Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 106 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The proposal for the implementation of the investment foresees measures for energy renovation of a sports building - Wrestling Hall, Bobov dol and will contribute to achieving an energy-efficient renovation of a sports building, through the application of highly efficient energy measures; reduction of energy consumption costs, which will also lead to saving of public resources; improving conditions in sports buildings. As a result of the planned activities, an energy-renovated sports building - Wrestling Hall, town of Bobov dol, is expected to achieve a minimum of 30% of the building's primary energy savings, reaching a minimum "B" energy consumption class after applying energy-saving measures , improving operational characteristics to extend the life cycle of the building.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Инженеринг – проектиране, изпълнение на строително-монтажни работи и упражняване на авторски надзор : За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обществената поръчка включва дейности с повече от един обект по чл. 3 от ЗОП, с оглед на което и в съответствие с чл. 11, ал. 1 от ЗОП поръчката се възлага по реда, приложим за обекта, който характеризира дейностите - основен предмет на поръчката. Обект на обществената поръчка е „строителство” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 1, б. „б“ от ЗОП – проектиране и изпълнение на строеж по смисъла на § 2, т. 51 от ДР на ЗОП. Предметът на дейността е инженеринг – проектиране, изпълнение на строително -монтажни работи по прилагане на мерки за енергийна ефективност и упражняване на авторски надзор, както следва: Проектиране – изготвяне на проект фаза: технически в съответствие с изискванията на ЗУЯТ и Наредба №4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инв. проекти. Техн. проект подлежи на съгласуване и одобряване и е основание за издаване на разрешение за строеж за изпълнение на строителството. Проектните решения служат за оценка на съответствието с изискванията към строежите по чл. 169 ЗУТ; започването и изпълнението на строителството до завършването на обекта. В процеса на строителството проекта се допълва с необходимите работни чертежи и детайли за уточняване на проектните решения в степен, позволяваща изпълнението на всички видове строителни и монтажни работи (СМР). Инв. проект за изпълнение на енергийното обновяване на сгради следва да гарантира спазването на нормативните изисквания относно влагане на материали и компоненти, които не застрашават живота и здравето на хората и не увреждат околната среда – не отделят отровни газове и опасни частици, не излъчват радиация, не замърсяват водата или почвата. Неразделна част от проекта е „ПУСО“ с обхват и съдържание, съгласно Наредба за управление на строителните отпадъци и за влагане на рециклирани строителни материали. Изпълнение на строително - монтажни работи СМР - са работи, чрез които ще се осъществи прилагане на мерките за ЕЕ и мерките за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници, в т. ч. и съпътстващите ги такива, необходими за изпълнение на мерките. Изпълнението на СМР се извършва в съответствие с част трета „Строителство“ от ЗУТ и започва след влизане в сила на разрешението за строеж за обекта и след подписване на Протокол за откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа. Предвидените СМР се извършват съгласно издадените стр. книжа в съответствие с изискванията на ЗЕЕ, ЗЕ, Закона за енергията от възобновяеми източници, ЗУТ и на подзаконовата нормативна уредба за тяхното прилагане. Обстоятелствата, свързани със започване, изпълнение и приемане на СМР, и въвеждане на обекта в експлоатация ще се удостоверява със съставяне и подписване от участниците на съответните актове и протоколи съобразно Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството. След завършване на строежа участниците в строителството, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя. Упражняване на авторски надзор - Авторският надзор по време на строителството се осъществява от проектанта при условията и по реда, определени с наредбата по чл. 169, ал. 4 от ЗУТ, и въз основа на договор с възложителя. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория включително. Предписанията на проектанта, свързани с авторското му право, за точното спазване на изработения от него инвестиционен проект се вписват в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. 719 081.93 0.00
Оценка на съответствие на проекта, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ и упражняване на строителен надзор съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ: За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на ЗОП и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обект на обществената поръчка е „услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Община Бобов дол сключва договор с изпълнител за осъществяване на настоящата дейност въз основа на проведена процедура по реда на ЗОП и поднормативната уредба по неговото прилагане. Предметът на дейността е осъществяване на функциите на Консултант, който въз основа на писмен договор с възложителя да извършва оценяване на съответствието на инвестиционния проект и упражнява строителен надзор по смисъла на чл.166, ал. 1, т. 1 от ЗУТ. Инвестиционните проекти подлежат на съгласуване и одобряване и са основание за издаване на разрешение за строеж. Оценката за съотв. се извършва като компл. доклад, съставен от регистрирана фирма - консултант, несвързана с проектанта - за обекти от първа до пета категория задължително. Оценката за съответствие по чл. 169, ал. 1, т. 6 от ЗУТ на инвестиционните проекти във фази технически се извършва като част от комплексния доклад по чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ, от консултанта, вписан и в регистъра по чл. 44, ал. 1 от ЗЕЕ за извършване на дейностите по чл. 43, ал. 1 от ЗЕЕ. Стр. надзор се упражнява от консултант за строежите от първа до пета категория. Консултантът застрахова професионалната си отговорност за вреди, причинени на други участници в строителството и/или на трети лица, вследствие на неправомерни действия или бездействия при или по повод изпълнение на задълженията им. Лицето, упражняващо строителен надзор, подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. След прислючване на строително-монтажните работи лицето, упражняващо строителен надзор, изготвя окончателен доклад до възложителя по смисъла на чл.168, ал.6 от ЗУТ. Окончателният доклад трябва да бъде съставен и подпечатан от лицето, упражняващо строителен надзор, и подписан от управителя на фирмата консултант и от всички квалифицирани специалисти, определени за надзор на строежа по съответните части. Лицата, които упражняват строителен надзор, носят отговорност за щети, които са нанесли на възложителя и на другите участници в строителството, и солидарна отговорност със строителя за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти. Отговорността по договора за строителен надзор е със срокове не по-малки от гаранционните срокове в строителството. След завършване на строежа, се съставя технически паспорт на строежа в съответствие с чл.176а и чл.176б от ЗУТ. 3 600.00 0.00
Изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одит. : За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обект на обществената поръчка е „услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Община Бобов дол в качеството й на краен получател на средствата, сключва договор с изпълнител за осъществяване на настоящата дейност въз основа на проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки и поднормативната уредба по неговото прилагане. Изготвянето на оценки за енергийни спестявания се извършват от лица, вписани в регистъра по чл. 44, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност. Условията и редът за извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране на сгради, на части от сгради, изготвянето на оценка за съответствие на инвестиционните проекти с изискването за енергийна ефективност, както и условията и редът за изготвяне на оценка на енергийните спестявания се определят с наредба, издадена от министъра на енергетиката и министъра на регионалното развитие и благоустройството по чл.48 от ЗЕЕ. 1 800.00 0.00
Разходи, свързани с въвеждане на обекта в експлоатация: След завършване на строежа възложителят, проектантът, строителят и лицето, упражняващо строителен надзор, съставят констативен акт, с който удостоверяват, че строежът е изпълнен съобразно одобрените инвестиционни проекти, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 и условията на сключения договор. Към този акт се прилагат и протоколите за успешно проведени единични изпитвания на машините и съоръженията. С този акт се извършва и предаването на строежа от строителя на възложителя. Условията и редът за регистриране въвеждането в експлоатация на строежите от четвърта и пета категория по чл. 137, ал. 1 и 2 ЗУТ на територията на Република България от органа, издал разрешението за строеж, независимо от източника на финансиране, е определен в НАРЕДБА № 2 от 31 юли 2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти. Органът, издал разрешението за строеж, регистрира въвеждането в експлоатация, като издава удостоверение за въвеждане в експлоатация за строежите от четвърта и пета категория по чл. 137, ал. 1, т. 4 и 5 ЗУТ. 1 200.00 0.00
Управление на проекта и информация и публичност: За изпълнение на дейността ще бъде определен екип за управление на проекта в съответствие с изискванията на чл.12 на ПМС № 157 от 7 юли 2022 г. за определяне на органите и структурите, отговорни за изпълнението на Плана за възстановяване и устойчивост на Република България и на техните основни функции. Служителите на община Бобов дол, участващи в изпълнението на инвестицията и членовете на екипа за управление подписват: Декларация за запознаване с определението за нередност, измама и корупция съгласно приложение; Декларация за липса на конфликт на интереси по образец. Екипът за управление на проекта ще осъществи цялостно административно, техническо и финансово управление на проекта, в т.ч.: планиране на средствата; подготовка и провеждане на процедури по реда на ЗОП за избор на изпълнители; подготовка и изпращане на документи за осъществяване на предварителен и последващ контрол на процедурите за обществени поръчки; верифициране на разходите; извършване на разплащания с изпълнителите на дейности, в рамките на съответния проект; осчетоводяване на стопанските операции и разплащанията; мониторинг и докладване; подготовка и представяне на финансово технически отчет; водене на точна и редовна документация и счетоводна отчетност, отразяващи изпълнението на договора за финансиране, използвайки подходяща и адекватна счетоводна система, която осигурява аналитичност на отчитането на ниво договор; създаване и поддържане на текущ архив по проекта. За изпълнение на дейността ще бъде избран изпълнител по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП) и поднормативната уредба по неговото прилагане. Обект на обществената поръчка е „услуга” по смисъла на чл. 3, ал. 1, т. 3 от ЗОП. Община Бобов дол в качеството й на краен получател на средствата, сключва договор с изпълнител за осъществяване на дейности по информация и публичност въз основа на проведена процедура по реда на Закона за обществените поръчки и поднормативната уредба по неговото прилагане. С изпълнение на настоящата дейност се осигурява прилагане на подходящи мерки за информация, комуникация и публичност, съгласно разпоредбите на чл. 34 на Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост; информиране обществеността за получената подкрепа, чрез: публикуване на уебсайта на кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС; във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, се посочва финансовата подкрепа от ЕС; по време на изпълнението на инфраструктурния проект на видимо място се поставя временен билборд с големи размери. Допустимо е на билборда да бъде визуализирано логото/емблемата/гербът на бенефициента, както и стойността на съфинансирането в случай, че има такова. Постоянна обяснителна табела (плакат) се поставя до една седмица след отстраняване на билборда. Табелите съдържат същите основни елементи като билборда. Организиране на минимум две публични събития (встъпителна и финална пресконференция) в процеса на изпълнение на проекта. 11 330.30 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).