Организация и управление на проекта: В рамките на дейността ще бъде сформиран екип от експерти от Община Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за цялостното изпълнение, управление и координация на предвидените по проекта дейности. Основните отговорности на екипа ще са свързани със следните задължения:
- съблюдаване и контролиране точното и коректно изпълнение на предвидените дейности по проекта спрямо условията на договора за безвъзмездна финансова помощ,
изискванията на ОП „Региони в растеж”2014-2020 г.и финансов инструмент „Фонд за устойчиви градове“;
- набелязване и прилагане на мерки за превенция на риска;
- следене за спазване на мерките за публичност и визуализация в съответствие с изискванията на ОП „Региони в растеж”2014-2020 г.;
- изпълнение на дейностите, свързани с популяризиране на проекта и постигнатите резултати;
- съблюдаване и контролиране дейностите по проекта с оглед на това те да бъдат осъществявани в съответствие с принципите за добро финансово управление;
- поддържане на комуникация с Междинното звено и Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014 – 2020, ДЗЗД "Фонд за устойчиви градове", както и със всички
участници в изпълението на проекта;
- актуализиране на финансовия план и изготвяне на междинни и окончателни технически доклади, финансови отчети и искания за плащане по проекта;
- координиране процеса на избор на изпълнители, участие в подготовката на тръжните процедури, съблюдаване изборът на изпълнители да бъде осъществен съгласно
изискванията на Закона за обществените поръчки и действащото европейско законодателство;
- координиране и контрол на дейността на всички външни изпълнители;
- съблюдаване за ефективното и ефикасно разходване на средства;
- проследяване и осъществяване на контрол съответните искания за плащане да включват допустими и действително извършени от бенефициента разходи и да се основават
на фактури и/или документи с еквивалентна доказателствена стойност;
- контролиране надлежното документиране на изпълнените по проекта дейности;
- осъществяване на вътрешен мониторинг и оценка на напредъка по проекта, докладване на ръководството на Общината за текущия статус на проектните дейности
Екипът, ангажиран с организацията и управлението на проекта ще се състои от следните експерти:
- Ръководител проект;
- Координатор на проекта;
- Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси";
- Инвеститорки контрол;
- Финансов експерт;
- Експерт комуникация и връзки с обществеността;
Сформирането на екип за организация и управление на проекта е неoбходимо условие, за да се осигури ефективната работа и да се гарантира постигане на заложените резултати в обхвата на проекта.
|
0.00
|
0.00
|
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Дейността има за цел да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, съобразно правилата за разходване на средства от ЕС, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки на Община Бургас. В рамките на дейността ще се осъществи подготовката на тръжната документация и провеждането на необходимите процедури за възлагане изпълнението на дейностите по проекта на външни изпълнители, съгласуването им с АОП, публикуване на информации за сключени и изпълнени договори, връщане на гаранции на участниците. Предвижда се провеждането на следните процедури за избор на изпълнители по реда ЗОП за:
- Обществена поръчка с предмет: "Изпълнение на строително - монтажни работи по реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас.“ - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
- Обществена поръчка с предмет: "Извършване на консултантска услуга – упражняване на строителен надзор за строеж „Реконструкция и преустройство на съществуваща
сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
- Обществена поръчка с предмет: "Упражняване на авторски надзор по време на строителството на обект: „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в
културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас" на основание чл. 79, ал. 1, т.3 от ЗОП и във връзка с чл. 162 от Закона за устройство на територията.
- Обществена поръчка с предмет: "Доставка на оборудване и обзавеждането за обект „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен
център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас" по обособени позиции:ОП 1: "Доставка и монтаж на обзавеждане за културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека" и ОП 2: "Доставка и монтаж на офис техника и оборудване за целите на културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека" - открита процедура по реда на чл. 18, ал. 1, т. 1 от ЗОП.
- Обществена поръчка с предмет "Осигуряване на публичност и визуализация по проект "Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно-
образователен център (музей) за съвременно изкуство и библиотека“, съгласно сключен рамков договор между Община Бургас и потенциален изпълнител с предмет: „Изработка на рекламни материали (печат и доставка) по предварително зададена визия за "Изработка на материали за публичност и визуализация, и рекламни артикули (дизайн, предпечат, печат и доставка) за целите на проекти, изпълнявани от Община Бургас, финансирани от национални Оперативни програми и от програми за транснационално сътрудничество на ЕС“.
- Обществена поръчка с предмет "Предоставяне на услуги по организиране и провеждане на събития по проекти на Община Бургас, които се финансират със средства на
Община Бургас и от външни финансови инструменти", съгласно сключено Рамково споразумение с потенциални изпълнители № 93-ОП18-13/17/06.06.2018 г.
Всички обществени поръчки по проекта ще бъдат обявени в срок до 3 месеца от влизане в сила на административния договор за БФП и всички договори с изпълнители ще бъдат сключени до 12 месеца от влизане в сила на договора за БФП, съгласно насоките за кандидатстване.
Подготовката и провеждането на обществени поръчки е ангажимент на екипа за изпълнение на проекта и в частност на експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси". |
0.00
|
0.00
|
Изпълнение на строително - монтажни работи по реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ I, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас.: Сградата предмет на преустройство се намират в /УПИ/ I , кв. 113 по плана на ЦГЧ на гр. Бургас, заключен между ул. "Средна гора" ул. "Св. св. Кирил и Методий" и ул. "Оборище", с идентификатор 07079.609.16 по КК на гр. Бургас, за който има съставен Акт за частна общинска собственост № 7561/26.08.2013г. Имотът се намира в централната част на гр. Бургас, в близост до административния център на града и Приморски парк и попада в зоната с публични функции от ИПГВР. В имота има две съществуващи сгради. Едната е монолитна с височина на северното и западното крило от три етажа и сутерен, а на източното крило - от два етажа и сутерен.Общата застроена площ на сградите в обхвата на проекта, които ще бъдат обект на реконструкция е 6 035.93 кв. м.Монолитната сграда е построена пред 1935г. и функционира като училище до 1944г. През годините е преустроена като болница и се експлоатира като такава до 1989 г.И двете сгради са в лошо състояние, не се ползват и части от инсталациите липсват. В резултат на липсата на поддръжка, климатичните условия, проявите на вандализъм към момента същата е разграбена и с компрометирани вътрешни и външни мазилки и дограми, а част от инсталациите липсват. В част от помещенията се забелязват конструктивни проблеми. Налице е необходимост от спешни интервенции, свързани с подмяна на съществуващи инсталации, изграждане на нови, ремонт на покрив, подмяна на дограми, конструктивно подсилване, благоустройство на дворното пространство, изграждане на достъпна среда.
В рамките на дейността се предвижда изпълнение на серия от взаимносвързани строително - монтажни работи, състоящи се в реконструкция, преустройство и изграждане на пристройка към изоставената сграда на бившето "Немско училище". Сградата, предмет на реконструкция е триетажна. Същата ще бъде преустроена, с цел създаване на Културно-образователен център (музей) за съвременно изкуство и библиотека, като се предвижда обособяване на следните помещения по етажи: Сутерен, разделен на три зони. Зона 1 е частта към библиотеката. Тук е проектирано книгохранилището. Зона 2 е частта към културно - образователния център. Тук се намира и приемната за експонати с фондохранилище. Достъпът до нея се осъществява чрез стълбищна клетка и асансьор. Във фоайето са разположени полифункционални експозиционни площи, предвидена е и зона с ателиета и работилници, зона със симулантна зала, лаборатория кабинети и санитарни възли. Трета зона включва подземен паркинг. Първият етаж на съществуващата сграда е предвидена за библиотека, а новата част за културно - образователен център. Входът за двете зони е един. Тук е централното фоайе на сградата с обособен информационен пункт за посетители. В близост се намира гардероб, експозиционни площи, магазин и кафене. Тук се намира библиотека - детски отдел, както и рецепция към библиотеката. На етажа са разположени още информационен и копирен център. Вторият етаж включва следните помещения. - зона за детско творчество; зала за образователни курсове; лекционна зала, какталожна зала, отдел заемане на книги за дома, кабинети и др. Трети етаж е последно ниво на центъра за съвременно изкуство. Тук е предвидена многофункционална зала за изложби, концерти и срещи и тераса към нея, която в топлите месеци ще се използва за лятна градина, читални, звукозаписно и дигитално студио и др.
Достъпната среда е съобразена с изискванията на Наредба №4 за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда на населението, включително за хората с увреждания. Предвиждат се изпълнение на достъпни маршрути към всички вътрешни и външни пространства на сградата, обособяване на парко места за хора с увреждания. Всички помещения, в това число и санитарните ще бъдат пригодени за хора в неравностойно положение. Мерките, свързани с благоустрояването на терена ще способстват за отварянето на сградата към прилежащите територии и ще осигуряват визуална и пространствена интеграция на Центъра с останалата част от района. |
3 038 416.67
|
3 583 526.95
|
Упражняване на строителен надзор по време на строителство и въвеждане на обекта в експлоатация: С оглед гарантиране законосъобразното стартиране, изпълнение и приключване на строително-монтажните дейности, за обект „Реконструкция и преустройство на съществуваща сграда в културно- образователен център за съвременно изкуство и библиотека в ПИ 07079.609.16, УПИ 1, кв.113 по плана на ЦГЧ, гр. Бургас се предвижда извършване на строителен надзор в съответствие с нормативните изисквания на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове, вкл. надзор върху съставяните при строителството актове и протоколи по ЗУТ и изготвяне на окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ. Строителен надзор ще бъде упражняван по време на целия инвестиционен процес до издаване на Удостоверение за въвеждане на експлоатация от ДНСК и предаване на цялата строителна документация на Възложителя.
Основните задължение при осъществяване на строителен надзор по време на строителство са свързани със следното:
- Законосъобразно започване на строежа съгласно чл. 157 на ЗУТ, включително даване на строителна линия, подготовка и регистриране на Заповедна книга и уведомяване на
всички специализирани контролни органи;
- Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- Приемане на СМР в съответствие с изискванията на действащи нормативни документи;
- Контрол по спазването на изискванията на одобрените инвестиционни проекти и техническите спецификации в съответствие с чл. 169 на ЗУТ;
- Контрол по спазване на линейния график на строително-монтажните работи;
- Контрол по спазването на условията за безопасност на труда и пожаробезопасност;
- Контрол на материалите и оборудването в съответствие с изискванията на Наредбата за съществените изисквания и оценяване съответствието на строителните продукти;
- Проверка и подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, съгласно изискванията за безопасност и
законосъобразното им изпълнение, съгласно ЗУТ и Наредба №3 за съставяне на актове и протоколи по време на строителството;
- Контрол на мерките за енергийна ефективност при реализацията на проекта в съответствие със Закона за енергийната ефективност и наредбите към него;
- Контрол на опазването на околната среда и управлението на отпадъците в съответствие със Закона за опазване на околната среда, Закона за управление на отпадъците и
наредбите към тях;
- Проверка и подписване съвместно с Проектанта и Строителя на изготвената екзекутивна документация и нейното представяне на съответните органи съгласно чл. 175 от ЗУТ
- Участие в приемни изпитвания и всички дейности за издаването на Удостоверение за въвеждане в експлоатация;
- Изготвяне на Окончателен доклад съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, за издаване на Разрешение за ползванe /Удостоверение за въвеждане в експлоатация, включително
допълване технически паспорт, съгласно Наредба № 5 от 2006 г. за техническите паспорти на строежите;
- Изготвяне на технически паспорти на обектите/строежите съгласно чл. 176(б) от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от НАРЕДБА № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите, издадена от министъра на регионалното развитие и благоустройството, обн. ДВ, бр. 7. |
0.00
|
0.00
|
Упражняване на авторски надзор по време на строителство: Дейността по изпълнение на авторски надзор по време на строително-монтажните работи ще бъде осъществявана от проектантите, изготвили техническия инвестиционен проект по смисъла на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и Наредба № 4 за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Целта на авторския надзор е да се съблюдават процесите на извършване на строителните дейности, да се следи за спазване параметрите на работния инвестиционен проект и да се дават указания по време на изпълнението. Също така да се изготвят детайли или друга екзекутивна документация в случай на необходимост, както и да се участва в приемателна комисия. Авторският надзор следва да се осъществява по всички части на инвестиционния проект, съгласно чл. 162 от ЗУТ.
Във връзка с въвеждане в експлоатация по реда на ЗУТ на обекта, предмет на интервенция в проектното предложение и в съответствие с Наредба № 4 от 1 юли 2009 г. за проектиране, изпълнение и поддържане на строежите в съответствие с изискванията за достъпна среда за населението, включително за хората с увреждания ще бъде извършена проверка на съответствието на изпълнения обект с изискванията за достъпна среда, включително за хората с увреждания.
|
0.00
|
0.00
|
Доставка на оборудване и обзавеждане за културно-образователен център за съвременно изкуство (музей) и библиотека: В обхвата на дейността се предвижда доставка на съвременно и съобразено с нуждите на културно-образователния център (музей) за съвременно изкуство и бибилиотека оборудване и обзавеждане. С цел постигане на комплексно обновяване и модернизиране на сградния фонд, предназначен за културно-образователен център и библиотека, освен предвидените строителни дейности ще бъде извършена и доставка на обзавеждане и оборудване, необходими за пълноценно функциониране на изградената културна инфраструктура.
За целите на културно-образователния център ще бъде осигурено оборудване и обзавеждане за 3 експозиционни площи, разположени на различни нива на сградата, позволяващо излагане на разнообразни форми на съвременно изкуство. Ще бъдат оборудвани реставрационни ателиета и работилница за млади автори. Предвижда се да бъде закупено обзавеждане за зала за образователни курсове, подходящо за провеждане на образователни и творчески курсове, кръжоци по приложни изкуства и др. Ще бъде доставено специализирано обзавеждане за зоната за детско творчество, съобразено с възрастовата група на децата и техните потребности от съвременно обучение и творческо изразяване. С необходимото офис обзавеждане ще бъдат обезпечени и административните кабинети, предназначени за персонала, отговорен за управлението на центъра за съвременно изкуство.
В рамките на дейността е заложено и закупуване на ново обзавеждане за всички помещения, предназначени за библиотека. Ще бъде осигурено специализирано обзавеждане за книгохранилищата, позволяващо оптимално окомплектоване и съхранение на целия литературен фонд на регионалната библиотека. Предвижда се да се достави модерно обзавеждане, съобразено със спецификата на дейността и профила на читателите в отделните библиотечни отдели, включващи детски отдел, отдел за заемане на книги, каталожна зала, читалня изкуство и приложни науки, природни науки, социални и хуманитарни науки, библиографски отдел. Наред с това ще бъде осигурено ново обзавеждане за всички зали, читални и кабинети, което ще даде възможност за пълноценното изпълнение на предвидените функции. Ще бъдат осигурени преносими компютри, стационарни компютри със съответната периферия и софтуер, цветни мултифункционални устройства, фотоапарати и видеокамери за заснемане на събития; влагоабсорбатори, озвучителни системи с микрофони, мултимедийни проектори, прожекционни екрани; 3 D принтери; електронни информационни табла; цветни мултифункционални устройства ; букскенер за дигитализация на библиотечния архив, широкоформатен скенер/принтер с висока резолюция; интерактивна система с 3 D холограми и интерактивна маса с тъч устройство и други. Цялото оборудване е съобразено с необходимостта на всяко отделно помещение и неговото предназначение. |
0.00
|
0.00
|
Информация и публичност по проекта: С оглед високата обществена значимост на проекта и голямото му влияние върху културния облик на града, дейностите по информация и публичност включват широк набор от мерки за промотиране и популяризиране на проекта и приноса на ЕС сред гражданите и гостите на града. Предвидените мерки ще бъдат реализирани в съответствие със задълженията на бенефициента съгласно "Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014– 2020 г".
В рамките на дейността се предвижда изпълнение на серия от мерки включващи: изработване и монтиране на временен информационен билборд по време на строителството и постоянна информационна табела след приключване на строително-монтажните дейности; стикери за обозначаване на закупеното оборудване и обзавеждане; луксозен каталог; промотиращ новосъздадения културно-образователен център (музей) за съвременно изкуство и библиотека; рекламни материали (книгоразделители, лампички за четене, възглавница за пътуване ), предназначени за популяризиране на проекта сред граждани и заинтересовани страни по време на събития и инициативи, организирани по проекта; публикации в социалните мрежи (facebook, viber, youtube) с цел достигане до все по-голяма част от обществеността и засилване на интереса към проекта и резултатите от неговото изпълнение. Ще бъде направено VR (виртуално) заснемане на обекта с цел създаване на VR (виртуална) разходка, която ще бъде интегрирана във вече изградената и функционираща платформа "Виртуален Бургас", предназначена за промотирането на обекти от града сред туристи и гости на града. Предвижда се да бъде разработена електронна страница на новосъздадения културно – образователния център (музей) за съвременно изкуство и библиотеката, която ще послужи за популяризиране на новоизградения обект и ще предлага достъп до различни видове информация и услуги, резултат от изпълнението на проекта. Регулярно ще се публикуват информационни съобщения на сайта на Община Бургас, както и в местни, и регионални медии, свързани с напредъка по изпълнението на проекта. Ще бъдат организирани информационни събития - начална пресконференция; събитие по повод стартиране на строителните дейности; официално откриване на обекта и заключителна пресконференция.
Във всички информационни материали, изработени по проекта, както и по време на събитията, организирани в рамките на проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие. |
0.00
|
0.00
|