Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 64 523 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

This project proposal is developed based on the concept of the Municipality of Petrich and the partner educational institutions from the municipality, aimed at desegregation of schools, prevention of secondary segregation and anti-discrimination. The four schools and the municipality aim to ensure equal access to quality education and educational integration of children and students from ethnic minorities with a focus on working with parents. Interrelated activities are planned, which lead to building the capacity of local authorities and their commitment to the education of marginalized groups and are implemented based on proven territorial needs at the local level. The activities are aimed not only at supporting students from vulnerable groups, but also at increasing their social prospects through their joint education with children and students from non-marginalized groups in the conditions of interest-based activities, as well as at encouraging local communities in desegregation policies. The project is planned to last 12 months, with direct work with the target groups lasting 2 academic terms - 8 months, and the remaining time for implementing the activities will be spent on organizational and logistical activities - staff selection, identification and coverage of eligible target groups, control over the prevention of double funding.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване на училищни и местни общности в подкрепа процеса на десегрегация на училищата и намаляване на негативни обществени нагласи в образованието.: В рамките на изпълнение на дейността се планира осъществяване на следните мерки: • информационни кампании/събития за преодоляване на предразсъдъци и негативни обществени нагласи на училищно и общинско ниво, вкл. изграждане на доверие; Предвидено е провеждане на обучителен семинар в два дни на тема „Училищна образователна медиация - специфики и приложения в работата на педагогическите специалисти“. Обучителният семинар ще се проведе на територията на всички образователни институции, партньори по проекта, като се очаква във всеки семинар да участват най-малко по 30 лица. Основните теми, които ще се дискутират на семинара са: Медиацията-способ за доброволно разрешаване на спорове; Интегриране на ролята и значимостта на образователната медиация; Начини за изграждане на ясна, устойчива и логична връзка между възникналия проблем в училището с ученика/ците за неговото преодоляване и социално включване на ученика/ците;Управление на конфликти и др. подобни. Също така ще се провеждат срещи, които ще са насочени към преодоляване на предразсъдъци и негативни обществени нагласи. Срещите ще се организират ежеседмично в различно училище – т.е. във всяко училище ще има по една кампания/събитие месечно. Всяка среща ще има своя, конкретна насоченост към промяна на нагласите, изграждане на по-добра самооценка и уважение към другите, разбиване на етническите стереотипи и предразсъдъци, изграждане на толерантност. Мярката ще се изпълнява от Кандидата, като в нея ще участват ОУ „К. Мавродиев”, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“. •микрорефендуми (за развитие на училището и обсъждане на училищни програми за десегрегация и предотвратяване на вторичната сегрегация в класната стая, както и за сигурност в квартала/района). Целта е създаване на оптимални условия за обучение, възпитание и социализация на всеки ученик съобразно индивидуалните му способности и потребности чрез изграждане на образователно пространство, в което всеки ученик да намери себе си, да почувства и съпреживее ситуация на успех в процеса на своето обучение. Ще се провеждат регулярни срещи за удовлетворяване на очакванията на родителите и учителите за съвременна организация на образователния процес и постигане на по-високо качество и резултати от училищното образование, както и за предотвратяване на вторичната сегрегация в класната стая. Ще се обсъждат въпроси, свързани със сигурността в квартала/района, с разработване и реализиране на програми и мерки за десегрегация, както и формиране у учениците на нагласа за непрекъснато образование, саморазвитие и самореализация. Мярката ще се осъществява от Кандидата, като в нея ще участват всички партньори. •проучване на нагласите на ученици, учители, педагогически специалисти, медиатори, социални работници, родители, местна и училищна администрация, живущите в кварталите/районите на училища с висока и ниска или без концентрация на уязвими групи, НПО и други заинтересовани страни с оглед развитие на образованието в общината в контекста на образователната десегрегация. За проучване на нагласите с оглед развитие на образованието в контекста на образователната десегрегация всяко лице ще получи анкетна карта, която при всяко анкетиране ще е с различно съдържание. Мярката ще се осъществява от Кандидата, като в нея ще участват всички партньори. •участие на родители както от маргинализирани, така и от немаргинализирани групи в организирането и провеждането на училищни събития и празници Целта е те да припознаят образованието като фундамент за развитието на тяхното дете, разясняване ползите от образователната интеграция и приемането на различието, както и стимулиране участието на семейството в процесите на образователната интеграция, а и приобщаване и приемане на родителите към образователния процес. Мярката ще се осъществява от Кандидата – Община Петрич, като в нея ще участват партньорите - ОУ „К.Мавродиев”, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“. 329 590.40 0.00
Обучения на местна и училищна администрация, на образователни медиатори, социални работници и други заинтересовани страни и на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда, за придобиване, развиване и прилагане на компетентности и умения за демократична култура съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, обучения за прилагане на Хартата на ОП на ЕС: Дейността ще бъде изпълнявана от Кандидата – Община Петрич, като в нея ще участват всички партньори - ОУ „Кочо Мавродиев”, гр. Петрич, СУ „Никола Й. Вапцаров“ , гр. Петрич, СУ „Антон Попов“, гр. Петрич, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ – с. Кавракирово. Превенция и недопускане на дискриминация в образователните институции в посока обучители и обучаеми, чрез подготовка на практически ръководства, информационни кампании, обучителни семинари, вкл. и за представители на местните власти. Провеждане на обучителен семинар в два дни на тема „Училищна образователна медиация - специфики и приложения в работата на педагогическите специалисти“. Обучителният семинар ще се проведе на територията на всички образователни институции . Предвидено е да се изпълни следната мярка:обучения на образователни медиатори/социални работници/педагогически специалисти за менторство на новопостъпили ученици от маргинализирани групи и ежедневното им общуване с ученици от немаргинализирани групи с цел подпомагане адаптацията и социализацията им в училищна среда, като менторство се осъществява в рамките на 1 (един) срок. Предвижда се провеждане на обучения за образователни медиатори/социални работници/педагогически специалисти за менторство на новопостъпили ученици от маргинализирани групи и ежедневното им общуване с ученици от немаргинализирани групи с цел подпомагане адаптацията и социализацията им в училищна среда по следните теми съгласно Референтната рамка на компетенциите за демократична култура, Хартата на основните права на ЕС, менторство: - Формиране на ценности за човешкото достойнство и правата на човека; културното разнообразие и ценене на демокрацията; демокрацията, справедливостта, равенството и върховенството на закона. - Формиране на умения за автономни умения за учене; умения за аналитично и критично мислене; умения за слушане и наблюдение;емпатия;гъвкавост и адаптивност; лингвистични, комуникационни плуролисгвистични умения; умения за сътрудничество;умения за решаване на конфликти. - Формиране на нагласи за откритост към културната другост и вярвания, светогледи и практики; уважение; гражданска нагласа; отговорност; собствена ефективност; зачитане на неопределеността. - Формиране на знание и разбиране за себепознание и критично себеразбиране; знание и критично разбиране на езика и комуникацията; знание и критично разбиране за света, правата на човека, културата, религиите, историята, медиите, икономиката, околната среда, устойчивостта. - Основни права на ЕС съгласно „Хартата на основните права на ЕС“ – достойнство, свободи, равенство, солидарност, гражданство, правосъдие. - Менторството - модел за получаване на нови знания. - Менторствоно като политика за управление на човешките ресурси в образованието. Всички обучения са планирани във времено за изпълнение за 4 учебни срока – 16 месеца. 728.00 0.00
Мобилност и обмяна на опит: Дейността ще бъде изпълнявана от Кандидата – Община Петрич, като в нея ще участват всички партньори - ОУ „Кочо Мавродиев”, гр. Петрич, СУ „Никола Й. Вапцаров“ , гр. Петрич, СУ „Антон Попов“, гр. Петрич, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ – с. Кавракирово, като включва следните мерки: • обмяна на опит на управленско ниво в училище – ще се изпълни чрез посещения на директор от училище с ниска или без концентрация на уязвими групи в училище с висока концентрация на уязвими групи и изготвяне на конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, вкл. вторичната сегрегация, преодоляване на стереотипи и негативни нагласи. Мярката ще се осъществява извън ангажираността на директорите по трудовото им правоотношение с тяхното училище и ще завършва с изготвени конкретни препоръки и мерки за подобряване на организацията за предотвратяване на сегрегацията, вкл. вторичната сегрегация, преодоляване на стереотипи и негативни нагласи в процеса на образователна десегрегация. • обмяна на опит на ниво учебен процес между партниращите училища – ще се реализира чрез посещения на педагогически специалисти от училище с ниска или без концентрация на уязвими групи в училище с висока концентрация на уязвими групи, както и мобилност на учители от училище с ниска или без концентрация на уязвими групи се включват (като гост-преподавател) в провеждането на часове в училище с висока концентрация на уязвими групи и обратно, и изготвяне на конкретни препоръки за подобряване процеса на преподаване за недопускане на дискриминация, основана на раса, етнически произход или религиозна принадлежност. Обмяната на опит на ниво учебен процес между партниращите училища чрез посещения и мобилност на учители (като гост-преподавател) ще се осъществява извън ангажираността им по трудовото правоотношение с тяхното училище и ще завършва с препоръки за подобряване процеса на преподаване за недопускане на дискриминация, които да бъдат отразени в училищен план за десегрегация. • мобилност на образователни медиатори между партниращите училища е чрез посещения например запознаване на учениците и родителите от немаргинализирани групи със специфичните характеристики на маргинализираните групи с оглед намаляване на предразсъдъци и негативни нагласи и др. - ще се реализара чрез посещения за запознаване на учениците и родителите от немаргинализирани групи със специфичните характеристики на маргинализираните групи с оглед намаляване на предразсъдъци и негативни нагласи и др. Мобилността на образователни медиатори ще се извършва в рамките на трудовия договор; • Организиране и провеждане на междуучилищен зелен лагер за опознаване и обмен на ценностни характеристики между различните етнически групи – в продължение на 2 дни с по 15 ученика и 3 учителя от всяко от партниращите училища. 97 760.00 0.00
Училищни дейности в подкрепа на десегрегацията: Дейността ще бъде изпълнявана от Кандидата – Община Петрич, като в нея ще участват всички партньори - ОУ „Кочо Мавродиев”, гр. Петрич, СУ „Никола Й. Вапцаров“ , гр. Петрич, СУ „Антон Попов“, гр. Петрич, ОУ „Св. Св. Кирил и Методий“ – с. Кавракирово, като включва мерки: • междуучилищни дейности между училище с висока концентрация на уязвими групи и училище с ниска или без концентрация на уязвими групи като съвместни състезания, игри, празници, фестивали, обменни визити, др. за преодоляване на негативни стереотипи и дискриминационни нагласи, основани на етническа и културна идентичност, вкл. с участието на психолози; Дейността включва организиране и провеждане на междуучилищен зелен лагер за опознаване и обмен на ценностни характеристики между различните етнически групи – в продължение на 2 дни с по 15 ученика и 3 учителя от всяко от партниращите училища. Мястото и точния период на провеждане ще се уточнят след като стартира проекта, за да може да се уточнят подробности като възраст и специфични характеристики на учениците /напр.културни, здравни, изисквания и очаквания на родителите, съобразяване с учебната програма и други особености/. Тези мероприятия осмислят времето, дават възможност за изява на собствените уникални способности и имат доказан ефект като средство за повишаване удовлетвореността от образованието и ограничават преждевременното напускане на училище. • допълнителни обучения по БЕЛ и др. предмети, подпомагащи езиковото ниво на учениците от маргинализираните групи, чийто майчин език не е български, допълнителни обучения за преодоляване на дефицити по учебното съдържание и/или интегрирано-езикови обучения за предотвратяване отпадането от образование, вкл. с участието на психолози. Дейността включва следните мерки: определяне на необходимостта от допълнително обучение за овладяване на български език и др. предмети, подпомагащи езиковото ниво на учениците от маргинализираните групи, като след това следва провеждане на допълнителни занимания. Реализирането на допълнителни обучения по БЕЛ и др. предмети, подпомагащи езиковото ниво на учениците от маргинализираните групи, чийто майчин език не е български, ще даде възможност за по-добро общуване и създаване на мотивация за учене. По този начин ще се тушират предизвикателствата и трудностите при участие в училищните дейности и овладяване на учебния материял, когато езикът в семейството е различен от българския. Основен акцент в дейността е ранно оценяване на развитието на детето и на риска от обучителни затруднения, както определяне на необходимост от допълнителни модули за децата, които не владеят български език според индивидуалните потребности на всяко дете. Допълнителното обучение ще включва допълнителни консултации по учебни предмети, които се провеждат извън редовните учебни часове. Работата с целевите групи ще бъде индивидуална или групова, в зависимост от определената нужда на учениците от допълнителна работа, която ще бъде отразена в изготвените оценки на индивидуалните потребности на учениците. Планирания брой астрономически часове за МУД за 1 учебен срок е 672 часа за ПС и 672 часа за ЕОД, придружители на групите ученици. 308 624.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).