Идентифицирането и активиране на икономически неактивни младежи: Кандидата ще предостави интегрирани два комплекса от услуги по идентифициране и активиране на икономически неактивни младежи от ромски и турски етнос (живеещи в сегрегирани квартали и махали в град Кърджали) на възраст от 16 до 29г. вкл., които отговарят на следните три кумулативни условия:
1) за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън заетост;
2) за период от минимум 4 месеца преди включването са били извън образователната система;
3) не са били регистрирани в дирекция „Бюро по труда“ през предходните 12 месеца.
Първият комплекс от услуги ще бъде насочен към идентифициране на икономически неактивни младежи.
1. Идентифицирането ще се извърши съгласно приложената Методология към проекта и включва следните основни етапи:
Етап 1–Картографиране на ромските и турските сегрегирани квартали и махали за извършване на теренно проучване в гр. Кърджали;
Етап 2 –Съставяне на анкетна карта за определяне на индивидуалните потребности;
Етап 3 –Провеждане на информационни кампании и анкетиране на 270 младежи;
Етап 4 –Обработка на анкетите, систематизиране и анализ на данните;
Етап 5 –Изготвяне на индивидуални профили за определяне потребностите на идентифицираните лица.
Етап 6 –Подбор и изготвяне на списък на идентифицираните лица на база на изготвените индивидуални профили.
Вторият комплекс от услуги ще бъде насочен към активирането на идентифицираните младежи.
Консултантите ще извършат информиране и консултиране на всеки един от целевата група за възможните за него дейности, професии, обучителни и образователни форми и др. На идентифицираните лица ще бъде предоставен информиран избор за индивидуално включване (индивидуален план) за активност съвместим с потребностите на лицето. Индивидуалният план включва график на активностите, които идентифицираното лице е припознало като свои. Вследствие на което идентифицираните младежи ще бъдат насърчени и подпомогнати от консултантите да изберат от следните възможни „пътеки” за активиране:
(1) Връщане в образователната система за продължаване на образованието;
(2) Насочване за включване в мотивационно обучение по Дейност 2) и в обучение за придобиване на професионална квалификация по Дейност 3);
(3) Регистриране в Дирекция „Бюро по труда”;
(4) Насочване към реализация на пазара на труда.
Консултант 2 e психолог и ще извърши психологическо подпомагане за придобиване на активно поведение на пазара на труда, чрез осигуряване на регулярни консултации за оказване на психологическа подкрепа, придобиване на увереност, подпомагане на избора на идентифицираните лица от целевата група.
За осъществяването на тази дейност ще бъдат сключени граждански договори с функционален експерт, с консултант 1 и с консултант 2. Функционалният експерт ще извърши картографиране и райониране на сегрегираните квартали и махали в гр. Кърджали и анкетирането на терен, както и ще организира целевата група по проекта за осъществяване на услугите по идентифициране и активиране. Консултантите ще предоставят специализирани услуги от първия и втория комплекс по настоящата дейност, свързани с идентифицирането и активирането на целевата група по проекта.
За извършването на дейността е необходимо да се закупят 3бр. таблети (по 1бр. таблет съответно за функционалния експерт и за двамата консултанти). Функционалният експерт ще се нуждае от таблет при извършване на картографиране на сегрегираните квартали и махали, както и при извършване на анкетирането на терен. Консултантите ще се нуждаят от таблети за съставяне на анкетната карта, при обработване и систематизиране на получените данни, при изготвяне на анализа, на индивидуалните профили и индивидуалните планове за включване и активиране на идентифицираните младежи.
Обосновка:
Тази дейност е ключова за проекта и е определяща за изпълнението на другите проектни дейности, както и за постигането на заложените индикатори и цели. С нейното осъществяване ще бъдат идентифицирани и активирани лицата от целевата група по проекта. |
64 327.60
|
64 327.60
|
Мотивационни обучения : Основна цел на мотивационното обучение е лицата от целевата група да придобият знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите изисквания, както и за търсене и избор на подходяща заетост. Ще се изгради индивидуално успешно поведение на участниците за активно включване на пазара на труда.
На 75 идентифицирани младежи по дейност 1) ще бъде предоставено мотивационно тренинг-обучение за стимулиране и насочване на лицата към придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда, вкл. и към придобиване на професионална квалификация и/или заетост.
Мотивационното тренинг-обучение ще се състои от петдневен обучителен курс по 8 учебни часа на ден. Ще бъдат обучени 75 младежи, като за целите на обучението ще бъдат съставени 7 групи по 10-11 младежи, които ще бъдат обучавани от двама обучители едновременно.
Дневен ред на мотивационното тренинг-обучение:
1ден
Упражнение за разчупване на леда Айсбрейкър. Провеждане на тренинг-обучение. Основни теми, които ще се разискват и отиграват чрез подходящи интерактивни техники са: успешно поведение при търсене на работа; как да успея; мотивирам се; аз и другите и др.
2 ден
Усвояване на умения за подготовка на документи за кандидатстване за работа. Как да си изготвя автобиография (Europass CV) и мотивационно писмо? Как да се сдобием с европейски паспорт за уменията и езиков паспорт? Как да кандидатствам за работа в България?
3 ден
Усвояване на умения за ефективно използване на различни съвременни източници на информация за свободни работни места.
4 ден
Усвояване на умения за успешно представяне пред работодател. Ролеви и симулационни игри. Групово-динамичен тренинг.
5 ден
Колективен и Индивидуален Коучинг на две нива: Поведение и Приложение. Въпроси и отговори. Участниците ще попълнят стандартизирана анкетна карта за обратна връзка.
За осъществяването на тази дейност ще бъдат сключени граждански договори с двама обучители. Обучителите ще се запознаят с индивидуалните профили на младежите и ще сформират групи и график за провеждане на обученията. Обучителите ще подготвят обучителните материали в съответствие с нуждите на идентифицираните младежи и съобразно дневния ред на предвидените обучения. Кандидата ще информира УО, като изпрати графика за провеждане на мотивационните обучения.
Обосновка:
Мотивационното обучение ще подпомогне лицата при изграждане на личностно значима стратегия за жизнена реализация, за формиране на умения за адекватно поведение в житейски ситуации предполагащи избор и ще повиши увереността им в себе си и собствените им възможности. С осъществяването на дейността младежите ще подобрят и/или ще придобият нови знания и умения за ориентиране на пазара на труда и адаптиране към неговите съвременни изисквания. Изпълнението на тази дейност ще допринесе за дълготрайно мотивиране и активиране на идентифицираните неактивни младежи. |
29 368.53
|
22 566.81
|
Обучения за придобиване на професионална квалификация: 60 идентифицирани младежи (на възраст от 16 до 29 г. вкл.) ще преминат през професионално обучение по част от професия. Обучението по професионална квалификация на част от професия ще бъде възложено на външен изпълнител (лицензирано ЦПО), съобразно изискванията на ПМС 118 от 2014г.
За целите на обучението по част от професия по първа квалификационна степен, ще бъдат съставени три учебни групи по 15 младежи. Те ще се обучават 34 дни (по 6 уч. часа на ден).
3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Част от професия по първа квалификационна степен „Помощник в строителството“ код 582080, специалност „Основни и довършителни работи" код 5820801;
4. Хорариум на обучението - 204 уч. часа (по 45 минути);
4.1. Теория: 78 уч. часа;
4.2. Практика: 126 уч. часа;
5. Брой на обучаваните лица: 45 младежи
6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение, образец на МОН 3-37.
За целите на обучението по част от професия по втора квалификационна степен, ще бъде съставена една учебна група от 15 младежи. Те ще се обучават 50 дни (по 6 уч. часа на ден).
3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Част от професия по втора квалификационна степен „Сътрудник малък и среден бизнес“ код 345050, специалност „Малък и среден бизнес" код 3450501;
4. Хорариум на обучението - 300 уч. часа (по 45 минути);
4.1. Теория: 130 уч. часа;
4.2. Практика: 170 уч. часа;
5. Брой на обучаваните лица: 15 младежи
6. Документ доказващ завършеното обучение: Удостоверение за професионално обучение, образец на МОН 3-37.
Кандидата ще изиска от Външния изпълнител (ЦПО) спазване на следните изисквания:
1. Обученията да се осъществява от квалифицирани обучители/преподаватели, които имат завършеното образование, придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност в съответствие с нормативната уредба и държавното образователно изискване за извършване на съответното обучение на възрастни.
2. Посещаемостта на обучаемите лица да се отчита в ежедневни присъствени форми. Предвидено е максимално допускане до 20% отсъствия от предвидените обучения. На обучаемите младежи от гр. Кърджали ще се дават стипендии от 10 лева за всеки присъствен учебен ден(при обучение от мин. 6 часа дневно).
3. Проверката на знанията и уменията на обучаваните младежи да се осъществява по два начина – текущо и оценяване на изхода. Текущо оценяване ще се извършва в хода на обучението. Оценяване на изхода ще се осъществи чрез провеждане на квалификационни изпити. Квалификационните изпити ще се проведат в два последователни дни и ще се състоят от две части - теоретична и практическа, съобразно Държавни образователни изисквания за обучение по част от професия. Теоретичния изпит е тест и ще е с продължителност 2 часа, а практическият ще се състои в изпълнение на практическа задача и ще е 4 часа. В изпитните комисии ще бъдат включени представители на водещата организация и партньора- работодател. На завършилите успешно младежи, Външния изпълнител (ЦПО) ще издаде документ за квалификация - Удостоверения за професионално обучение, образец на МОН 3-37.
Кандидата ще извършва пряко наблюдение и контрол върху качеството на изпълнение на обучителни услуги от Външния изпълнител (ЦПО).
Обосновка:
Тази дейност ще предостави ефективни обучения за придобиване на професионални знания и умения на идентифицираните младежи до 29г. от град Кърджали, както и за осигуряване на заетост на по-голямата част от тях по Дейност 4). Успешното обучение и резултатите от проведените квалификационни изпити ще бъдат използвани като критерий при подбора за включване в последваща заетост при партньора- работодател. С осъществяването на дейността младежите ще подобрят и/или ще придобият нови знания и умения, както за успешно реализиране на пазара на труда, така и за устойчивото им интегриране и социално приобщаване. |
49 800.00
|
49 800.00
|
Наемане на младежи придобили професионална квалификация: Партньорът "Витанов и сие" ООД ще извърши подбор и ще наеме на срочна трудова заетост 48 младежи на възраст от 18г. до 29г. вкл. от целевата група по проекта. Резултатите от квалификационните изпитите за придобита професионална квалификация на част от професия (по дейност 3) и изготвените индивидуални профили на идентифицираните и обучени младежи (по дейност 1) ще бъдат използвани като критерии за подбор за тяхното включване в последваща срочна заетост. Кандидатите за работа придобили професионална квалификация на част от професия (по дейност 3) ще подготвят автобиография и мотивационно писмо. Изготвените документи ще бъдат предадени от младежите (кандидати) на партньора-работодател. За извършване на подбора работодателят ("Витанов и сие" ООД) ще проведе събеседване с кандидатите за назначаване на работа. Одобрените кандидати за работа ще бъдат лично информирани за да подготвят необходимите документи за назначаване на работа - молба по образец, трудова книжка и медицинско свидетелство (удостоверяващо здравословна пригодност на лицето за съответната трудова заетост).
Работодателят ще изготви длъжностна характеристика за съответните длъжности и описание на работата.
36 лица от идентифицираните младежи с придобита професионална квалификация на част от професия по специалност 5820801 "Основни и довършителни работи" ще бъдат наети на срочен трудов договор (за 6 месеца) на длъжност - 9313 0001 - Общ работник, строителство на сгради.
12 лица от идентифицираните младежи с придобита професионална квалификация на част от професия по специалност 3450501 "Малък и среден бизнес" ще бъдат наети
на срочен трудов договор (за 6 месеца) на съответните длъжности (съгласно Наредба № 5 /04.12.2006г. на МОН за придобиване на квалификация по професия "Сътрудник в малък и среден бизнес"):
- 2 -ма младежи - Контрольор запаси;
- 2 -ма младежи - Склададжия;
- 2 -ма младежи - Снабдител, доставчик;
- 2 -ма младежи - Измерител, горивни и строителни материали;
- 2 -ма младежи - Организатор, производствено планиране и координация;
- 2 -ма младежи - Отчетник, планиране на материали.
Преди започване на работа партньорът "Витанов и сие" ООД ще проведе инструктажи на назначените младежи за безопасни и здравословни условия на труд съгласно българското законодателство (КТ, ЗБУТ, Наредба № 2 за противопожарните строително-технически норми, Наредба № 2 за минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи, Наредба №3 на МТСП и МЗ, Наредба №3 на МТСГ и МЗ, Наредба №3 на МНЗ, Наредба №7 на МТСП и МЗ и др.). Инструктажите биват следните:
1. Начален;
2. На работното място;
3. Периодичен;
4. Извънреден.
Кандидата ще извършва пряко наблюдение и контрол върху изпълнението и отчетността на дейност 4).
Обосновка:
Настоящата дейност е ключова за борба с младежката безработица и подобряване на социалния капитал в град Кърджали. С осъществяването на настоящата дейност ще се осигури заетост на идентифицираните и придобили част от професия младежи. Изпълнението на настоящата дейност ще допринесе за дълготрайното им активиране и интегриране, чрез заетост. |
143 337.60
|
130 782.87
|
Организация и управление: Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност. В рамките на тази дейност ще се изпълнят следните задачи:
- сформиране на екипа по проекта;
- запознаване на експертите от Ръководителя на проекта с принципите и правилата на работата в екип, както и с механизмите за комуникация, оценка на риска, докладване и отчитане и обратна връзка;
- провеждане на регулярни срещи на екипа за координиране на задачите, оказване на съдействие при необходимост, оценка на напредъка;
- координация на дейностите;
- подготовка и подаване на отчети към ДО.
Екипът за организация и управление на проекта включва ръководител, координатор и счетоводител.
Ръководител на почасова заетост за 1480 часа, координатор на почасова заетост за 1150 часа и счетоводител на почасова заетост за 1150 часа. Всеки от членовете на екипа ще отговаря за определени задачи в изпълнението на проекта.
Екипът по проекта ще анализира позитивното или негативно влияние на външни и вътрешни фактори, които могат съществено да повлияят на изпълнението на проекта и при необходимост ще извърши промяна в организацията на изпълнение на проекта, по реда предвиден в договора и в координация с Отговорния орган по ОПРЧР.
Степента на изпълнение на проекта ще се измерва с помощта на вътрешни оперативни индикатори, както следва:
- количествени индикатори – брой идентифицирани лица от целевата група; брой лица преминали мотивационно обучение; брой лица преминали обучение по част от професия; брой заети лица от целевата група; брой доброволци включили се в разпространението на информационните материали; брой отпечатани плакати, стикери и флаери; брой извършени публикации.
- качествени индикатори - качество на предоставеното мотивационно обучение; качество на предоставеното обучение за част от професия по първа квалификационна група; интерес на целевите групи и заинтересованите към информационните материали по проекта; интерес на целевите групи за участие в проектните дейности; генерирарана добавена стойност на заетите лица.
Обратна връзка с целевата група и представителите на заинтересованите страни за изпълнението на дейностите и постигането на резултатите е основен елемент в цялостния подход на изпълнение на дейностите по проекта.
Управлението на риска е хоризонтален подход, който гарантира своевременното идентифициране на рискови фактори, тяхната оценка и предприемане на корективни мерки по отношение на изпълнението. В тях се предвижда възможност за оптимизиране на дейностите/въздействието в зависимост от външни и вътрешни фактори. Тези възможности се оценяват на основата на доклади до Ръководителя на проекта, изготвени от координатора и счетоводителя, в случай, че се констатира необходимост от оптимизация на дейностите. Докладите трябва да съдържат констатации за текущото състояние на основните индикатори, текущото състояние на паричните потоци, постъпили предложения и сигнали от външни експерти и заинтересовани страни и предложения за нуждата от промени в проекта. Въз основа на докладите екипът ще изготви корекции на план-графика и/или бюджета по месеци, съобразно настъпилите обстоятелства и ги привежда в изпълнение от следващия планиран месец, при спазване на изискванията и правилата на ОПРЧР (2014-2020г.).
Обосновка:
Дейността е ключова за цялостното изпълнение на проекта и постигане на набелязаните цели. От степента на вътрешна организация и контрол на екипа по проекта зависи навременното и качествено изпълнение на всяка проектна дейност и постигането на заложените резултати. |
32 200.00
|
32 200.00
|
Информация и публичност: В рамките на дейността ще се реализират мерките, свързани с изпълнението на изискванията на приложимите разпоредби на ЕС за осигуряване на информация и публичност на проект, съфинансиран от ЕС чрез ИМЗ .
На всички информационни материали и други документи създавани и използвани в рамките на проекта чрез поставяне на: емблемата на ЕС, с упоменаване на Европейския съюз, упоменаване на ИМЗ, упоменаване на финансиращата програма ОПРЧР 2014-2020г., както и общото лого и слоган на ЕСИФ в България за програмен период 2014-2020 г., с информация че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ЕС, чрез ИМЗ, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за визуализация, съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.".
В рамките на дейността ще бъдат изготвени и безплатно разпространени сред местната общественост в гр. Кърджали следните информационни материали:
1. Платени публикации в онлайн медии – 7 бр.
Платените онлайн публикации ще предоставят разширена информация за дейностите по проекта, вкл. за предстоящи събития, за обхвата на целевата група, както и ще ги информира за възможността за включването им в планираните проектни дейности.
2. Плакати - 120 бр. (формат – А2, цветност 4+0)
Плакатите ще бъдат широко разпространявани на разрешените за това публични места, преди и по време на информационните кампании организирани в дейност 1). В офисите на Водещата организация и на партньора, на видно за обществеността място, ще бъде поставен по един плакат с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от Европейския съюз. Плакати ще бъдат поставени и в залите, където ще се провеждат обученията по дейност 2) и дейност 3).
3. Информационни стикери - 300бр.(формат – А9, цветност 4+0)
Информационните стикери ще се раздадат безплатно на целевата група и ще се поставят за информиране и обозначаване върху закупените ДМА по дейност 1) и дейност 2) по проекта.
4. Флаери – 1600 бр. (формат – А5, цветност 4+4)
Те ще съдържат информация за проекта, неговите цели, дейности и за обхвата на целевата група. Това ще са цветни листовки, които ще се раздават безплатно на целевата аудитория, широката общественост и заинтересованите страни живеещи в района на град Кърджали, за привличане и включване в изпълнението на планираните проектни дейности. Те ще бъдат раздавани от екипа и доброволците на сдружение ЦМДС сред целевите групи и по време на информационните кампании организирани в дейност 1) на проекта.
Предпечатната подготовка и отпечатването на информационните материали (стикери, флаери и плакати) и платените онлайн публикации ще бъдат възложени на външен изпълнител, съобразно изискванията на ПМС 118 от 2014г.
На видно място в офиса на организацията ще бъде поставена табелка с информация, че проектът се осъществява с финансовата подкрепа на ЕС, чрез ИМЗ, при пълно спазване на изискванията и указанията за мерките за визуализация, съгласно "Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г.". Сдружение ЦМДС ще информирана обществеността за получената подкрепа от ЕС, чрез ИМЗ, като публикува на своята уеб страница, кратко описание на проекта, вкл. информация за целите, дейностите и резултатите от проекта.
Контролът по изпълнението на дейността ще бъде извършван от ръководителя на проекта.
Обосновка:
Тази дейност е предвидена в проекта като средство за информиране на целевата аудитория, широката общественост и заинтересованите страни живеещи в района на град Кърджали, за привличане и включване в изпълнението на дейностите по проекта. Както и за осигуряване на публичност по отношение на дейности по проекта и популяризиране на финансовата подкрепа и приноса на ЕС, чрез ИМЗ. |
3 120.00
|
3 117.60
|