Адаптиране и валидиране на социални иновации: Целта на дейността е да се предоставят работещи иновации по модел на Белгия за активна ре/интеграция на Хора с физически и умствени увреждания на отворения пазар на труда.
Дейността включва следните поддейности:
Поддейност 1.1. Създаване на интегрален модел за подкрепена заетост, включващ идентификацията, мотивирането, оценка на професионалната пригодност и насърчаването посредством менторство/коучинг хората с увреждане (ХУ). Моделът включва създаването на насоки за работа на консултанти по подкрепена заетост (коучъри) и няколко вида инструментариуми за мотивация, ориентиране и оценка прогресивната пригодност (за самооценка от хора с увреждания или техни настойници, и цялостна оценка, вкл. и валидиране на знания на работното място). Моделът също така включва създаване на методология и процедури за адаптиране на работни места за ХУ и редизайн на работни професии спрямо менталните, когнитивни, сензорни и физически ограничения и възможности на хората.
Поддейност 1.2. Валидиране на иновативна социална услуга за опосредстване на директна връзка между ХУ в работоспособна възраст и потенциални работодатели. Ще бъде създаден Виртуален Пазар на Труда (ВПТ) за ХУ, който да подпомогне тази целева група в търсенето на професионална реализация и да улесни връзката с работодатели. ВПТ ще предоставя инструмент за лесна самооценка на ХУ, възможности за учене, реализация и подкрепа на работното място, информация за правата на ХУ и на работодателите, и интерактивен модел за връзка. Целта е да се осигури "интегрирана" система, за да се реализира отворен пазар на труда за ХУ, където информацията, свързана с работата циркулира и може търсенето и предлагането да бъдат доброволно и ефективно срещнати. Тази система включва не само информационна система, но също така и средства за комуникация, за да се изгради информирана и приобщаваща общественост.
Ще бъде проучен начинът по който коучърите на партньора работят и свързват работодател и служител, както и инструментите, които използват за оценка и валидиране на знания и компетенции, придобити на работното място.
За създаване на Виртуалния Пазар на Труда са необходими два етапа – създаване на иновативна ИКТ за подкрепа на ХУ, представляваща софтуерно решение за анализ на Big Data, централна база данни с достатъчно голям капацитет и специално програмирана онлайн платформа и интерфейс за спецификите на тези целеви групи (приобщаващ дизайн) от една страна, а от друга самото предоставяне на разработените иновативни интегрирани услуги за подкрепена заетост (от поддейност 1.1.) посредством нея от кандидата БИТСП-проектни консултанти.
Платформата ще даде възможност да се регистрират ХУ с желание и способности за работа, които до сега по ред причини са били извън пазара на труда. В платформата те ще представят техните възможности, а работодатели ще имат възможност да контактуват с тях и да им предложат временна или постоянна заетост. Поради факта, че целевата група са сравнително неактивни лица с увреждания, ще се наложи софтуерното решение да бъде подкрепено от дейности от страна на оператора на платформата (БИТСП-ПК), който на базата на белгийския опит ще предлага модели за идентифициране на ХУ с трудов потенциал, тяхното мотивиране за участие, оценка на професионалната им пригодност, коучинг/менторство за професионално развитие и ориентиране, трудови правни консултации при взаимоотношенията им с работодателите. Платформата ще бъде съставена на принципа на UBER, при който лица с увреждания, когато имат възможност за предоставяне на определен вид и количество труд, ще обявяват в платформата, че са имат желания, възможност и търсят временна или постоянна заетост. От своя страна работодателите ще имат достъп до един сегмент от пазара на труда, който е изцяло неразвит, имайки предвид, че едва 30% от ХУ в трудоспособна възраст са заети. И двете страни ще могат да дават оценка на своите взаимоотношения, която ще служи за изграждането на рейтинг на всяка една от страните. |
130 658.10
|
129 426.44
|
Повишаване на капацитета на партньорите и заинтересовани страни по отношение разработването, прилагането, мониторинга и оценката на добри практики и иновативни подходи: Дейността цели да затвърди новото партньорство между българските и белгийският партньори като същевременно засили социалното им присъствие, и ги снабди с нужни умения за прилагането на социални иновации и иновативни подходи. Продължаващите иновации ще бъдат от ключово значение за устойчивостта на модела и платформата, доколкото при нея имам комбинация от социални и технологични иновации, които трябва да се поддържат непрекъснато. Дейността включва следните поддейности:
2.1. Организация на семинар за приобщаващо предприемачество и подкрепена заетост за заинтересовани страни в България. Семинарът ще предостави добри практики, които да бъдат приложени от други НПО, социални партньори и работодатели. По този начин се цели засилване на социалния потенциал на всички заинтересовани страни, работещи с и за Хората с увреждане.
2.2. Организация на изнесени обучения в България за креативно мислене и иновативни подходи на кандидата, партньора и други заинтересовани страни. Обученията ще дадат възможност на българските партньори за систематизиране на знанията и да ги снабдят с актуални познания и методи за създаване на креативна среда за разработване и прилагане на бъдещи иновации.
|
8 900.00
|
8 900.00
|
Дейности за оценка на постигнатите резултати: Тази дейност е да проследи логическата връзка между заложеното в проектното предложение и неговото реално изпълнение с цел предоставяне на доказателствена база на програмните оператори. Оценката ще отговори на следните въпроси: Постигнати ли са заложените цели и резултати (ефективност), Удовлетворени ли са потребностите на целевата група (практическо и обществено значение); Практическата приложимост на иновациите и потенциала за устойчивост на практиките след приключване на проекта. Установени ли са особености при изпълнение на заложените дейности и каква е връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта; каква е ефикасността на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати. Какво е въздействието върху целевите групи и устойчивостта на постигнатите резултати. Ще бъде изследван ефекта върху възможностите за заетост на регистрираните ХУ, както и тяхната удовлетвореност от пилотното предоставяне на услугите за подкрепена заетост. Ще бъдат предварително заложени индикатори и параметри, които да бъдат анализирани към края на проекта. Платформата за виртуален пазар на труда ще съдържа модул за обратна връзка за оценка на функционалността, както и оценка на предоставените виртуални услуги на оператора (кандидата) и взаимодействието между работодатели и ХУ. Оценката ще включва измерване на самата социална иновативност на адаптираните и внедрени мерки. Оценката ще проследи на практика следните параметри:
- Постигането на целите и резултатите на проекта, както и тяхната връзка с удовлетворяване потребностите на целевата група;
- Особености при изпълнение на заложените дейности и връзката им с целите и постигнатите резултати по проекта;
- Ефективност и ефикасност на предвидените разходи по отношение на поставените цели, дейности и постигнати резултати.
- Потенциален дългосрочен ефект върху целевите групи
- Интересът на заинтересованите страни за прилагане/използване на новите социални иновации
|
3 800.00
|
3 800.00
|
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : Дейността ще популяризира внедрените нови модели и практики в кандидата с цел по-широко разпространение и приложение на тези практики до всички заинтересовани страни – регионални и национални власти, социални партньори, работодатели, НПО и граждански формации от цяла България. Дейността се разделя на следните под-дейности:
1.1. Създаване на информационни видео материали за ползите от разработените и приложени практики и модели в рамките на проекта. Видеоматериалите ще бъдат свободно достъпни и разпространявани във всички бизнес и социални мрежи на кандидата и партньора с цел да илюстрират на практика приложимостта на социалните иновации и да поддтикнат целевите групи, работодатели и различни доставчици на социални услуги да се възползват от тях.
1.2. Медийно присъствие и социални мрежи за промяна на общественото съзнание. Ще бъдат публикувани тематични статии в медии, които целият фокусирани усилия към бизнес сектора. Ще бъдат реализирани участия в популярни ТВ и радио предавания с цел популяризиране на иновативната платформа и практиките на подпомагане. Ще бъде предприета целенасочено популяризиране чрез социалните мрежи за по широка обществена информираност.
1.3. Таргетирани обяви към целеви групи и заинтересовани страни, фокусирани върху ползите от използването на Виртуалния пазар на труда – ще бъдат реализирани директни срещи с работодатели и представителни организации на ХУ с цел популяризиране на Виртуалния пазар на труда и изграждане на солидна база данни от ползватели, които да засилят положителния ефект на социалните иновации.
1.4. Организиране на финална конференция в България. Тази поддейност ще постави успешния финал на проекта като ангажира целеви групи и заинтересовани страни от страната ни в използване на иновативните социални практики, както и да спомогне идентифициране на бъдещи съвместни дейности за тяхното разпространяване и прилагане.
|
27 764.75
|
27 905.33
|
Изготвяне на специфични анализи и изследвания на опита на други държави- членки: Дейността цели проучването на опита на ЕС в прилагането на посреднически виртуални услуги за подкрепена заетост и виртуални трудови пазари. Докато неоспорим лидер в тази сфера си остава Япония, в Европа редица страни са създали решения на специфични нужди на техните трудови пазари. Изготвеният в рамките на дейността анализ ще даде възможност на българският кандидат да проследи новите развития на пазара на труда и трудова подкрепа за хора с увреждания, както и да адаптира техните практики в бъдеще в социалните си иновации и първоначалната виртуална платформа, внедрени в рамките на Дейност 1. В рамките на дейността екипът на кандидата ще изучи предлаганите услуги, актьорите и начина на функциониране на техните решения за подкрепена заетост и виртуален пазар в няколко страни членки (основно Австрия, Германия, Италия, Франция) и ще анализират успешните елементи, рисковете и потенциала на тези услуги за хората с увреждане. Германия е несравним лидер с функциониращ виртуален пазар, но той е насочен към безработните като цяло. Франция предлага услуги за онлайн мачинг между търсещите и предлагащите работа със специализирани търсачки и интелигентни програми от типа „паяци”, които да търсят ефективно база данни и по този начин да се автоматизира максимално процесът на търсене и предлагане. Италия има внедрена система за предоставяне на интегрирани информационни услуги за заетост, докато Австрия предлага частични виртуални пазари за някои целеви групи като възрастни. Анализът на опита на ЕС в сферата на подкрепената заетост и използване на ИКТ за целите на отворен приобщаващ пазар на труда е важно за бъдещото развитие на този тип иновативни услуги за ХУ в България и за поддържане на иновативния потенциал на кандидата. |
9 190.54
|
9 077.27
|
Информация и комуникация на проекта : Целта на тази дейност е информиране на широката общественост за дейностите на проекта на всеки етап от изпълнението му, прилагане на принципите за прозрачност и спазване на изискванията на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси“ 2014-2020. Дейностите по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията на Договарящия орган. |
1 350.00
|
1 320.00
|
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е добро, прозрачно, ефективно и ефикасно управление и спазване клаузите на договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г.
Дейността включва традиционни задачи като: Сключване на договор/споразумение с екип за управление – 1 ръководител, 1 координатор, който да спомага работата на ръководителя и 1 счетоводител за успешното управление на проекта, включващо планиране, счетоводство и финансов мениджмънт, мониторинг и контрол, провеждане на тръжни процедури и приемане на доставките, отчетност, комуникация със заинтересованите страни и други.
Дейността по управление обхваща целия период на проекта. Ръководния екип ще извършва следните основни задачи: координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта; организира цялостната дейност на екипа за управление на проекта; отговаря за спазването на графика за изпълнение на дейностите; осъществява контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта; организира изпълнението на предписанията и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място, осъществени от представители на Управляващия орган; организира провеждането на процедурите за избор на изпълнители за дейностите, попадащи в обхвата на проекта;
|
18 166.34
|
18 042.98
|