявления на насилието, вкл. вербалното насилие чрез езика на омразата; спазване на училищния и обществени ред и норми; управление на гнева и мирно решаване на конфликти; как да се познаят фалшиви новини; манипулирането на обществени нагласи относно раса, етнически произход, религиозна принадлежност, др. В информационните кампании ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български от всички компоненти на училищна общност. ИК ще се осъществяват под формата общностни събития, информационни дни, тематични инициативи и др. в общинските училища -партньори по проекта, в открити пространства -паркове, спортни площадки, в зали на местни народни читалища, в ЦПЛР - Общински център за изкуство и извънучилищна дейност "Тунджа", с. Кабиле и/или в Център за иновации и детско развитие "Тунджа", с. Козарево, община "Тунджа". Всяка от информационните кампании ще се провежда от 2 -ма експерти образователни дейности със съдействието на образователния медиатор на съответното училище-партньор по проекта. Една информационна кампания ще е с продължителност до 2 астрономически часа. Планирани са за всяко училище - партньор по проекта по една информационна кампания през учебен срок - общо 4 информационни кампании за 4 учебни срока в рамките на проекта. Организацията, отговорна за изпълнението на дейността е „Сдружение „Ромска академия за култура и образование“, гр. Сливен“, която ще осигури и координира работата на експертите образователни дейности, ангажирани с провеждането на информационните кампании " Заедно за толерантност". Информационните кампании ще допринесат за консолидиране на училищните общности и ще има положително въздействие върху развитието местните общности. ИК ще се превърнат в широк дискусионни интерактивни форуми, на които ще бъде предоставена възможност за диалог между училище, родители/ семейство/ ученици/ местна власт и местна общност за изграждане на нагласи към толерантност. Информационните кампании ще са отворени и в тях бъдат привлечени за участие родители и ученици от уязвими общности, родители и ученици от неуязвими общности, педагогически и непедагогически персонал от училищата-партньори по проекта; представители на ученическите съвети; на обществените съвети в общинските училища; на местната власт; на общинска администрация; на РУО -Ямбол; на социални услуги в общността; общинска администрация, младежки НПО; читалища и др. заинтересовани страни. Информационните кампании ще допринесат за подобряване на психо-климата и положителното развитие на образователната и социалната среда на учениците, отчитайки че, учениците се учат и изграждат своята идентичност не само в училище, а и в обкръжаващата ги социална среда, в неструктурирана и неформална обстановка - на улицата, в парка, по спортните площадки и др. В семейството и в общественото пространство на малките населени места в община "Тунджа" учениците усвояват основни социални компетентности и затова е важно училищните и местните общности да бъдат обединени и да подкрепят личностното развитие на учениците и тяхното социално включване в реалностите на мултикултурната среда. 5 280.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).