Дейност за осъществяване на интеркултурно образование (занимания по интереси, тематични беседи, междуучилищни дейности, образователни екскурзии) и организиране на консултативно – приложен център със статут и програми за устойчива, професионална реализация.: Културните политики могат да бъдат насочени към разширяване на достъпа до култура, заздравяване на социалната тъкан и повишаване на качеството на живот на местното население, каквата е и целта на дейност 1 от проекта „Дейност за осъществяване на интеркултурно образование (А)занимания по интереси, Б)тематични беседи, В)изненсени занимания Г)междуучилищни дейности, Д)образователни екскурзии) и организиране на център за консултативно – приложен център Е)със статут и програми за устойчива, професионална реализация. В рамките на Дейност 1 ще се подготвят, организират и проведат 15 клуба по интереси, разпределени в 26 групи ( 19 в СУ "П.Р.Славейков", 4 в ОУ "П.К.Яворов" и 3 в ДГ "Ян Бибиян" , 12 тематични беседи/ срещи,12 изнесени занимания, 6 междуучилищни дейности и 12 образователни екскурзии), както и организиране на консултативно - приложен център. Дейността ще се реализира в град Кърджали, на територията на СУ 'П.Р.Славейков", ДГ "Ян Бибиян", ОУ "П.К.Яворов'. Дейностите ще бъдат организирани от СУ 'П.Р.Славейков"( кандидат), наричан за по-кратко във формуляра "К", ДГ "Ян Бибиян"( партньор) -" П1", ОУ "П.К.Яворов" - ( партньор) -" П2". Сдружение 'Пробудник", наричано за по-кратко -"П3", и сдружение “Черноморски институт " - ( П4) ще оказват методична подкрепа и ще участват в дейността като обучите по време на тематичните беседи/срещи. В дейността по проекта са обхванати над 390 ученици от различни етнически групи, деца в неравностно положение, деца в риск и деца със специални образователни потребности, участващи в клубовете, както следва:
1. Клуб „Езикови пътеки" - 3 групи от 15 ученици ( 45 уч.): I-ва 1-2 клас, II - 3- 4 клас ; III – 5-7 клас
2. Клуб "Бащино огнище" – 2 групи от 15 ученици ( 30 уч.) СУ "П.Р. – I-ва - 5-7 клас, II -ра- 8- 10 клас
3. Фото - клуб „Щрак“ - 1 група от 15 ученици: I -ва - 5- 7клас
4. Театрален клуб „Хитър Петър“ - 2 група от 15 ученици (30 уч.)- I -ва- 3- 4 клас, II –ра- 8-10 клас
5. Клуб „Компас“ - 1 група от 15 ученици: I -ва- 5- 7клас
6. Клуб „Моите права“ – 2 групи по 15 уч. (30 уч.): I - 1-2 клас, II - – 5-7 клас
7. Клуб "Изкуството и неговите форми" – 3 групи от 15 ученици (45 уч.): 1 - 1-2 клас, II - 3- 4 клас, III- ва група 4-5год.
8. Клуб „Екология“ -1-ва група от 15 ученици: 1 – 8-10 -ти клас
9. Клуб “Предприемачество"-1-ва група от 15 ученици: 1 – 8-10 -ти клас
10. Клуб "Екскурзоводи в дейстие"– 2 група от 15 ученици (30 уч.) I-ва - 5-7 клас, II -ра - 8- 10 клас
11. Kлуб "Моите емоции и социални умения" - 2 групи от 15 ученици (30 уч.) I- ва 3-4 клас, II - 5- 7 клас
12. Клуб „Моето тяло и как да окажа ПДП“ -1 група от 15 души - I - 5- 7клас
13. Клуб „Уча, спортувам , живея здравословно - 2 група от 15 души (30 участници) - I- ва група 4-5год, I I -ра - 5-7клас
14. Клуб „Разкажи ми твоята история“ - 1 група от 15 души - I - 5-7клас
15. Клуб“ Танци и ритми на народите“ – 2 групи от 15 ученици ( 30 ученици) I- ва група 4-5год., II - 8- 10 клас |
266 751.00
|
0.00
|
Обучение на педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда.: Дейността е отговор на установените потребности на образователните институции за подобряване на работата в мултикултурна среда и необходимостта от повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти в сферата на личностното развитие. Основната ѝ цел е да подпомогне, включените училища и детска градина в усилията им за създаване на позитивна иприобщаваща среда и подходящ социално-психологически климат, осигуряващи адекватни грижи и подходи към различията и специфичните особености. За това е необходима задълбочена подготовка и квалификация на педагозите за посрещане наспецифичните предизвикателства и формиране на умения у децата и учениците за възприеманена принципите на демократичната култура. Включените в проекта партньорски образователни организации трудно поддържат мотивацията на учителите си за работа с уязвими групи и нямат възможност за регулярната им квалификация. Дейността ще удовлетвори именно необходимостта педагогическите специалисти да се развиват, съгласно Наредба № 15 от 22.07.2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти.Организирането и провеждането на обучениетоа педагогическите специалисти за придобиване, развиване и прилагане на компетентности за демократична култура в рамките на интеркултурно образование в мултикултурна среда ще бъде извършено от външен изпълнител,отговарящ н аизискванията за теми от Референтната рамка на компетенциите за демократична култура.
В резултат на разработените компетентностни профили и установените образователните потребности ще се дефинират обучителни теми в няколко направления. Спрямо опита,
подготовката и нуждите си, педагогическите специалисти ще могат да избират предпочитаните от тях теми. Дейността ще се координира и изпълнява от сдружение ПроБудник, а провеждането на конкретните обучения с присъждане на квалификационен кредит ще се възложи на външен изпълнител, съгласно Наредба № 15. Подбор на участници и сформиране на обучителни групи – ще се спазват принципите на прозрачност и недискриминативност. За целта сдружение ПроБудник ще обяви публичновъзможностите за квалификация и конкретните теми, като обучителните групи ще се сформират с оглед на мотивацията на кандидатите, техните компетентностни профили и опит. В планираните
обучения ще могат да се включват както учители, така и директори, педагогически съветници и други педагогически специалисти След предварителни разговори с
партньорските организации получихме заявки за квалификационни обучения от 150 педагогически специалисти. За пълноценното им обхващане предвиждаме дейността да продължи 12 месеца и да даде възможност за участие в 3 обучения за целия период на проекта - … с присъждане на 1 кредит и …. обучения без присъждане на кредит.
Темите на обученията ще бъдат изцяло съобразени с Референтната рамка на компетенциите за демократична култура. Обученията ще бъдат балансирано разпределени и ще позволяват надграждане на компетенциите, възможност за прилагане на наученото и последващо задълбочаване в темата. Предвиждаме обученията да включват участници от различните партньорски организации, което ще допринесе за изграждането на групова динамика между участниците, доверие и концентрация в темата, както и обмен на добри практики и подкрепа. Участниците ще получат много ресурси, материали и методи, които да приложат на практика, което е и предпоставка за тяхното задържане в образователната система. В тази връзка ще спазваме хоризонталния принцип за устойчиво развитие и ще се придържаме към дигитален формат.
|
18 360.00
|
0.00
|
Създаване на училище за родители в Кърджали - Изграждане на общност от активни родители в помощ на децата от уязвимите групи: Работата с родителите е най-сложната част в педагогическата практика, както и в психологичного консултиране и социалната работа. Предвидено е провеждане на обучение за родители. Равнопоставеността, образователнтаа интеграция и културното многообразие, принципите на приобщаване са необходими и важни условия за формиране на загрижени училищни общности и приобщаващо общество. Общуването и сътрудничеството със семействата на учениците е от изключителна важност за изграждане на такава общност, защото семейството е първообраз на обществените отношения.Разглеждайки образованието като процес на учене през целия живот, съвременните стратегии издигат тезата за преход от социална обвързаност към демократично участие на семейството в образованието. Визират се естествените участници и партньори – представители на местната общност, сред които на родителите се отрежда основната роля във възпитанието на децата. Тази роля предполага повишаване на ценността на образованието како и световъзприемането на подрастващите, така и в собствената визия на родителя. Не е тайна, че най-важните субективни причини за отпадането от училище са свързани с незаинтересоваността на родителите и липсата на разбиране от учениците, че образованието разкрива житейска перспектива, че то е ценност и заради това си струва да се полагат усилия. Този извод важи с пълна сила за ромските ученици и техните родители. За ромите образованието не е ценност, поради което те не са мотивирани в достатъчна степен да посещават училище и да го завършат. Отчитайки, че провалите на образователната система при ромските ученици са причинени от недостатъчното ангажиране на ромските семейства в образованието.Децата могат да бъдат стимулирани да се променят, да се учат, да постигат успехи и да осъществяват своите мечти, само ако училището се превърне в място, където всяка група – учениците, родителите, учителите, ръководството – могат да разчитат на разбиране и подкрепа помежду си. Затова е много важно родителската общност да се включи активно в училищния живот. В СУ "П.Р.Славейков" ще се се организират дейности за активизиране и овластяване на родителите, като дейностите ще бъдат подкпрепяни от екипа по проекта. Обученията и инициативите ще бъдат регулярни и ще бъдат ключът към търсенето и намирането на общи решения и най-добри подходи за справяне с предизвикателствата, които ни отправя ежедневието, с цел подобряване на нашия живот и постигането на мечтите – на децата ни и нашите.
Училището ще предлага обучения на тема: Коучинг за родители , нетрадиционни методи за въздействие върху децата, модели на поведение в семейството, както и игрови методи за по-лесното овладяване на българския език, национални и местни политики за интеграция, промоция на хуманитарни ценности. Освен това дейността
по проекта ще включва обучителни семинари с родители и децата от психолог на тема: ;Как комуникирам с детето си, Мнението на моето дете с важно;. Обучението ще се извършва в училищна и извнучилищна среда. Училищната среда ще бъде наречена „Кът на семейството в училището за родители, като представлява обособяване на
естественобитова и възпитателна среда за общуване между учители, родители и ученици, която дава възможност за реално присъства на семейството в образователното пространство и взаимодействие с училището. Училището използва различни канали за общуване с родителите:електронни дневници, родителски срещи, сайт на училището, индивидуални консултации, съобщения до родителите, предадени през децата и др. Въпреки обема от канали за комуникацията, тя е еднопосочна – училището изпраща информация до родителите,свързана с академичното представяне на детето или сигнализира за проблемно поведение, но не осветлява други страни, за които родителят би искал да знае: как се чувства детето в общността на класа и училището, къде са силните му страни, как родителят би могъл да подкрепи развитието му и да създаде работещ модел.
|
121 137.00
|
0.00
|
Реализация на информационни кампании, с цел осигуряване на устойчивост на проекта - осъществявани на местно и регионално ниво, отразяващи пулса и живота на децата и младежта по проекта и информационен щанд със свободен достъп до информация относно затвърждаване на граждански, здравни, екологични и интеркултурни ценности сред подрастващите.
: Дейността за реализация на информационни кампании, с цел осигуряване на устойчивост на проекта - осъществявани на местно и регионално ниво, отразяващи пулса и живота на децата и младежта по проекта и информационен щанд със свободен достъп до информация относно затвърждаване на граждански, здравни, екологични и интеркултурни ценности сред подрастващите ще се изпълнява за целият период на проекта по предварителено направен инфомарционен календар, като всеки месец ще се провежда минимум една кампания от СУ "П.Р.Славейков" и сдружение "Черноморски институт". Всички предвидени дейности ще се извършват както от включените в проекта деца, ученици и младежи от различен етнос и образователни експерти и педагогически специалист, така и от външни експерти, които ще бъдат поканени за конкретно събитие, като ще бъде разделена на три типа дейности:
1. Информационен щанд със свободен достъп - разположен на територията на сградата на училището -кандидат, където ще се предоставя информация и ще се разпространяват разнообразни информационни материали, като брошури, книжки и интерактивни ресурси за децата и младежите. Ще бъдат изготвени на визуализиращи, информационни и промотиращи материали за проекта – приоритетно ще бъдат изработвани информационни материали, които носят кратки и ясни послания за целевите общности.
2.Кампании за повишаване на осведомеността
3. Дейности и инициативи
Дейността цели:
- Подобряване на достъпа до информация за социални и здравни услуги за деца от уязвими групи;
- Подпомагане на прехода от семейна към формална социална среда;
- Ангажиране и активиране на семействата и общността за осигуряване на качествено образование чрез множество последователни дейности
- Формиране на комуникационни умения, здравна грижа, социални и житейски умения, както и развитието и образованието на децата;
- Създаване на предпоставки за осигуряване на достъп до дейностите и услугите на всички представители на ромския етнос в общността;
- Преодоляване на предразсъдъци и стереотипи по отношение представителите на етническите и религиозни малцинства;
- Превенция на социалното изключване и отпадането от образователната и социалната система;
- Запознаване на широката общественост със значението на проекта за живота на местните общности;
- Информираност на всички заинтересовани страни с цел повишаване на информираността, емпатията и толерантността по отношение на уязвимите групи;
- Изграждане на увереност у гражданите, че реализирането на проекта е важно за цялото общество.
По време на проектното изпълнение и като част от основните дейности ще бъдат проведени 6 кампании за повишаване на осведомеността, като 3 от тях ще са насочени към ромите, а други 3 ще са насочени към мнозинството. За участие в събитията ще бъдат поканени представители на целевата група, потенциални потребители на услугите, както и представители на различни институции, с отношение към дейностите по проекта. Ще се включват и лица от всички целеви групи с оглед по-голяма публичност и ангажираност на обществеността.
|
77 200.00
|
0.00
|