Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project aims to improve the working environment "ML-Consult-2009" Ltd, by providing good and safe working conditions, effective and flexible forms of work organization and management of human resources, which in turn is expected to improve the quality of jobs and reflects positively on labor productivity in the enterprise.
The project will help provide opportunities for introducing flexible working arrangements to reconcile work and private lives of employees, and for a longer stay in employment of older workers. Will introduce new organizational practices, models and systems for human resources management. By providing better and safer working conditions aims to expand the scope and quality of services in the "ML-Consult-2009" Ltd forms of employment with which to ensure the reconciliation of work and family life of employees with focus on working women with young children and employees over 54 years of age. For this purpose is planned to modernize working methods by investing in human resources company. To achieve the set objectives will be implemented the following activities: "Development, adaptation and implementation of systems  for human resource development in the enterprise"; "Providing resources for collective defense, associated with improving working conditions"; "Purchase of PPE and special clothing"; "Acquisition of standards for safe working conditions"; "Providing benefits to workers by equipping the dining areas, recreation and sport in the enterprise." The project provides activities for organization and project management, as well as in information and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
1.1. "Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието": Цел на дейността: Предоставяне на възможности за гъвкави форми на заетост, с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесно съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда. Във връзка с оптимизирането на организацията на трудовата дейност се предвижда да се възложи разработване, адаптиране и въвеждане на система за развитие на човешките ресурси в предприятието. Системата ще съдържа следните задължителни елементи:  Обезпечаване на предприятието със софтуер за управление на човешките ресурси в предприятието - подробно разгледан в под дейност 1.2.;  Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда;  Въвеждане на нови практики за обезпечаване на човешки ресурси - планиране, подбор и наемане;  Въвеждане/подобряване на мерките за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, управление на кариерата, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот;  Въвеждане на промени в системите за заплащане на труда;  Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива;  Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот с акцент и приоритет за майките с деца и лицата на възраст над 54 години;  Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години);  Практическо въвеждане в действие на системата: приемане от ръководните органи и включване във вътрешни документи на разработените в дейността промени и нововъведения. Системата за развитие на човешките ресурси в предприятието ще включва мерки за: - насърчаване на по-възрастните работници и служители и удължаване на професионалния им живот: гъвкаво работно време, бонуси към основното възнаграждение, осигуряване на ваучери за храна в стола на предприятието, карти за почивка с намаление и др. - насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност, вкл. създаване на „зелени“ умения в в предприятието - придобиване на умения, необходими за трансформиране на традиционните работни места в зелени такива и умения, изискващи се от прехода към нисковъглеродна и ресурсно ефективна икономика, вкл. познания, специализирана информация за технологии и продукти, който биха намалили вредното влияние върху околната среда. - мерки насърчаващи съвместяването на професионалния, семейния и личния живот с въвеждане на гъвкаво работно време. Фирмената политика по безопасност и здраве при работа се изразява в заявеното и поето задължение от ръководството на предприятието за реализиране на конкретни цели в тази област. Това предполага непрекъснато усъвършенстване и подобряване текущото състояние на "МЛ-Консулт-2009" ЕООД и неговото планирано развитие. С реализиране на дейността ще се направи оценка на състоянието и проектирането на организацията на трудовата дейност и работната среда, с оглед създаване на условия за по-рационално използване на трудовите и материалните ресурси, повишаване на ефективността и производителността на труда, както и набелязване на необходимите мерки за подобряване на условията на труд и намаляване на травматизма и заболеваемостта в краткосрочен план и при бъдещето развитие на фирмата. Дейностите и мерките за БЗР ще бъдат засегнати в стратегията за устойчивост и корпоративна социална отговорност на предприятието, и ще се насърчават в цялата верига на доставки. 27 000.00 26 000.00
1.2. "Разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси в МЛ-Консулт-2009 ЕООД ": Цел на дейността: Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятията, насочени към повишаване на производителността чрез разработване и внедряване на софтуер за управление на човешките ресурси. Софтуерите за управление на човешките ресурси претърпяват значителна модификация. Предприятието в момента разполага с пакетен модул ТРЗ. Необходимо е разработване и въвеждане на софтуер с основен фокус върху структуриране и модернизиране на основните процеси в областта на човешките ресурси, както и автоматизацията им. Той трябва да предлага голямо разнообразие от средства за обратна връзка в реално време, следене на вътрешната социална атмосфера, анализиране и прогнозиране на обратната връзка от служителите. Основният фокус при разработване на софтуера ще бъде поставен върху основните приоритети, които ще се заложат: -адаптиране на софтуерната система към нуждите на предприятието чрез оценка на начините, по които се мотивират служителите, какви програми за здравеопазване се въвеждат, как се удовлетворят потребностите на работниците и служителите. - Възможности за кариерно развитие вътре в организацията; -инвестиция в знание чрез разнообразни възможности за обучение; -развитие на лидери и изграждане на съвременен стил на управление, базиран върху коучинг подход; -справедливо възнаграждаване – въвеждане на йерархия на длъжностите, диапазони на възнаграждение, обвързани с пазарните нива, както и обвързване на възнаграждението с трудовото представяне; - гъвкаво работно време; - спортни и тиймбилдинг инициативи. Като резултат се очаква положителна обратна връзка от страна на служителите, които ще оценят високо промяната в отношението към тях, както и въвеждането на регулярна и прозрачна комуникация в предприятието. 24 700.00 24 700.00
3.1. "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.1.Осигуряване на средства за колективна защита, свързани с подобряване условията на труд. : Цел на дейността: Закупуване на съоръжения и оборудване, свързани с повишаване на здравето и безопасността на работниците и служителите. Дейността включва въвеждането на мерки за стимулиране и подобряване на безопасността и здравето на работниците при работа в производствения обект на "МЛ-Консулт-2009" ЕООД чрез средства за колективна защита, във връзка с предотвратяване на риска падане от височина и удар от скални фракции чрез модернизиране и надгаждане на съществуващите средствата за колективна защита. Ситуация в момента: Предприятието има инсталирани: - Пресевна инсталация, която има пет конвейера с гумено-лентови транспортьори за отвеждане на готовите продукти - фракции, след претрошаване и пресяване на инертните материали. Височината на конвейерите е от 8 до 12 метра. Фабрично те не са обезопасени. Пресевната инсталация също не е обезопасена и за обслужването и работещите се движат по стоманена решетка. - Трошачно-пресевна система - с два конвейера, съответно с дължина 15 м и 18 метра. Фабрично те не са обезопасени. За инспектиране, гресиране/смазване и сервизиране на съоръжението, отговорните за това лица се предвижват по самите ленти, което крие рискове от подхлъзване и падане от височина. За да се организират работните места по начин, осигуряващ безопасността и опазване здравето на работещите, е нужно да се осигури осветеността на работните места, чрез закупуване на изкуствено сензорно осветление което да позволи пешеходците и превозните средства да оперират безопасно. Енергоефективноста му ще бъде осигурена чрез поставяне на сензори за движение –ще се осветяват само зоните в които се осъществява работният процес. За защита от риска падне от височина се предвижда закупуване и монтаж на колективни защитни средства обезопасяващи съоръжения: парапети за всеки конвейер - по 5 бр. за пресевната инсталация; 1 брой за пресевната инсталация с дължина 20 метра и два броя за трошачно-пресевната инсталация с общо дължина в линейни метри – 169,80; За защита от риска от падащи скални фракции от износване на съществуващите ленти се предвижда подмяна на амортизиралите гумено-лентови транспортьори: ГЛТ с височина 12 метра и дължина 14,4 м 1 бр.; ГЛТ с височина 8 м и дължина 11 метра - 4 бр. За обезопасяване на работните места на открито е необходимо закупуване на оптични устройства следящи и алармиращи опасните зони. Оптичните устройства ще следят за нивото на материала в бункерите, степента на изпразването им и задръстването им с големи камъни. Работещите в зоната ще бъдат алармирани при започване на работа на съоръженията, при попадане на големи скални късове с цел осуетяване на достъпа до опасните зони, за да не се излагат на опасност от падащи и изхвърляни скални късове. С модернизацията и надграждането към съществуващи колективни средства за защита ще се постигне предотвратяване на риск от падане от височина и падащи скални фракции.С новите колективни средства за защита ще се осигури безопасен и здравословен микроклимат на работните места в "МЛ-Консулт-2009" ЕООД. Дейността ще се реализира от 5-ти до 8-ти проектен месец, включително. 95 218.40 94 762.29
3.2. "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.2. Закупуване на ЛПС и специално работно облекло : Цел на дейността: Осигуряване на специално работно облекло и лични предпазни средства от най висок клас ( очила, ръкавици, каски и др.) е от голямо значение за безопасността на работниците поради опасностите за нараняване на работещите произтичащи от естеството на работа в предприятията за добив на инертни материали и производство на фракции. С доставката на защитното облекло (предвидено по настоящият проект) този проблем ще бъде решен и работниците ще имат възможно най - доброто предпазно облекло за защита от злополуки по време на работния процес. Всички планирани за закупуване лични предпазни средства, защитно облекло и средства за колективна защита - техният вид и брой, са определени въз основа на Утвърден списък на работните места, при които се използват ЛПС въз основа на извършената оценка на риска на работните места в съответствие с Наредба № 3 от 19 април 2001 г. и приложената програма за минимизиране на риска. Две са основните предпоставки, обуславящи тази дейност а именно: - производствените мощности и условията за експлоатацията им представляват източник на опасност, заплашващ или увреждащ здравето и живота на работниците и служителите; - използваните в момента защитни средства като цяло са морално и технически остарели. Коефициента им на ефективност срещу риска е нисък. Доставката и разпределението на лични предпазни средства по длъжности и работни места, както и доставка и разпределение на специално работно облекло за служителите ще се реализира по одобрен списък от ръководството. Всички лични предпазни средства са за конкретни работни места и отговарят на конкретните предписания от службата по трудова медицина. Закупените средства ще са от специални екологични материи, с които ще се намали риска от злополуки. Дейността ще се реализира от 5-ти до 6-ти проектен месец, включително. 11 271.80 10 715.70
3.3. "Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работните и служителите“ Под дейност 3.3. Придобиване на стандарти за безопасни условия на труд : Цел на дейността: Внедряването и сертифицирането на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд в компанията цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица, да се подобрят финансовите резултати, да се подобри имиджа на организацията на пазара, на който тя оперира. "МЛ-Консулт-2009" ЕООД упражнява дейността си с КОД по КИД 2008 раздел 23.99 Производство на изделия от други неметални минерали, некласифицирани другаде. Съгласно Приложение към Заповед № РД-01-898 от 09/11.2015 г. на Министъра на труда и социалната политика този код е с Коефициент на трудов травматизъм ( Ктт) 1,09, който е 1,65 пъти по-висок от средният коефициент на трудов травматизъм, който ще се прилага за страната през 2016 г. - Ктт = 0,66. Правните и регулаторните изисквания и непрекъснатото подобрение са два важни аспекта на BS OHSAS 18001. Разработването и внедряването на стандарт за здравословни и безопасни условия на труд цели свеждането до минимум на трудовите злополуки и инциденти. Така несъмнено се намалява риска за здравето на служителите и работниците по време на изпълнение на трудовите им задължения. Здравословните трудови условия, макар и непряко, несъмнено водят до подобряване на финансовите резултати и името на организацията на пазара, на който тя оперира. Въвеждането на стандарта BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) се предхожда от задълбочена диагностична проверка в рамките на проекта, в резултат на която се разработват наръчник и процедури за създаване и внедряване на СУЗБУТ. Чрез използване на приетите показатели и правила ще се извърши цялостна вътрешна проверка и преглед от ръководството на компанията на системата за оценка на степента на безопасност и здравословност на условията на трудовата среда. Сертифициране на стандарта за здравословни и безопасни условия на труд BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety AssessmentSystem) е неоспорима необходимост от придобиване на международно валиден сертификат съгласно изискванията на стандарт OHSAS 18001:2007. Това само по себе си е независима експертна оценка и признато доказателство за спазване на нормативно наложени и международно пазарно признати практики за управление на здравето и безопасността при работа. Изпълнението на задачите на този етап се очаква да доведе до издаване на сертификат за съответствие на СУЗБУТ съгласно стандарт OHSAS 18001:2007. Дейността ще се реализира от 10-ти до 16-ти проектен месец, включително, след разработване на адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието„ 29 700.00 29 650.00
4. Осигуряване на социални придобивки за работещите, чрез обособяване и оборудване на места за отдих, хранене и почивка, и спортни съоръжения.: Цел на дейност 4: Осигуряване на работниците и служителите обособени помещения за хранене, за отдих, за физическа култура и спорт. Основната дейност на "МЛ-Консулт-2009" ЕООД е производството и преработка на инертни материали, реализация на произведената продукция и доставка до клиентите. Дейността се реализира в производствена база в гр. Искър на 30 км. от гр. Плевен. В момента работещите в производствената база имат обособено помещение за хранене и краткотраен отдих в един фургон, който е амортизирал и не предлага необходимите условия. Същият се съвместява и за реализиране на трудовите задължения от охраната на обекта - 2 лица, които работят на 24 - часов сменен режим. За нуждите на работещите се предвижда по проекта да се закупят и оборудват 4 броя фургони/контейнери, със следното предназначение: - обособяване на помещение за хранене - две помещение, всяко с извод за кухненски бокс, 1 бр. контейнер с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/В и 1 бр. контейнер с външни габаритни размери 150х250х260 см Ш/Д/В. Всеки контейнер ще е оборудван с маси за хранене - 4 бр., столове 12 бр., мивка, микровълнова печка, хладилник, тостер, кафе машина, климатик -1 бр., бойлер за топла вода - 1бр.; - обособяване на помещение за краткотраен отдих - едно помещение - контейнер с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/В, оборудвано с маса - 1 бр., столове - 6 бр., диван - 1 бр. климатик -1 бр.; - обособяване на помещение за за физическа култура и спорт - едно помещение, контейнер с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/В, оборудвано с: Бягаща пътека - висококачествена бягаща пътека с богат набор от функции, максимална скорост 20 км / ч. и мощност на двигателя 2.5 конски сили. Системата BeltDrive намаляваща вибрациите и щадяща ставите; обособен кът за игра на шах и табла, с масичка, 2 бр. столове 1 бр. шах и 1 бр. табла, климатик -1 бр.. Контейнерите са климатизирани, изработени от екологични материали. Стените, пода и покрива са изолирани, с цел постигане на енергийна ефективност и опазване на околната среда. Обособяване на помещение за осигуряване на личната хигиена – две помещения контейнери с външни габаритни размери 300х700х260 см Ш/Д/ оборудвани с 18 бр. заключващи се шкафчета и пейки/столове за сядане, 1 бр. енергоспестяващ климатик , второто помещение ще бъде оборудвано с 1 бр. бойлер за топла вода, 2 бр. душ-кабини, 2 бр. умивалници и 2 бр. тоалетни. Период на изпълнение: 5 -ти - 7-ми проектен месец, включително. 100 465.20 99 797.02
„Организация и управление на проекта”: Цел на дейността: Осигуряване на ефективно и ефикасно управление, организация и координация на дейностите по проекта. Дейностите за организация и управление на проекта ще обезпечат ефективното му изпълнение, като кандидата се ангажира да осигури постоянен контрол и координация в хода на неговото реализиране. Цялостната грижа за изпълнението на проекта ще поеме екипът на проекта, който ще има следните задължения: - Ръководи, организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и отговаря за постигане на заложените цели; - Отговаря за целесъобразното изразходване на средствата по проекта и осъществява текущ мониторинг; - Изготвя, поддържа и съхранява необходимата документация по проекта, в съответствие с изискванията на договарящия орган; - Изготвя и представя междинни и окончателни отчети по изпълнение на дейностите на проекта и предоставя информация на договарящия орган; - Контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/2014 г. за целите на проекта. С цел да се постигнат очакваните резултати от изпълнението на проекта и да се осигури възможност за тяхното оценяване е разработена специфична работна методология. Приемливите дейности са структурирани след извършен цялостен анализ на настоящата ситуация в предприятието, за входящите ресурси, нуждите и ограничителните условия, при които организацията стартира проекта, както и възможните рискове и заплахи, които могат да възникнат в процеса на изпълнение на проекта. Дейността ще се реализира от 1-ви - 20 ти проектен месец, включително. 15 134.40 14 730.01
„Информиране и публичност по проекта“: Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ще бъдат предприети всички необходими действия за популяризиране на получената безвъзмездна помощ. Дейността е насочена и към информиране на заинтересованите страни по отношение на целите, резултатите, реализирания опит, както и добрите практики, постигнати чрез предоставената безвъзмездна финансова помощ. С цел популяризация на дейностите по проекта и в изпълнение на изискванията за информираност и публичност на проекти финансирани със средства на ЕС, се предвиждат и следните мерки: • Провеждане на две информационни събития - при стартиране и финализиране на дейностите по проекта; •Отпечатване и разпространение на информационни листовки; • Поставяне на стикери на закупените ДМА; • Изработване на информационни табели и банер; • Изработване и разпространяване на промоционални материали: тефтери и химикалки; • Публикуване на актуална информация за проекта на Интернет-страницата на „МЛ-Консулт-2009" ЕООД В хода на изпълнение на проектните дейности ще бъдат ползвани подходящо оформени бланки на документи с ясна визуализация в съответствие с изискванията. Всички документи, свързани с проектните дейности също ще бъдат съобразени с изискванията за визуализация на проекта. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните и рекламни материали – листовки, тефтери и химикалки, ще бъдат предоставяни на всички клиенти и партньори на фирмата. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. Дейността ще се реализира от 1-ви - 20 ти проектен месец, включително. 2 546.00 2 167.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).