Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project proposal (PP) aims to promote the positive attitude of the representatives of the target groups from the municipalities of Dzhebel and Kardjali and Isperih towards diversity in all areas of human life.
The main problems to which the PP is directed are: poor command of the Bulgarian language by the children/students on the territory of the municipality; parental disinterest and low motivation to support their children's education; lack of a systematic, complex program for financing intercultural education.
Through the activities set out in the PP, intercultural communication for learning in a multicultural educational environment will be improved between 416 children/students from 7 educational ins/tions (3 DG and 4 schools operating on the territory of 3 mun/s), with a different concentration of vulnerable groups.
The planned activities will encourage the creation of effective multicultural communities between 7 educational institutions in 3 municipalities and 1 community center.
2 educational institutions from group 5 are included in the PP; 1 educational ins/tion of groups 1 and 4 without concentration of children from vulnerable groups.
The set indicators in PP:
- SOI 1.4 - 204
- EECO15 - 408
- SOI 1.5 - 69 (58 PS and 11 non-ped. p-l)
- IP 1.4.1/2 - 212
- IP 1.11.3. – 416
- SRI 1.2 – 200
- EECR03-57
The achievement of the set indicators will be realized through the following activities:
D1 - conducted joint activities in 3 thematic clubs between 204 children and students whose mother tongue is not Bulgarian, and 212 children and students whose mother tongue is Bulgarian; 20 thematic meetings and talks; 15 Ecofestivals; 12 external classes; 8 educational excursions.
D2 - 3 conducted trainings on democratic culture for 58 PS with the awarding of 1 qualification credit and 3 for 11 non PS
D3 - appointed 11 non-pedagogical specialists; active work with at least 416 parents.
D4 - conducted an information campaign with over 500 participants
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование.: Целта на Дейност 1 (Д1) е насочена към разнообразяване на формите за ефективно осъществяване на интеркултурно образование за развитие на демократична култура и гражданско образование. Целева група на Д1 са 204 деца и ученици, чийто майчин език не е български, както и 212 деца и ученици, чийто майчин език е български. Д1 ще обхваща 7 образователни институции (3 детски градини и 4 училища) на териториите на 3 общини (Джебел, Кърджали, Исперих) и ще обхваща общо 416 деца и ученици, които ще бъдат включени в различните дейности по Д1, както следва: Партньор 1 (П1). ДГ „Щастливо детство“, гр. Джебел - не фигурира в Приложение 6а, 47 деца на възраст 4-7 г. П2. ДГ „Изгрев“, гр. Джебел - не фигурира в Приложение 6а, 40 деца на възраст 4-7 г. П3. ДГ "Слънце", гр. Исперих, общ. Исперих - не фигурира в Приложение 6а, 20 деца на възраст 4-7 г. П4. ОУ "Отец Паисий", с. Подайва, общ. Исперих - група 5, 155 уч-ци, от които 92 начален етап, 63 в прогимназиален етап П5. ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Глухар, общ. Кърджали - група 5, 34 уч-ци, от които 13 начален етап, 21 в прогимназиален П6. СУ „Христо Ботев“, гр. Джебел - не фигурира в Приложение 6а, 100 уч-ци, от които 60 начален етап, 30 в прогимназиален и 10 в гимназиален П7. ПГ „Руска Пеева“, гр. Джебел - група 1, 20 уч-ци, от които 20 в гимназиален етап I. Занимания по интереси Дейността ще се реализира в съответствие с етапите, предвидени в Механизма за съвместна работа (секция 11 от ФК). Етап 1) Разработване на програми за 3 клуба, разпределени в общо 11 сборни групи (СГ) за занимания по интереси за общо 180 участника от целевите групи, насочени към ефективно осъществяване на интеркултурно образование, въз основа на предварително предпроектно проучване и обобщен анализ на потребностите в целевите образователни институции. Програмите ще бъдат разработени от 3-ма ЕОД. С оглед широкия партньорски консорциум и необходимостта от осигуряване на непрекъснат експертен мониторинг и координиране на изпълнението на проектните дейности, към Община Джебел ще бъдат назначени 3-ма ЕОД (2-ма за учебните заведения на територията на Джебел и 1 за Исперих). Те ще сформират Експертно-координационен център (ЕКЦ) към Общината, който ще бъде различен от ЕОУП, но и в непрекъснат контакт и взаимодействие с него. Всеки ЕОД ще има различен експертен профил, отговарящ на потребностите на проекта. Изборът на членовете на ЕОД ще бъде осъществен от комисия от Общината и ще се основава на предварително заложени критерии. В ЕКЦ ще влизат и координаторите/директорите на 7-те образователни институции. Етап 2) Стартиране на занимания по интереси в училищата и детските градини с концентрация на деца от уязвими групи, и такива, в които няма концентрация на деца от уязвими групи за 180 участника. Проектът предвижда, в рамките на 3 уч. срока, да бъдат организирани занимания по интереси в следните 3 тематични клуба: А. Клуб "Заедно се учим и растем!“ (3 сборни групи за общо 46 участника). Целта на клуба е отваряне към културната другост, уважение към културното разнообразие, насърчаване на четенето за различни културни традиции и др.- образователно направление БЕЛ: = 1 СГ между П1 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П2 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П4 (5 ученици) + П3 (5 деца) Б. Клуб "Заедно празнуваме!“ (4 сборни групи за общо 67 участника). Клуб за музика и народни танци - образователно направление Музика / Танци: = 1 СГ между П1 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П2 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П4 (10 ученици) + П3 (5 деца) = 1 СГ между П6 (6 ученици) + П7 (10 ученици) В. Клуб "Заедно спортуваме!“ (4 сборни групи за общо 67 участника). Клуб за различни видове спортни занимания и състезания (плуване и баскетбол) - образователно направление Физическа култура: = 1 СГ между П1 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П2 (8 деца) + П5 (10 ученици) = 1 СГ между П4 (10 ученици) + П3 (5 деца) = 1 СГ между П6 (6 ученици) + П7 (10 ученици) 221 838.18 0.00
Дейност 2: Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. : Целта на Дейност 2 (Д2) е насочена към провеждане на 3 различни тематични обучения за общо 58 педагогически специалисти и, съответно, 3 различни тематични обучения за общо 11 образователни медиатори/социални работници/помощници на учителя (непедагогически персонал) от следните образователни институции, както следва (първата цифра посочва броят на ПС, а втората - на образователните медиатори/социални работници/помощници на учителя, които ще бъдат назначени по проекта): 1. ДГ „Щастливо детство“, гр. Джебел - 9/2 2. ДГ „Изгрев“, гр. Джебел - 6/2 3. ДГ "Слънце", гр. Исперих, общ. Исперих - 2/1 4. ОУ "Отец Паисий", с. Подайва, общ. Исперих - 21/1 5. ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Глухар, общ. Кърджали - 9/1 6. СУ „Христо Ботев“, гр. Джебел - 10/2 7. ПГ „Руска Пеева“, гр. Джебел - 1/2 Дейноста ще се изпълнява в рамките на 3 учебни срока. Проектното предложение предвижда подкрепа за професионално израстване и развитие на професионалните умения на ПС чрез обучения, които завършват с присъждане на един квалификационен кредит, съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. Всяко от 3-те тематични обучения ще бъде с продължителност 16 уч.ч. в хибридна форма, от които 8 уч.ч. присъствено. 58-те ПС ще бъдат разделени в 7 групи. Или 7 гр. х 3 вида обучения = 21 обучени групи. Индикативният тематичен обхват на 3-те обучения за 58-те педагогически специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура, в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда, включва следните индикативни теми: 1. Придобиване, развиване и практическо прилагане на 20 компетенции на основно, средно и напреднало ниво, измервано чрез 135 ключови дескриптори, съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура в образователната система; ценности, нагласи, умения, знания. 2. Практически модели за интеркултурно образование в мултикултурна среда. 3. Методи за поощряване на участието на децата/учениците в общностни инициативи. Развитие на техните умения за активно гражданство. 4. Развитие на уменията на децата/учениците за сътрудничество, екипна ефективност и конструктивно управление на конфликти. Инструменти за развитие на емоционалната интелигентност, емпатията и др. 5. Превенция и управление на предразсъдъците, ксенофобията и дискриминацията в образователна среда. Съгласно чл. 43, ал. 3 от Наредба №15 от 22.07.2019 г. обученията за присъждане на квалификационни кредити и обученията без присъжданена квалификационни кредити се извършват от Висши училища, научни организации, специализирани обслужващи звена или обучителни организации, чиито програми са одобрени от министъра на образованието и науката или от оправомощено от него длъжностно лице. Обучителната организация ще бъде избрана по реда на ЗОП с възложител – Община Джебел. Конкретните теми на 3-те обучения за ПС ще бъдат уточнени с избрания външен изпълнител. Обхватът на 3-те обучения за 11-те образователни медиатори/социални работници/помощници на учителите най-общо включва следните теми: демократична култура - принципи; обхват и основни послания в Референтната рамка на компетенциите за демократична култура; практическо приложение на рамката в образователна среда - добри практики, примери и др. Всяко обучение ще се провежда в 1 група х 4 акад. часа. Програмите на обученията ще са аналогични с тези за ПС, но ще бъдат с намален теоретичен фокус и преобладаващо практически ориентирано съдържание. Конкретните теми на обученията за 11-те непедагогически персонал ще бъдат уточнени с избрания изпълнител. Чрез Д2 ще бъдат постигнати следните индикатори: SOI 1.5 - обучени общо 69 лица (58 ПС и 11 непед. с-сти) и EECR03 - 57 (участници, които при напускане на операцията получават квалификация). 7 830.00 0.00
Дейност 3: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители.: Целта на Д3 е насочена към интензивна работа с родители на деца/ученици, чийто майчин език не е български, както и с други родители, чийто майчин език е български. Д3 ще обхване като минимум 416 родители (по 1 за всяко дете/ученик, включени в ПП), както следва: П1. ДГ „Щастливо детство“, гр. Джебел - 47 П2. ДГ „Изгрев“, гр. Джебел - 40 П3. ДГ "Слънце", гр. Исперих, общ. Исперих - 20 П4. ОУ "Отец Паисий", с. Подайва, общ. Исперих - 155 П5. ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“, с. Глухар, общ. Кърджали - 34 П6. СУ „Христо Ботев“, гр. Джебел - 100 П7. ПГ „Руска Пеева“, гр. Джебел - 20 Етап 1: За интензивната работа с родителите в Община Джебел ще бъдат назначени 11 човека - непедагогически персонал (образователни медиатори/ социални работници/помощници на учителите), които ще бъдат подпомагани от педагогически специалисти. Всички непедагогически специалисти ще бъдат назначени на 4 часов работен ден. Медиаторите/социалните работници/помощниците на учителите се назначават с цел улесняване на работата с родителите чийто майчин език не е български, които възпрепятстват редовното посещаване на учебни занятия или не оказват необходимата подкрепа на своите деца/ученици за включване в образователния процес. Броят на непедагогическия персонал е установен на база на данните, получени в Анализ-Декларациите от директорите на целевите образователни институции. Етап 2: Провеждане на въвеждащо обучение (първото от 3-те планирани по Дейност 2) на назначения непедагогически персонал за представяне на целите на проекта; спецификите и фокуса му върху демократичното гражданство и интеркултурното образование; очакванията на конкретното учебно заведение, в което ще работят на база на данните от Анализ-Декларациите от директорите на съответната образователна институция. Ще бъде проведено практическо обучение за работа с родителите. Етап 3: Дейността предвижда създаване на "Училище за родители" и "Родителски кубове". Работата на училището за родители ще се координира от Експертно-координационния център към Община Джебел. 1. Целта на "Училището за родители" ще бъде насочена към интензивна работа с родители от целевата група чрез провеждане на срещи и кратки обучения по теми свързани с демократичната култура. 2. Създаване на „Родителски клубове“ във всяка от 7-те образователни институции. Насочени са към мотивиране и ангажиране на родителите на деца и ученици, чийто майчин език е български и тези чийто майчин език не е български, към придобиване на умения да действат като партньори и сътрудници на детската градина/училището в рамките на интеркултурното образование; към активно включване и овластяване в инициативи на детската градина/училището, във връзка с превенцията на отпадането на учениците от училище. Темите на работата с родителите ще включват и: гражданско, здравно, екологични, интеркултурно образование, мотивация за участие в училищния живот. 3. Кратко обучение „Моят бъдещ първокласник“ / „Моето дете е първокласник“ е насочен към родители на първокласници и на родители на деца от предучилищното образование. Ще има за цел да запознае родителите с условията на училищната среда и необходимите умения на децата им за адаптация в училище с помощта на ролеви игри. 4. Родителите ще бъдат включени и в работата на децата и учениците в клубовете по интереси по Дейност 1. Чрез Д3 ще бъдат постигнати следните индикатори: EECO15 - 408; ИП 1.11.3. Брой родители, обхванати и/или подкрепени в дейности по процедурата – 416 155 040.00 0.00
Дейност 4: Организиране и провеждане на информационни кампании. : Целта на Д4 е организиране и провеждане на Комплексно-интегрирана информационна училищна кампания, в които ще участват съвместно представители на целевите групи, чийто майчин език не е български и такива, чийто майчин език е български. Кампанията ще се осъществява през целия период на проекта и ще бъде насочена към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Етап 1: Разработване на цялостна програма за Комплексно-интегрирана информационна кампания на териториите на общините Джебел, Кърджали и Исперих. Програмата ще бъде разработена от екипа от Експертно-координационния център към Община Джебел. Той ще участва и в самото изпълнение на дейностите в кампанията. Целта на Комплексно-интегрираната програма на информационната кампания е в нея да бъдат конкретно и подробно планирани: целевите групи и посланията към тях; слоган/мото на кампанията; тематичният обхват на отделните събития; материалите, които следва да бъдат подготвени; информационните канали, които ще бъдат използвани; ще бъдат определени водещите и модераторите на отделните мероприятия и др. На всички предвидени дейности в Д4 ще бъдат поканени както включените в проекта родители, ПС, непедагогически персонал, така и представители на заинтересованите страни. Етап 2: Проектното предложение предвижда провеждането на 2 семинара през първия и втория уч. срок на кампанията, както следва: - еднодневен семинар с фокус върху темите за негативните обществени нагласи, основани на произход и културна идентичност, както и за причините за съществуването на тези нагласи. - еднодневен семинар с фокус върху темите за дезинформацията и фалшивите новини. Дезинформацията и фалшивите новини представляват важен проблем, генериращ объркване и несигурност сред населението, особено това в по-отдалечените райони и селата. Ролята на медиите за масова информация, както и тази на социалните мрежи, винаги е била ключова за демократичното гражданско управление – независимо дали става въпрос за данни, свързани със социални, културни, етнически, здравни или граждански въпроси. Двата семинара ще бъдат подготвени и модерирани/фасилитирани от двамата ЕОД от Общината. Етап 3: Създаване на Информационни щандове със свободен достъп, разположени на територията на Община Джебел и на образователните институции, където ще се разпространяват информационни и образователни материали. Етап 4: Ще бъдат проведени 1 публичен дискусионен форум и 1 заключителна конференция на кампанията през третия учебен срок, и по-конкретно: - еднодневен дискусионен форум, насочен към активно обсъждане на проблемите, свързани с дискриминацията, основана на раса, етнически произход и религиозна принадлежност, в училище и в общността; добри практики и възможни ефективни решения за нейното преодоляване, в зависимост от възрастта и от институционалното овластяване. По време на форума ще бъде поставен акцент върху темата за образователната интеграция и връзката с обществените нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност. - еднодневна заключителна конференция, с която ще бъде закрита информационната кампания. На събитието ще участват до 50 човека, представители на местната власт от целевите общини, държавни институции, училища, неправителствени организации, родители, ученици, учители и др. представители на целевите групи и заинтересованите страни. Програмата на заключителната конференция ще предвижда панели, които да позволят на участниците да формулират препоръки и предложения за преодоляване на негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, с цел да се създаде среда за толерантно мултикултурно разбирателство и недопускане на дискриминация. Форумът и конференцията ще се проведат в Община Джебел и ще бъдат фасилитирани/модерирани от 2-ма ЕОД от Общината. 74 700.00 0.00
Дейност 1: (Продължение): Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование. : Етап 3) Предвидено е провеждането на общо 20 тематични срещи/беседи всяка с продължителност от по 4 уч.ч., които ще се провеждат в продължение на 3 уч. срока от по 1 ЕОД, съвместно между участващите в проекта 7 образователни институции на място в тях или в поне една от тях, както следва: 1. 5 беседи за насърчаване четенето и грамотността сред децата/учениците от 6-те образователни институции, които имат предучилищна и начална степен (П1-П6) 2. 5 беседи за насърчаване четенето и грамотността сред учениците от 4-те училища, които имат прогимназиален и гимназиален курс (П4-П7) 3. 5 тематични срещи/беседи за дискусии и провеждане на срещи с известни спортисти (П1-П7) 4. 5 тематични срещи/беседи за дискусии и провеждане на срещи с известни музиканти / изпълнители на народни песни / личности на науката (П1-П7) Етап 4) В рамките на 3 уч. срока, под формата на Междуучилищни дейности (МУД), ще бъдат организирани общо 15 Екофестивали (по 5 бр. на 1 уч. срок) съвместно между 7-те образователни институции. Всеки Екофестивал ще бъде с продължителност от по 8 астр. часа. Целта на фестивалите ще бъде насочена към формиране на екологична култура, екологично съзнание и екологично поведение в тяхната връзка с оглед познаване на екологичните закони, защита, подобряване, управление и разумно използване на природните ресурси, както и за опазване на природната среда. Екофестивалите ще обхващат различни тематични направления на екологичното образование (вода, въздух, климат, енергия, биологично разнообразие и др.). Дейностите ще бъдат фокусирани в зависимост от възрастта на участниците - деца и ученици. Всеки от Екофестивалите ще бъде воден съвместно от 3-та ЕОД, с участието на по 3-ма ПС от всяка от участващите учебни институции. Етап 5) Провеждане на общо 12 изнесени занимания. 5.1. Планирани са 4 бр. изнесени занимания с участието на родители, които ще се провеждат за 3-те групи към Клуб “Заедно се учим и растем!“ за общо 46 деца/ученици от П1-П7. Посещенията на читалището-партньор, на музеи за наука и културни центрове/институции в двата целеви региона, ще допринесат за обогатяване на общата култура на децата/учениците от групите в клуба в сферата на четенето / българския език / литературата / науката и др. Ще бъдат организирани общо 4 посещения на сборни групи, всяко от по 4 астр.ч., в рамките на 3 учебни срока - в културни институции, включително и в библиотеки. В рамките на всеки учебен срок ще бъде проведено по едно посещение, което ще включва сборни групи от деца и ученици, чийто майчин език не е български, и такива чийто майчин език е български. 5.2. Планирани са 4 бр. изнесени занимания, в т.ч. с участието на родители, които ще се провеждат за 4-те групи към Клуб “Заедно празнуваме!“ с общо 67 деца/ученици. Посещенията на концерти/музикални постановки и др. ще допринесат за обогатяване на музикалната култура на децата/учениците от клуба. Бюджетирани са общо 4 бр. изнесени занимания за 3 уч. срока, всяко по 4 астр. часа. 5.3. Планирани са 4 бр. изнесени занимания, в т.ч. с участието на родители, които ще се провеждат за 4-те групи към Клуб “Заедно спортуваме!“ с общо 67 деца/ученици. Посещенията на спортни събития / състезания и др. ще допринесат за обогатяване на спортната култура на децата/учениците от клуба. Бюджетирани са общо 4 бр. изнесени занимания за 3 уч. срока, всяко от по 4 астр. часа. Етап 6) Предвидено е организирането на общо 8 образователни еднодневни екскурзии за сборни групи от 7-те образователни институции за периода на проекта. Изборът на обекти за екскурзиите ще бъде координиран от екипа на ЕКЦ в Община Джебел, като в процеса ще бъде проведено и допитване до директорите и родителите. Броят на придружаващите групите ще бъде съобразен с изискванията на приложимата Наредба, както следва: 1. един възрастен на всеки 5-7 деца от детските градини и деца в предучилищна възраст; 2. един възрастен на всеки 10 - 15 уч-ци от I до XII кл. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).