Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project is part of the investment projects included in the (IPURD) as the premises, intended for intervention are located in the identified "public functions zones with high social value" within IPURD. 
A main project objective is to support the modernization of the cultural infrastructure in Burgas Municipality in support of the local community development based on knowledge, creative innovations and a shared cultural life. The project implementation comprises activities related to reconstruction and modernization of buildings as well as furnishing and equipment provision in view of transforming the premises into a contemporary and attractive cultural and educational center (museum) for contemporary art and a library.
The main target groups are: citizens of Burgas Municipality, whose cultural needs will be met by gaining access to contemporary cultural initiatives and a library fund; visitors of the city who will take advantage of a diverse tourist product; children and young people who will use a modern library that provokes reading interest; disadvantaged people who will have equal access to the services provided.
The needs that the project meets are related to solving the following problems specific to the cultural institutions in the municipality: (1) Insufficient /depreciated cultural infrastructure buildings; (2) Insufficient capacity for the increased demand for cultural activities and services; (3) Lack of equal access to cultural activities for all population groups; (4) Lack of public areas/urban spaces for arts and culture. (4) Poor practice of interactive work methods and use of new technologies.
As a result of the project implementation, part of the cultural infrastructure in Burgas Municipality will be modernized, providing contemporary educational and information services, opportunities for cultural activities development and exposure, easy access to information and services by different groups of the population .
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от експерти от Община Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за цялостното изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със следните задължения: - съблюдаване и контролиране точното и коректно изпълнение на предвидените дейности по проекта спрямо условията на договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията на ОП „Региони в растеж”2014-2020 г.и финансов инструмент „Фонд за устойчиви градове“; - набелязване и прилагане на мерки за превенция на риска; - следене за спазване на мерките за публичност и визуализация в съответствие с изискванията на ОП „Региони в растеж”2014-2020 г.; - изпълнение на дейностите, свързани с популяризиране на проекта и постигнатите резултати; - съблюдаване и контролиране дейностите по проекта с оглед на това те да бъдат осъществявани в съответствие с принципите за добро финансово управление; - поддържане на комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020, ДЗЗД "Фонд за устойчиви градове", както и със всички участници в изпълението на проекта; - актуализиране на финансовия план и изготвяне на междинни и окончателни технически доклади, финансови отчети и искания за плащане по проекта; - координиране процеса на избор на изпълнители, участие в подготовката на тръжните процедури, съблюдаване изборът на изпълнители да бъде осъществен съгласно изискванията на Закона за обществените поръчки и действащото европейско законодателство; - координиране и контрол на дейността на всички външни изпълнители; - съблюдаване за ефективното и ефикасно разходване на средства; - проследяване и осъществяване на контрол съответните искания за плащане да включват допустими и действително извършени от бенефициента разходи и да се основават на фактури и/или документи с еквивалентна доказателствена стойност; - контролиране надлежното документиране на изпълнените по проекта дейности; - осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на напредъка по проекта, докладване на ръководството на Общината за текущия статус на проектните дейности Екипът, ангажиран с организацията и управлението на проекта ще се състои от следните експерти: - Ръководител проект; - Координатор на проекта; - Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси"; - Инвеститорки контрол; - Финансов експерт; - Експерт комуникация и връзки с обществеността; Сформирането на екип за организация и управление на проекта е неoбходимо условие, за да се осигури ефективната работа и да се гарантира постигане на заложените резултати в обхвата на проекта. 0.00 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки на Община Бургас. В рамките на дейността ще се осъществи подготовката на тръжната документация и провеждането на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, съгласуването им с АОП, публикуване на информации за сключени и изпълнени договори, връщане на гаранции на участниците. Предвижда се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители по реда ЗОП за: - Обществена поръчка с предмет: "Изпълнение на строително - монтажни работи по реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас.“ - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. - Обществена поръчка с предмет: "Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. - Обществена поръчка с предмет: "Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обект: „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас" на основание чл. 79, ал. 1, т.3 от ЗОП и във връзка с чл. 162 от Закона за устройство на територията. - Обществена поръчка с предмет: "Доставка на оборудване и обзавеждането за обект „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас" по обособени позиции:ОП 1: "Доставка и монтаж на обзавеждане за културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека" и ОП 2: "Доставка и монтаж на офис техника и оборудване за целите на културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП. - Обществена поръчка с предмет "Осигуряване на публичност и визуализация по проект "Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център (музей) за съвременно изкуство и библиотека“, съгласно сключен рамков договор между Община Бургас и потенциален изпълнител с предмет: „Изработка на рекламни материали (печат и доставка) по предварително зададена визия за "Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС“. - Обществена поръчка с предмет "Предоставяне на услуги по организиране и провеждане на събития по проекти на Община Бургас, които се финансират със средства на Община Бургас и от външни финансови инструменти", съгласно сключено Рамково споразумение с потенциални изпълнители № 93-ОП18-13/17/06.06.2018 г. Всички обществени поръчки по проекта ще бъдат обявени в срок до 3 месеца от влизане в сила на административния договор за БФП и всички договори с изпълнители ще бъдат сключени до 12 месеца от влизане в сила на договора за БФП, съгласно насоките за кандидатстване. Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на екипа за изпълнение на проекта и в частност на експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси". 0.00 0.00
Изпълнение на строително - монтажни работи по реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ I, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас.: Сградата предмет на преустройство се намират в /УПИ/ I , кв. 113 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас, заключен между ул. "Средна гора" ул. "Св. св. Кирил и Методий" и ул. "Оборище", с идентификатор 07079.609.16 по КК на гр. Бургас, за който има съставен Акт за частна общинска собственост № 7561/26.08.2013г. Имотът се намира в централната част на гр. Бургас, в близост до административния център на града и Приморски парк и попада в зоната с публични функции от ИПГВР. В имота има две съществуващи сгради. Едната е монолитна с височина на северното и западното крило от три етажа и сутерен, а на източното крило - от два етажа и сутерен.Общата застроена площ на сградите в обхвата на проекта, които ще бъдат обект на реконструкция е 6 035.93 кв. м.Монолитната сграда е построена пред 1935г. и функционира като училище до 1944г. През годините е преустроена като болница и се експлоатира като такава до 1989 г.И двете сгради са в лошо състояние, не се ползват и части от инсталациите липсват. В резултат на липсата на поддръжка, климатичните условия, проявите на вандализъм към момента същата е разграбена и с компрометирани вътрешни и външни мазилки и дограми, а част от инсталациите липсват. В част от помещенията се забелязват конструктивни проблеми. Налице е необходимост от спешни интервенции, свързани с подмяна на съществуващи инсталации, изграждане на нови, ремонт на покрив, подмяна на дограми, конструктивно подсилване, благоустройство на дворното пространство, изграждане на достъпна среда. В рамките на дейността се предвижда изпълнение на серия от взаимносвързани строително - монтажни работи, състоящи се в реконструкция, преустройство и изграждане на пристройка към изоставената сграда на бившето "Немско училище". Сградата, предмет на реконструкция е триетажна. Същата ще бъде преустроена, с цел създаване на Културно-образователен център (музей) за съвременно изкуство и библиотека, като се предвижда обособяване на следните помещения по етажи: Сутерен, разделен на три зони. Зона 1 е частта към библиотеката. Тук е проектирано книгохранилището. Зона 2 е частта към културно - образователния център. Тук се намира и приемната за експонати с фондохранилище. Достъпът до нея се осъществява чрез стълбищна клетка и асансьор. Във фоайето са разположени полифункционални експозиционни площи, предвидена е и зона с ателиета и работилници, зона със симулантна зала, лаборатория кабинети и санитарни възли. Трета зона включва подземен паркинг. Първият етаж на съществуващата сграда е предвидена за библиотека, а новата част за културно - образователен център. Входът за двете зони е един. Тук е централното фоайе на сградата с обособен информационен пункт за посетители. В близост се намира гардероб, експозиционни площи, магазин и кафене. Тук се намира библиотека - детски отдел, както и рецепция към библиотеката. На етажа са разположени още информационен и копирен център. Вторият етаж включва следните помещения. - зона за детско творчество; зала за образователни курсове; лекционна зала, какталожна зала, отдел заемане на книги за дома, кабинети и др. Трети етаж е последно ниво на центъра за съвременно изкуство. Тук е предвидена многофункционална зала за изложби, концерти и срещи и тераса към нея, която в топлите месеци ще се използва за лятна градина, читални, звукозаписно и дигитално студио и др. Достъпната среда е съобразена с изискванията на Наредба №4 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хората с увреждания. Предвиждат се изпълнение на достъпни маршрути към всички вътрешни и външни пространства на сградата, обособяване на парко места за хора с увреждания. Всички помещения, в това число и санитарните ще бъдат пригодени за хора в неравностойно положение. Мерките, свързани с благоустрояването на терена ще способстват за отварянето на сградата към прилежащите територии и ще осигуряват визуална и пространствена интеграция на Центъра с останалата част от района. 3 038 416.67 3 583 526.95
Упражняване на строителен надзор по време на строителство и въвеждане на обекта в експлоатация: С оглед гарантиране законосъобразното стартиране, изпълнение и приключване на строително-монтажните дейности, за обект „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас се предвижда извършване на строителен надзор в съответствие с нормативните изисквания на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. Строителен надзор ще бъде упражняван по време на целия инвестиционен процес до издаване на Удостоверение за въвеждане на експлоатация от ДНСК и предаване на цялата строителна документация на Възложителя. Основните задължение при осъществяване на строителен надзор по време на строителство са свързани със следното: - Законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително даване на строителна линия, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на всички специализирани контролни органи; - Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; - Приемане на СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи; - Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ; - Контрол по спазване на линейния график на строително-монтажните работи; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност; - Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти; - Проверка и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; - Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него; - Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и наредбите към тях; - Проверка и подписване съвместно с Проектанта и Строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ - Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация; - Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите; - Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите съгласно чл. 176(б) от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от НАРЕДБА № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн. ДВ, бр. 7. 0.00 0.00
Упражняване на авторски надзор по време на строителство: Дейността по изпълнение на авторски надзор по време на строително-монтажните работи ще бъде осъществявана от проектантите, изготвили техническия инвестиционен проект по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се следи за спазване параметрите на работния инвестиционен проект и да се дават указания по време на изпълнението. Също така да се изготвят детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост, както и да се участва в приемателна комисия. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, съгласно чл. 162 от ЗУТ. Във връзка с въвеждане в експлоатация по реда на ЗУТ на обекта, предмет на интервенция в проектното предложение и в съответствие с Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания ще бъде извършена проверка на съответствието на изпълнения обект с изискванията за достъпна среда, включително за хората с увреждания. 0.00 0.00
Доставка на оборудване и обзавеждане за културно-образователен център за съвременно изкуство (музей) и библиотека: В обхвата на дейността се предвижда доставка на съвременно и съобразено с нуждите на културно-образователния център (музей) за съвременно изкуство и бибилиотека оборудване и обзавеждане. С цел постигане на комплексно обновяване и модернизиране на сградния фонд, предназначен за културно-образователен център и библиотека, освен предвидените строителни дейности ще бъде извършена и доставка на обзавеждане и оборудване, необходими за пълноценно функциониране на изградената културна инфраструктура. За целите на културно-образователния център ще бъде осигурено оборудване и обзавеждане за 3 експозиционни площи, разположени на различни нива на сградата, позволяващо излагане на разнообразни форми на съвременно изкуство. Ще бъдат оборудвани реставрационни ателиета и работилница за млади автори. Предвижда се да бъде закупено обзавеждане за зала за образователни курсове, подходящо за провеждане на образователни и творчески курсове, кръжоци по приложни изкуства и др. Ще бъде доставено специализирано обзавеждане за зоната за детско творчество, съобразено с възрастовата група на децата и техните потребности от съвременно обучение и творческо изразяване. С необходимото офис обзавеждане ще бъдат обезпечени и административните кабинети, предназначени за персонала, отговорен за управлението на центъра за съвременно изкуство. В рамките на дейността е заложено и закупуване на ново обзавеждане за всички помещения, предназначени за библиотека. Ще бъде осигурено специализирано обзавеждане за книгохранилищата, позволяващо оптимално окомплектоване и съхранение на целия литературен фонд на регионалната библиотека. Предвижда се да се достави модерно обзавеждане, съобразено със спецификата на дейността и профила на читателите в отделните библиотечни отдели, включващи детски отдел, отдел за заемане на книги, каталожна зала, читалня изкуство и приложни науки, природни науки, социални и хуманитарни науки, библиографски отдел. Наред с това ще бъде осигурено ново обзавеждане за всички зали, читални и кабинети, което ще даде възможност за пълноценното изпълнение на предвидените функции. Ще бъдат осигурени преносими компютри, стационарни компютри със съответната периферия и софтуер, цветни мултифункционални устройства, фотоапарати и видеокамери за заснемане на събития; влагоабсорбатори, озвучителни системи с микрофони, мултимедийни проектори, прожекционни екрани; 3 D принтери; електронни информационни табла; цветни мултифункционални устройства ; букскенер за дигитализация на библиотечния архив, широкоформатен скенер/принтер с висока резолюция; интерактивна система с 3 D холограми и интерактивна маса с тъч устройство и други. Цялото оборудване е съобразено с необходимостта на всяко отделно помещение и неговото предназначение. 0.00 0.00
Информация и публичност по проекта: С оглед високата обществена значимост на проекта и голямото му влияние върху културния облик на града, дейностите по информация и публичност включват широк набор от мерки за промотиране и популяризиране на проекта и приноса на ЕС сред гражданите и гостите на града. Предвидените мерки ще бъдат реализирани в съответствие със задълженията на бенефициента съгласно "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014– 2020 г". В рамките на дейността се предвижда изпълнение на серия от мерки включващи: изработване и монтиране на временен информационен билборд по време на строителството и постоянна информационна табела след приключване на строително-монтажните дейности; стикери за обозначаване на закупеното оборудване и обзавеждане; луксозен каталог; промотиращ новосъздадения културно-образователен център (музей) за съвременно изкуство и библиотека; рекламни материали (книгоразделители, лампички за четене, възглавница за пътуване ), предназначени за популяризиране на проекта сред граждани и заинтересовани страни по време на събития и инициативи, организирани по проекта; публикации в социалните мрежи (facebook, viber, youtube) с цел достигане до все по-голяма част от обществеността и засилване на интереса към проекта и резултатите от неговото изпълнение. Ще бъде направено VR (виртуално) заснемане на обекта с цел създаване на VR (виртуална) разходка, която ще бъде интегрирана във вече изградената и функционираща платформа "Виртуален Бургас", предназначена за промотирането на обекти от града сред туристи и гости на града. Предвижда се да бъде разработена електронна страница на новосъздадения културно – образователния център (музей) за съвременно изкуство и библиотеката, която ще послужи за популяризиране на новоизградения обект и ще предлага достъп до различни видове информация и услуги, резултат от изпълнението на проекта. Регулярно ще се публикуват информационни съобщения на сайта на Община Бургас, както и в местни, и регионални медии, свързани с напредъка по изпълнението на проекта. Ще бъдат организирани информационни събития - начална пресконференция; събитие по повод стартиране на строителните дейности; официално откриване на обекта и заключителна пресконференция. Във всички информационни материали, изработени по проекта, както и по време на събитията, организирани в рамките на проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).