Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The main objective of the project proposal is:
To improve the working environment in KRAN Ltd.,village Kalekovets, Maritza municipality, by providing good and safe working conditions, efficient and flexible forms of work organization and human resources management, leading to improvement of the quality of workplaces and increasing the productivity of the company.
The proposal includes four of the eligible actions, which are:
Activity 1. Development, adaptation and implementation of human resources development systems in the enterprise 
measures to achieve the objectives;
Activity 3. Providing safe and healthy working conditions, improvement of the occupational and health status of the employees with two sub-activities: sub-activity 3.1 Providing collective protection and 
sub-activity 3.2 Providing  personal protective means and special work clothes;
Activity 4 Providing social benefits to workers, including repair and equipment for relaxation, eating and rest facilities in enterprises, sports facilities, etc.
Each of the activities is aimed at achieving one of the specific objectives of the project, detailed in the section "Objectives of the project proposal".
"KRAN" Ltd. is a micro-enterprise from a rural area, performing economic activity in a sector with a high level of labor traumatism, with specific and clear needs, related to improving the quality of the workplaces and the productivity of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятието: Дейността има за цел да оптимизира работните процеси и да въведе гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) в "КРАН" ЕООД. Действащата в момента системата за управление на човешките ресурси в дружеството не отговаря на неговите нужди, заради налични организационни слабости от една страна и увеличената численост на заетите в дружеството през последнiтите месеци от друга страна. Необходимостта от въвеждане на промени в системата е обвързана със стратегията за развитие на дружеството за постигане на устойчив растеж, която освен с подобряване на качеството на предлаганите услуги, е насочена и към подобряване на работната среда за служителите и намаляване негативното въздействие върху околната среда. Целта на настоящата дейност е да бъде изградена ефективно функционираща система за управление на човешките ресурси, чрез създаване на вътрешно фирмена нормативна уредба, за прилагане гъвкави форми на заетост и контрол на работното време и удължаване на професионалния живот. Акцентът при въведените нови мерки за управление на човешките ресурси ще бъде поставен върху: - Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост – предвидените промени в системата за управление на човешките ресурси ръководството на дружеството цели да оптимизира раб. процеси, като: 1. Въведе гъвкави граници на работното време; 2. Въведе гъвкави работни часове за определен период; 3. Въведе възможност за промяна на трудовите задължения в рамките на длъжността. Чрез въвеждането на тези мерки ще бъде осигурен възможност, на лицата от целевата група, за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот, както и възможност за учене на работното място. - Насърчаване на по-възрастните служители и удължаване на професионалния им живот - възрастните работещи се очертава да бъдат съществена част от работната сила в България, както поради демографски проблеми, така и поради липсата на лица с подходяща квалификация (заварчици) сред навлизащите на пазара на труда. В тази връзка, а и като част от политиката на дружеството по отношение на служителите над 54-годишна възраст, ръководството на дружеството ще въведе мерки, свързани с адаптирането на личните работни задачи съобразно силните страни, нуждите и възможностите на възрастните служители, като: 1. намаляване на физическото натоварване; 2. въвеждане на кратки почивки в работния процес; 3. менторство от страна на по – възрастните по отношение на младите и неопитни служители. Политиките в посочените по-горе две области ще бъдат практически въведени в дружеството, чрез приемане от едноличния собственик на капитала и включване в съответните вътрешни документи на фирмата. Целева група са 6 заети лица, в т.ч. 1 лице над 54г., 1 лице с увреждане (намалена работоспособност) и 1 лице до 29 години. Дейност 1 е иновативна за предприятието, защото до момента такива системи за управление на човешките ресурси не са въвеждани в дружеството. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: • Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец). Изборът на изпълнител ще се извърши при задължително прилагане на разпоредбите на приложимото законодателство и принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и при спазване на изискванията на настоящата процедура и указанията на УО на ОПРЧР. • Сключване на договор с избрания изпълнител (4 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 4 до 10 месец). •Практическо въвеждане на Стратегията в действие чрез приемане от едноличния собственик и включване в съответните вътрешни документи на фирмата (11 месец). 4 900.00 4 870.00
Дейност 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите Под дейност 2.1 Осигуряване на колективни средства за защита : ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността има за цел да осигури безопасни и здравословни условия на труд и да подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите, посредством осигуряването на модерни и надеждни колективни средства за защита на заетите лица в производствения цех на КРАН ЕООД, където се извършват дейности по заваряване и монтаж на метални конструкции, посредством доставка и въвеждане в експлоатация на мобилни аспирационни системи за заваръчни газове при източника на отделяне на вредни вещества - 4 бр. и и дизелов инфрачервен отоплител (2 бр.) за подобряване параметрите на микроклимата в производствения цех. Мерките са сред най-неотложните по отношение на осигуряването на безопасни и здравословни условия на труд и на подобряването на професионалния и здравния статус на работниците и служителите, констатирани са при посещенията на експерти от Службата по трудова медицина и са включени в Утвърдената програма на "КРАН" ООД за минимизиране на риска. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: закупуване на следните КСЗ: - дизелов инфрачервен отоплител (2 бр.) за защита от неблагоприятен климат за заети в производствен цех на длъжности: Заварчик - 4 лица, работник склад - 1 лице - мобилен аспиратор за заваръчни газове при източника на отделяне на вредни вещества (4 бр.) предназначени за 4 заети лица на длъжности Заварчик. 1. Основното предназначение на доставката на отоплителните тела (дизелов инфрачервен отоплител) е да осигури и поддържа благоприятен за работа микроклимат в затворени пространства. Цел: Поддържане на здравословен микроклимат в работните помещения Очаквани резултати: - Поддържане на благоприятни за работа температура и и микроклимат. Опазване на здравето. Опазване на околната среда. Икономия на електроенергия. Липса на вредни емисии и опазване на околната среда. 2. Доставка и въвеждане в експлоатация на мобилни аспиратори за заваръчни газове. Аспирирането на материала заедно с въздуха и отделянето му от въздухообразното вещество посредством филтрация и сепаратори е основният принцип на системите и приложенията на промишлената аспирация чрез филтриране. Съгласно растящите изисквания за чиста работна и околна среда и за снижаване на емисиите и увеличаването на безопасността при работа, претенциите към мощността и ефективността на аспирирането постоянно се увеличават и стават все по-строги. Само качествените решения и съответстващата на това технология на аспириране с филтрация може да осигури чиста среда и съвършена сепарация на най-различни типове материали от широк спектър на отделните промишлени отрасли. Цел: Отстраняване-пренос на материала от процеса на заваряване: - Пренос на материал - Елиминиране на запрашеност - Опазване на здравето - Опазване на околната среда - Удължаване живота на апаратурата. Към момента вентилацията в производственото помещение се извършва по естестен начин, който е неефективен, носи големи топлинни и енергийни загуби и не осигурява добър микроклимат в работното помещение - цеха на фирмата. Освен това замърсява околната среда. Дейността предвижда въвеждането на иновативни средства за колективна защита. Планираните за внедряване мобилни аспирационни системи са иновативни и осигуряващи защита от вредни емисии на ниво от ново до сега равнище, което не може да се постигне с други системи. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец). Изборът на изпълнител ще се извърши при прилагане на разпоредбите на ПМС на ЗУСЕСИФ/ ПМС №160/2016 г и принципите на публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане на дискриминация, както и при спазване на изискванията на настоящата процедура и указанията на УО. • Сключване на договор с избрания изпълнител (4 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 4 до 8 месец). • Подписване на приемо-предавателни протоколи (при приключване на съответните етапи на доставка, инсталиране, тестване, въвеждане в експлоатация и обучение на служители за работа с аспирационните системи. 55 100.00 54 500.00
Дейност 2. Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване на професионалния и здравния статус на работниците и служителите Под дейност 2.2 Осигуряване на ЛПС и специално работно облекло: ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Създаване на работна среда осигуряваща безопасни и здравословни условия на труд и подобряване на професионалния и здравния статус на работниците, посредством използването на надеждни лични предпазни средства и специално работно облекло на работниците в КРАН ЕООД. Намаляване риска от трудови злополуки и професионални заболявания чрез въвеждане на специално работно облекло и лични предпазни средства. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТА: Дейността включва закупуването на ЛПС и специално работно облекло за 4 заварчика заети по трудов договор във фирмата. Техният обхват е определен, съгласно "Списък на работните места и видовете работи, при които е необходимо да се използват ЛПС и/или специално работно облекло, утвърден въз основа на извършената оценка на риска на работните места". Списъкът отговаря на изискванията, посочени в чл. 17, ал. 3, т.1-4 от Наредба № 3 от 19 април 2001 г. за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Подмяната и закупуване на нови и по-модерни ЛПС и специално работно облекло за нуждите на заетите в предприятието лица е обоснована от това, че наличните ЛПС и специално работно облекло е старо и амортизирано и не осигурява надеждна защита на работниците, създавайки предпоставки за травматизъм и влошаване на здравния им статус. Предлаганите на пазара към момента ЛПС са по модерни и ефективни, които до сега не са съществували и в по-голяма степен биха осигурили защита от травми и намалили риска от трудови злополуки. Закупените и доставени нови лични предпазни средства и специално работно облекло ще в съответствие с европейските изисквания по отношение на: - гаранция за необходимите защитни качества; - по-добри експлоатационни и технически характеристики; - многофункционалност и ергономичност. От изключителна значимост за здравето са ЛПС за дейности свързани със заваряване и шмиргелене, каквито са във фирмата. Димът и газовете получени от откритата дъга по време на заваръчния процес съдържат частици, които се освобождават от консумативите и от заварявания материал. Над 90% от газовете се получават при изгарянето на консуматива – електрод или тел, при разтопяването на материала от дъгата или пламъка. Частиците в заваръчния дим са изключително опасни, тъй като могата да проникнат дълбоко в белите дробове. Продължителното въздействие на заваръчни газове може да навреди на дихателната система чрез вдишване на опазни вещества, затова е препоръчително използването на заваръчни шлемове в комбинация с респиратори или наричани още заваръчни маски с обдухватели. В дихателната зона на шлема от захранващия блок на респиратора се подава пречистен през филтър въздух. Това е иновативен метод за предпазване от вредните емисии в работния процес. Заложените за закупуване ЛПС и специално работно облекло, отговарят на точния брой на заетите лица по длъжности - (4 заварчици) , които ползват средствата за защита и са планирани, съгласно срока за износване. Предвидени за закупуване са: 1. Специално работно облекло/костюм (яке и панталон) за заварчици от цепена телешка кожа - 4 бр. 2. Специално работно облекло/престилка за заварчици - кожена - 4 бр. 3. Обувки със защита от пробождане/премазване на ходилото - 4 бр. (4 заварчици) 4. Ръкавици заваръчни - 4 бр. 5. Ръкавели заваръчни кожени - 4 бр. 6. Шлем заваръчен с дихателно устройство (Респиратор) - 4 бр. (4 заварчици) Да отговаря на европейски хармонизиран стандарти EN-379 за защита на очите и EN -175 за защита на лицето. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Избор на изпълнител (от 2 до 4 месец). Изборът на изпълнител ще се извърши при прилагане на разпоредбите на ПМС на ЗУСЕСИФ/ ПМС №160/2016 г . • Сключване на договор с избрания изпълнител (5 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 5 до 8 месец). • Подписване на приемо-предавателни протоколи (при приключване на съответните етапи на доставка). 8 300.00 8 300.00
Дейност 3 Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на места за отдих, хранене и почивка в предприятията, спортни съоръжения и др.: С настоящето проектно предложение, чрез включването на дейност 4, работодателят планира да осигури на работниците в КРАН ЕООД следните социални придобивки: - Помещения/места за хранене съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд; - Помещения/места за краткотраен отдих. ЦЕЛ НА ДЕЙНОСТТА: Дейността има за цел да осигури доставка на подходящ фургон (с две отделни помещения) и оборудването му като място за хранене за работниците на "КРАН" ЕООД, както и като място за краткотраен отдих на същите. ОПИСАНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: Дружеството непрекъснато търси възможности за удовлетворяване на изискванията и очакванията на своите работници и за засилване на фирмената мотивация в условията на силна конкуренция на пазара на труда в района на МИГ. Ситуираната в района на МИГ Марица, "Тракия икономическа зона" със стотици инвеститори (предимно чуждестранни) е серизен конкурент в предлагането на атрактивни условия на труд със своите нови и модерни производствени площадки. Запазването на работната сила е предизвикателство за малките и особено микропредприятията на територията, каквото е КРАН ЕООД. Изборът на включените в проектната дейност социални придобивки е направен в съответствие с нуждите на предприятието. Предприятието използва наето помешение (производствено хале) в което се осъществява производствента му дейност. Помещението е амортизирано и неуютно и не позволява обособяването на помещение за хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд и краткотраен отдих. Предвид спецификата на производствената дейност, която е свързана основно със заваряване (емисия на газове) по подходящо е мястото за хранене и краткотраен отдих да бъде извън производственото хале. За целта кандидатът планира да закупи и постави в двора на наетия имот специален фургон (контейнер) с площ не по-малко от 21 кв.м. с две самостоятелни помещения, които да се използват за хранене и краткотраен отдих на работниците. Планира се фургонът да бъде допълнително оборудван и обзаведен за да може да покрие основните нужди на работещите. В рамките на тази дейност ще бъдат доставени оборудване и обзавеждане, както следва: 1. Фургон (контейнер) с две отделни помещения с площ не по малка от 21 кв.м. - 1 бр. 2. Климатик колонен тип с подходяща мощност за охлаждане и отопление на помещенията във фургона. - 1 бр. ОБОРУДВАНЕ и ОБЗАВЕЖДАНЕ НА МЯСТО ЗА ХРАНЕНЕ 1. Хладилник с минимални характеристики - общ капацитет - мин. 120L, капацитет на камера - мин.10L енергиен клас мин.А - 1 бр. 2. Микровълнова фурна - мощност мин.800 W, капацитет мин.20 L, функция за размразяване - 1 бр. 3. Кафе-машина – автомат - тип еспресо, мощност мин. 1400 W, налягане мин. 15 bar. - 1 бр. 4. Диспенсер за вода – мощност при подгряване: 500W – 1 бр. 5. Маса за хранене с капацитет шест места - 1 бр. 6. Столове за хранене - 6 броя ОБЗАВЕЖДАНЕ ЗА МЯСТО ЗА ОТДИХ И ПОЧИВКА 1.Диван / Канапе - тип тройка, текстил - 1 бр. 2.Диван / Канапе - тип двойка, текстил - 1 бр. 3.Холна маса - размери мин. 100/60/40 – 1 бр. ЕТАПИ НА ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ДЕЙНОСТТА: • Избор на изпълнител за възлагане доставка на оборудване и обзавеждане с обособени позиции по реда на ЗУСЕСИФ/ПМС № 160/01.07.2016 г (от 1 до 4 месец). Сключване на договор с избрания изпълнител (5 месец). • Изпълнение на сключения договор (от 5 до 11 месец). • Отчитане на извършената дейност. 14 720.00 14 720.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).