Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 59 431 TREES
Български

Programme: Programme "Education" 2021-2027

Planning region: All

Description

The project combines the efforts of 3 well-established schools from Sofia and the non-governmental sector to promote tolerance and acceptance of diversity in the educational system and in society as a whole. The creation of an inclusive multicultural environment and the implementation of intercultural education requires the real commitment of all participants - pedagogical teams of the schools, students and their parents. To achieve these goals, a wide range of activities covering over 495 students, including those from various vulnerable groups and those whose mother tongue is not Bulgarian, will be implemented for two school years. Communities will be established from the children of the 3 schools based on their interests in science, arts and sports. Students will have the opportunity to engage in a wide range of interests, extracurriculars and inter-curricular activities, including in areas aimed at preparing them to be active citizens ready to contribute to their communities. For this purpose, the capacity of the partner from the non-governmental sector will be used. 45 pedagogical specialists will be trained to work in a multicultural environment. A main focus of the project is working with parents to create inclusive communities with equal participation of everyone, including representatives of the Roma ethnic group. For this purpose, joint discussions and forums will be held with parents from the 3 schools, within which they will be motivated in an attractive way to actively participate in the discussion of the problems and challenges that children encounter at school and in society. To affirm the principles of tolerance and to accept differences in all their forms, a series of information campaigns aimed at school communities will be implemented. As a result of the implementation of these interrelated activities in the 3 participating schools, an environment will be created that presupposes a positive attitude towards diversity in all areas of human life.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Работа с деца и ученици за осъществяване на интеркултурно образование чрез изкуство, наука и спорт : Основната цел на дейността е изграждането на работещи модели на интеркултурно образование чрез широк спектър от дейности в образователни институции с различна концентрация на деца и ученици, чиито майчин език не е български. Предвидените дейности включват различни занимания по интереси в науката, изкуствата и спорта, както и обвързани с тях изнесени занимания и междуучилищни дейности. Заниманията по интереси ще са по едни и същи теми, като ще се провеждат паралелно в трите участващи училища с изключение на заниманията по футбол, които ще се провеждат в 2. СУ и в 136. ОУ, и по волейбол, които ще обхващат ученици от 136. ОУ и 140. СУ. Концепцията на партньорите по проекта е чрез изнесените занимания и междуучилищните дейности да се създадат трайни връзки между децата от включените образователни институции. Заниманията по интереси ще бъдат по следните теми: - Театрално ателие - Вокално-танцов състав - Футбол - Волейбол - Таекуондо - Кръгова икономика и опазване на околната среда (В рамките на тези занимания децата ще се запознават поетапно с предизвикателствата, свързани с опазването на природата, климатичните промени, зеления преход, ползите от рециклирането, последствията от човешката дейност за околната среда и др. Ще се насърчава подготовката и провеждането на различни инициативи в училище, свързани с екологията и чистата природа.) - Изкуствен интелект (Целта на заниманията е да насочи интереса на учениците към перспективните нови информационни и комуникационни технологии и приложението на изкуствения интелект в различните сфери на човешката дейности.) - Клуб на професиите (Основен фокус на заниманията ще бъде света на труда, професионалното ориентиране от ранна възраст и различните кариерни пътеки, които свързват избора на образование с бъдещата професионална реализация.) - Клуб "Добротворец" (Заниманията в клуба ще съчетават елементи на гражданското образование с насърчаването участие на децата в различни каузи, както в училище, така и в общността, в която живеят - подкрепа за хора в тежко положение, грижа с училищната и градската среда и др.) Заниманията ще се провеждат веднъж в седмицата по два учебни часа в по две групи с по най-малко 10 деца във всяко училище - от 1-ви до 4-ти и от 5-ти до 7-ми клас. Заниманията по спорт ще бъдат в една обща група за таекуондо и по три групи за футбол/волейбол във всяко училище. Изнесените занимания по проекта ще се провеждат по веднъж в рамките на всеки от 4-те учебни срока, в които ще се реализира дейността. Продължителността им ще бъде в рамките на половин ден. Те ще се реализират съвместно с участие на ученици, които участват в заниманията по интереси от всички включени три училища и ще са специфични за всяка тематична област. За децата, които са включени в театралните ателиета и във вокално-танцовите състави изнесените занимания ще включват посещения на постановки, концерти, културни институции от сценичните изкуства и др. Учениците, които се занимават с различни видове спорт ще имат възможност да посещават спортни срещи, състезания и др. Участниците в останалите дейности по интереси ще бъдат включени в изнесени занимания в музеи, научни организации, институции, предприятия и др. Междуучилищните дейности също ще бъдат реализирани по веднъж на учебен срок в рамките на един цял ден. В тях ще участват ученици от трите училища, като дейностите ще се провеждат с последователно домакинство на всяко училище. Планира се за децата, включени в театралните ателиета и вокално-танцовите състави да представят своето изкуство на обща сцена, а за занимаващите се със спорт да бъдат организирани състезания, турнири и приятелски срещи в отборните спортове. Учениците, които участват в занимания за опазване на околната среда, изкуствен интелект, както и тези, включени в клубовете "Добротворец" ще правят съвместни изложения на техни проекти и ще организират общи инициативи, а децата от клубовете на професиите - представяне на различни сфери на труда. 416 812.00 0.00
Обучение на педагогически специалисти за работа в мултикултурна среда: Дейността има за цел да осигури предпоставки за ефективно интеркултурно образование чрез обучение на педагогическите специалисти за работа в мултикултурна среда. Планира се да бъдат проведени обучения с присъждане на 1 квалификационен кредит в съответствие с разпоредбите на Наредба №15 от 2019 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти. В обученията се предвижда да се включат общо 45 педагогически специалисти - по 15 от всяко участващо училище. Условия за включването им в дейността ще бъде никой от участниците да не е преминавал обучение по предвидените по проекта теми. Предвижда се педагогическите специалисти да бъдат разделени в три групи - по една с 15 участника във всяко училище. Предвижда се и възможност обученията в трите групи да бъдат по различни теми, като във всяка група да се включат участници от различни училища. Темите на обученията ще бъдат пряко свързани с интерклутурното образование и работата в мултикултурна среда, като например Интеркултурното образование като средство за превенция на отпадането от училище, Увеличаване на ефективността на процеса на обучение в мултикултурна среда, Работа с родители в мултикултурна среда и др. Конкретните теми ще бъдат определени след като бъдат подбрани потенциланите участници. Обучението следва да бъде насочено към придобиването на педагогически, организационни и комуникативни компетенции. Един от фокусите на провежданото обучение в мултикултурна среда следва да бъде педагогическите специалисти да усвоят прилагането на нови, съвременни и иновативни методи и подходи в процеса на преподаване, за да бъде разбран и усвоен правилно от всички ученици преподаваният учебен материал. Темите и съдържанието на обучението следва да бъдат изцяло съобразени с Референтната рамка на компетенциите за демократична култура на Съвета на Европа. По-конкретно обучението следва да обхваща въпроси свързани с ценностите на човешкото достойнство и човешките права, както и културното многообразие. Обучаемите трябва да възприемат, особено в контекства на интеркултурното образование, уважение към различията, търпимост към другия, възприемчивост на различни култури, вярвания и гледни точки. Очаква се включените педагогически специалисти да придобият знания за различията в културите на общностите, както и умения за тяхното разбиране, съвместна работа и емпатия към другия, както и за разрешаване на конфликти. 1 080.00 0.00
Изграждане на общност от активни родители за успешно интеркултурно образование: Активната работа с родителите е ключова предпоставка за успеха на мерките за интеркултурно образование, като това еднакво валидно както за родителите на децата от малцинствените групи, така и за родителите, чиито майчин език е български. Настоящата дейност цели да изгради ефективни мултикултурни общности в училищата, обединявайки усилията на педагогическите колективи, децата и родителите, включително чрез по-тясното ангажиране на последните в училищния живот и по въпросите на толерантността и приемането на различията. Концепцията за успешното изпълнение на дейността включва създаването във всяко от трите училища на общност от активни родители от различна среда, включително представители на етническите малцинства, мигранти и/или родители на деца със специални образователни потребности и/или други уязвими групи. Следваща стъпка е обединяването на усилията и на родителите от трите участващи училища за приемане на принципите и целите на интеркултурното образование. За активна работа с родителите във всяко от трите училища ще бъде създаден екип от по двама души - един педагогически специалист и един непедагогически специалист, нает за целите на проекта. В 2. СУ и в 140. СУ непедагогическият специалист ще бъде нает на длъжност "социален работник", а в 136. ОУ на длъжност "образователен медиатор". Екипите за работа с родители по проекта ще разработят план, който ще обхваща етапите за изпълнение на дейността за четирите учебни срока, необходимите стъпки за първоначалното включване на родителите и тяхното последващо ангажиране, предложения за съвместни инициативи в училище с участието на родителите и др. При включването на родителите задължително ще се търси балансирано участие на такива, чиито майчин език не е български и родители на деца от уязвими групи. Предвижда се да се прилага включващ подход, който позволява присъединяването на нови родители на всеки етап от изпълнението на дейността. В рамките на целия учебен срок създадените екипи в училищата ще поддържат постоянен контакт с родителите включително чрез подходящи комуникационни канали като общи групи във Фейсбук и/или Вайбър, организиране на индивидуални и групови срещи по конкретни поводи или за създаване на общи инициативи и др. В началото на всеки учебен срок от изпълнението на проекта във всяко училище ще бъдат организирани срещи с родителите, като в тях задължително ще участват родители на деца, чийто майчин език не е български и родители на деца, чийто майчин език е български, екипите за работа с родители, представители на ръководството на училището, психолози, педагогически съветници, медиатори и/или социални работници. На тези срещи ще се дискутират предизвикателствата, свързани с образованието на децата в мултикултурна среда, теми за гражданско, здравно, екологично и интеркултурно образование. Те ще служат като платформа за представяне, обсъждане и организация на съвместни инициативи. Екипите за работа с родители в училищата ще могат да оказват логистична подкрепа за реализацията на инициативи, които произтичат от самите родители и са в полза на утвърждаването на принципите на интеркултурно образование. В рамките на тези срещи могат да бъдат канени и известни лица от медиите, изкуството и др., които да представят своята гледна точка за ползите от образованието и работата в мултикултурна среда и да мотивират допълнително родителите. В рамките на всеки учебен срок ще бъде организирана и по една обща среща на родители от трите училища-партньори. Срещите ще се провеждат последователно във всяко едно от училищата. Тези срещи ще съчетават дискусиите по въпроси, свързани с интеркултурното образование с дейности за сплотяване на родителската общност, като например, рисуване, кулинарни предизвикателства с популярни лица, викторини, артистични изяви и др. Във всяко от училищата ще бъде създаден и механизъм за обратна връзка от страна на родителите, който ще дава възможност в случай на нужда да се адаптира изпълнението на дейностите по проекта спрямо конкретните нужди. 67 356.00 0.00
Информационни кампании за толерантност и приемане на различията в училище: Един от основните проблеми пред утвърждаването на интеркултурното образование е липсата на разбиране сред различните заинтересовани страни за дългосрочните ползи от него и добавената стойност, с която различията в една по-голяма училищна общност допринасят за разширяване на кръгозора на децата и учениците. Настоящата дейност има за цел да преодолее тази липса на разбиране и да утвърди принципите на толерантност и приемане на другия чрез реализацията на поредица от взаимосвързани информационни кампании, насочени към педагогическите колективи, учениците и техните родители и широката общественост. Целева група на кампаниите ще бъдат всички членове на училищната общност, включително и всички, чиито майчин език не е български. В рамките на цялостното изпълнение на проекта ще бъде проведена една обща информационна кампания под надслов "Уроци по добрина", която ще включва и тематични сегменти с акцент върху различни теми през всеки от четирите учебни срока. Обединяващите послания на кампанията ще бъдат насочени към насърчаване на тролерантността, взаимното приемане на различията и ценностите на интеркултурното образование. В рамките на отделните учебни срокове ще бъдат реализирани и четири отделни кампании по следните теми: 1. Преодоляване на негативни нагласи и стереотипи - това е ключов елемент за успешно налагане на мултикултурния модел в образованието сред учениците и родителите. 2. Превенция на насилието, справяне с гнева и мирно решаване на конфликти - основен фокус ще бъде възпитанието на подрастващите за проактивно поведение и мирно справяне с конфликтни ситуации. 3. Активни граждани в дигиталния свят - ще се насочи вниманието на целевите групи към възможностите и заплахите в интернет пространството, ще се информират децата и родителите за ползите от информационните и комуникационни технологии в различните сфери от живота 4. Здравословен живот в чиста околна среда - ще се комбинират теми свързани с правилното хранене, превенция на зависимостите и грижата за здравето на децата, с въпросите, свързани с устойчивото развитие и поведение, водещо до правилно използване на ресурсите и опазване на природните богатства. За целите на кампанията ще бъдат разработени обща визия, лого и послания, които ще се използват и в трите участващи училища. Ще се комбинират различни комуникационни канали, включително интернет страниците и профилите в социалните мрежи на училищата, платформи за видеосподеляне, провеждането на тематични събития (поне по едно на срок), разработване и разпространение на информационни материали по всички теми, които ще бъдат обхванати в кампаниите. При възможност ще бъдат привличани и популярни личности от различни сфери на обществения живот (напр. медии, спорт, изкуства). Във всички паралелки в трите училища по два часа на класа на срок ще бъдат посветени на темите, които са включени в информационната кампания, като задължително един от тях ще бъде с акцент върху толерантността и приемането на различията. Тези теми ще бъдат включвани и беседите/дискусиите с родители по Дейност 3 от настоящия проект. За стимулиране на добрия пример всяка учебна година във всяко от трите училища ще бъде връчван приз "Шампион по добрина". Призовете могат да бъдат повече от един и могат да бъдат индивидуални или групови. С оглед измерване на успеха на дейността с различните целеви групи (ученици, педагогически специалисти, родители) ще бъдат провеждани доброволни анонимни анкети в края на всеки срок/етап от изпълнението на информационните кампании. 14 748.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).