Д1: Подготовка и провеждане на обществени поръчки: Дейността включва подготовка и разработване на технически задания и спецификации, необходими за провеждане на процедури по Закона за обществените поръчки за избор на изпълнители, провеждане на обществените поръчки за избор на изпълнители и сключване на договори между Столична община и спечелилите обществената поръчка /ОП/изпълнители. Процедурите ще бъдат изпълнени, както съобразно изискванията на Закона за обществени поръчки, така и съобразно други приложими към него нормативни изисквания.
Цялата дейност ще протече при спазване на принципите на законосъобразност, публичност, прозрачност, конкурентност и равнопоставеност на участниците в обявените за целите на Проекта процедури за възлагане на обществени поръчки. Процедурите за провеждане на общ. поръчки ще бъдат изпълнени от Дирекция „Обществени поръчки и концесии“ при Столична община. Предварителната документация ще бъде разработена от екипа на Проекта. След изготвянето на предварителната документация, същата ще бъде представена на Дирекция „Обществени поръчки и концесии“ за изготвяне на изискуемата документация по обявяване и самото обявяване на съответната общ. поръчка, провеждане на процедурата за избор на изпълнител и сключване на договор с избрания кандидат. Изготвената за целите на общ. поръчки документация, ще бъде предоставена и ще подлежи на контрол от страна на УО – предварителен и последващ такъв, както и на други контролни органи, определени по закон.
Ще се разработят задания и спецификации за провеждане на общ. поръчки за избор на изпълнители за доставка на консумативи - гориво за специализираното транспортно средство, канцеларски, санитарни материали, както и за материали за трудо и арттерапия, лекрствени продукти, работно облекло за екипа, кухненски прибори и други общ. поръчки, необходими за дейността на ЦСРИЛПРИЗ.
Ще се подготвят и разработят технически задания и спецификации за провеждане на общ. поръчка за обзавеждане, доставка и монтаж на оборудване за помещенията и прилежащите площи на дворното пространство на Центъра.
Ще бъде подготвена документация и обявени общ. поръчки за избор на изпълнители за консултански услуги /правна помощ/, услуги по ДДД, СОТ, изграждане на пожаро-известителна техника, услуги по трудова медицина, и др. услуги необходими за функциониране на ЦСРИЛПРИЗ.
Предвид специфичните дейности, свързани с супервизии на екипа на Центъра, касаещо предоставяне на социална подкрепа в ЦСРИЛПРИЗ , за две различни целеви групи, а именно лица с психични разстройства и лица с интелектуални затруднения, Столична община ще проведе процедури за общ. поръчки за избор на изпълнители по реда и условията на Закона за обществени поръчки– всяка от тях със специфичен предмет на процедурата, в контекста на заложеното в проектното предложение. Екипът за управление на Проекта се ангажира да разработи и представи /по реда определен от УО на ОП РЧР 2014-2020 и приложимото национални правила в областта/ документация по реда и условията на Закона за обществените поръчки за възлагане на специфични дейности по Проекта, на изпълнители, различни от бенефициента. |
0.00
|
14 999.58
|
Д 2: Извършване на строително ремонтни дейности, на сграда с адрес: гр.София, район "Сердика", местност "Бенковски", ул. "Лазар Михайлов" № 54.: Целта на дейността е да се осигури подкрепа на лица с психични разстройства и с умствена изостаналост, чрез ремонт на сграда общинска собственост, определена за нуждите на ЦСРИЛПРИЗ. Дейността включва : извършване на основен ремонт, реконструкция, оборудване на сградния фонд и прилежащата към него площ, авторски и строителен надзор , както и създаване на условия, съобразени със заложените в процедурата изискванията за предлагане на качествена грижа за клиентите на Центъра.
Към момента на представяне на проектното предложение , с Решение № 377 от 27.06..2019г. на СОС е дадено съгласие за кандидатстване на СО с проектно предложение по процедура BG05M9OP001-2.062 "Социално включване на лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения по ОП РЧР 2014-2020г. За целите на Проекта е прието Решение № 645 от 17.09.20119г. на СОС за допълнение на Решение 377 от 27.06.2019г. , за безвъзмездно предоставяне за управление за срок от 10 години за нуждите на Проекта – част от имот –ЧОС, едноетажна сграда със застроена площ от 225 кв. м., идентиф. 68134.503.672.1, както и прилежащ двор в размер на 300 кв.м. – част от поземления имот с обща площ 1266 кв.м. с идентиф. 68134.503.672, АЧОС № 1530/04.06.2013 г. на район „Сердика“, находящ се в гр. София, ул. „Лазар Михайлов“ №54. В Решението е посочено създаване на функциониращ ЦСРИЛПРИЗ и осигуряване на устойчивост –поддържане на услугите за срок не по-малко от 6 м. без прекъсване, след приключване на Проекта. Сградата е ситуирана на комуникативно място в близост до спирки на масовия градски транспорт, читалище и здравно обслужване, с обособена улична мрежа и развита транспортна инфраструктура. В близост до сградата се намира Държавна психиатрична клиника „Св. Иван Рилски“, на която при необходимост, могат да се ползват здравните услуги. В района функционират и два ЦНСТДМУ - "Г.Бенковски" и " Георги С.Раковски".
Сградата е свободностояща едноетажна постройка, с подпокривно непригодно за използване пространство. Има обособени два самостоятелни входа, които осигуряват достъп до помещенията в сградата. Стълбищата към входа / със 7 стъпала/ са от бетон. Сградата е с масивни носещи тухлени зидове. Фасадните стени се състоят от тухлена зидария от плътни тухли, таванът е гредоред, част от него е компрометиран. По фасадните стени няма положени топлоизолационни системи. Дограмата е стара, дървена, в лошо състояние, с изключение на дограмата на вратата при главния вход на сградата, която е PVC. Конструкцията на покрива се състои от няколко ската, дървена, покрита с керамични керемиди. В и до сградата няма изградена арх. достъпна среда. Прилежащото към сградата дворно пространство - над 300 кв.м., което ще се ползва от ЦСРИЛПРИЗ, е неподдържано, няма изградена достъпна арх. среда и не е изградена ограда към него.В момента в сградата функционират два медицински кабинета, които при стартиране на проекта ще бъдат изнесени.
При изпълнението на СМР е предвидено да бъдат изградени и системи за видеонаблюдение, домофонна и сигнализация. Дейностите по СМР са съобразени с функционалните изисквания по Процедурата, приложими, в степен, която сградата позволява това, съблюдавайки и действащото законодателство. Целта е след тяхното изпълнение да се осигури високо ниво на обслужване на потребителите , в среда, отговаряща напълно на потребностите им.
В стойността за СМР, в рамките на 40% от допустимите, са включени и разходи за сглобяема конструкция от стъкло тип Оранжерия- Зимна градина. Същата ще е ситуирана до сградата, втори вход/изход, изградено от PVC плоскости и Ка стъкла. Достъпът е осигурен чрез стълби и платформа за инвалиди със седалков механизъм.
Ще са налични лехи, където потребителите на услугата да отглеждат разсад и засаждат цветя. Предвиден е сензорен кът с изкуствено езеро с фонтан, осветление и озвучаване, пясъчник с три разделения. Останалото пространство ще се ползва за активни занимания – шах, табла, магнитен дартс и др. |
523 807.23
|
0.00
|
Д 3: Доставка и монтаж на обзавеждане и оборудване на Център за социална рехабилитация и интеграция за лица с психични разстройства и интелектуални затруднения: Дейността включва : доставка, монтаж , оборудване и обзавеждане на сградата, определена за нуждите на проект „Център за рехабилитация и интеграция на лица с психични разстройства и интелектуални затруднения ". Целта е да се създаде адекватна и отговаряща на функционалните изисквания на процедурата среда за подкрепа и предоставяне на качествена грижа за лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения, ползватели на услугата.
Изборът на артикулите за обзавеждане и оборудване на ЦСРИЛПРИЗ, ще бъде съобразен с разположението на помещенията, характеристиките на сградния фонд, функционалните изисквания по процедура BG05M9OP001-2.062 " Социално включване на лицата с психични разстройства и интелектуални затруднения" по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси", както и с изискванията на нормативната уредба. Водещо ще бъде оборудването и обзавеждането на помещенията да осигурят сигурна и защитена среда за клиентите на социалната услуга, да гарантира тяхната самостоятелност и независимост. Отоплението ще се осъществява чрез климатици, а осигуряването на топла вода, ще се извършва с електрически бойлер. Мебелите в помещенията ще бъдат разположени така, че да осигуряват мобилност при предвижване във всяко едно помещение на сградата, включително и при ползване на помощно технически средства. Избраният по реда и условията на ЗОП изпълнител ще гарантира качествено и навременно изпълнение на предмета на обществената поръчка, съобразно функционалните изисквания.
Обзавеждането и оборудването на помещенията ще създават домашен уют и комфорт за ползвателите и техните семейства и близки при посещение в Центъра. Всеки клиент ще има възможност да ползва гардероб и шкафчета за съхранение на лични вещи, както гардероби и шкафчета за ползване от служители на Центъра за поставяне на личните им вещи и стелажи за материали /канцеларски и хигиенни/ за дейността на услугата. Ще се доставят всички необходими и изискуеми по проекта мебели и технически средства, така, че да се обезпечи изпълнението на всички заложени дейности и подкрепа за ползвателите и техните близки.
За провеждане на рехабилитация и кинезитерапия за клиентите на Центъра ще бъде монтирана шведска стена, закупен велоелгометър , масажна кушетка , транажьор за пасивна и активна рехабилитация, пациентски лифтер и др.. За дейностите по арт и трудотерапия ще се осигурят грънчарско колело, кухненско оборудване за провеждане на обучения по кулинарни умения,, вкл. миксер, хлебопекарна, сокоистисквачка и др. Дворното пространство ще се оборудва с беседка и тенис маса.
Мебелите и щорите ще бъдат от материи, които да избягват събирането на прах и са лесни за поддържане. Изборът на обзавеждане и оборудване на помещенията - офис мебели, офис оборудване, черна и бяла техника, обзавеждането на помещенията за арт и трудотерапия, и рехабилитация,за групова и индивидуална работа, ще бъде съобразено с функционалните характеристики на помещенията и тяхното предназначение. Кухненското оборудване и обзавеждане ще гарантира безопасното им използване , а повърхностите на кухненските мебели ще бъде от материи, които се почистват лесно /гладка повърхност, покритие от неабсорбиращи и некорозивни материали/. |
161 454.24
|
81 310.15
|
Д 4: Подбор, наемане и обучение на персонала на Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с психични разстройства и интелектуални затруднения, супервизия при предоставяне на дейностите: Целта на дейността е да се осигури мултидисциплинарен екип за нуждите на ЦСРИЛПРИЗ, чрез подбор и наемане на специалисти с различна експертиза. Осигуряване на качествена подкрепа на лицата с психични разстройства и с умствена изостаналост, чрез обучения и супервизия на персонала.
Персонал:
- управител -1 бр.- компетентен в областта на соц. дейност; да организира, контролира и следи за изпълнението на преките задължения на служителите, да работи в екип.
- психиатър - 1/2 бр.- ще консултира и провежда индивидуалта сесия с потребителите и участва при изготвяне на индив. им планове
- психиатър - 1/2 бр.- ще консултира и провежда групова сесия с потребителите
-мед.сестра 1 бр.- с опит, гарантиращ предлагането на качествена мед. грижа за потребителите, ще следи за здравословното им състояние, участва в екипа за оценка на потребностите и при изготвяне на плана за здравна грижа за потребителите, поддържа мед. шкаф, дава инструкции на членовете на екипа при организиране на заниманията на потребителите;
- психолог –2 бр. – с квалификация и познания в областта на клиничната/консулт. психология, ще предоставя почасово психологически консултации, индив. работа с потребителите и семействата им, участва при изготвянето на индив. им планове, в рамките на компетентностите си
- логопед – 1 бр. – притежаващ образователен ценз -/логопедия или дефектология/, ще провежда езиково-говорна терапия, консултира, работи индивид. по график с всеки потребител, участва при изготвянето на индив. им планове;
- рехабилитатор/ Кинезитерапевт -1 бр.; ще провежда индив. и групова рехабилитация, разработва индив. програми за укрепване на общото здраве на потребителите, участва в екипа за оценка и разработване на индивидуалните им планове.
- трудо- и арттерапевт – 2 бр. – с опит в областта, ще формира умения за изграждане на самостоятелен живот, организира и надгражда различни по вид дейности за развитие на потенциала на потребителите, участва в екипната работа за мотивиране на потребителите и техните семейства за водене на активен социален живот и трудова им реализация; участва в екипа за оценка и разработване на индив. планове.
- социални работници - 3 бр.- с квалификация в областта на социалните дейности и др. релевантни специалности, ще поддържат изискуемата документация за дейността на ЦСРИЛПРИЗ, подкрепя потребителите при организиране на ежедневието им и ги стимулира за по-голяма самостоятелност, поддържа контакти с др. структури и институции, организират екипната работа при разработване соц. оценка на потребителите и индив. планове за подкрепа, водят регистър на потребителите, изготвят и поддържат досиетата на потребителите, консултират семействата и близките им;
-Хигиенист – ½ щ. бр. Поддържа битово-санитарните условия в Центъра и на дворното пространство.
Психиатрите и психолога ще са осигурени от партньора – ДПБ „Свети Иван Рилски“, чрез което Партньорът ще се включи в реалното изпълнение на проектните дейности и чрез осигурената експертиза ще допринесе за постигане на целта - предоставяне на качествена и комплексна социална услуга.
Изборът на специалисти е съобразен с опита на кандидатите в работа с целевата група, подходяща проф. квалификация, образование, минимален опит, ако е изискуем за определената длъжност, личностни качества и социални умения, позитивно и конструктивно отношение към соц. работа, умения за работа в екип.
Ще бъде проведено въвеждащо и надграждащо обучение на персонала на ЦСРИЛПРИЗ, с цел повишаване на знанията и мотивацията на експертите за работа с целевите групи.
Подробна обосновка с начина на ценообразуване и мотиви, които да подкрепят необходимостта от изпълнение на обученията е представена в Таблица 3 (MSExcel).
Екипът от експерти ще получава индив. и групова супервизия. Подробна обосновка с начина на ценообразуване и мотиви, които да подкрепят необходимостта от изпълнение на супервизиите е представена в Таблица 4 (MSExcel). |
15 021.46
|
53 893.25
|
Д 5: Разработване на вътрешни правила и процедури за дейностите в Центъра за социална рехабилитация и интеграция на лица с психични разстройства и интелектуални затруднения : Основните цели на дейността са свързани с осигуряването на качествена социална услуга, чрез разработване на вътрешни правила и програми за работа и извършване на социални оценки на потребителите от мултидисциплинарен екип
Дейността включва:
1. Разработване на вътрешни правила и програми за работа на ЦСРИЛПРИЗ, които ще включва: Правилник за вътрешния ред на ЦСРИЛПРИЗ ; Процедура за защита от насилие, злоупотреба и дискриминация; Процедура за подаване и разглеждане на жалби; регистри; дневници; графици; образците на индивидуална оценка на потребностите и план за подкрепа и други, сързани с административните процедури по Проекта. Вътрешните правила ще се разработят от екипа по Проекта.
2. Разработване на Вътрешни правила за работа с целевите групи – ползвателите на ЦСРИЛПРИЗ и близките им, които ще включват:
- оценка на потребностите на потребителите, за всяко възможно заболяване съобразно спецификите му и съпътстващи заболявания, които са особено характерни за лицата с умствена изостаналост;
- индивидуален план на потребителите, съобразно спецификите;
- ясни и конкретни правила за рехабилитацията, която е социална, педагогическа и медицинска;
- правила и методически насоки за ползване на сензорната стая ;
- правила за определяне на необходимата и разрешена трудова терапия, в зависимост от заболяванията, вкл. придружаващите.
- Други, съобразени със спецификата и потребностите на целевата група.
Тези правила (по т.2) ще бъдат разработени от Партньора по Проекта.
По този начин Партньорът ще се включи в реалното изпълнение на проектните дейности и чрез осигурената експертиза и опит ще допринесе за създаване на условия и повишаване каечството на социалната услуга, базирано на вътрешни правила за работа с целевите групи и процедури, доказали ефективност в дългогодишния опит на Партньора в практиката. |
0.00
|
0.00
|
Д 6: Създаване и функциониране на Център за социална рехабилитация и интеграция на лица с психически разстройства и интелектуални затруднения : Дейността обхваща ефективно функциониране на ЦСРИЛПРИЗ.Ще предоставя сл. услуги:
-почасови услуги- базирани на индив.потребности на потребителите, в съответствие с конкретните нужди; здравно-псих.рехабилитация, трудотерапия и арттерапия, консултиране;
-осигуряване на терапевтични дейности и обучителни практики – възстановителни дейности по рехабилитация, обучения на потребителите и техните семейства по програма за домашно обучение с участието на специалисти от Центъра и др.
-обучения в соц. умения – изграждане, възстановяване и надграждане на соц.умения, постигане на автономност – активно отношение към собствения живот и умения за планирането му, способност за вземане на решения, справяне със задачите;
-психолог. рехабилитация – консултиране и различни терапевтични дейности, съобразно индивид.потребности па всеки потребител. Насочена е към възстановяване и поддържане на психическото им равновесие;
- професионално ориентиране – проучване на нагласите на потребителите за различни професии, мотивиране за трудова реализация, запознаване с трудовите роли и изграждане на тр.умения- насочване за регистрация към БТ, с участие и на семействата на потребителите;
-мобилна работа – индивид. посещения в домовете на потребителите / соц. закрила, насочване към други соц.услуги, юридически консултации и др./
-консултантски дейности – соц. консултиране в областта на соц. закрила;
-медицинските консултации, които са предназначени за целевите групи и представляват консултиране с мед. специалисти, с цел преценка доколко предвидените по проекта терапии, са подходящи за съпътстващите заболявания на потребителите;
- рехабилитация и интеграция – цели създаване на възможност за соц.рехабилитация, чрез умения за самостоятелен живот, соц. контакти и изяви.
- правна помощ - насочена към запознаване на потребителите на ЦСРИЛПРИЗ и близките им с възможностите, които законодателят е предвидил, във връзка с техните граждански, политически, икономически и социални права на хора с увреждания, както и по отношение на правата им за независимост, социална интеграция и участие в живота на общността. Правните консултации ще повишат информираността на потребителите на ЦСРИЛПРИЗ и близките им и ще създаде условия да се възползват от предоставените им правни възможности в процеса на тяхното соц.включване, трудова реализация и водене на самостоятелен живот. Подробна обосновка за необходимостта от правна помощ е представена в Табл. 5(MS EXCEL).
За служителите и най-вече за тези, които ще са включени в екипите за мобилна работа, ще има осигурени два броя неперсонализирани карти за градски транспорт, които ще се използват тогава, когато специализираното транспортно средство, осигурено по проекта, е ангажирано с транспортиране на потребители от и до домът, в случаите, когато самостоятелното им предвижване е невъзможно, както и когато транспортното средство е ангажирано с други дейности на ЦСРИЛПРИЗ – София.
За работа с целевите групи е предвидено създаване на сензорна стая, оборудвана с подходящо оборудване/обзавеждане: Система сенс, Водна кула, Ъглов подиум ,Диско топка, Фибро-оптична лампа, Лампа проектор „звездно небе“, Фиброоптична завеса, Интерактивна водна стена, Огледални плексигласови плоскости и др.
В сензорната стая ще се извършват дейности, съпътстващи основната и задължителна терапия на представителите на целевите групи. Чрез тях съчетанието между движението, работата със сетивата и професионализма на терапевта дава устойчивост на постигнатите резултати и е особено подходящо за деца със специфични потребности (ДЦП, проблеми от аутистичния спектър, сензорно-интегративна дисфункция, сензорни нарушения, езиково-говорни нарушения, поведенчески проблеми и др.).
Подробна обосновка с аргументи за необходимостта от осигуряване на сензорна стая е представена в Таблица 2 „Обосновка сензорна стая“(MS EXCEL).
Подробна разбивка на видовете оборудване за сензорната стая е направена в Прил.VIII. |
362 755.14
|
66 606.72
|