Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 235 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

By project proposal "Providing effective support for entrepreneurship", the lead organization and the partner will perform active steps to individual support of persons, wishing to develop their own business, achieve higher and quality employment, reduce poverty and promote social inclusion. The support for starting an independent business and entrepreneurship will give new horizons for professional development of unemployed and employed persons, including young people in Southeast region. 
The project will focus on large information campaign, as well as training for entrepreneurship to acquire business skills essential for entrepreneurial skills and entrepreneurial mindset. In addition an advisory and expert support activities will be made for the target group, helping creation of an appropriate environment for entrepreneurship, by providing information for available financial resources for starting and developing a business in the first moments of existence of the company. And last but not least, effective measures will reach specific groups more difficult and rarely start entrepreneurial activity, such as women, young people, older people, people with disabilities, long-term unemployed. Also employees who have accumulated enough knowledge and experience and wish to make a new step in their careers, starting their own business will be supported. The realization of this project will support the implementation of financial instruments for starting their own business, laid under the HRD OP, on the one hand by developing entrepreneurial skills among employed and unemployed, and on the other by developing quality business plans for funding by financial institutions in order to implement their business ideas.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Тази дейност е фундаментална за успешното изпълнение на проекта и ефективния подбор на представители на целевата група. За да се достигне до целевата аудитория е необходимо не само да й бъде предоставена достъпна и подробна информация за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Основните послания, отправени към целевата група трябва да бъдат разработени така, че да отговарят на техните интереси и респективно да удовлетворят техни потребности. Организацията и провеждането на информационната кампания включва дейности, които да съдействат за привличане интереса на представителите на целевата група - за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество. Ефективната идентификация на представителите на целевата група ще бъде осъществена чрез различни комуникационни канали - интернет, електронна поща, социални мрежи, печатни и интернет медии, радио и телевизионни канали. Дейност 1 има за цел: 1. Да заинтригува интереса на лицата от целевата група, както и на широката ощественост, по отношение на възможностите, които се предлагат за тях. Това ще бъде постигнато чрез избраните информационни канали, които са селектирани така, че да отговарят на профила на целевата група. 2. Да поддържа интереса, чрез добре планирана и разработена информационна кампания, която да се отличава с обща концепция и проектна идентичност и която да осигури относително постоянно покритие и присъствие в рамките на планираните 6 месеца за дейността: - Изработване и разпространение на брошури; - Изработване и разпространение на плакати; - Изготвяне и изпращане на обяви в различни медии, чрез предвидените комуникационни канали (организация на пресконференции, публикации, интервюта, публикации в социалните мрежи и електронна поща). Вторият етап от процеса на идентифициране на икономически неактивните лица (вкл. лица до 29 години) и заети лица е провеждане на информационни дни. Съгласно опита на партньора до момента, както и след направено предварително проучване се достига до извода, че информационните дни са изключително ефективно средство за комуникация, което позволява директни срещи с максимално широк кръг от представители на целевата група. Информационните дни ще се организират, за да се оповестят възможностите, които настоящото проектно предложение предоставя, да се отговори на въпросите на заинтересованите лица, да се предизвика интереса на обществеността и по този начин да се достигне до целевата група. Всички въпроси и отговори, както и дадени разяснения ще бъдат публикувани на интернет страницата на Сдружение „КЛЪСТЕР ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ БУРГАС“ и на "АГЕНЦИЯ ПРО УЕЙ" ЕООД . Там ще бъде поместена и актуална информация за провежданите информационни дни по градове във всички областни центрове на територията на Югоизточен район, както и ще бъде разпространена информация за възможностите за включване в проекта на заинтересованите страни. Основната цел на провеждането на информационните дни е да се достигне до крайните представители на целевата група, които да бъдат целенасочено включени в проекта в последващите дейности 2 и 3 от проекта. Всички мероприятия в рамките на процеса на идентифицирне на икономически неактивните лица и заети лица, ще бъдат разработени като част от общата проектна идентичност, т.е. ще се ползват унифицирана визулизация, вид и начин на създаване, обработка и разпространение на информацията. Поради специфичността на присъствените информационни дни, са предвидени разработване и разпространение на въпросници/анкети, които участниците да попълват, което ще улесни процеса на обработка на информацията и ще създаде база данни за представители на целевата група и последващото им ефективно интегриране в проектните дейности. В края на информационната кампания ще бъдат подбрани лицата, които ще се включат в последващите дейности 2 и 3. 23 560.00 26 572.88
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения).: В обхвата на тази дейност се планира провеждането на поредица от специализирани обучения в следните градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора. Екип от професионални експерти - лектори ще предоставят на целевата група специализирани обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес идеи и бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност. В зависимост от броя на идентифицираните лица от целевата група, броят на групите ще бъде актуализиран след приключване на дейност 1. Цялостният обем на специализираните обучения ще обхване 17 групи, като включените лица (120 безработни и 50 заети) ще бъдат разделени на 17 групи от по 10 лица. Всеки обучителен модул ще се води паралелно от двама експерт-лектори. Всяка група ще премине 10-модулно специализирано обучение в рамките на 64 лекторски часа - 8 дни по 8 часа на ден. Програмата за обучението включва следните задължителни модули: - Вие като предприемач - 6 уч.часа; - Бизнес план, бизнес идея, маркетингов план - 6 уч.часа; - Форми на търговска дейност - 6 уч.часа; - Персонал, правни отговорности и застраховка - 6 уч.часа; - Финансово планиране - 6 уч.часа; - Капитал и видове източници - 6 уч.часа; - Стартиране на бизнеса - 7 уч.часа. Програмата включва и следните допълнителни модули: - Екологична ефективност - 7 уч.часа. - Водене на преговори - 7 часа; - Стратегическо планиране - 7 часа; В програмата за обучение е включен допълнителен модул "Екологична ефективност", с който ще се акцентира върху създаване на предприятия, насочени към ефективното използване на ресурсите и съобразяване с политиката по околна среда и политиката по изменение на климата и ресурсната ефективност. Допълнителните модули ще обогатят знанията и уменията на участниците и адекватно ще надградят техните познания в сферата на предприемачеството. Чрез участието си в специалнизираното обучение, представителите на целевата група ще придобият знания за: - характеристиките на пазарното стопанство; - нормативната уредба и прилагането й в трудовата дейност; - организацията, структурата и функциите на предприятието; - теоретичните основи на пазарното стопанство; - съвременните информационни източници в областта на икономиката; - характеристиките на основните обекти и на имуществото на предприятието; - нормативните документи, регламентиращи дейността на предприятието; - организационните форми на бизнеса; - организационно-управленската структура на предприятието; - управлението на персонала; - характеристиките на видовете търговско представителство; - същността и техниките на маркетинговото проучване на пазара; - характеристиките на маркетинговия инструментариум на предприятието; - същността на финансите и за прилагането на лостовете на финансовата политика; - характеристиките на банковата система и взаимоотношенията с предприятието с търговските банки; - прилагането на основните управленски функции в процеса на вземане на управленско решение и неговото информационно осигуряване; - анализирането и оценяването на влиянието на факторите върху основните показатели на стопанската дейност. Чрез участието си в специалнизираното обучение, представителите на целевата група ще придобият умения за: - откриване и разработване на бизнес идеи; - осъзнаване на обществената роля и екологичните отговорности (включ. опазване на ок.среда; изменение на климата и ресурсна ефективност), свързани с предприемаческата дейност; - преценяване на шансовете и рисковете пред предприемачите; - прилагане на принципите и законовите изисквания в сферата на предприемаческата дейност; - прилагане на инструментите на проектния, персоналния и финансовия мениджмънт; - прилагане в ежедневната си дейност на различни техники на генериране на идеи, вземане на решения, управление на време и др.; - работа в екип; - съставяне, представяне и защита на бизнес план; - стратегическо анализиране и планиране на дейности; - водене на преговори. 144 160.00 88 733.63
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: В рамките на тази дейност Сдружение „КЛЪСТЕР ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ БУРГАС“ ще предостави консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа, в т.ч.: - консултации за разработване на бизнес идеи, съобразени с индивидуалните желания и умения на лицата от целевата група; - преценка на жизнеспособност на бизнес идеите и кандидат-предприемачите; - консултации и менторство за подготовка на управлението на бизнес дейността, вкл. за създаване на бизнес контакти; подпомагане достъпа до мрежи, насърчаващи бизнес развитието и др. и подготовка на бизнес планове от лицата; - консултации и насочване към кандидатстване за финансиране на дейността от налични финансови източници, в т.ч. финансови инструменти на ОП РЧР; - подготовка на документи за регистрация на стопанска дейност, вкл. юридическа помощ. Предвижда се гореизброените дейности да бъдат индивидуални спрямо желаещото да започне самостоятелна стопанска дейност лице, както и групови - на база териториален признак и/или сфера на интерес/бизнес идея. В обхвата на целевата група ще бъдат както лицата участвали в дейност 2, така и други заинтересовани такива. В логистичен план, консултантските услуги ще бъдат провеждани на място в градовете Бургас, Ямбол, Сливен и Стара Загора. Всяка консултация ще бъде в рамките до 40 часа за всяко едно лице и ще се извършва от експерти на Сдружение „КЛЪСТЕР ИНФОРМАЦИОННИ И КОМУНИКАЦИОННИ ТЕХНОЛОГИИ БУРГАС“ и ще се предоставя за период от не повече от 6 месеца за всяко лице. На участниците, които ще бъдат включни в дейност 3 ще се състави индивидуален план с необходимата за конкретното лице подкрепа, който ще се актуализира в хода на участието в дейностите, ако настъпват промени, които налагат такава актуализация. Планът задължително ще включва и насочване към конкретна финансираща програма, към която лицето може да кандидатства за получаване на финансов ресурс за своята дейност или предприятие (в т.ч. и финансовите инструменти, реализирани със средства от ОП РЧР, които ще се посочат задължително, ако са подходящи за типа дейност). Планът задължително ще следва представителя на целевата група, участвал в специализираните обучения от дейност 2 от проекта. Целевата група, която ще бъде положително повлияна от изпълнението на дейност 3 се определя както следва: - 170 лица, участвали в специализираните обучения по дейност 2, съответно 120 безработни и 50 заети лица; - 30 лица, допълнително включени само в дейност 3, съответно 24 безработни и 6 заети лица; - Общо 200 представителя на целевата група, участвали в дейност 3. 129 200.00 188 392.63

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).