Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project involves implementation of integrated investment measures on the consolidated area, served by water operator “WSS” LTD, Silistra. The investments shall be aimed at the achievement of compliance with Directive 91/271/EEC for agglomeration above 10 000 PE, namely agglomeration Silistra. The proposed investments are aimed to increase the efficiency of water use, reduce of water losses in the water system and fulfillment of obligation under the Directive 98/83/EC concerning the quality of water intended for human consumption for both settlements with population above 10,000 - Silistra and Tutrakan. The planned investment measures are in compliance with Regional Master Plan and are part of the developed Regional Feasibility Study. 

For solving the problems under the water supply component will be invested in the reconstruction of the incoming water mains with a total length of 17,381 km, to Silistra (8,044 km) and Tutrakan (9,337 km), replacement of pumping units, reconstruction and rehabilitation of internal water supply networks with total length 37,720 km or as follows: for aggl. Silistra (total 34,896km) - Silistra (8,397km), Kalipetrovo (16,186km) and Aidemir (10,313km) and for aggl. Tutrakan (2,824km) - Tutrakan (2,824km), total replacement for 2,043 serves connections.

Under component “waste water collection and disposal” will be invested in construction of sewerage networks in agglomeration Silistra in order to achieve compliance with environment regulation. The total of 45 101 m. sewerage networks will be constructed, along with 2 171 building detours. One waste-water pump station will be constructed and another one will be reconstructed.
In order to increase the water system management efficiency, a geographic information system is to be designed and build.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подготовка на проекта: Основната част от подготвителната работа е организирането и провеждането на процедури по Закона за обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите, които няма да се реализират от бенефициента, както и всички други дейности по издаване на разрешителни, необходими за изпълнение на строителството. За целта ще се подготвят необходимите документации за избор на изпълнители, съгласно изискванията на ЗОП, ще бъде организирано провеждането на самите поръчки, включително осигуряване на членове на комисиите за оценка на подадените оферти. Във връзка с издаването на разрешение за строеж и изпълнението на строително-монтажните работи трябва да се съгласуват идейните проекти с експлоатационните дружества и да се осъществи предварителна оценка на съответствие на идейните проекти, включени в проектното предложение. В рамките на изпълнение на дейността бенефициентът ще предприеме всички необходими стъпки, за да подготви безпроблемната реализация на инвестиционните мерки. 282 857.25 280 991.10
Дейност 2: Изграждане на ВиК инфраструктура: В рамките на Дейност 2: Изграждане на ВиК инфраструктура ще бъде постигнато пълно съответствие с чл. 3, 4 и 5 на Директива 91/271/ЕИО по отношение събиране, отвеждане и пречистване на отпадъчните води от агломерации Силистра и Тутракан. Ще бъдат възложени, контролирани и приключили шест договора за инженеринг, като по тях ще бъдат изпълнени всички дейности по проектиране, СМР, отстраняване на дефекти и предаване на обекта на Възложителя и постигнати заложените индикатори на проекта: ОБЕКТ 1: Инженеринг на обект: „Реконструкция и доизграждане на ВиК мрежи в гр. Силистра, с. Айдемир и с. Калипетрово“ - Обособена позиция: "Реконструкция на ВиК мрежи, гр. Силистра". В хода на изпълнение на строително-монтажните работи за обект „Реконструкция и доизграждане на ВиК мрежи в гр. Силистра“, ще бъде извършено археологическо наблюдение и проучване от Регионален исторически музей- Силистра. - Обособена позиция: "Реконструкция и доизграждане на ВиК мрежи, с. Калипетрово" - Обособена позиция: "Реконструкция и доизграждане на ВиК мрежи, с. Айдемир" ОБЕКТ 2: Инженеринг на обект: Реконструкция на водопроводната мрежа в гр. Тутракан ОБЕКТ 3: Инженеринг на обект: „Реконструкция на външни довеждащи водопроводи към агломерация Силистра“ ОБЕКТ 4: Инженеринг на обект: „Реконструкция на външни довеждащи водопроводи към гр. Тутракан“ ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 2 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 81 077 343.69 77 398 505.03
Дейност 3: Осигуряване на строителен надзор по време на строителството: Дейност 3 има за цел да осигури строителен надзор по време на изпълнение на инвестиционните мерки. Общо 6 от строителните договори ще се изпълняват съгласно договорните условия на ФИДИК Жълта книга, като консултантът, който ще осъществява строителен надзор, ще изпълнява и функциите на инженер по ФИДИК. Работата на консултанта е организирана в две поддейности, в зависимост от вида на строителните дейности. Тези две поддейности са обособени в две отделни обществени поръчки за услуги, като всеки от договорите ще се изпълнява самостоятелно. С цел по-ясно представяне на информацията, двете поддейности (поръчки) са описани отделно, като в част „Начин на изпълнение“ се обръща внимание на стойностите и сроковете по тях. За всяка поддейност ще има отделен договор за строителен надзор. По този начин се гарантира координиране на строителните процеси на съответната територия. Допълнително, подобно разделяне на работата по упражняване на строителен надзор ще улесни организацията и комуникацията с бенефициента. Поддейност 1: Упражняване на НСН и изпълняване на функциите на Инженер по ФИДИК за обекти, свързани с ВиК мрежи гр. Силистра, в с. Айдемир и с. Калипетрово Поддейност 2: Упражняване на НСН и изпълняване на функциите на Инженер по ФИДИК за обекти, свързани с външни водопроводи и водопроводна мрежа на гр. Тутракан ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 3 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 1 689 200.40 1 689 200.40
Дейност 4: Управление на проекта: Управлението на проекта условно е разделено на две части: за подготовка и за управление. Първият етап е описан в ДЕЙНОСТ 1, а тук се разглежда втората му част – самото управление. За този втори етап ще бъде избран изпълнител, която ще осигури звено за управление на проекта и цялостното администриране на процеса по изпълнение на АДБФП. Звеното за управление на проекта ще извършва следните дейности: • обезпечава изпълнението на задълженията на бенефициента, произтичащи от АДБФП; • съблюдава съответствието на действията на бенефициента с условията и изискванията на АДБФП и ОПОС 2014-2020 г.; • осъществява цялостното административно, финансово и техническо изпълнение на проекта в съответствие с АДБФП, за постигане на целите и индикаторите на проекта; • администрира АДБФП, като извършва дейности по междинно и окончателно техническо докладване и финансово отчитане на изпълнението пред УО на ОПОС; • осигурява изпълнението на указанията и препоръките на УО на ОПОС, както и на други компетентни проверяващи/одитни/контролни органи; • представлява бенефициента, в рамките на делегираните правомощия. Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП – предоставяне на услуги. Предмет на поръчката е да се осигурят експерти в екипа за управление на проекта при възложителя, с което да се гарантира своевременното и качествено изпълнение на дейностите по тях и отчитане пред Управляващия орган (УО), съгласно изискванията на Оперативна програма „Околна среда 2014-2020 г.“. Експертите от екипа ще притежават различни компетентности и познания, които в своята съвкупност ще гарантират успешното и качествено изпълнение на проекта в съответствие със заложения бюджет, срокове и индикатори. По тази причина дейностите, изпълнявани от отделните експерти се явяват по своето естество неразривно свързани помежду си, тъй като в своята цялост касаят един обект и не могат да бъдат разединени. В тази връзка отделните дейности от обхвата на поръчката са обективно неделими части от нейния предмет и не могат да бъдат възложени на повече от един изпълнител. Поръчката ще бъде свързана основно с изисквания към опита, квалификацията и ангажираността на експертите. Избраният изпълнител ще има ангажимент да осигури екип, който да осигури всеобхватно и компетентно управление на проекта, покриващо всички изисквания на УО, както и административно и материално техническо обезпечаване работата на звеното през целия проектен цикъл. В случай на необходимост ЗУП ще подпомага бенефициента при провеждане на обществени поръчки, като се спазват всички изисквания на приложимото законодателство. Важно е да се отбележи, че съставът на ЗУП, разгледан подробно в т. 9 „Екип“ от Формуляра за кандидатстване следва изцяло условията и правилата, заложени в Насоките за кандидатстване по процедурата. ... Предвид ограниченията в разрешения брой символи, цялата информация по част "Описание" за Дейност 4 е приложена в т. 12 на настоящия Формуляр за кандидатстване. В този файл е пълната информация за всички дейности, включените в т. 7 "План за изпълнение/Дейности по проекта" 3 639 999.60 3 639 999.63
Дейност 5: Комуникация и публичност на проекта: Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП – предоставяне на услуги. Предмет на поръчката са изпълнени на различни по вид мерки за информация и комуникация с цел информиране на обществеността за получената от оператора подкрепа от Европейския съюз при реализирането на проекта. Целта на поръчката е да се постигне качествено и професионално изпълнение на заложените в съответния проект мерки за информация и комуникация пред широката общественост. Изпълнението на Дейност 5, съответно на обществената поръчка, с която ще бъде осъществена дейността, следва изцяло мерките и реквизитите на Приложение №2 „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.“ към Националната комуникационна стратегия – в случая всички тези, които са приложимо за проекти на стойност над 500,000.00 евро. Накратко, това са поставяне на 12 бр. билбордове (по 2 за всеки строителен обект), поставяне на постоянна обяснителна табела след изпълнението на проекта – 6 бр. (по 1 за всеки обект), минимум две публични събития, минимум две официални церемонии, публикуване на информация за сключване на АДБФП до два дни след сключването му, на интернет страницата на бенефициента, изработка на стикери, които да бъдат поставени върху машините и оборудването, закупени по проекта и др. приложими (подготовка и разпространение на промоционални материали за различните събития; създаване на интернет страница (вкл. интернет банер); медийни публикации). Ще се спази и препоръчителното условие на Единния наръчник за организиране на ежегодно публично събитие за напредъка на проекта (за проекти на стойност над 50 млн. евро). При отчитане изпълнението на проекта, както и при проверки на място, Бенефициентът ще предоставя доказателствен материал за предприетите мерки за информация и комуникация. 110 862.00 110 862.00
Дейност 6: Повишаване ефектиността на ВиК оператора: Дейност 6 по същество се състои от проектиране и изграждане на интегрирана географска информационна система. Обект на настоящата обществена поръчка по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП – предоставяне на услуги. Предмет на поръчката е предоставяне на услуги по изграждане и интегриране на ГИС системата. Не се предвижда разделянето на поръчката на обособени позиции тъй като в своята цялост тя касае един обект и дейностите не могат да бъдат разединени. В рамките на проекта следва да бъде проектирана и изградена интегрирана Географска Информационна Система (ГИС), която да обхваща информация за ВиК инфраструктурата за територията, обслужвана от ВиК Силистра. Системата трябва да бъде проектирана и изградена чрез трислойна архитектура: • Слой Данни – Информационна база; • Слой Услуги (Бизнес логика) – Геосървър и приложни услуги; • Приложен слой – Клиентски приложения. Данните на системата ще се съхраняват и управляват в интегрирана релационна база от данни, геосървърът и приложните услуги ще осигуряват реализиране на основната бизнес логика по обработване на данните и предоставяне на услугите, а потребителските приложения ще предоставят необходимият интерфейс за взаимодействие на потребителя със системата и представяне на резултата от реализираната бизнес логика, свързана с управлението на активите и процесите във ВиК сектора в рамките на обособената територия. Проектирането и изграждане на интегрирана географска информационна система ще включва следните основни стъпки: • Стъпка 1: Проучване и анализ на настоящата ситуация във ВиК дружеството; • Стъпка 2: Доставка на специализиран ГИС софтуер; • Стъпка 3: Доставка и внедряване на хардуерна инфраструктура и базов софтуер; • Стъпка 4: Дигитализация на наличните данни, теренна верификация на данните и тяхната интеграция в геопространствената база данни на системата; • Стъпка 5: Окончателно инсталиране и внедряване на ГИС на „ВиК“ ООД, гр. Силистра, вкл. залагане на възможност за интеграция с платформа „Единна информационна точка“ към МТИТС и други подобни системи; • Стъпка 6: Тестове за приемане на системата в реална експлоатация; • Стъпка 7: Разработване на процедурен наръчник и обучение на експертите; • Стъпка 8: Гаранционна поддръжка. Закупената по проекта ГИС ще бъде държавна публична собственост - на Асоциацията по ВиК на обособената територия, обслужвана от „Водоснабдяване и канализация“ ООД, гр. Силистра. 1 692 240.00 1 692 240.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).