Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

Cluster “Hoisting Devices” was established in 2016 under the initiative of Branch Chamber of Producers and Traders of Hoists and Cranes as part of the Chamber’s annual program implementation for the same year. The Cluster’s major duty is to solve the common problems for the “Production of hoisting equipment” industry: lack of qualified personnel, lack of innovation and limited export potential by bringing together companies, science organizations, universities and associations that carry out business activities or support enterprises in the branch. The main objective of the current project proposal is to increase the competitiveness and promote export potential of producers and traders of hoisting equipment in Central North Region of Bulgaria. This will be achieved through the creation, development and provision of a qualified team, workspace and equipment to the administrative body of Cluster “Hoisting Devices” and through encouraging Cluster’s marketing, participation and organization of national and international events and attracting partners and new members. The main target groups of Cluster “Hoisting Devices” are manufacturers of hoisting equipment, as well as all companies, scientific organizations, universities and associations that carry out business activities or support enterprises in the industry. The implementation of this project is expected to build up administrative body of Cluster “Hoisting Devices”, as well as to establish its sustainable market presence on the national and the international market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера: Настоящата дейност за Създаване и ресурсно обезпечаване на дейността на административното тяло на клъстера ще бъде изпълнена чрез наемане на трудови договори на персонал за административното тяло на клъстера, наемане на офис в Северен централен регион- гр.Габрово и обезпечаване с оборудване на офис в гр. София и офис в гр. Габрово. 1. Наемане на персонал за административното тяло на клъстера: Към момента в Клъстер Подемна техника е назначен единствено неговият ръководител - Васил Тодоров. За изпълнението на настоящия проект ще се назначи екип за административното тяло на Клъстер Подемна техника, който ще се състои от Координатор, Експерт "Организиране на събития и популяризиране", Икономически сътрудник и двама Технически сътрудници. Функциите на екипа са подробно разписани в т.9. Екип. Координаторът ще координира цялата дейност на Клъстер Подемна техника. Експерт "Организиране на събития и популяризиране" ще отговаря за организирането и провеждането на събития за популяризиране на клъстера и привличане на нови членове. Икономически сътрудник ще прави икономическа оценка на потенциалните кандидати-членове и ще актуализира бизнес плана на клъстера. Технически сътрудници ще обезпечат административната работа и екипите в двата офиса. Единият ще е в гр.Габрово, а другият в гр. София. 2. Наем на офис в гр. Габрово Наемането на основен офис на Клъстер Подемна техника в гр. Габрово е необходимо, тъй като основната му дейност е насочена към Северен централен регион, където са и по-голямата част от неговите членове. Чрез наемането на офиса и концентрирането на част от екипа в този регион ще се осигури координация и устойчива комуникация с членовете на клъстера. Клъстер Подемна техника е приоритетно насочен към Северен централен регион и поради тази причина ще бъде нает основен офис в гр. Габрово. Поради експортната насоченост на клъстера се налага и наличие на офис в гр.София, през който по-лесно да се координират международните контакти и проекти. 3. Придобиване на оборудване за обезпечаване на административното тяло на клъстера в офис гр. Габрово и офис гр. София. Ще бъдат придобити две мултифункционални устройства - по едно за всеки офис, чрез които ще се принтират основни документи и договори с трети страни. За нуждите на клъстера ще бъдат закупени 3 преносими компютъра и 6 таблета, които ще се излозват от екипа на клъстера- 7 души. Таблетите ще се използват при провеждането на обучения и участието в международни срещи и форуми. Преносимите компютри са необходими, за да се обезпечат двата офиса с компютърно оборудване. 206 436.00 202 470.65
Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера: Настоящата дейност за Повишаване капацитета на административното тяло на клъстера за управление и координация на клъстера ще бъде изпълнена чрез взимането на участие на част от екипа на клъстера - 6 човека в две обучения за повишваване на тяхната квалификаци за управление и координация на Клъстер Подемна техника. Първото обучение е на Тема "Производство и търговия с подемна техника" - производството на телфери, кранове, ръчни подемни механизми и сервизиране. Обучението ще се проведе в гр. Габрово и ще бъде с продължителност от 5 дни, като в него ще вземат участие всичките новоназначени 6 души. Неговата основна цел е те да се запознаят в дълбочина с бранша, към който е насочена дейността на Клъстер Подемна техника, за да могат ефективно да участват в координацията и управлението му. Второто обучение е на Тема "Развитие на експортния потенциал" - съдействие и подпомагане на предприятията, свързано с търговията и реализацията на техните изделия, като тук дейността преимуществено е експортна - запознаване с изискванията и процедурите за издаване на сертификати за произход, митнически процедури, клаузи за форсмажор, арбитражни клаузи, способи за уреждане на търговски спорове, събиране на вземания от търговски сделки с клиенти от чужди държави, запознаване със специфичните особености на договорите за покупко-продажба и серивизиране на тези изделия, използване на баркодове, търсене на съдействие от чуждестранни търговски палати, системата на българските и чуждестранните арбитражни съдилища, използване на софтуерни продукти, които осигуряват он-лайн комуникация с членовете на клъстера, изпращане на нотификации по теми, за които всеки член предварително е заявил интерес; способи и практики за включване в международни организации и др. Обучението ще се проведе в гр. София и ще бъде с продължителност от 5 дни, като в него участие ще вземат 6 души от административното тяло на клъстера. В рамките на това обучение се предвиждат и разходи за командировъчни на 3-те лица от административното тяло от гр. Габрово до гр. София и обратно. 10 880.00 16 980.00
Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове: Настоящата дейност за Подпомагане развитието на клъстера и привличане на нови членове ще бъде изпълнена чрез провеждането на 4 бр. събития. Две от тях ще се състоят в гр. Габрово и две в гр. София. Първото събитие е на тема "Промотиране на Продуктов каталог" и ще се проведе в гр. Габрово. (3-ти месец). Чрез него ще се представи една от основните услуги на Клъстер Подемна техника- продуктовия каталог. Събитието ще е с продължителност от 3 дни, като ще се наеме зала и оборудване за 50 човека, в която ще присъстват гости и членове на клъстера. Ще бъдат поканени представители на потенциални членове и клиенти от бранша с цел детайлно запознаване популяризиране на клъстера и предлаганите услуги. Второто събитие е на тема "Развитие на технологиите в областта на подемната техника" и ще се проведе в гр. Габрово. (4-ти месец) Неговата основна цел е детайлно представяне на информация за нови разработки и за най-новите тенденции в областта на развитие на подемната техника. Събитието ще е с продължителност от 2 дни, като ще бъде наета зала за 80 човека, в която ще присъстват гости и членове на клъстера. Ще бъдат поканени представители на потенциални членове и клиенти от бранша с цел детайлно запознаване на тези технологии и изразяване на необходимостта от тяхното приложение в бъдеще. Третото събитие е на тема "Развитие на експорта със страни от Европа и Азия" и ще се проведе в гр. София. (10-ти месец). Основната цел на това събитие е да се представи подробна информация относно пазарните условия и възможностите за развитие с компании от държави от Европа и Азия. Събитието ще е с продължителност от 2 дни, като ще бъде наета зала за 60 човека, в която ще присъстват гости и членове на клъстера. Ще бъдат поканени представители на потенциални членове и клиенти от бранша, както и търговски представители на чужди държави с цел създаване на сътрудничества. Четвъртото събитие е на тема "Развитие на експорта със страни от Северна и Южна Америка" и ще се проведе в гр. София. (11-ти месец). Основната цел на това събитие е да се представи подробна информация относно пазарните условия и възможностите за развитие с компании от държави от Северна и Южна Америка. Събитието ще е с продължителност от 2 дни, като ще бъде наета зала за 70 човека, в която ще присъстват гости и членове на клъстера. Ще бъдат поканени представители на потенциални членове и клиенти от бранша, както и търговски представители на чужди държави с цел създаване на сътрудничества. 13 130.00 63 831.53
Насърчаване на клъстерния маркетинг: Настоящата дейност за Насърчаване на клъстерния маркетинг ще бъде изпълнена чрез разработването Маркетингова стратегия; Извършването на консултантски услуги за стъпването на друг пазар; популяризиране на името на клъстера и на неговите услуги; Участие в международен панаир в Хановер и наемането на експерт за Създаване на сътрудничества и интернационализация. 1. Маркетинговата стратегия е необходима тъй като чрез нея ще се осигури устойчиво и по-ефективно пазарно позициониране на клъстера. Основната и цел е да установи проявлението и въздействието на пазарните фактори върху реализацията на клъстера и предлаганите услуги, както и да се установят или прогнозират тенденции за неговата устойчивост и развитие. Тя трябва да включва информация за: - Фактори, влияещи на търсенето; - Профили на потребителите; - Предлагане на конкурентни услуги; - Проучване на ценовите равнища и модели; - Структура на пазара; - Тенденции на световния пазар; - SWOT анализ. 2. Извършване на консултантски услуги за стъпването на друг пазар- те са необходими, тъй като чрез тях ще се изпълни Специфична цел 2 на проекта за Интернационализация и развитие на клъстера. Основните целеви пазари за стъпване на Клъстер Подемна техника са Турция и Сърбия. За да бъде постигнато това е необходим изследване на тези пазари и достъп до мрежата на търговските палати в съответните държави. В Турция действа мрежа от 56 търговски палати, които са обединени в Съюз на палатите и стоковите борси на Турция. В Сърбия функционират национална Търговско-промишлена палата на Сърбия и 19 регионални палати, които покриват територията на цялата страна. Този достъп ще осигури на клъстера възможност да промотира услугите си до всички членове на търговските палати. Мрежата на търговските палати и тяхната комуникация с предприятията - техни членове или такива, които ползват техните услуги няма аналог в света. Услуга ще бъде възложена на външен изпълнител с необходимия опит и контакти в съответните държави, който ще предостави необходимия Ноу-хау и ще направи проучване и изследване на нормативната уредба и пазарните условия за продажба на подемна техника в Турция и в Сърбия. 3. Популяризиране на името на клъстера и на неговите услуги. Тези услуги са необходими, за да се привлекат нови членове, както и клиенти на предлаганите услуги от Клъстер Подемна техника, като по този начин ще се създаде пазарна устойчивост. За целта ще бъдат изготвени: - 2000 флаери за общо популяризиране на марката на клъстера = 2400 лв. с ДДС - 2500 флаери за популяризиране на Продуктовия каталог = 2850 лв. с ДДС - Създаване на информационни бази данни и превод на страницата на клъстера на езиците на таргетираните пазари = 4750 лв. с ДДС 4. Участие в международен панаир в Хановер- Панаирът в Хановер е най-голямото индустриално изложение в света за 2018 г. Той ще се проведе през април 2018 съвместно с изложението CеMAT. То е насочено към транспорт и логистика, като е отреден основен профил на подемната техника. С участието си в него, Клъстер Подемна техника ще има възможност да установи много международни контакти, които ще му помогнат за интернационализация и привличане на нови членове. 5. Мениджър Създаване на сътрудничества и интернационализация ще отговаря за интернационализацията на клъстера и националното и международно сътрудничество. Неговите функции са изключително важни, тъй като той ще е отговорното лице за отношенията с всички заинтересовани трети страни от националния и международния пазар. Ще намира възможности за създаване на партньорства на национално и международно ниво; Намира възможности за създаване на клъстерни мрежи и сътрудничества на национално и международно ниво; Отговорен за създаване на условия за диалог на широка основа със заинтересованите страни, обществото и частните предприятия; Управлява процеса по преговори с международни контрагенти; 156 385.00 102 350.10
Публичност и визуализация на проекта: Изпълнението на тази дейност ще се проведе в синхрон с условията и изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020, чиито мерки се основават на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 Декември 2013 г. за определяне на общоприложими разпоредби. По време на осъществяването на проекта, кандидатът ще информира обществеността като оповести на уеб-сайта си кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, и отличи финансовата подкрепа на Европейския съюз. Информацията за изпълнението на проекта ще бъде актуализирана постоянно по време на неговото изпълнение, като отговорен за тази част от дейността ще бъде Експерт "Организиране на събития и популяризиране". Дейността също предвижда да бъдат изработени 20 броя стикери за предвиденото за закупуване оборудване в проекта и 2 броя информационни табели, които ще бъдат поставени на видно място в офисите в гр. София и гр. Габрово. Табелите ще съдържат информация за проекта и ще споменават финансовата подкрепа на Европейски съюз и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност 2014-2020". 1 980.00 1 160.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).