1. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван-компютри чрез услуги по въвеждане на система за управление на качеството (СУК) в съответствие със стандарт БДС EN ISO 9001: Дейността цели развитие и укрепване на капацитета на Ван-компютри чрез създаване на условия за по-добро управление на процесите, дейностите и всички ресурси във фирмата, планиране и взимане на информирани решения и за обективизиране на качеството на продуктите и услугите на Ван.
Инвестициите в разработване и въвеждане на СУК съгласно последната версия на стандарта ще осигурят утвърден инструментариум за гарантиране успешното ръководене и функциониране на Ван. Те ще допринесат за подобряване на ориентираността на компанията към клиентите, за повишаване на нейния имидж, за въвеждане на процесния подход в дейността, за прилагане на ясни правила и процедури на работа, за разпределение на отговорности, за взимане на решение, основани на доказателства и за по-добро управление на взаимоотношенията на Ван с всички заинтересовани страни.
В резултат на тези инвестиции ще се постигнат целите на дейността - за развитие и укрепване на управленския капацитет, както и за създаване на условия за по-добро управление и целеполагане, които да доведат до оптимизация на ресурсите, подобряване на производителността и предоставянето на услуги, и съответно създаване на възможности за излизане на Ван и на външните пазари.
Дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 1 на проекта и обхваща следните поддейности:
1.1/ Разработване на СУК съгласно стандарта БДС EN ISO 9001:2015 и работното й внедряване.
Услугата ще се извърши от опитен консултант и ще включва а следните стъпки: анализ на външната и вътрешна среда; определяне на заинтересованите страни, обхвата на СУК и политиката по качество, на рисковете, възможностите и мерки за тяхното управление; създаване и управление на документирана информация - политика, цели, програми, процедури, инструкции, наръчник и др.; структуриране на процесите по планиране и управление на процеси, дейности и ресурси и на външни доставчици; работно въвеждане и тестване на СУК; вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация и отстраняване на несъответствията, открити при вътрешния одит; преглед от ръководството.
1.2/ Сертифициране на СУК съгласно БДС EN ISO 9001:2015. Включва: извършване на сертификационен одит на внедрената СУК от независим акредитиран одитор и получаване на сертификат съгласно БДС EN ISO 9001:2015. Конкретни стъпки: планиране на одита; преглед на документираната информация и проверка за степента на готовност за провеждане на одита; оценяване на внедряването, ефективността и ефикасността на СУК; издаване на сертификат.
За поддейност 1.1. са предвидени 5 проектни месеца, а за поддейност 1.2. – до 1 проектен месец или общо за дейността са 6 проектни месеца.
Устойчивостта на дейността се гарантира от последващите годишни контролни одити, на които задължително подлежи въведената система.
|
12 840.00
|
12 600.00
|
2. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван-компютри чрез услуги по въвеждане на система за управление на околната среда (СУОС) в съответствие със стандарт БДС EN ISO 14001: Дейността цели развитие и укрепване на капацитета на Ван-компютри чрез създаване на условия за по-добро управление на ресурсите във фирмата с оглед опазването на околната среда и оптималното постигане на икономическите цели на компанията предвид екологичните аспекти на дейността й.
В дейностите си по изграждане на локални мрежи (включително информационна инфраструктура), асемблиране на компютърни системи и ремонт и поддръжка на компютри, Ван влага ресурси и генерира отпадни продукти. Относно съхранението и оползотворяването на отпадъците сферата на дейност на Ван се регулира от строги правила, изисквания и нормативна рамка, особено на ЕС.
В тази връзка, инвестициите в разработване и въвеждане на СУОС съгласно последната версия на стандарта ще осигурят гарантиращите правила и процедури за Ван, че изпълнението на всички дейности е екологосъобразно и в съответствие с принципа за устойчиво развитие. Наред с това ще се засили контролът върху изнесените процеси, ще се подобри процесът на взимане на управленски решения в съответствие с концепцията за устойчиво развитие и ще се насърчи модела на управление, базиран на принципа на непрекъснато усъвършенстване.
Сертифицирането на СУОС във Ван ще има положително влияние върху организацията на доставките, асемблирането и реализацията на продуктите на фирмата, правейки я предпочитан и надежден партньор за клиентите, както и ще позволи на дружеството участие в търгове и обществени поръчки, където наличието на такъв сертификат е условие. С това СУОС ще има косвено въздействие върху нарастването на приходите на Ван.
В резултат на инвестициите по дейността ще се постигнат нейните цели - за развитие и укрепване на управленския капацитет, включително по отношение на ефикасния контрол на потреблението на ресурсите и съхранението на отпадъци от ИКТ.
Дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 1 на проекта и обхваща следните поддейности:
2.1/ Разработване на СУОС съгласно стандарта БДС EN ISO 14001:2015 и работното й внедряване.
Услугата ще се извърши от опитен консултант ще включва следните стъпки: определяне на степента и обхвата на въздействие на Ван-компютри върху ОС съгласно новата версия на стандарта, целите и процесите за спазване на политиката по опазване на ОС, както и мерките, които ще предприеме фирмата, за положително въздействие върху ОС; определяне, планиране и управление на рисковете и възможностите в екологичен контекст; създаване и управление на документирана информация - политика, цели, програми, процедури, инструкции, наръчник и др.; работно въвеждане и тестване на СУОС; вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация и отстраняване на несъответствията, открити при вътрешния одит; преглед от ръководството.
2.2/ Сертифициране на СУОС съгласно БДС EN ISO 14001:2015. Включва: извършване на сертификационен одит на внедрената СУ от независим акредитиран одитор и получаване на сертификат съгласно БДС EN ISO 14001:2015. Конкретни стъпки: планиране на одита; преглед на документираната информация и проверка за степента на готовност за провеждане на одита; оценяване на внедряването, ефективността и ефикасността на СУОС; издаване на сертификат.
За поддейност 2.1. са предвидени 5 проектни месеца, а за поддейност 2.2. – до 1 проектен месец или общо за дейността са 6 проектни месеца.
Устойчивостта на дейността се гарантира от последващите годишни контролни одити, на които задължително подлежи въведената система.
|
14 555.00
|
14 200.00
|
3. Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван Компютри чрез услуги по въвеждане на система за управление на сигурността на информацията (СУСИ) в съответствие със стандарт БДС EN ISO 27001: Дейността е насочена към развитие и укрепване на управленския капацитет на Ван-компютри по отношение на информацията, информационните потоци и тяхната сигурност и поверителност, както и осигуряване и гарантиране непрекъсваемостта на бизнес процесите във фирмата, свързани с управлението на сигурността. По своята същност СУИС е реализация на подход за управление на всички аспекти на информацията и тяхното влияние върху бизнес процесите в организацията. Стандартът ISO 27001 изисква стриктно спазване на съответните законови, подзаконови и договорни задължения, свързани със СИ, оптимизирано използване на наличните ресурси, както и периодични вътрешни проверки на системата с цел непрекъснато усъвършенстване на управлението.
Следователно инвестициите в разработване и въвеждане на СУСИ допринасят за изпълнението и постигането на целите на дейността, тъй като осигуряват условията за:
• гарантиране, че Ван изпълнява законодателството и други регулативни изисквания по отношение на сигурността на информацията;
• прилагане на най-съвременните техники за сигурност;
• гарантиране, че информационният риск се управлява ефективно, от гледна точка на средства;
• определяне на процесите по управление на сигурността на информацията;
• управление на непрекъсваемостта на процесите;
• определяне на вътрешните и външните въпроси по отношение на сигурността на информацията
• гарантиране на клиентите, че ползваната информация е защитена и сигурна;
• взимане на информирани и оптимални управленски решения от гл.т. на сигурността на информацията, и др.
Дейността пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 1 на проекта и обхваща следните поддейности:
3.1/ Разработване на СУСИ съгласно стандарта БДС EN ISO 27001:2013 и работното й внедряване.
Услугата ще се извърши от опитен консултант и ще включва следните стъпки: определяне на политика по СИ, изискванията и целите на сигурност, на приложимата нормативна уредба, на рисковете за сигурността и мерките за управлението им; оценяване на съществуващите процеси за управление на СИ и разработването им в процедури; определяне на заинтересованите страни по СИ за Ван; определяне и описване на подходящи контроли за СИ; създаване и управление на документирана информация - политика, цели, програми, процедури, инструкции, наръчник и др., както и декларация за приложимост; работно въвеждане и тестване на СУСИ; вътрешен одит – проверка на готовността за сертификация и отстраняване на несъответствията, открити при вътрешния одит; преглед от ръководството.
3.2/ Сертифициране на СУСИ съгласно БДС EN ISO 27001:2013. Процесът на сертифициране ще сключва следните етапи: планиране и подготовка на одита, преглед на изградената политика по сигурността и съпътстващата я документация; проверка за степента на готовност за провеждане на одита; одит на внедряването, ефективността и ефикасността на СУСИ; издаване на сертификат.
За поддейност 3.1. са предвидени 5 проектни месеца, а за поддейност 3.2. – до 1 проектен месец или общо за дейността са 6 проектни месеца.
Устойчивостта на дейността се гарантира от последващите годишни контролни одити, на които задължително подлежи въведената система.
|
16 270.00
|
15 800.00
|
4. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги във Ван Компютри чрез услуги за разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за управление на бизнес процесите (БП) в компанията: Съгласно проведен през 2015 година SWOT анализ на Ван-компютри са очертани основните, сериозни слабости (тесни места) в дейността на Ван, заплахите и възможностите й за развитие и устойчиво пазарно присъствие. Обусловена е необходимостта да се премине към по-усъвършенствано ниво на управление на БП. Определени са конкретните нужди и стъпки за преодоляване на тесните места и в максимална степен оползотворяване на възможностите пред фирмата, особено по отношение на нейната интернационализация.
Дейността цели чрез насърчаване на използването на ИКТ и услуги да се постигне устойчив растеж и интернационализация на Ван. Следователно инвестициите в разработване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер за УБП във Ван допринася за изпълнението на дейността и постигането на целите й.
Нещо повече, ръководството на Ван е определило какво ИКТ решение в най-голяма степен ще осигури подобряването на капацитета, устойчивия растеж и интернационализацията на компанията. В този аспект тази дейност пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 2 на проекта.
Необходим е интегриран и специализиран за дейността на Ван ИКТ базиран софтуер (Particular System for Business Process Management), което да:
• осигури оптимизация на управленските и организационните процеси, като обхваща системи, служители, контрагенти в рамките на и извън границите на Ван;
• осигури съвкупност от средства за моделиране, автоматизация, изпълнение, контрол, измерване и оптимизиране на БП;
• подобри, осигури мониторинг и контролира дейностите по предоставяне на услугите и обслужването на клиенти - адекватна реакция, анализ на получени откази, минимално време за отговор и т.н.;
• осигури постигане на по-висока производителност при оптимизирани ресурсите;
• управлява и контролира доставките и доставчиците;
• осигурява процес по планиране и взимане на информирани управленски решения.
За нуждите на Ван с цел оптимизация на дейността и качественото, ефективно и ефикасно предоставяне на услугите, като минимум софтуерът следва да осигури следните модули и функционалности. Модули:
• Customer Service (обслужване на клиенти), вкл. поддръжка и регистрация на заявки (Help Desk);
• Специализирани модули за управление на БП по: проектиране на мрежи, доставка и конфигуриране на активно оборудване, поддръжка на LAN и WAN мрежи, доставки на компютърни системи, поддръжка на компютърни системи;
• IT Service Management. /SLA/ (интегрирано управление на ИТ услугите);
• Service Asset amp; Configuration Management, (управление на конфигурациите и техните елементи, идентифициране и управление на промените, отчитането на статуса, одити и др., с цел избягване въвеждането на грешки, свързани с липсата на тестване и/или несъвместимост с други системи и елементи);
• Knowledge Management, (интегрираното управление на човешките ресурси, процесите и технологиите, вкл. управление на знания – предоставяне на решения по известни казуси)
• Change Management (управление на промени в БП)
Функционалности:
• предоставя се като SaaS услуга;
• възможност за добавяне на модули, разработени изцяло съгласно спецификата на БП във Ван;
• индивидуализиран интерфейс;
• контрол на данните на база специално разработени алгоритми;
• моделиране на специфични бизнес процеси;
• изменение/допълване на формата за заявка, в зависимост от темата й - с цел получаване на специфични данни/информация по възникнал казус;
• възможност за приоритизация на заявки (съгласно класификация, предварително създадена от компанията);
• пълно архивиране на всяко събитие/заявка и актуализация на данни в системата;
• управление на еднократни заявки и множество заявки по един въпрос;
• управление на заявки по сложност на въпроса - според нива на комплексност и изисквана компетентност – експерти 1-во и 2-ро ниво;
• различни справки, отчети и анализи по зададени критерии/параметри;
• работа на повече от 2 езика .
За разработването на PBPMS и въвеждането й в дейността на Ван са планирани 6 проектни месеца. |
229 100.00
|
228 500.00
|
5. Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) и услуги във Ван Компютри чрез услуги по използването на софтуера за управленски системи като услуга - SaaS (Software as a service): Ползването на SaaS е характерно за фирмите от сектора на ИКТ и услуги. Следователно дейността и инвестициите в нея допълнително ще насърчат и увеличат използването на ИКТ и услуги във Ван. Инвестициите по тази дейност са предвидени за 11 месечно ползване на услугата, която се явява задължително условие за въвеждането в дейността на PBPMS.
SaaS е единствено и оптимално възможно решение за Ван, поради:
• възможността за достъп на софтуера и асоциираните данни едновременно от множество потребители и отдалечени точки;
• относително ниската цена за обезпечаване на потребителите (т.е. създаване на нов клиент);
• възможност за много потребителска архитектура на PBPMS и по-ефективното управлението на голям брой клиенти;
• липсата на допълнителни инвестиции за закупуване на хардуер, софтуер, поддръжка, системна администрация и пр. и икономии от мащаба - поддръжката на системата обикновено е включена в абонамента за ползване и не зависи от броя потребители;
Услугата ще се ползва за най-малко 4 години от датата на сключване на договора с доставчика, но не по-малко от 3 години след приключване на настоящия проект.
Следователно настоящата дейност пряко допринася за постигането на основната и на специфична цел 2 на проекта.
|
31 900.00
|
0.00
|