Дейности за организация и управление на проекта.: Дейностите по организацията и управлението на проекта са важни за гарантиране на качественото му изпълнение. Те се изразяват в следното:
1. Осигуряване на подходящо помещение /стая/ за създаване условия за работа на управленския екип за добра организация, изпълнение и управление на проекта.
2. Първоначална среща на екипа по проекта - ръководител, технически сътрудник и счетоводител. На тази среща се поставят основите на бъдещите организация на работа, добро управление и коректно изпълнение на проектните дейности с ясно разпределение на отговорностите на членовете на екипа.
3. Информиране на заинтересованите страни и целевата група /администрацията на Дирекция "Социални дейности" към общината и Дирекция социално подпомагане - Оборище, Дирекция "Бюро по труда"/ с официално писмо за етапите на изпълнение на настоящото проектно предложение.
4. Разработване Правилата/методологията за дейността на т.н. Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността и в домашна среда, които включват детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят.
5. Разработване на всички необходими образци, формуляри и други свързани документи за организиране подбора на потребителите.
Създаването на нов център за почасово предоставяне на услуги ще осигури достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на хората в неравностойно положение - лица с трайни увреждания; лица със специфични потребности (здравни и др.) и лица застрашени от социално изключване, живеещи на територията на СО, Район "Кремиковци".
Създаването на център за почасово предоставяне на услуги ще работи и за поддържането на вече съществуваща услуга за социално включване - по процедура "Нови алтернативи", което се изразява в това, че лицата ползващи услугата ще бъдат включени в дейността. |
35 378.00
|
24 317.76
|
Обучение, консултация и супервизия на персонала за предоставяне на услугите: Тази дейност цели повишаване на уменията и капацитета на персонала за предоставяне на качествени, интегрирани грижи. Дава се възможност за развитие, надграждане на уменията и познанията на наетия персонал, чрез обучение и обмяна на опит. Формират се конкретни (професионални) компетентности като се предложат общи теоритични познания за типовете здравно-социални услуги в общността и за методите на тяхното приложение в пряката работа с лица в неравностойно положение, както и поддържане, опресняване на придобити вече знания и умения.
Подобрява се качеството и разнообразието на предоставяната услуга. Ще се повиши и компетенността при работа със свързана документация.
Планирани са: въвеждащо обучение - 1 (едно) и поддържащи обучения - 3 (три) броя, както и консултации и супервизия.
Тази дейност заема ключово място в предоставянето на качествени услуги. Работата с уязвими групи често води до професионално прегаряне, за избягване на което помагащият професионалист има нужда от професионална подкрепа. Супервизията представлява форма на планирана помощ, ще се предоставя от експерт със сходна практика и професия, с цел проследяване и проверяване работата на персонала. Това ще спомогне за предоставянето на качествена грижа на уязвимите групи и избягване на професионалното прегаряне.
Обученията, консултациите и супервизията ще се предоставят от 2 (двама) експерти, които ще бъдат наети по проекта, на базата на предварително изготвени програми и установени потребности. По време на предоставяне на интегрираните услуги експертите ще предоставят и необходимата консултация и супервизия на наетия персонал. Те ще се провеждат веднъж на два месеца в рамките на един ден от месец 4 (четири) до края на проекта.
В обученията няма да бъдат включени тези от наетия персонал, които вече са преминали обучения по други програми и проекти.
Обучението ще се проведе, както следва:
- определяне на целевите групи (за въвеждащо и поддържащо обучение);
- осигуряване на обучители;
- провеждане на обучението;
- издаване на документ за завършен курс на обучение. |
600.00
|
1 252.36
|
Информационна кампания: Информационната кампания цели да повиши информираността на заинтересованите страни за комплекса от услуги, които се предлагат по проекта и мултидисциплинарния подход при тяхното предоставяне. С тази дейност ще се повиши информираността на местната общност по отношение Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 и Процедура "Независим живот". Информационната кампания ще съдейства и осигури достъп на хората с увреждания и възрастните хора над 65 години, с ограничения за самообслужване до интегрирани услуги. |
3 000.00
|
2 979.20
|
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Това е дейността, която ще осигури и създаде условия на уязвимите групи за по качествен живот, ще им осигури по-голяма независимост, ще допринесе за тяхното самочувствие, чувство за сигурност и подкрепа в ежедневието, за преодоляване на ограниченията. Интегрираните социални услуги ще се предоставят на хора с увреждания и възрастни над 65 годишна възраст с ограничения за самообслужване.
Всички услуги ще бъдат предоставяни от мултидисциплинарен екип, предварително подбран, с различен профил на компетентност. Този иновативен модел на интегрирани грижи, предоставяни почасово в домашна среда, дава възможност да отговорим на потребностите на всеки потребител. Поставяйки във фокуса на своето внимание потребностите на отделния човек даваме възможност той сам да избира кои от предоставяните услуги са необходими за него, колко часа и по кое време на деня да ги ползва. За да бъдат адекватни услугите и да отговорят на потребностите, на всеки потребител ще се направи социална оценка. Предоставянето на услугата ще се реализира по разработен индивидуален план за всеки потребител. Индивидуалният план се изготвя от екипа с участието на потребителя, а когато това е невъзможно и/или потребителят е дете - с участието на негов законен представител, роднина или близък. Изготвянето на индивидуалния план се съобразява в максимална степен с начина на живот на потребителя и с неговите предпочитания за почасово ползване на интегрираните услуги. Ще бъде назначен диспечер, който ще приема заявките на хората с увреждания, относно тяхната транспортна необходимост и ще съставя график по дни, часове, начална и крайна точка на дестинацията и цел на пътуването. С деца и ученици от І и ІІ клас с езикови нарушения на развитието ще работи специалист - логопед.
Предоставяните интегрирани грижи включват следните социално -здравни услуги : социален асистент, личен асистент, здравен асистент, високоспециализирани услуги от рехабилитатор и логопед, психологическа подкрепа.
Това са услуги, които се предоставят в домашна среда и са ръководени от следните принципи:
1. Зачитане на личното пространство и достойнство;
2. Самостоятелност и независимост на потребителя;
3. Поверителност на личните данни. |
374 874.00
|
293 872.09
|
Психологическа подкрепа и консултиране за персонала, предоставящ социални услуги: Тази дейност е насочена към предоставянето на възможност за оказване на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, което би било от изключителна важност за осигуряване на качествени социални услуги. Персоналът, който предоставя интегрираните грижи всеки ден попада в различни по сложност ситуации при общуване с потребителя. Жизненият опит, знанията и натрупаните умения от практиката допринасят за адекватното разрешаване на много от тях. Тъй като човешките взаимоотношения са много специфични, понякога е необходимо да се потърси консултация от външен професионалист. Това ще става на всеки 2 месеца , чрез провеждането на регулярни срещи между персонала и психолог. За изпълнението на дейността ще бъде назначен психолог с опит в работата с хора с увреждания и познания относно нуждите им и спецификата на тяхното състояние. Оказването на психологическа подкрепа и консултиране на персонала, предоставящ интегрираните грижи ще спомогне за избягването на кризисни ситуации и значително ще подпомогне социалните служители в общуването им с потребителите, както и при вземането на решения от различно естество в ежедневната им дейност. Доброто психологическо състояние на персонала, както и повишената им чувствителност към разрешаването на ежедневни проблеми е изключително важно условие за предоставянето на качествени услуги. |
0.00
|
0.00
|
Мотивационна и психологическа подкрепа на потребителите на интегрирани грижи: Същността на настоящата дейност ще се изразява в предоставяне на индивидуални психологически консултации на потребителите, които ще ползват социалните услуги на Центъра за интегрирани грижи. Това ще става чрез провеждането на регулярни срещи между потребителите и психолог. Чрез индивидуалните консултации се удовлетворяват специфичните потребности от психологическа помощ. Психологическото консултиране ще е съобразено с индивидуалните потребности на потребителите от психологическа подкрепа. Насочено е към възстановяване и поддържане на психическото равновесие. То е изключително важна при деца, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Психологическата подкрепа и консултиране са едни от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване.
В консултациите ще бъдат засягани теми касаещи трудности в ежедневието от различен характер, липса на увереност и нереалистична самооценка, затруднения при вземане на решения и поддържане на междуличностни отношения. Помощта ще бъде насочена към формулиране на проблема с цел да се допринесе за облекчаване на емоционалното страдание и предотвратяване на чувството за безпомощност. Ще се търси подходящо решение за справянето с даден проблем, чрез търсене на алтернативни решения.
Индивидуалната психологическата подкрепа на потребителите ще бъде насочена и към някои техни лични затруднения в общуването, ниво на самооценка, усещане за изолация, чувство за безперспективност. Чрез провеждането на индивидуалните психологически консултации с потребителите ще бъде търсено постигането на добра емоционална стабилност и контролиране на нивото на тревожността.
|
0.00
|
0.00
|
Осигуряване на адаптиран, специализиран транспорт
: Услугата специализиран транспорт за хора с увреждания ще се предоставя на принципа "От врата до врата". За целта по проекта ще бъде закупен адаптиран микробус, който ще се ползва от потребителите по график. Предоставянето на тази услуга предполага осигуряване в район „Кремиковци“ на равни възможности за всеки наш потребител по проекта.
Закупуването на адаптираното превозно средство ще се осъществи съгласно разпоредбите на Закона за обществените поръчки. Специализираното транспортно средство ще бъде застраховано, съгласно разпоредбите на чл.21, ал.1 от ПМС №119 от 20.05.2014 г. и за срок не по-дълъг от срока на изпълнение на проектните дейности.
Специализираният превоз ще обслужва с предимство лица в инвалидни колички и лица с изключително тежки заболявания на опорно–двигателния апарат, незрящи и други. Това ще са лица, които не могат да ползват стандартните транспортни услуги или страдат от по-тежки увреждания, които не позволяват използването дори на пригоден обществен транспорт
Разходите за гориво на транспортното средство са заложени в бюджета на Проекта, така че да бъде осигурена непрекъснатост на социалната услуга.
|
85 900.00
|
57 027.93
|