Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

This project aims to improve and strengthen the working environment in MAPEX JSC, by providing good and safe working conditions as well as efficient and flexible forms of work organization and management of human resources, which in turn is expected to improve quality jobs and to reflect positively on labor productivity in the company.
The project proposal includes a set of activities focused on the target group of 76 employed persons - employees (including 5 employed persons over 54 years of age) as follows -
1. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development in enterprises, incl. opportunities for flexible forms of employment in order to optimize business processes focusing on practices more easily combine work, family and private life and extend the working life of older workers (over 54 years).
2. Provide funds to purchase PPE and special clothing related to improving working conditions.
3. Recertified annual certificate acquired standard of safety.
4. Training employees on specific health risks associated with the workstation and the methods and means of their reduction and prevention and training of employees to work safely with newly purchased PPE project and special clothing.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси в предприятията, вкл. възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по- лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години).: Предвижда се в рамките на 10 проектни месеца по проекта, да се въведе система за управление на човешките ресурси в дружеството, съобразно спецификата на геодезическите услуги - Геодезия и кадастър, като акцента ще бъде разработване на обучителни модули за заетите служители с цел по- лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години). Системата за електронно обучение има за цел да повиши качеството на работа като улесни обучението и развитието на служителите и предостави механизъм за безпристрастното им оценяване, както и предостави възможност на ръководството за по-добър мониторинг и контрол над цялостното професионално развитие на служителя. Чрез системата се осъществява лесна комуникацията между мениджмънта, отдел „Човешки ресурси“ и всички служители в организацията. В резултат на внедряването ѝ пряко се наблюдава директен положителен финансов ефект следствие от повишената ефективност на персонала и спестяване на разходите свързани с организираните и индивидуални обучения, вътре-фирмени продуктови представяния и събития. Системата ще се състои от четири основни модула: • Информационен център. Този модул дава достъп до документи и ресурси от общ информационен характер. Това са брошури, текстове, видеа или всякакъв друг вид материали информиращи за нови продукти, нови процеси, стратегии и други. Същият модул се ползва и за публикуване на новини от общ характер. • Обучителен център. Модулът Обучителен център има за цел да приюти всички курсове, обучения, нормативни документи и други материали, свързани с ежедневната дейност и преките задължения на служителите. Обучителният център е разделен на два раздела: • Базови обучения. Тук се поместват всички задължителни обучения и тестове, които служителите трябва да преминат, за да бъдат допуснати до работа, като достъп до останалите ресурси се дава само ако служителят е преминал съответното задължително обучение. Този раздел се използва и за документи и ресурси свързани с обучението за нови продукти, нови процеси, стратегии и други. Пример за такова задължително обучение е курс “Правилник за безопасност на работното място“, който всички служители на компанията трябва да преминат за да бъдат допуснати до работа. • Специализирани обучения. Това е раздел от Обучителния център, където се публикуват обучения и се извършва оценяване на придобитите знания свързани с новости по специалността и повишаване квалификацията или кариерното израстване на служителите. • Управленски център. Управленският център е най-важния инструмент при ежедневната работата на мениджърите и служителите от отдел „Човешки ресурси“. Тук се съхраняват профилите на всички служители. Поддържа се пълен архив, който позволява проследяване развитието на всеки един служител. Възможно е съхраняването в електронен вид на цялата информация за служителя включително сканирани копия на трудови договори, допълнителни споразумения, декларации и други съпътстващи документи. Чрез този модул в реално време може да се провери пълната информация за служител/служители, включително свързаната с преминатите курсове и резултатите от тестовете им. В онлайн форма се съхранява и предоставя достъп до цялата структура на компанията, което осигурява лесно и бързо преназначаване на хората по отдели, представителства, офиси. • Комуникационен център. Модулът Комуникационен център e предназначен да улесни комуникацията между всички служители на компанията. Тук са предвидени възможности както за асинхронна комуникация с останалите потребители, осигурена чрез форум и вградена система за обмен на съобщения, така и за писмена синхронна комуникация с останалите потребители, осигурена чрез чат модул и интеграция на Skype за осигуряване на синхронна аудио комуникация. 97 000.00 96 900.00
Осигуряване на средства за закупуване на ЛПС и специално работно облекло, свързани с подобряване условията на труд. : Дейността включва: 1. Закупуването на лични предпазни средства и специално работно облекло на 38 работника - геодезисти и техници, работещи на открито; 2. Раздаването на лични предпазни средства и специално работно облекло на работещите в предприятието по утвърдения списък (приложен към раздел 12). ЛПС и специално работно облекло: В последната направена оценка на риска на МАПЕКС АД от 2015-та година се препоръчва работещите на обектите да ползват специално работно облекло, съобразено с опасностите от въздействие на неблагоприятни климатични условия (работа на открито) и лични предпазни средства съгласно НАРЕДБА № 2 ОТ 22 МАРТ 2004 Г. ЗА МИНИМАЛНИТЕ ИЗИСКВАНИЯ ЗА ЗДРАВОСЛОВНИ И БЕЗОПАСНИ УСЛОВИЯ НА ТРУД ПРИ ИЗВЪРШВАНЕ НА СТРОИТЕЛНИ И МОНТАЖНИ РАБОТИ. Изготвен е списък на личните предпазни средства (ЛПС) и специално работно облекло по работни места/видове работа и длъжности. Поради наличие на множество рискови фактори с комбинирано въздействие е необходимо осигуряване на оптимален баланс между защита и комфорт при работа, водещ до повишена продуктивност и безопасност. Избор на ЛПС ще се основава на спазени принципи на ергономия - ЛПС трябва да бъдат разработени и произведени така, че при предвидимите условия на употреба, за които са предназначени, потребителят да може нормално да изпълнява свързаната с риск дейност при подходяща защита на възможно най-високо ниво в специфичната работна среда в предприятието и според заеманите длъжности на лицата. При извършване на дейности, с риск за здравето и безопасността, който не може да се отстрани по друг начин, във връзка с чл. 275, ал. 1 и чл. 289 от КТ, съгласно чл. 284, ал. 1 от Кодекса на труда и чл. 246, чл. 247 на Наредба 7/1999 r. работодателят утвърждава списък на полагащото се безплатно и специално работно облекло и ЛПС. Преди избора на работното облекло и ЛПС ще се извърши оценка и подбор за закупуване на същите и това, дали отговарят на изискванията на Наредба № 3/2001 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите при използване на ЛПС на работното място. Експлоатационните и техническите им характеристики са дадени към оценката на риска, които са неразделна част от нея. Подбраните ЛПС осигуряват: 1. Защита от рисковете, за които се прилагат 2. Отговарят за условията за съответното работно място и са съобразени с оценката на риска 3. Съобразени са с ергономичните изисквания със Закона за здравословни и безопасни условия на труд /обн. ДВ бр.124/97г/ 4. Осигурена е съвместимост при носене на две и повече ЛПС. 21 900.00 20 898.86
Ресертифициране на годишния сертификат за придобития стандарт за безопасни условия на труд. : МАПЕКС АД притежава BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) – Система за управление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР). Предприятията от този икономически бранш - геодезически услуги са все по заинтересовани да постигнат и докажат добри резултати по отношение управление на рисковете за безопасността и здравето при работа. Те осъществяват тази дейност в условията на едно все по-строго законодателство, на политика на държавата, насърчаваща добрите практики в областта на безопасността и здравето при работа, както и на нарастваща загриженост на заинтересованите страни за опазване на здравето на работещите, като предпоставка за повишаване на обществената производителност. Управлението на безопасността и здравето при работа обхваща всички геодезически и кадастрални дейности. Ефективността на управлението значително нараства, когато се провежда в рамките на една структурирана, формализирана (документирана, верифицирана и валидирана) и непрекъснато подобрявана система за управление, обхващаща всички дейности от управлението на СУЗБР. Основните предимства на сертифицирането са: • Гарантиране на по-добро управление на ресурсите в организацията; • Насърчаване разширяването на компетентността и познанието на служителите в организацията, което е основно изискване при прилагането им. • Ръководството на организациите с международен сертификат може да постигне по-добър контрол над организацията, която ръководи, благодарение на инструментите на стандарта, който е внедрен. • Организациите със сертификат печелят потенциални клиенти, които имат изисквания към техните доставчици за притежаване на определен сертификат по международен стандарт. • Организациите със сертификат получават право да участват в търгове за поръчки, в които има задължително изискване за притежаване на определен международен сертификат. • Организациите с международен сертификат печелят възможности да работят с клиенти и партньори в Европа и целия свят, които им се доверяват, виждайки че фирмата е сертифицирана по международен стандарт. Международно признатият сертификат е рекламно средство за всяка организация, която го притежава, в страната и чужбина. Целта е да се намали риска за служителите и за евентуални други засегнати лица, да се подобрят финансовите резултати, да се подобри имиджа на организацията на пазара, на който тя оперира. 5 000.00 4 850.00
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване и обучение на служители и работници за безопасна работа с новозакупените по проекта ЛПС и специално работно облекло. : Провеждане на обучения за ползите и предимствата при работа с нововъведените лични предпазни средства, съобразно с хоризонталните политики на ЕС. Дейността ще бъде изпълнена като поредица от тематични обучения, групирани в отделни модули, съобразно изискванията на нормативните документи за запознаване на работниците с предимствата за безопастност при работа с нововъведеното работно облекло и лични предпазни средства. Обучението ще се извърши в съответствие с установените нужди на заетите лица в МАПЕКС АД и с насоченост към правилното използване на личните предпазни средства. Обученията ще са организирани в контекста на: - Наредба № РД 07/8 от 2008 г. и Наредба № 1з-2377 от 15 септември 2011 г. за правилата и нормите за пожарна безопасност при експлоатация на обектите. В програмата на обученията ще бъдат застъпени и спецификите на хоризонталните принципи на ЕС и възможностите за прилагането им в дейността на фирмата. 2 050.00 2 044.09
Организация и управление на проекта: С тази дейност се цели създаване на организация за ефективно управление, контрол на дейностите и успешно реализиране на проекта. Изграждане на цялостна визия и план на проекта. Сформиране на екип в състав – Ръководител, счетоводител и технически сътрудник. Задълженията на екипа за управление са както следва: Ръководител: - Управлява цялостното изпълнение на проекта. - Ръководи и координира работата на екипа. - Отговаря за постигане целите на проекта при спазване на изискванията на ОП „РЧР”. - Контролира стриктното спазване на графика на дейностите и тяхното качествено изпълнение, съобразно бюджета, счетоводната политика и добрите национални счетоводни практики; Осъществява навременна и коректна комуникация с УО на ОП РЧР и наетите за изпълнението на дейностите експерти;- Подпомага проектния екип за организиране и осъществяване на дейностите и резултатите на проекта. - Ръководи изготвянето, обобщаването и съхраняването на проектната документация, включително и финансовите отчети; - Отговоря за отчитането на проекта към Управляващия орган; - Представлява проекта пред местните институции и медиите. - Отговаря за осъществяване на вътрешен контрол и мониторинг на проекта. Счетоводител: -Следи за целесъобразността на разходите и тяхното точно отчитане; - Отговаря за правилното отчитане на проекта, съгласно действащото законодателство и регулациите на ОП РЧР; - Води финансовата и счетоводна документация на проекта; - Изготвя финансовите отчети на проекта, следи за тяхното съхраняване и представяне пред УО; - Подпомага екипа при отчитане на проекта; - Организира цялостната финансово-счетоводна дейност по проекта; - Носи отговорност за първичните счетоводни документи; - Своевременно регистрира счетоводните операции; - Отговаря за правилното съставяне на първичните и вторичните документи съгласно Закона за счетоводството и следи за спазването на финансовата и бюджетна дисциплина. Технически сътрудник: -Следи за движението на входящата и изходяща кореспонденция, свързана с изпълнението на проекта и отговаря за спазването на сроковете и контрол по нея; - Подпомага ръководителя при подготовката на месечните/периодичните доклади, като събира и обработва база данни, набира необходимата информация за дейността на екипа; - Води протоколи на работните срещи; - Води входящата и изходящата кореспонденция. Екипът за управление провежда процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ. 13 995.00 14 057.05
Информиране и публичност: Дейността има за цел да осигури прозрачност и разгласа в публичното пространство на целите и резултатите на проекта по настоящата схема за безвъзмездна финансова помощ и популяризиране на финансовия принос на ОП Развитие на човешките ресурси 2014-2020. С изпълнението на дейността се цели осигуряването на информираност и публичност за широката общественост относно финансовото подпомагане, получено от МАПЕКС АД и отпуснато от фондовете на ЕС за изпълнението на настоящия проект в рамките на ОП “Развитие на човешките ресурси” 2014-2020. Предвидените по проекта дейности и съответните резултати от изпълнението на проекта ще бъдат популяризирани пред обществеността, като за целта ще бъдат спазвани стриктно условията и изискванията описани в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 г. Кандидатът ще предприеме всички необходими комуникационни мерки, за да уведоми обществеността за целта на изпълнявания проект и за подкрепата, получена от Европейския социален фонд чрез ОП РЧР 2014-2020. При всички предприети мерки за информация и комуникация изрично ще се указва съфинансирането от ЕСФ на проекта, чрез поставяне на минимум следната текстова и визуална информация: - Знак на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; - Упоменаване на фонда (ЕСФ), който оказва подкрепа на проекта; - Общото лого за програмен период 2014-2020 г. и наименование на финансиращата програма ОП РЧР в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. Върху доставеното по проекта предпазно оборудване и лични предпазни средства, ще бъде поставен визуализиращ стикер, който да удостоверява, че същите са доставени по проект, изпълняван с подкрепата на ОП РЧР 2014-2020, съфинансирана чрез Европейския социален фонд. На видимо за обществеността място ще бъде поставена информационна табела, която ще указва, че в МАПЕКС АД се реализира проект, финансиран от ЕС. Целта е да се постигне широка информираност относно планираните дейности и постигнатите в последствие резултати по проекта. Информационните материали ще бъдат поставени и в зоните на дейност на Кандидата. Успешната реализация на целите на проекта е пряко свързана с постигането на максимална информираност на широката общественост относно изпълнението на предвидените проектни дейности и постигнатите резултати. 1 200.00 1 200.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).