Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 4 бр. експерти): Като част от дейността ще бъде нает квалифициран персонал за извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - 4 бр. експерти от страна на кандидата.
Дейността включва следните под-дейности:
1.Планиране на изпълнението: регламентиране на цялостната организационна структура за изпълнение на дейностите в проекта и на експертите по изпълнението, с техните компетенции и отговорности; определяне на нивата на взаимодействие между тях и нивата и времената за ескалиране и решаване на потенциални проблеми при изпълнение /месец 1/
1.Изследване на механизмите за интеграция и запис на видео-потоци от оборудване за микро-инвазивната хирургия /месец 2/
- Ще бъдат проучени интерфейсите за интеграция и ще бъдат изготвени спецификации за запис на видео-потоци от оборудване за микро-инвазивна хирургия.
- Ще се направи проучване на пазара на оборудване за микро-инвазивна хирургия, анализ на най-често срещаните марки и модели.
- Ще се подбере и специфицира най-оптималното решение за интеграция на Системата с оборудване за микро-инвазивната хирургия.
Изследването е необходимо, за да може да се създаде и реализира система с технологична възможност за интеграция с оборудване за микро-инвазивната хирургия и извършване на запис в среда близка до реалната /лабораторна среда/.
Етапи за изпълнение на дейността:
Етап 1: Подбор на квалифициран персонал /месец 1/
Етап 2: Период на заетост на наетия персонал по конкретната дейност /месец 2/
|
12 280.00
|
49 260.92
|
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на продуктовата иновация (дейността ще бъде извършена чрез придобиване на: Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр.): В рамките на дейността ще бъде придобит следния ДМА - Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр.
Инвестицията в ДМА допринася и подпомага пряко изпълнението на проекта, тъй като позволява изпитване и тестване на иновацията и проверка доколко целените с нея параметри и показатели са достижими в релевантна среда.
Към момента, фирмата не разполага с необходимия инструментариум, нужен за провеждане на тестове и извършване на качествен контрол на процесите на заснемане от този тип, пренос на видео потоците и визуализиране на виртуална и добавена реалност. За целта ще бъде закупена специализирана система, която, в лабораторни условия да позволи реализация на заложените в проекта дейности.
Етапи за изпълнение на дейността:
Етап 1: Избор на изпълнители за закупуване на ДМА - Система за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност - 1 бр. /месец 1-2/
Етап 2: Сключване на договор и доставка, инсталация и тестване на ДМА /месец 3-4/ |
112 500.00
|
112 500.00
|
Създаване и тестване на прототипи в лабораторна среда, свързани с разработването на иновацията (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - същия, който участва и при изпълнение на Дейност 1 и използване на външна услуга, необходима за разработване на иновацията): Като част от дейността ще бъдат продължени трудовите взаимоотношения с наетите в Дейност 1 - 4 бр. експерти, с оглед създаване и тестване на прототипи в лабораторна среда, както и ще се проведе процедура за избор на външен изпълнител за част от нужните под-дейности.
Дейността включва следните под-дейности:
1. Тестване на различни видео потоци - композиране и коректно цветопредаване във VR среда /месец 3 - 22/
Процесът на тестване е изключително важен за функционалните характеристики на иновативната система. В областта на медицината и обучението по медицина коректното цветопредаване е ключово, както за правилно диагностициране на заболявания, така и в процеса на обучение. Ето защо визуализирането на неправилно изобразен цвят или нюанс трябва да бъде драстично минимизиран, в следствие на което са предвидени редица мерки: прецизени монитори, калибрация, изследване, както и експертизата и опита в пост-продукционната и броудкаст индустрията на включените експерти, за да се постигне оптимален резултат.
При изпълнение на тази дейност се налага използването на външна експертна помощ свързана с извършване на „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси". - Екипът на кандидата не разполага с прецизно оборудване за калибриране на референтен монитор. Изключително важно при провеждане на обучение в областта на медицината е, цветовете и особено нюансите да се предават до студентите без изменение и изкривяване. С цел по- прецизна калибрация на цветовете ще се използва спектрометър като тестов инструмент, а не колориметър. В допълнение, ще се разчита и на консултацията на външни експерти при подбирането на най-прецизния подход при интегриране на входно-изходните видео интерфейси на системата, за да се избегнат проблеми като несъвместимост друго видео-оборудване или дефекти при предаване на цветовете.
2. Разработване на софтуер /месец 3-23/
Необходимо е разработване на софтуерни модули и прототипиране на виртуална среда с възможност за едновременна VR проекция на два видео потока, VR проекция на метаданни, както и прилагане на цветни трансформационни таблици на различни видео потоци. Към настоящия момент няма разработен подобен софтуер със сходна функционалност и характеристики.
3. Запис и обработка на видео потоци в среда близка до реалната - /месец 23/
Ще се извърши запис на VR видеопоток в релевантна среда и запис на видеопоток от специализирано оборудване за микро-инвазивна хирургия; ще се направи обработка на видеопотоците в подходящи формати за софтуерна разработка. Тестовете на запис и обработка в лабораторни условия ще постигнат основните цели на проекта като оптимално композиране и коректно цветопредаване. Спецификата на прилагане на системата обаче изисква тестване в условия близки до реалната среда. В тази връзка, ще се изследва разположението на камерите, обхвата на действие, влиянието на действащата апаратура и осветление върху видео-потоците в лабораторни условия.
4. Финализиране и тестване на системата за обработка и качествен контрол на съдържание за виртуална и добавена реалност в релевантна среда /месец 24/
Финализирането и тестването на системата в лабораторна среда ще се извършва съвместно от експертите в екипа в тясна колаборация. Ще бъдат тествани всички функционални характеристики на разработената система, за да се прецени доколко получените резултати могат да се съотнесат към реалната среда и къде се налагат подобрения и допълнителни разработки и изследвания.
Етапи за изпълнение на дейността :
Етап 1: Период на заетост на наетия персонал при изпълнение на отделните под-дейности от Дейността /месец 3-24/
Етап 2: Избор на изпълнител за външната услуга по „Калибриране на референтен монитор и консултация за интегриране на входно-изходните видео интерфейси" /месец 3-4/
Етап 3: Сключване на договор и изпълнение на външната услуга /месец 5-8/
|
275 100.00
|
233 941.82
|
Визуализация на проекта: Фифт Дигрии ООД ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата.
При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез:
- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ);
- общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност.
По време на осъществяването на проекта, кандидата ще информираме обществеността за получената подкрепа, като:
- включим на уебсайта на организацията кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС;
- поставим табела на видно място;
- във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, които се използва за обществеността или за участниците, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва финансовата подкрепа по програмата.
- текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н.
Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. На закупеното оборудване ще се поставят стикери с изискуемата информация за финансиране по проекта.
Етапите за изпълнение на дейността :
Етап 1: Избор на изпълнител /1-ви месец/
Етап 2: Дейности по информиране и публичност /месец 1-24/
Дейността ще стартира веднага след подписване на договор за финансиране и определяне на екип по проекта, като мерките за визуализация ще се приложат незабавно. |
500.00
|
452.00
|