Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The purpose of the current project is decreasing of the number of persons living in poverty, by supporting them with foods in order to overcome basic material deprivation, providing free hot meals to people in need. In Burgas will be set up one public dining room for distributing of hot meals in disposable dishes.     
The social service “Public dining room” will be provided by a registered service provider. The procedure of assignment of the social service management will be implemented in compliance with the provisions of the Social Support Act and its Implementing Regulations.
According to the official statement of the Director of Social Assistance Directorate – Burgas, the number of persons eligible to receive hot meals from the main group are 855 with the clarification that the information is very dynamic. This determined the choice of Burgas Municipality of 85 persons - subject of support. The preparation of hot meals will be carried out by a registered service provider, will be packaged into disposable containers and will be transported in specialized vehicles to the point of food distribution. Distribution of food will be carried out between 11:00 and 13:00 o’clock after receiving signatures from the users in pre-prepared lists with their personal data. Feedback forms will be prepared which will be available for the users. In addition to the food distribution there will be offered attending measures aiming reducing of the social exclusion and/or dealing with emergency social situations in a emancipated and sustainable way, that consist in individual/group consultation and support for use of social and/or administrative services, support for access to healthcare and education, management of family budget, healthy and balanced nutrition. 

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Определяне на целевите групи: Определяне на целевата група ще се извърши съгласно Наредба № РД 071/04.04.2016 г. за реда и условията за определяне на целевите групи по Оперативна програма за храни и /или основно материално подпомагане. В основната целева група ще е предоставена възможност да бъдат включени желаещи от следните представители, съгласно официален отговор на ДСП: * лица и семейства на месечно подпомагане по реда на чл.9 от ППЗСП - 48 лица; * Лица с доказана липса на доходи и близки, които да се грижат за тях, установено от ДСП - 6 лица; * Самотно живеещи лица и семейства, които не могат да се издържат чрез имуществото си или труда си и получават пенсии в минимални размери - 142 лица; * Скитащи и бездомни деца и лица - 4 лица; *Лица от уязвими групи - граждани на трети страни, по смисъла на §1., т.17 от Допълнителни разпоредби от Закона за убежището и бежанците - към настоящия момент не са идентифицирани такива, но при възникване на необходимост ще бъдат включени допълнително. Издирването на бездомните и скитащи деца и лица ще се реализира съвместно с Дирекция "Социално подпомагане" - Бургас и Главна дирекция на МВР - Бургас, които поддържат регистри с база данни за посочените лица. При неполучен топъл обяд, който отговаря на сроковете и условията за съхранение, той ще бъде разпределян на представители от следната допълнителна целева група: * Лица и семейства, подпомагани по Наредба № РД-07-5 от 2008 г. за условията и реда за отпускане на целеви помощи за отопление, за отоплителния сезон, предхождащ предоставянето на помощта; * Майки (осиновителки), които получават месечни помощи за отглеждане на дете до една година, по реда на чл. 8, ал. 1 от Закона за семейни помощи за деца (ЗСПД) ; * Лица и семействата, получили еднократна целева помощ за покриване част от разходите в началото на учебната година, по чл. 10а от ЗСПД; * Лица и семейства, инцидентно пострадали от бедствия и аварии при форсмажорни обстоятелства, подпомогнати с еднократна помощ по реда на чл. 16 от ППЗСП, въз основа на установеното индивидуално ниво на материално лишение ; * Лица и семейства, настанени в центрове за временно настаняване; Опpeдeлянeтo нa кoнкpeтнитe пpeдcтaвитeли нa цeлeвaтa гpyпa щe ce извъpшвa нa бaзa cпиcъци и инфopмaция, пpeдocтaвeни oт диpeкция „Сoциaлнo пoдпoмaгaнe“ гp. Бургас и подадено заявление за ползване на услугата от всеки представител на целевите групи.От вcички пoдaдeни зaявлeния щe бъдaт пoдбpaни 200 лицa до 31.08.2018г., от 01.09.2018г. до 31.01.2019г.- 100 потребители и от 01.02.2019г. -85 потребители, нa кoитo щe ce пpeдocтaви ycлyгaтa. Щe бъдe изгoтвeн cпиcък нa oдoбpeнитe нyждaeщи ce, a пpи eвeнтyaлнo oтпaдaнe нa някoй oт вeчe oдoбpeнитe пoтpeбитeли, нeгoвoтo мяcтo щe бъдe зaeтo oт cлeдвaщия в cпиcъкa. Конкретните потребители биха могли да търпят промени в хода на реализация на проекта поради отпадане на обстоятелствата за ползване на услугата, за което одобрените кандидати ще бъдат информирани от лицата предоставящи съпътстващи услуги като ще попълнят декларация, че при настъпване на такива обстоятелства са длъжни незабавно да информират Община Бургас. 0.00 0.00
Закупуване на хранителни продукти: Дейността по закупуване на храни ще бъде част от социалната услуга "Обществена трапезария", която ще се предоставя от регистриран доставчик, избран съгласно Закона за социалното подпомагане и Правилника за прилагането му. В документацията за избор на доставчик е записано: "Закупуването на хранителни продукти следва да се извършват в съответствие с изискванията на националното законодателство, по прозрачен начин, и при гарантиране спазването на принципите на чл. 30 от Регламент (ЕС, ЕВРАТОМ) № 966/2012 на Европейския парламент и на Съвета за икономичност, ефикасност и ефективност на разходването на средствата." Основно изискване в конкурсната документация е наличие на стандарти за контрол на безопасността на храните ISO 22000:2005, при който производствения процес е изцяло проследим - от приемането на първичните суровини до доставката до крайния потребител и за управление на качеството ISO 9001:2008. Всички тези обстоятелства ще подлежат на проверка от общината по време на действие на целия проект. Процедурата за избор на регистриран доставчик от деня на обявяването й /индикативна дата на обявяване 11 август 2016 г./ до избора на доставчик трае до 59 дни /45 от обявяването и до 14 дни за работа на комисията/, поради това Община Бургас смята за реалистично към 03 октомври 2016 г. да има избран доставчик и следователно да стартира доставката на топъл обяд. Междувременно, ако е сключен договор за безвъзмездна финансова помощ през месец септември 2016 г. ще е преминала и процедурата за подбор на потребителите от допустимите целеви групи. Ето защо за дата на стартиране на дейността на трапезарията считаме, че е 03 октомври 2016 г., а за дата на приключване на дейността й 30 април 2017 г., която е и крайната дата за допустимост. В конкурсната документация е посочено, че се очаква доставчикът да предоставя топъл обяд всеки работен ден за посочения период, което се равнява на 146 работни дни. Разпределението по месеци за предоставяне на услугата е както следва: м. октомври 2016 г. – 21 работни дни м. ноември 2016 г. - 22 работни дни м. декември 2016 г. - 21 работни дни м. януари 2017 г. - 22 работни дни м. февруари 2017 г. - 20 работни дни м. март 2017 г. - 22 работни дни м. април 2017 г. - 18 работни дни При избрани 200 потребители до 31.08.2018г., от 01.09.2018г. до 31.01.2019г.- 100 потребители и от 01.02.2019г. -85 потребители Услугата ще се предостави и след 01.05.2017 до 31.12.2019г. Продуктите се изисква да се зареждат от доставчици, които са регистрирани фирми (доставчици на едро или производители). Всяка доставка да е придружена с фактура и декларация за съответствие/качество. Изисква се при приемане на стоката да се проверява опаковката и етикета и да се завежда всичко във входящ дневник на доставките. При установяване, че нещо не е наред, стоката да се връща обратно на доставчика. 90 307.17 85 253.20
Осигуряване на Топъл обяд: За Община Бургас се предвижда създаване на една Обществена трапезария с един пункт за раздаване на храна. Към настоящия момент на територията на Община Бургас действа услугата "Домашен социален патронаж" /ДСП/. Създаден е през 1975 год. с капацитет 30 места като общинска дейност. Към настоящия момент е с капацитет 800 обслужвани лица, обхванати в почти всички населени места на територията на общината. До средата на месец май 2012г. ДСП разполага със собствена кухня и необходимото технологично оборудване за приготвяне на храна, както и автомобили за разнос на храната, отговарящи на функционалните и технологичните изисквания. От месец май 2012г. след проведена процедура по Закона за обществените поръчки, се сключи договор за услуга за срок от 3 години, който беше подновен през месец август 2015г. за още 3 години, съгласно който Община Бургас възлага на „Хляб и хлебни изделия” ЕООД, гр. Бургас да извършва следната услуга: „Приготвяне на храна за нуждите на потребителите на ДСП, гр. Бургас – обяд и вечеря“. На база на преобразуването чрез вливане на „Хляб и хлебни изделия“ ЕООД в „Бургаски пазари“ ЕООД, доставчикът на социалната услуга „Обществена трапезария“ става „Бур-гаски пазари“ ЕООД. Стартиране изпълнението на проектните дейности от 01.04.2019г. след приключилото преобразуване чрез вливане на „Хляб и хлебни изделия“ ЕООД, в „Бургаски пазари“ ЕООД. Осигуряването на топлия обяд ще се реализира от "Бургаски пазари“ ЕООД, който разполага със собствена кухня за приготвяне на храната, отговаряща на всички условия за регистрация по Закона за храните. “Бургаски пазари“ ЕООД e търговско дружество с едноличен собственик Община Бургас. Кухнята е обзаведена с ново оборудване, отговарящо на най-високите стандарти, гарантиращи високото качество и безопасност на храната. Кухнята-майка е регистрирана в БАБХ и сертифицирана по ISO 9001:2008 и ISO 22000:2005. В кухнята-майка ежедневно се приготвя богато и разнообразно меню, включващо голям брой супи, месни и безмесни ястия, аламинути, скара и десерти. Влаганите материали са с високо и доказано качество. Eкипът е изграден от професионалисти с дългогодишен опит в кулинарията. В кухнята работят общо 33 човека: 1 главен готвач, 11 готвача, 13 работник кухня, 3 пакетировача, 2 сладкари, 2 складови работника и 1 диспечер. Материалната база се състои от следното оборудване: -Топла кухня - оборудвана е със 6 печки с котлони и фурни, 4 фритюрника, 4 конвектомата, 4 големи скари, 4 обръщателни тигана, 4 парни казана и др.; - Подготвително - оборудвано е с 3 зеленчуко-резачки, картофобелачка и др.; - Пакетажно - оборудвано е с машина за пакетиране, кантари, 4 хладилника, 2 шокови охладителя и др.; - Склад - разполага със 7 хладилни камери, 2 фризера и 2 сухи склада; - Сладкарски цех - оборудван е с конвектомат, планетарен миксер, 2 парни казани и др. Помещенията са частна общинска собственост с административен адрес: гр. Бургас, ж. к. „Меден Рудник“ зона А, кв. 18 , за което е приложен акт за собственост и е регистриран по чл.12 от Закона за храните, регистрацията е приложена към проектното предложение. 4 515.36 10 054.18
Предоставяне на съпътстващи мерки : Съгласно дефиницията на Регламент (ЕС) № 223/2014 на Европейския парламент и на Съвета, „съпътстващи мерки” означава дейности, предвидени в допълнение към разпределянето на храна и/или на основно материално подпомагане с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин. Както е предвидено и по настоящата процедура в допълнение към разпределянето на храна ще се предлагат съпътстващи мерки с цел намаляване на социалното изключване и/или справяне с извънредни социални ситуации по еманципиращ и устойчив начин, допълващи предоставянето на топъл обяд, които се изразяват индикативно в индивидуално/групово консултиране и съдействие за: - възможностите за ползване на други социални услуги, предоставяни на територията на община Бургас, включително и такива, финансирани от ЕСФ; - ползването на административни общински услуги и за осигуряване на временен подслон на бездомните лица, за подпомагане на достъпа до здравни и образователни услуги, за управление на семейния бюджет, за здравословно и балансирано хранене; - други форми на подкрепа и/или съдействие, индивидуално или групово консултиране, реализирани в отговор на установени конкретни нужди и проблеми на представителите на целевите групи. Дейността ще се изпълнявана от Община Бургас, като бъде съобразена с броя обслужвани потребители от всяко населено място и техните нужди. Дейността ще стартира от втория месец на изпълнение на проекта, след определяне на целевите групи. Дейността ще се осъществява от специално наети за целта лица, притежаващи необходимата образователно-квалификационна степен, като социален работник и/или психолог. Ще бъде изготвена информация с всички социални услуги, които се предоставят на територията на община Бургас. Този материал, заедно с анкетна карта ще бъде предоставен на изпълнителите на съпътстващите дейности. В анкетната карта, която ще бъде разработена с цел получаване на информация за нуждите на лицата от съпътстващи услуги ще бъдат поставени въпроси за техни проблеми, трудности при получаване на обществени услуги, трудности при намиране на работа и управление на семейния бюджет. Ще им бъде предоставена информация за начините за здравословно и балансирано хранене. Тези от потребителите, които не са грамотни и не могат да попълнят анкетните си карти ще бъдат анкетирани и техните анкети ще бъдат попълнени от наетите служители. Също така ще бъдат насочени към образователната система за придобиване на известна степен на грамотност по действащи в момента проекти и/или обучения на територията на общината. След получаване на обратната информация ще се разработи индивидуален подход към проблемите на всеки един от потребителите на услугата за да бъде подпомогнат съобразно нуждите си. Честотата по предоставяне на съпътстващите мерки ще се извършва всеки месец, като бъдат обхванати всички потребители. Проведени са две процедури по реда на ППЗСП съгласно чл.37, ал.2, тъй като на първото обявление на 11.08.2016г. в законовия срок няма подадена оферта и процедурата е прекратена. Процедурата отново е обявена на 11.11.2016г. Има подаден комплект документи – един участник. Комисията е установила, че кандидата е представил изискуемите документи и е определила фирма «Хляб и хлебни изделия ЕООД за доставчик на услугата «Общестена трапезария по настоящата процедура. Предстои сключване на договор с изпълнител. Съпътстващите мерки ще се предоставят от Община Бургас. 4 515.36 4 078.68

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).