Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project aims to develop intercultural education in a multicultural environment and promote cultural understanding and tolerance in educational institutions with a different concentration of vulnerable groups through a combination of activities at the school and inter-school level.
The project will be implemented on the territory of the municipalities of Petrich and Strumyani and includes 2 schools and 1 kindergarten from the town of Petrich and 1 school from the village of Mikrevo, as partners.
A variety of activities are planned for implementation to create a supportive and inclusive learning environment in the target schools and kindergarten, by introducing extracurricular forms of learning and promoting intercultural communication between students/children whose mother tongue is not Bulgarian and those whose mother tongue is language is Bulgarian - interest-based activities organized in studios and clubs; lectures given in museums, art galleries, cultural institutions, libraries; conducting interschool activities; and educational field trips.
The project envisages working with parents of children from all social and ethnic groups for their active inclusion in the children's educational process, as well as for improving social and multicultural communication between parents of Roma and non-Roma origin.
The project also includes training of teaching and non-teaching staff, incl. mediators for the application of competences for democratic culture within the framework of intercultural education in a multicultural environment.
Representatives of all target groups will also take an active part in information campaigns aimed at preventing discrimination based on race, ethnic origin or religious affiliation.
The project covers more than 600 children and their parents.
The project duration is 24 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование: За да постигнем поставените цели за създаване и поддържане на подкрепяща и приобщаваща учебна среда в образователни институции с различна концентрация на уязвими групи, повишаване на мотивацията и ангажираността на учениците в учебния процес и насърчаване на интеркултурния диалог сме планирали създаване на различни клубове по интерси, където учениците от двата етноса ще работят заедно. Общата им работа ще им даде възможност да споделят своите идеи помежду си и да планират съвместно стъпките за тяхното реализиране чрез сътрдуничество и осъзнаване на чуждата гледна точка, за да могат да развия чувствителност към ценности и култура, които са „външни“ за тях. За учениците от начален етап, във всяко едно от трите училища са планирани по 4 клуба по интереси, а в СУ Антон Попов още два: Клубове „Музикална интерпретация“ и „Легендарните“ – Целта на тези клубове ще бъде да се утвърди в училище атмосфера за междукултурно опознаване, сътрудничество и сближаване и за повишаване на междукултурната диалогичност чрез песни, танц и музика характерни за двата етноса, но интерпретирани през съвреммно звучене, както и з изучават бита и културата на трите етноса чрез притчи, легенди и история. Клуб „Леонардо“ – Целта ще бъде да се интерпретират разлничните културни традиции и обичаи чрез разнообразни арт дейности. Клуб „Лего криейтив“ – Целта на този клуб ще бъде да стимулира креативното мислене на учениците чрез конструиране на забавни модели с лего. По този начин те ще развият своите технологични умения и ще разгърнат творческият си потенциал. В СУ Антон Попов ще се създадат и ателие по дърворезба и фото работилница. За учениците от прогимназиален етап, във всяко едно от трите училища са планирани по 3 клуба по интереси: Клуб „Роботика“ – Целта на този клуб ще бъде да стимулира креативното мислене на учениците. Всяко дете ще конструира различни модели роботи, ще добавя сензори и ще програмира действията. По този начин те ще развият своите технологични умения и ще разгърнат творческият си потенциал. Клуб „Пътешественик във времето“ – Целта на този клуб ще бъде учениците сами да търсят, намират и след това споделят информация по предварително зададена тема от историята или географията. Клуб „Микеланджело“ – работа с глина и дърворезба, като отново погледът ще бъде обърнат към пресъздаване на историята на различни култури чрез тези арт форми. За учениците от гимназиален етап, във всяко едно от трите училища са планирани следните клубове по интереси: Драма клуб - Чрез този клуб ще провокираме учениците не само да се забавляват докато изучават това сценично изкуство, но и да четат. Целта ще бъде те сами да намерят интересни пиеси или да напишат собствен сценарий, който да претворят на сцена след това. Кибер клуб – Целта на този клуб е да научим тийнеджърите, че да си дигитално компетентен, не означава да сърфираш в интернет и да теглиш ресурси. Учениците ще подобрят своите знания, умения и нагласи за дигиталното пространство и възможностите и заплахите, които предлага, както и за новите технологии, каквито са изкуствения интелект. Клуб на успеха – Обучение на учениците за развиване на техните социални умения и компетенции, вкл. лидерски умения, умения за дебатиране и презентиране. Всеки ученик ще бъде лидер за един ден, за да демонстрира наученото. Клуб „Пътешественик във времето“ – описан по-горе Децата от детската градина също ще се включат в различни творчески клубове и ателиета – „Музикална интерпретация“, „Драма клуб“, „Лего криейтив“, „Леонардо“. Планирали сме всеки срок да се провежда по 1 междуучилищно мероприятие във всяко училище, в което ще се включват децата и учениците от различните клубове, като всяко едно ще бъде насочено към определена тематична област (съгласно планираните клубове). 282 187.20 0.00
Дейност 2: Обучения на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда: Придобиването на компетенции и прилагането на добри практики за развитие на демократичните ценности в обучителния процес с важни умения, който днешните преподаватели е необходимо да притежават като допълнителна квалификация, за да планират и провеждат обученията в мултикултурна среда по най-добрия и ефективен начин. Предвидените по тази дейност обучения за предагогически специалисти и медиатори са в посока надграждане на техните умения за работа в мултикултурна среда, в контекса на придобиване на развиване и прилагане на компетентностите за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда. Планирано е участие на ПС и медиатори в курс с присъждане на 1 квалификационен кредит, в рамките на 16 часа, на тема „Компетентностите за демократична култура – концептуални базиси, образователни практики и предизвикателства в мултикултурна среда“. Електронните платформи за обучения навлязоха все повече в образователния процес. Учениците днес прдпочитат да приемат и усвояват знания повече в дигитална среда, но от друга страна и в двата варианта, те изпитват проблеми с трайното запаметяване на знания, особено когато има голям обем информация трудно се ориентират в нея и как да извлекат важното и да запомнят същественото. Съществуват техники, които могат да подобрят техните умения да учат и запомнят информацията и едни такъв инструмент са „мисловните карти“. С оглед на тези нужди, както и липсата на такива умения у учителите, чрез които не само да предподават, но и да научат учениците как да ги ползват, е предвидено обучение – курс без присъждане на квалификационен кредит, в рамките на 8 часа, на тема „Създаване и работа с мисловни карти и тяхното практическо приложение“. Друг основен проблем, който се забелязва при учениците, особено от уязвимите групи е недостатъчно развитата емоционална интелигентност на децата, вкл. по-големите, което се дължи най-вече на социалната среда, в която се намират. Училището може да помогне в тази посока и да бъде коректив на липсите в емоционална и социална компетентност у децата. Затова сме планирали обучение – курс без присъждане на квалификационен кредит, в рамките на 4 часа, на тема „Социалната и емоционална интелигентност – фактор за личностно развитие“. 3 780.00 0.00
Дейност 3: Подкрепа за интензивна работа за изграждане на общност от активни родители: кратки обучения на родители, свързани с образованието на децата им и мотивация за активно участие в дейностите за интеркултурно образование, включително чрез участие на образователни медиатори: Ролята на родителите за успешното участие на децата и учениците в образователния процес е изключително важна. Сред маргинализираните групи често има родители, които не осигуряват необходимата подкрепа на своите деца и дори самите те ги спират от посещение на училище. Това е една от основните причини за ранното отпадане от образование и бедността, предава през поколения. От друга страна са чести и случаите, в които родители от български произход имат резерви децата им да посещават образователни институции, в които се обучават интегрирано деца от етническите малцинства. Община Петрич и партньорите по проекта оценяват тези рискови фактори и считат, че работата с родителите е ключова предпоставка за успеха на мерките за образователна интеграция. Настоящата дейност има за цел да осигури пълноценното включване на родителите от всички етнически и социални групи с цел по-доброто разбиране на културните различия и идентичност и създаване на общност базирана на разбиране и уважение към различните култури и традиции. В допълнение, целта ще бъде и да се подкрепят процесите на образователна интеграция, да спре сегрегацията в училищата и да се мотивират родителите да станат активни участници в живота и образователния процес на техните деца. Дейността ще се изпълнява чрез създаване на родителски клубове „Родители в действие“ – по един към всяко училище с участието на родители от различните етнически групи. С родителите ще бъдат проведени две обучения с цел: 1. да се насърчи диалога и изграждането на контакти между родителите от различни етноси и ангажирането им, като част от голямата училищна общност; 2. Да се повиши информираността на родителите по отношение на ползите от образователната интеграция, приемането на различията, както и ролята на родителя в процеса на възпитание и образованост на детето от най-ранна възраст. Обученията ще бъдат еднодневни и ще се водят от сепциалисти-обучители. Ще бъдат сформирани по две групи във всяко училище, като във всяка обучителна група поне половината участници ще бъдат родители от маргинализирани общности. Програмите на обученията ще бъдат съобразени с възрастовата група на децата и учениците и са базирани на различни ключови теми: 1. Защо родителите се нуждаят от обучение; 2. Основни потребности на децата; 3. Формиране на взаимно доверие; 4. Емоционално свързване; 5. Пълноценно общуване; 6. Толерантност и приемане на различията; 7. Ролята на родителя като ментор; 8. Връзката родител-учител-дете и други. В последствие клубовете ще продължата да работят самостоятелно заедно с медиаторите като ще провеждат по една дискусия на срок, в която ще бъдат включени и други родители и учителите, за да се обсъждат въпроси свързани с отговорното родителство, специфични проблеми, с които се сблъскват те или децата в училище с цел да се повиши мотивация за участие в училищния живот на повече родители. Родителските клубове ще участват и в оранизираните междуучилищни дейности на децата, за да покажат своята подкрепа и ангажираност. Те ще бъдат активни участници и по време на информационните кампании за утвърждаването на основните ценности на разбирателство и толерантност и премахване на стереотипите и негативните нагласи. Клубовете ще работят в тясно сътрудничество освен с учителите в училищата, така и помежду си като провеждат по една съвместна среща на година за обмен на информация. С цел пълноценното включване на родителите от всички етнически и социални групи за осигуряване на по-доброто разбиране на културните различия и идентичност и тяхното сплотяване, ще се провежда по една обща инициатива, вкл. с децата, която ще бъде честване на конкретен празник или доброволческа инициатива. 90 800.00 0.00
Дейност 4: Провеждане на информационни кампании, насочени към недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност: При всеки един от партньорите по проекта, за всеки образователен етап, ще се проведе по една кампания на срок насочена към проблема за дискриминация, основана на раса, етнически произход, религиозна принадлежност и социален статус. С цел да повишим информираността сред учениците и родителите, както и да създадем предпоставки за трайно елиминиране на негативните нагласи и стереотипи, планираме да се проведат следните кампании: 1-я срок - кампания „НЕкултурни различия“; 2-я срок - кампания „Толерантни в различията“. Кампаниите ще бъдат организирана под формата на забавни ролеви игри и ще включват освен децата и техните родители. 15 664.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).