Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project proposal’s main goal is improving the effectiveness of national policies and measures on the labor market by providing relevant data and analysis of skills and competencies needs of the workforce. The main activities will include a selection of 5 new economic sectors and identification of key occupations in the selected sectors, creation of five new advisory councils at sectoral levels, development and implementation of e-tools and environment for analysis and audit of occupations and jobs, development and testing of sectoral competencies models of 20 key occupations within the 5 selected sectors of the economy, development, testing and validation of the new e-tool for competence assessment, development, testing and piloting of 7 e-training models, updating developed and approved sectoral competencies models in the previous 20 economic sectors developed in the period 2010-2014, development, piloting and validation of electronic module for analyzing and evaluating the training needs of the workforce.
The benefits of the project can be found in several directions:
At a company level, by developing sectoral competence model for the specific occupations improvement of the processes of assessment, development planning and workforce management will be achieved.
At a policy level, the timely provision of data and analysis for the needs of skills and competences in economic sectors will be used to better predict the need for competencies in the sectors concerned and to take more effective employment, education and vocational training measures and policies.
At an individual level, information on necessary skills and competencies needed for a certain occupation will be used for vocational guidance towards easing the choice of continuing training, retraining, development of new skills and career development.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разширяване капацитета и обхвата на Националната система за оценка на компетенциите (MyCompetence) и прилежащата инфраструктура: Дейността цели разширяване на инфраструктурата, базата данни, функционалностите, услугите и увеличаване броя на потребителите на Информационната система за оценка на компетенциите (MyCompetence) и ще се реализират на четири етапа: Първият етап: Разширяване на инфраструктурата на MyCompetence, включва: - Избор на нови пет сектора, важни за развитието на българската икономика. Секторите ще бъдат избрани от работна група, включваща представители на ключови министерства и институции и на национално представителните организации на работодателите и на работниците и служителите в България. Въз основа на критерии, разработени от екипа по проекта, и на резултатите от проучване сред браншови обединения и работодатели ще бъдат избрани пет сектора с до 10 пилотни предприятия за всеки сектор, които да бъдат включени в проекта. - Учредяване на нови пет секторни консултативни съвета (СКС), чрез които ще се разшири обхвата на Националната референтна мрежа като партьорска мрежа на работодатели, мениджъри, консултанти, експерти от държавни и други институции. Втори етап: Разработване и внедряване на е-инструменти и среда за анализ и одит на длъжности и работни места, като основа за разработване на новите пет секторни компетентностни модела (СКМ). В рамките на този се етап се предвижда: проучване и анализ на добри практики за анализ и одит на длъжностите в българските и чуждестранните предприятия; разработване на концепция и техническа спецификация за проектиране на е-модул „Инструменти за анализ и одит на длъжности и работни места“ към MyCompetence; разработване на нов софтуерен компонент към MyCompetence; разработване на методически указания за работа с е-модул „Инструменти за анализ и одит на длъжности и работни места“; тестване и апробиране на модула в избраните пилотни предприятия; окончателно прецизиране на новия компонент на системата; Идентифициране и утвърждаване на ключовите длъжности в новите пет икономически сектора. Трети етап: разработване, тестване и утвърждаване на СКМ на 20 ключови длъжности в избраните 5 сектора, който включва: разработване на методически указания за създаване, тестване и въвеждане на СКМ и компетентностни модели на ключовите длъжности; идентифициране, класифициране и описание на знанията, уменията и компетенциите, водещи до успешно представяне на ключовите длъжности; дизайн на прототипите на СКМ и формуляри за въвеждане на данните; тестване и утвърждаване от СКС на новите СКМ, дигитална обработка на данните и предоставяне в MyCompetence на готовите СКМ за публично ползване. Разработените СКМ ще бъдат утвърдени от СКС и звено, отговорно за общото методическо ръководство и координация на дейностите в НРМ. Стандартите за компетентност ще бъдат представени на публично събитие пред представители на целевите групи, в т.ч. на образователни институции, подготвящи кадри за петте сектора. Четвърти етап: Разработване, тестване, валидиране и апробиране на нови е-инструменти за оценка на компетенциите и е-обучения за развитие на преносими и специфични компетенции, включени в секторните модели В рамките на този се етап се предвижда: разработване на методически указания за създаване и тестване на най-малко 5 инструмента за оценка на компетенции, в съответствие с обхванатите в 25 сектора рамки от компетенции, и на най-малко 7 е-обучения по преносими и специфични компетенции, включени в СКМ; определяне на темите на е-обучения и обхвата на е-инструменти за оценка на компетенциите; разработване на концепция и технически изисквания за прилагане на е-обучения и е-инструменти за оценка на компетенциите във виртуална среда; разработване и дигитална обработка на съдържанието на новите е-инструменти за оценка на компетенциите и е-обучения; тестване и валидиране на 5-те инструмента за оценка на компетенции и 7 електронни обучения в 25-те сектора; финализиране на новите е-инструменти за оценка на компетенциите и е-обучения и предоставяне на създадените инструменти за оценка и обученията в MyCompetence за публично ползване. 972 000.00 1 285 571.00
Актуализиране на разработените и утвърдени в периода 2010-2014г. секторни компетентностни модели в първите 20 икономически сектора, обхванати от MyCompetence, в съответствие с динамиката в развитието на пазара на труда: Дейността има за цел привеждане на разработените и утвърдени в периода 2010-2014г. секторни компетентностни модели в първите 20 икономически сектора, обхванати от MyCompetence, в съответствие с динамиката в развитието на икономическите сектори, пазара на труда и изискванията към уменията на работната сила. Дейността ще се осъществи в рамките на три етапа, както следва: Първи етап: Оценка на валидността и актуалността на разработените секторни компетентностни модели в първите 20 сектора, включваща: - Диагностика на промените в бизнес стратегията и процесите в първите 20 икономически сектора и идентифициране на нови, ключови за тяхното реализиране, длъжности; - Оценка на степента на валидност и актуалност на създадените компетентностни модели на ключовите за секторите длъжности, спрямо промените; - Идентифициране и описание на нови, критично важни за стратегическото развитие на икономическите сектори, компетенции на работната сила. Втори етап: Таксономия и осигуряване на съпоставимост на информацията в MyCompetence, в т.ч.: - Осигуряване на съпоставимост на информацията в MyCompetence с ESCO; - Осигуряване на съпоставимост на информацията в MyCompetence с Европейската квалификационна рамка (Националната квалификационна рамка); - Разработване на каталог на компетенциите по професии; - Разработване на Национален класификатор на компетенциите; - Разработване на речник на генерични компетенции; - Разработване на речник на понятията в компетентностно базирания мениджмънт. Трети етап: Обновяване съдържанието на секторните компетентностни модели чрез: - Разработване на компетентностни модели на идентифицираните нови ключови за първите 20 икономически сектора длъжности; - Актуализиране на компетентностните модели на първите 20 икономически сектора, чрез: o обновяване съдържанието на компетентностните модели на ключовите за секторите длъжности в съответствие с новите изисквания, в т.ч. описание на длъжности, дефиниции на компетенции и описания на поведенчески индикатори, описания на инструменти за оценка и пътища за развитие на включените в моделите компетенции; o интегриране в компетентностните модели на нови, критично важни компетенции и поведенчески индикатори, измерващи степента на тяхното владеене. - Създаване на електронен пул за тестване и актуализиране на секторните компетентностни модели; - Утвърждаване на актуализираните секторни модели от секторните консултативни съвети и Националния съвет за оценка на компетенциите. 1 072 000.00 761 146.26
Създаване на електронен модул за анализ и оценка на потребностите и ефекта от обучение на работната сила в предприятията: Дейността има за цел повишаване на ефективността в планирането на обучения и измерването на ползите и добавената стойност от инвестициите в развитието на работната сила в предприятията. Дейността ще се осъществи в рамките на два етапа, както следва: Първи етап: Разработване на електронния модул за анализ и оценка на потребностите и ефекта от обучение на работната сила в предприятията. Втори етап: Внедряване, валидиране и апробиране на електронния модул: - Пилотно внедряване на електронния модул в 10 предприятия от 5-те нови икономически сектора; - Апробиране и валидиране на разработения електронен модул в първите 20 икономически сектора, обхванати от MyCompetence. 385 000.00 386 038.60
Информиране и публичност: Целта на дейността е да се осигури публичност и информираност на участниците в проекта, целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта. Предвижда се да бъде осъществен набор от дейности за осигуряване на информираност и публичност, както следва: - Организиране на пресконференция при стартиране на проекта, с цел представяне пред широката общественост на целите, дейностите, очакваните резултати и ползи от изпълнението на проекта; - Организиране на заключителна конференция с участие на 50 представители на работодателите от 5-те нови икономически сектора, работодатели от други икономически сектори, организации на социалните партньори, заинтересовани институции, обучаващи институции и др., с цел представяне на постигнатите резултати от изпълнението на проекта и популяризиране на информационната система за оценка на компетенциите MyCompetence; - Разработване, отпечатване и разпространение на 5000 бр. листовки с информация за проекта и очакваните резултати от неговото изпълнение; - Периодично разработване от екипа по проекта и разпространение по електронен път на електронен информационен бюлетин за постигнатите текущи резултати в процеса на изпълнение на проекта; - Разработване на рубрика в интернет страницата на Министерство на труда и социалната политика, секция „Политики“, подсекция „Заетост“, с информация за проекта, постигнатите резултати и връзка с основната интернет страница на MyCompetence; - Разработване и отпечатване на 100 плаката с името на проекта, които ще бъдат поставени на информационните събития по проекта, офиса на проекта, офисите на изпълнителя, който ще бъде избран за изпълнение на основните дейности по проекта и др. - Ще бъдат изработени 50 делегатски пакета, в т.ч. проектиране, дизайн, графично оформление и печат на рекламни материали – папки, чанти, тефтери, химикалки и доставката им на адреса на възложителя с визуализация/брандиране, съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. 14 580.00 6 878.40
Администрация и управление: Основна цел на дейността е ефективно управление за навременно изпълнение на дейностите в рамките на проекта. Изпълнението на тази дейност ще осигури техническа и експертна основа за стартиране и изпълнение на дейностите по проекта, съгласно договорните условия. Членовете на екипа на проекта ще реализират задачи за навременното и качествено изготвяне на всички оперативни, технически и финансови документи при изпълнението на проекта. Администрацията и управлението на проекта ще се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 80 413.40 48 710.81

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).