Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The present project proposal aims the stimulation the growth of Balkanpack by promoting the use of information and communication technologies and services through the following activities:  1. Activities to promote the use of information and communication technologies and services by developing and implementation of ERP system. 2. Activities to promote the use of information and communication technologies and services by developing and implementation of MOM system. The main instruments through which the activities will be implemented are: development and implementation of specialized software for recourse management in Balkanpack; development and implementation of a System for operational production management.  Implementation of the activities will solve the company’s problems in the processes: planning and decision making; resource organization; organization of the production process, Product realization, product internationalization. The new systems will introduce in the company entirely new organizational method in the trade practice, in the organization of the work places and the external relations.The managing process will be unified and the decision making will be a lot easier because of the new opportunities to analyze the aftermath and to achieve the best business practice.The main undertaking of the new ICT systems is to integrate and   manage the information flows in the company. This will lead to cost optimization by saving time and improving control in Balkanpack. A very important aspect of the realization of this project is the implementation of a special module for waste management, which will provide higher resource efficiency by reducing the wastage amount and respectively reduce the waste generated by the production process. That’s how it will contribute to the achieving of the main goal of the company’s strategy, related to the sustainable development and environmental protection.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на ERP система. : Към момента, управлението на бизнес процесите в Балканпак не е автоматизирано, което от своя страна се отразява негативно на цялостната дейност на предприятието, тъй като е определящ фактор за неговия капацитет за растеж.Това от своя страна води до следните основни проблеми:липса на единна база данни, с информация за всички процеси и ресурси в предприятието;липса на координация и съгласуваност м/у отделите;загуба на излишно време за администриране на бизнес процесите;липса на автоматизирана с-ма, проследяваща падежите на плащанията от клиентите и към доставчиците др. Реализацията на настоящата дейност е насочена към разработване и внедряване на специализирана ERP с-ма в Балканпак, която напълно ще удовлетвори потребностите на предприятието, като реши посочените проблеми. Новата система, ще се състои от следните модули: 1.Управление на финансите. Планиране движението на парични средства;финансов анализ; регистрация на планираните постъпления и разходи на парични средства;изготвяне на платежен календар; фиксиране на възникване на задлъжнялост на контрагента пред компанията и на компанията пред контрагента. 2.Счетоводство. Касови и банкови операции; Търговски операции;Главна книга;Счетоводство на активи (вкл.Амортизация);Себестойност на продукцията;Основни средства и нематериални активи;Отразяване на заплатите; Автоматично фактуриране;Отчитане на ДДС;Приключване на периоди;Справки и счетоводни отчети. 3.Управление на продажби. Съхранение на пълна информация за контактите с контрагентите и историята за взаимодействието с тях;обработка на продажби;обработка на клиентски поръчки;оферта за продажба;планиране на обемите на продажбите в натурално и стойностно изражение;маркетинг; логистика (входящ и изходящ контрол на камионите, транспортиращи продукцията). Интеграция с индустриалния стандарт FEFCO –функционалност за групи продукти и размери по FEFCO с цел автоматично изчисляване на площта, теглото, както и цената за клиентите. 4.Управление на материални запаси, доставки и складове. Осъществява управление на СМЦ във всички складове;организира разделна отчетност на собствените стоки, стоките, приети и предадени за реализация, оборотния амбалаж;обработка на запас: брак и блокиран запас;Инвентаризация/броене при инвентаризация и корекция;Оперативно планиране на доставките;Оформяне на поръчки към доставчиците и контрол на изпълнението им. 5.Управление на персонала.Планиране на потребностите от персонал;планиране на заетостта и графика за отпуски на служителите;подбор на кадри, анкетиране и оценка. 6.Управление на отпадъците. Ще бъде разработен специален модул, който ще контролира съществуващата инсталация за отпадъчна хартия, както и всички машини за к-вата генерирани от тях отпадъци. 7.Контролинг. Годишно планиране/прогноза; Калкулиране на разходи за продукт;Вътрешни поръчки. 8.Бизнес анализи (BI). Ще използва данни от ежедневните операции от останалите модули за изготвяне доклади, отчети, анализи и оценки, определяне на ключови фактори. Дейност 1 се състои от изпълнението на 2 етапа: 1. Разработване на ERP с-мата. На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната система, като анализират потребностите, възможностите и текущото състояние във фирмата. Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация– трансформиране на проектите в компютърни програми;тестване–проверка на функционалната годност на системата. 2. Внедряване на ERP с-мата. На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности, системата се пуска в експлоатация и се провежда обучение на 16 потребители (служители) от Балканпак ООД, които ще оперират с нея. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4 до 18 месец). 390 000.00 360 000.00
Дейност за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез разработване и внедряване на МОМ система.: Управлението, планирането и организацията на едно конкурентоспособно производство в съвременните условия на постоянно променяща се външна среда, е свързано задължително с получаването в реално време на обратна информация за цялостното протичане на производствения процес. От първостепенна важност е получаването на данни за: състоянието на всяка една технологична линия/машина; степен на изпълнение на поръчките; степен на удовлетворяване критериите за качество на готовите продукти. Основните цели на Балканпак са постигането на висока ефективност и непрекъснато подобряване на всички процеси в производството, и осигуряване на гъвкави решения според специфичните бизнес потребности.За изпълнението на тези цели, е необходимо използването на съвременен ефективен инструмент за оперативно управление на производството, който да замени съществуващото отчитане на хартиени носители и използваните остарели методи на планиране и контрол. Към момента организацията на производството на Балканпак,се характеризира със следните основни проблеми: •Няма внедрен софтуер, предоставящ информация коя поръчка е вече изпълнена; •Няма коректна информация за наличности; •Няма възможност да се проследи по клиенти за кога е планирано производството на определен артикул. •Използването на хора за планирането на производството на всяка една поръчка, води до загубата на много време, както и до грешки и неефективност на целия технологичен цикъл. Реализацията на Дейност 2 от настоящия проект е насочена към оптимизиране и повишаване ефективността на процеса по организация на производствения процес, като се решат посочените проблеми, чрез разработването и внедряването на МОМ с-ма/Система за Оперативно Управление на Производството.Предвид спецификата на дейността на Балканпак,е предвидено разработване на специализиран софтуер,който ще бъде съобразен изцяло с особеностите и потребностите на производството на велпапе и опаковки от велпапе.Новата МОМ с-ма ще управлява следните процеси: •Потвърждение на поръчки; •Издаване на технологична карта след потвърждение на поръчката; •Оптимално комбиниране на производствените поръчки, съобразно параметрите на агрегата за производство на велпапе; •Планиране на производствения процес; •Поддръжка на машините–информация за текущо състояние, планирани ремонти и др.; •Разпределение на опаковките по машини според техния капацитет, като се избира на коя машина е най-рентабилно да се работи съответното изделие; •Пълна отчетност при производството; •Проследяемост на поръчките и наличности; •Автоматично генериране на производствения график; •Качествен контрол – проследяемост кои служители са извършили контрола по качество на всяка една партида; •Оптимизиране на производствените разходи. Изборът на МОМ с-мае обоснован от възможността за нейното пълно интегриране с разработената и внедрена по Дейност 1 от проекта ERP с-ма.Ще се изградят необходимите връзки между системите, така че да се използват всички полезни данни от бизнес процесите в Балканпак.Дейност 2 се състои от изпълнението на 2 етапа: 1.Разработване на МОМ с-ма.На този етап експерти от избраната фирма изпълнител на услугата, ще подготвят работния проект на ИКТ базираната производствена с-ма, като анализират проблемите, потребностите, възможностите и текущото състояние на машинния парк.Следва практическото изпълнение на разработването, което се състои от програмна реализация–трансформиране на проектите в компютърни програми; тестване– проверка на функционалната годност на системата. 2.Внедряване на MOM с-ма.На този етап разработчиците на системата ще инсталират софтуерният продукт, като се осъществява и първоначално зареждане на базата данни. След тези дейности системата се внедрява и се провежда обучение на 2 потребители (служители) от Балканпак, които ще оперират с нея. Стъпки за реализация на дейността:1.Избор на изпълнител (от 1 до 3 месец);2.Сключване на договор (от 3 до 4 месец);3.Извършване на услугата и подписване на ППП (от 4 до 16 месец). 167 600.00 165 525.00
Визуализация на проекта: Дейността е свързана с разработването на задължителни елементи за визуализиране на финансовия принос на ЕС към изпълнението на дейностите по проекта, в рамките на реализацията на Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Кандидатът ще направи всичко необходимо за оповестяване на факта, че проектът се съфинансира от ЕФРР, като предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. и приложимите нормативни актове в областта. Ще се упомене финансовият принос на ЕС, в информацията, предоставяна на всички заинтересовани страни, във вътрешни и годишни доклади, в каквито и да било документи, свързани с изпълнението на дадена дейност от проекта и при всякакви контакти със средствата за осведомяване. Навсякъде, където е целесъобразно, ще се поставя емблемата на ЕС, общото лого на програмен период 2014-2020 г., както и ще се упомене наименованието на фонда оказващ подкрепа по проекта. Ще бъдат изпълнени следните мерки, реализирани с помощта на безвъзмездната финансова помощ, получена по линия на ОП „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020, с оглед популяризиране на дейностите: • Изработка и поставяне на информационни стикери (лепенки), навсякъде където е приложимо след придобиването на разработените софтуери по Дейност 1 и Дейност 2. На стикерите ще бъдат визуализирани емблемата на ЕС, ще бъде посочена финансовата подкрепа на ОПИК, чрез ЕФРР, както и номера на Административния договор за безвъзмездна финансова помощ; • Закупуване и поставяне на 2 /два/ броя обозначителни табели, указващи финансовата подкрепа от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014-2020. Предвидено е да се закупят 1 временна и 1 постоянна табела, съдържащи информация за проекта, както и за финансовата подкрепа от ЕС. Табелите ще бъдат поставени на видно за обществеността място. Освен посочените мерки, които ще се изпълнят с финансовата подкрепа от ЕС, Балканпак ООД предвижда изпълнението и на следните дейности, във връзка с информирането и публичността по проекта: публикуване на уеб-сайта на Балканпак ООД http://www.balkanpack.com/ кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, откроявайки финансовата подкрепа на ЕС; информиране на всички участници в проекта, както и на целевите групи, към които е насочен, за финансовия принос на ЕС. Стъпки за реализация на дейността: 1.Публикуване на съобщение на уеб-сайта на Балканпак ООД (1-ви месец); 2.Избор на изпълнител за изработване на информационните табели и стикери (от 3-ти до 4-ти месец); 3. Доставка на информационните материали и монтиране на табелите (от 5-ти до 8-ми месец); 4. Подписване на Приемо-предавателен протокол за извършената услуга (8-ми месец) 5.При подготовката на всеки документ по изпълнението, поставяне на изисквания визуализиращ текст за финансовия принос на ЕС (от 1-ви до 18-ти месец). 1 200.00 1 045.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).