Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

A current project proposal provides for the introduction of energy efficiency measures in the buildings of District Directorate of the Ministry of Interior and First Regional Police Department - Blagoevgrad, located at Blagoevgrad, 3, "Vlado Chernozemski", str. In addition to this, access to people with special needs will be provided and a complete renovation of the facades of these buildings will be conducted. 
For the achievement of the objectives described in the project, construction and assembly work related to insulation of the exterior walls will be carried out. Additionally, insulation of roofs, replacement windows, replacement of the heating installation as well as replacement of the lighting fixtures, which will reach the class energy consumption of "B", will be performed.
The providing and facilitation of access to the buildings to the people with special needs will be accomplished by constructing the necessary specialized equipment.
With the implementation of this project, the local policies for sustainable urban development, will be observed while improving the quality of life and achieving ecological balance in compliance with the European requirements and standards for smart cities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За изпълнение на дейността се предвижда да бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът по проекта ще изпълнява задачи по организация, управление, администриране и координиране за постигане на съответните резултати при реализирането му. Членовете на екипа по изпълнение на проекта ще следят за качественото и ефективно изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност. Целта на дейността по организация и управление на проекта е да се осигури успешно изпълнение на проекта и постигане на заложените цели и резултати, да се оптимизира използването на проектните ресурси, да се постигане ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, да се осигури прозрачност в управлението на проекта, както и добра отчетност и контрол върху изпълнението му. Екипът по организация и управление на проекта се състои от 8 членове: 1. Ръководител на проекта - 1; 2. Координатор на проекта - 1; 3. Юрист на проекта - 1; 4. Счетоводител на проекта - 1; 5. Експерт СМР - 1; 6. Експерт "Връзки с обществеността" - 1; 7. Технически сътрудник на проекта - 1; 8. Административен сътрудник на проекта - 1. Членовете на екипа ще изпълняват задълженията си в рамките на определен брой часове, като тяхното отчитане ще бъде месечно в рамките на целия период и за всеки отделен член са както следва: 1. Ръководител на проекта: За 18 месеца – 5 916,00 лв., в това число осигуровки от работодателя 2. Координатор на проекта - без възнаграждение 3. Юрист на проекта: За 6 месеца – 2319,90 лв. в това число осигуровки от работодателя 4.Счетоводител на проекта: За 18 месеца – 2 708,80 лв., в това число осигуровки от работодателя 5. Експерт СМР на проекта: За 10 месеца – 4 978,40 лв., в това число осигуровки от работодателя 6. Експерт "Връзки с обществеността" на проекта: За 4 месеца – 616,90лв., в това число осигуровки от работодателя 7. Технически сътрудник на проекта: За 18 месеца – 4 302,40 лв., в това число осигуровки от работодателя 8. Административен сътрудник на проекта: За 18 месеца – 3038,40 лв., в това число осигуровки от работодателя 23 880.00 21 165.38
Подготовка на документация за възлагане по Закона за обществени поръчки и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Изпълнението на дейностите, заложени в проектното предложение изискват специализирана експертиза и ресурси. Предвижда се тези дейности да бъдат възложени на външни организации за изпълнение, притежаващи необходимия опит в областта на изпълнение на настоящите дейности. Изпълнителите ще бъдат избрани чрез провеждане на процедури за избор на изпълнители при спазване изискванията и разпоредбите на Закона за обществените поръчки /ЗОП/. В процеса на изпълнение на настоящата дейност ще бъдат разработени 4 комплекта тръжни документи. Подготвените тръжни документи ще бъдат изпратени за предварителен контрол за законосъобразност до Агенция за обществени поръчки /АОП/. Ще бъдат определени видовете процедури и условията за избор на процедура за възлагане на дадена обществена поръчка, методите за определяне на стойността на договора за обществена поръчка, критериите за оценка на оферти и условията за участие на кандидатите за участие в процедурата. 0.00 0.00
Изпълнение на инженеринг (проектиране и строителство) на обекта на интервенция: С оглед изпълнение на дейностите, заложени в настоящия проект, ще се осигури достъп на хора в неравностойно положение и ще бъдат изпълнени строително-монтажни работи на обекта, с цел подобряване на енергийната ефективност. Предвижда се проектирането на инвестиционния проект във фаза "работен", който ще бъде изготвен съгласно изискванията на Закона за устройство на територията /ЗУТ/, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти и друга подзаконова нормативна уредба по приложимите части в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. Проектирането ще се изпълни от екип от проектанти с пълна проектанска правоспособност, съгласно нормативните изисквания. Като основна на работния проект ще послужи изготвеното техническо обследване, както и обследването за енергийна ефективност на сгради на ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград. С работния проект се: 1. изясняват конкретните проектни решения в степен, осигуряваща възможност за цялостно изпълнение на всички видове СМР и за доставка и монтаж на технологичното оборудване на обекта; 2. осигурява възможност за ползването му, като документация за договаряне изпълнението на строителството, включително чрез процедурата за възлагане на обществена поръчка за строителство и/или доставка на оборудване при условията и по реда на ЗОП; 3. осигурява съответствието на проектните решения с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ. Проектът ще бъде съгласуван със всички експлоатационни дружества и съгласуван от Главния архитект на Община Благоевград. Съгласно изготвения Доклад за обследване на енергийната ефективност и техническото обследване, неразделна част от настоящето проектно предложение се планират и дейности по СМР, включително и подмяна на локалната отоплителна инсталация на сградите на ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград. Необходимостта от подмяна на същите е продиктувана от факта, че в сгради на ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград топлоснабяването се осъществява чрез дизелово гориво от тоблоизточник - нефтов водогреен котел. Отоплението на сградите е водно-помпено, реализирано по система "Техелман". Разпределителната мрежа е монтирана в сутерена и посредством вертикални щрангове захранва отоплителните тела, разположени по етажите. Ел. инсталациите в административните сгради на ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград трябва да са съобразно съвременните норми и изисквания за ел. инсталации, в кабинетите трябва да се премине към TN-S или TN-C-S система на захранване. За да бъде съобразно изискванията е необходимо да се извърши основен ремонт /преработка/ на съществуващите ел. инсталации в кабинетите и разпределителните табла. За ефективното и ефикасно протичане на работния процес на служителите на ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград е необходимо да се създаде добра работна обстановка. В бюджета на проекта са предвидени разходи за проектиране и авторски надзор в размер на 37 000 лв. без ДДС, което представлява 3 % от стойността на СМР и изпълнение на дейностите по СМР в размер на 1 251 748.50 лв. без ДДС. Единичната цена за инженеринг е в размер на 212,00 лв/кв.м без ДДС. При определяне на единичните цени в количествено-стойностната сметка по окрупнени показатели, стойностите са съобразени със Справочника на цените в строителството, актуални към момента на кандидатстване с проектното предложение. При изпълнение на енергоспестяващите мерки по топлоизолиране на покрива и външните стени на Сгради на ОДМВР–Благоевград е необходимо демонтаж на външните водосточни тръби и улуци. В съответствие с изискванията на ЗЕЕ и препоръките предписани в обследванията на сградите на ОДМВР–Благоевград, Дейност: „Подмяна на външни водосточни тръби и улуци“ се явява съпътстваща дейност и е задължителна мярка при изпълнение на СМР по подмяна на покривните елементи и топлоизолация на външните стени. Топлоизолирането на покрива и външните стени трябва да бъдат придружени от съпътстващи дейности, като демонтаж на външни водосточни тръби и улуци, с цел ефективно изпълнение на СМР. 1 137 987.10 1 401 224.13
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция: Упражняването на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция е задължително, тъй като обектът попада в обхвата на строежи от първа до четвърта категория, съгласно разпоредбите на Закона за устройство на територията и Наредба 1 от 30 юли 2003 за номенклатурата на видовете строежи. За обекта на интервенция трябва да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. С оглед получаването на доброто и качествено изпълнение на дейностите по СМР и в предвидените обем и срокове е необходимо за обекта да се упражнява строителен надзор. В рамките на дейността изпълнителят на строителния надзор ще изготви и доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/. Единичните цени за строителен надзор и оценка на съответствието е в размер на 7,7 лв/кв.м без ДДС. С оглед гарантиране на ефективно и ефикасно изпълнение, както и постигане на очакваните резултати, упражняването на строителен надзор на обекта на интервенция ще бъде възложена за изпълнение от лицензирана организация. 46 739.00 56 086.80
Осигуряване на публичност и информация на проекта: Изпълнението на всички дейности по проекта включва осигуряване на необходимата публичност и информираност на обществеността относно проектната инициатива от страна на Община Благоевград, заедно с ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград, за подобряване енергийната ефективност на сградите и осигуряване на достъп на хората в неравностойно положение. Дейностите по публичност на проекта предвиждат провеждане на две пресконференция за представяне на проекта пред заинтересованите страни и регионалните медии. Едната ще се проведе преди започване на обекта, за да се запознае обществеността, както с целите на настоящия проект, така и с дейностите, предвидени за постигането им. На втората пресконференция се предвижда да бъдат отчетени постигнатите резултати от изпълнението на проекта и реално постигнатите спестявания в използването на електроенергия. Втората пресконференция се предвижда да бъде проведена след приключване на обекта. По време на провеждане на двете пресконференции ще бъде поставен информационен банер, които да информира обществеността за наименованието на проекта, общия бюджет и стойността на помощта от Европейския съюз. Във връзка с ефективния старт на проекта, Община Благоевград ще организира провеждането на официална церемония. Осигуряването на публичност, визуализация и информация на проекта ще предоставят възможност на обществеността, да се запознае с приноса на Европейския съюз за подобряване на енергийната ефективност на сградите на ОД МВР и Първо РПУ - Благоевград. За популяризиране на финансовия принос на ЕФРР, предоставен чрез Оперативна програма „Региони в растеж” 2014-2020 г., в подготовката и реализирането на дейностите по проекта се предвижда поставянето на билборд на видно място за целия период на изпълнение на проекта. След приключване изпълнението на дейностите по проекта ще бъде поставена постоянна обяснителна табела. Съдържанието на билборда и табелата ще отговаря изцяло на изискванията за публичност за финансовия принос на Европейския съюз, отразени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. За осигуряването на публичност и информация на проекта се предвижда публикуване на рекламно-информационно каре в регионална печатна медия за начало и край на проекта. За осъществяване на дейността ще бъдат изработени брошури, химикали, чадъри, блок-листа, чанти за документи, които да бъдат разпространявани през целия период на изпълнение на проекта, за да поддържат информираността на местна общност. Общият разход за планираните дейности е в размер на 7 200 лв. с ДДС, разпределени, както следва: - Пресконференции - 2 бр. * 350 лв. = 700 лв. - Официална церемония - 1 бр. * 300 лв. = 300 лв. - Билборд - 1 бр. * 2 100 лв. = 2 100 лв. - Постоянна обяснителна табела - 1 бр. * 300 лв. = 300 лв. - Брошури - 250 бр. * 0,8 лв. = 200 лв. - Химикали - 200 бр. * 0,8 лв. = 160 лв. - Чанта за документи - 100 бр. * 5,50 лв. = 550 лв. - Блок листа А4 (10 бр. листи на кочан) - 100 бр. * 4,90 лв/кочан = 490 лв. - Банер - 1 бр. * 300 лв. = 300 лв. - Публикация в регионална печатна медия за обекта - 2 бр. * 300 лв. = 600 лв. - Чадъри - 15 бр. * 20 лв. = 300 лв. Невъзстановим ДДС в размер на 1 200 лв. 4 480.00 4 728.00
Одит на проекта: Основна цел на извършването на одит на проекта, е предоставяне на допълнителна увереност по отношение на законосъобразността на разходите, ефективното и ефикасно изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни изисквания на ЕС. Дейностите по одит на проекта ще се извършват с оглед гарантиране на прозрачност, ефективност и целесъобразност на направените разходи в проекта. Дейностите по проекта ще се осъществяват в съответствие с принципите на добро финансово управление. Одитирането на проекта се планира да бъде извършено от регистриран одитор – член на Института на дипломираните експерт-счетоводители в България или от фирми, специализирани в извършването на одитни услуги, които извършват текущ контрол върху разходването на средства през целия период на изпълнение на дейностите. 3 750.00 4 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).