Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project is a joint initiative with duration of 24 months of Karlovo municipality, primary schools in the municipality, Amalipe Center and "Roma village" Foundation, village of Rozino It aims to create a comprehensive model for the implementation of municipal policy for educational integration in Karlovo municipality, which includes key stakeholders (schools, parental community, municipal administration) and combines activities on school, inter-school and municipal level, aiming to achieve: a full range of students in the compulsory age, introduction of intercultural education, improve the quality of education in schools, encouraging training in ethnically mixed environment, support for training in high school and involvement of Roma parents. The project provides not only joint activities between schools with prevailing number of Roma students but also those in which they are a minority (which will support the mutual adoption of the two groups and the process of natural desegregation in secondary education) but also works to ensure a smooth transition between primary and secondary education, including extra motivation for education. The project aims at the creation of a comprehensive municipal policy that stops the processes of secondary segregation and will lead to real educational desegregation and integration. Moreover, thanks to the activities provided for changing public attitudes, information, etc., the project will lead to a complete change of attitude among the majority, which inevitably facilitate and promote educational integration. It builds on the experience that some of the schools in the municipality have already managed to develop in terms of educational integration of Roma children, the experience and the collected best practices from across the country through the network of schools of Amalipe Center and will help other participating schools to also develop their potential and capabilities in this area.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Целта на тази дейност е да изгради практическата структура на проекта и екипа, които ще доведат до постигане на заложените цели; да създаде оперативен план на проекта, който да гарантира постигането на целите; механизми за коректното и ефективно изпълнение, както и механизъм за мониторинг и оценка, които да позволят своевременно адаптиране на предварителните оперативен план, ако възникнат заплахи или промяна на контекста, които биха довели до отклоняване от предварително заложените цели. Основният екип за изпълнение на проекта ще включва Ръководител, координатор, експерт административни дейности и счетоводител от водещата организация – Община Карлово, представител на СНЦ „Ромите на село“, представител на училището партньор и експерт Мониторинг и оценка от страна на Център Амалипе. Ръководителят на проекта има за цел проследяване на цялостната реализация на проекта, до колко то води до постигане на заложените цели и до изпълнение на общинската политика за образователна интеграция; Координаторът на проекта следи за координирането на дейностите между отделните партньори и спазването на предварително определения график; отстраняване на възникнали проблеми и контакти с други заинтересовани страни, което би подсигурило устойчивост на проектните дейности. Задачата на експерта административни дейности ще бъде поддържането на цялостната документация по проекта, досие на целия проект и отделните дейности, подготовка на събития и кампании и др. Счетоводителят отговаря за цялостната финансова реализация и осчетоводяване на проекта, поддържането на изрядна документация и спазване на всички изисквания на българското законодателство и на ЕСФ. Представителите на партньорските организации отговарят за реализирането на съответните дейности и вписването им в цялостния план и логика на проекта. Задача на екипа е, след евентуалното одобряване на проекта, да актуализира и детайлизира плана за работа по като разпредели задачите и отговорностите между членовете на екипа. Чрез редовни ежемесечни срещи (лице в лице, както и виртуални срещи) екипът ще проследява реализирането на дейностите и постигането на заложените цели. При необходимост и по предложение на мониторинг експерта, дейностите могат да бъдат ревизирани и адаптирани (след консултация с УО) без да се променя цялостната визия, дизайн и цели на проекта. В рамките на дейността освен основният екип, ще бъдат подбрани и допълнителните експерти, специалисти и лектори, които са необходими за реализиране на дейностите. Те ще бъдат избрани следвайки предварително определените процедури, на базата не само на опит в съответната сфера, но и на специфичен опит в работата в мултикултурна среда и особено в етническа среда, близка до тази в Община Карлово. Техническият екип на проекта ще има задължението и по изготвянето и поддържането на подробно досие на проекта с отделна, ясно проследима информация за реализиацията на всяка една дейност, финансовата отчетност и достигнатата бройка крайни бенефициенти; изготвянето на отчети и цялата необходима съпътстваща информация. Към екипа ще бъде привлечен и експерт ЗОП, който да гарантира коректното провеждане на всички процедури. Това ще бъде експерт, подсигурен от общинското ръководство, което е запознат с новия ЗОП, в сила от 2016 г. 41 448.00 0.00
Създаване на структура за подкрепа на общинската политика за образователна интеграция: Община Карлово е една от 164-те общини в България, които имат актуализиран план за интеграция, в който образованието е един от основните приоритети, което показва ясна общинска политика за образователна интеграция. В същото време сериозна пречка пред прилагането на планираните политики е липсата на подкрепящи структури. Повечето от ромските деца в Карловска община се обучават в основни училища с преобладаваш процент деца от малцинствата. Учителите в тези училища са натоварени с много дейности, а проблемите, с които се сблъскват съчетават бедността на семействата на учениците, недобро владеене на български език, ограничен речников запас, липса на родителска подкрепа за образованието и т.н. За справянето с тези комплексни проблеми, комбинирани със спецификата на работа в мултикултурна среда, учителите не получават адекватна институционална подкрепа. Основната помощ към този момент в част от училищата се предоставя от Център Амалипе, тя е високо оценена, но не може да покрие всички необходими аспекти. Чрез настоящата дейност проектът цели да създаде адекватна подкрепа чрез формирането на структури на общинско ниво в трите основни направления, необходими за успешен образователен процес: родители, ученици и учители (подкрепа за училищата). На първо място ще заработи Общински екип за училищна подкрепа. Той ще предоставя комплексна подкрепа за дейностите на училищата, включени в проекта. Тя ще бъде както за изпълнението на проектните дейности, така и за цялостното развитие на училищата, така че те да се превърнат в привлекателни образователни центрове, обгрижващи всяко дете, предоставящи качествено образование и ангажиращи родителите и местната общност. Създаденият екип ще бъде мобилен: в рамките на проекта той ще обслужва ежеседмично четирите училища, включени в него (ОУ „Хр.Г.Данов“ – с.Розино, ОУ „Райно Попович – гр. Карлово, ОУ „Ген.Карцов“ – с. Христо Даново и ОУ – с. Видраре), като ще оказва подкрепа и за училищата с преобладаващ брой деца от мнозинството в политиката им за привличане и интегриране и на деца от малцинствата и постигането на естествена десегрегация. Въпреки че работата му ще е мобилна, екипът ще е базиран в едно от проектните училища или в друго помещение, предоставено от Общината, което ще се превърне в Общински център за образователна интеграция Екипът ще включва 1 психолог, 1 логопед, 1 експерт Образователна интеграция и училищно развитие. В тясна връзка с екипа ще работят и образователните медиатори, наети по Дейност 6. В допълнение, ще бъдат създадени или активизирани и други подкрепящи структури – Ученически парламент и Родителски клуб към всяко училище. Те ще изнесат своята дейност на ниво община, като координират усилията си за подпомагане на общата общинска политики посредством Общинския ученически съвет (който ще включи в дейността си и проблемите, свързани с образователната интеграция, намаляване на отпадането от училище, повишаване на мотивацията на децата за образование и въвеждането на подкрепящи модели като ученици наставници) и Общински родителски съвет. Последният е иновативна структура, която ще бъде създадена в рамките на проекта. От една страна, той ще канализира усилията на родителската общност (създавайки платформа за съвместна работа и усилия на родители от различните етнически общности, което ще улесни процеса на интеграция и приемането на всички деца) за подпомагане на училищното образование в Общината, от друга – ще подпомогне училищата в предстоящия процес на създаване на Обществени съвети, регламентиран от Закона за предучилищното и училищното образование, в сила от 1.08.2016 г. Заедно с екипа на проекта ученическата и родителската структура ще предоставят необходимата комплексна подкрепа на учителите и ръководствата на училищата, включени в проекта, както и на останалите училища в Общината, които потърсят тяхната подкрепа. Дейността ще бъде изпълнявана през цялата продължителност на проекта, подпомагайки останалите дейности. 69 288.00 0.00
Училищни програми за намаляване на отпадането: училищни дейности за превенция на отпадането: Училищната програма за превенция на отпадането е основен инструмент за планиране на дейностите по задържане на децата в училище. Добре подготвената програма е задължително (макар и не достатъчно условие) за успех. Успешната програма е документ, който се изпълнява от цялото училище: на практика всички учители, учениците, родителите. Тя е индивидуална за всяко училище и е базирана на профила, който отчита потенциала, ресурсите, проблемните зони и възможностите за развитие на всяко едно училище. Тя е базирана на индивидуален подход при предотвратяване на риска от отпадане на всяко едно дете, като отчита и спецификите на общността, към която принадлежи детето (ромската общност не е една хомогенна общност, противно на общоприетия стереотип, и причините за отпадането от училище могат да бъдат коренно различни при различните ромски групи).При разработването на училищните програми ще се използват опитът и методологията, създадени от Център Амалипе, които водят до намаляване на отпадането до минимални стойности. Апробираното в 170 училища ноу-хау включва комплекс от дейности с ученици, родители и учители. В рамките на настоящия проект това ноу-хау ще бъде разширено / обогатено и приложено в нови училища. Основна цел на дейността е да намали до минимум отпадналите в проектните училища и да подсигури максимален обхват на подлежащите в населените места, включени в проекта. Тя е в съзвучие с Общинския план за интегриране на ромите в Община Карлово и поставя като основен акцент пълния обхват на учениците. То е в съзвучие и със Стратегията за образователна интеграция, обновена от Министъра на образованието през юни 2015, както и с част „Образование” на Националната стратегия за интегриране на ромите. В рамките на настоящата дейност целта ще бъде постигната чрез паралелното прилагане на широк спектър от дейности във всички проектни училища. Те ще бъдат методически подкрепени от Общинския екип за училищна подкрепа (Дейност 2). Ефектът ще бъде допълнен чрез всички останали дейности: въвеждането на интеркултурно образование ще направи училището по-привлекателно за застрашените от отпадане, обменните визити и съвместните дейности между всички училища ще доведат до обмен на опит за превенция на отпадането, създаването на Родителски клубове и работата с родители ще ангажира родителската общност за пълен обхват на подлежащите за задължително образование. В дейността ще бъдат включени всички ученици, идентифицирани като застрашени от отпадане. Също така ще участват и други ученици в съответните училища, които ще помогнат за създаването на благоприятна училищна среда. Настоящата дейност няма да включва дейности, които ще се реализират по проект „Твоят час”, а ще се търси допълващ ефект на двата проекта. 42 288.00 0.00
Дейности за съхраняване и развитие на културната идентичност чрез въвеждане на интеркултурно образование : Училището е водещо в превенцията на отпадането: добре организираното училище, което умее да приобщава родителите, има ресурси да предлага по-широк спектър от образователни възможности извън едно-сменното обучение в клас и прилага модерни педагогически методи на работа (вкл. интеркултурно и интерактивно образование) е много добре екипирано за превенция на отпадането. Слабото застъпване на мултикултурни и интеркултурни елементи в учебните програми често води, макар и на подсъзнателно ниво, до формиране на представата за училището като „не-наша“ среда. Една от причините за високия процент на непривлечените и отпадналите от училищната система ромски деца е фактът, че училището все още остава официална и чужда институция в очите на ромите. Те не могат да видят в него нищо свое. Въвеждането на интеркултурно образование има шанса да промени това като покаже на ромските деца (както и на техните родители), че училището е наистина място за всички. Интеркултурно образование (с фокус върху въвеждането на часове по „Фолклор на етносите в България – ромски фолклор“) е и средство за запазване и обновяване на културната идентичност на ромската общност, както и за взаимно опознаване и формиране на толерантност между децата от различни етноси. Виждайки част от своите традиции в класната стая и в учебниците, ромското дете започва да чувства училището като по-малко „чуждо“. Включването на интеркултурни елементи и особено въвеждането на часове по „Фолклор на етносите в България – ромски фолклор“ ще даде шанс на ромското дете да почувства образованието в училище като продължение на възпитанието в къщи: чрез ромските приказки, предания, обичаи и песни. Това ще приближи училището до семейството и в ценностната система на ромите, което ще се отрази върху броя на привлечените в училище ромски деца, както и върху тяхната мотивация за учене. Настоящата дейност цели да превърне интеркултурното образование в интегрална характеристика на учебния процес в четирите училища. От една страна то ще подпомогне запазването и обновяването на културната идентичност на учениците от етническите малцинства, както и на техните връстници от мнозинството. От друга страна ще повиши нивата на толерантност и ще спомогне за преодоляване на анти-ромските предразсъдъци и стереотипи сред учениците и техните родители. Дейността подсилва ефекта от Дейност 3, тъй като интеркултурното образование е мощно средство за превенция на отпадането от училище. Тя е важна предпоставка за реализацията на Дейност 6, тъй като обучението в етнически смесена среда следва да бъде съпроводено с въвеждане на интеркултурно образование. Целта ще бъде постигната чрез дейности на училищно и междуучилищно ниво. Във всяко от включените училища ще бъдат въведени разнообразни форми на интеркултурно образование. В същото време ще бъде организиран цикъл от събития „Календар на етносите“; предвижда се и участие в Детски ромски фестивал „Отворено сърце”, които ще съберат заедно представители на всички училища. В дейностите ще участват както ученици от етническите малцинства, така и техни връстници от мнозинството. Настоящата дейност прилага в практиката заложената цел в Общинския план за интеграция на ромите за запазване и съхраняване на културната идентичност. 58 216.00 0.00
Подкрепа за образование в етнически смесена среда и преодоляване на вторичната сегрегация: Наличието на обособени „ромски” училища и течащият процес на „вторична сегрегация” (отписване на български ученици от етнически смесените училища) са сред основните фактори, които възпрепятстват образователната интеграция. Тези проблеми са адресирани чрез Стратегията за образователна интеграция. В Карловска община част от училищата в селата са училища с преобладаващ процес деца от малцинствата, който обаче не е процес на сегрегация, а естествен демографски процес, тъй като деца от мнозинството не живеят в тези населени места. Въпреки това, децата в тези населени места имат много малка възможност да общуват с деца от мнозинството и при продължаване на образованието след 8 клас, когато те попадат в българска среда и двете страни преживяват културен шок, без да имат базисна подготовка за общуване в мултикултурна среда. Подобен проблем съществува и за децата, обучаващи се в ОУ „Райно Попович“, гр. Карлово. От изключителна важност е да се намерят начини учениците от малцинствата и мнозинството да си взаимодействат системно в рамките на учебния процес: в рамките на извънкласни дейности, занимания през ваканциите и други начини. В допълнение, сериозно предизвикателство е относително ниския процент на ромски младежи и девойки, които продължават образованието си в гимназиален етап. Повечето ромски деца, завършвайки 8 клас в своето село, прекратяват образованието си. От една страна това силно ограничава възможностите им за реализация. От друга страна, така напълно изчезват възможностите за обучение в етнически смесена среда: в средните училища не е налична сегрегация и ромските младежи биха се обучавали с български, ако продължаваха своето образование в гимназии. Цел на дейността е да подкрепи съвместното обучение на ученици от малцинствата и мнозинството в етнически смесена среда: в основни и средни училища. От една страна това ще повиши качеството на образование в проектните училища. От друга страна ще допринесе за формирането на толерантност и преодоляването на негативни стереотипи сред учениците и техните родители. Целта ще бъде постигната по три начина. Първо, във всички училища ще бъдат предприети дейности за повишаване на качеството на образование и привлекателността. Второ, в селските училища с преобладаващ процент ромски и турски ученици ще бъдат инициирани широк спектър от съвместни дейности с училища, в които преобладават ученици от мнозинството. Това ще бъде специфична форма на десегрегация в селските райони, чрез която проектът ще допринесе с концептуално нови идеи за изпълнението на Стратегическа цел 2 „Гарантиране на равен достъп до качествено образование” от Стратегията за образователна интеграция и на Цел за изпълнение 1 „Гарантиране правото на равен достъп до качествено образование, включително чрез интеграция на ромски деца и ученици в етнически смесени детски градини и училища” от Националната стратегия за интегриране на ромите. Трето, ще бъдат предприети целенасочени дейности за мотивиране на осмокласниците да продължат своето образование в средни училища. Дейността ще бъде реализирана на общинско ниво, а при интерес от страна на ученици и родители и до съседни общини или областния център. В нея активно ще се включат общинските СОУ, както и четирите професионални гимназии в Карлово, Клисура и Калофер 104 520.00 0.00
Активно включване на родители в процеса на образователна интеграция и подкрепа на децата: Понастоящем ромските родители участват рядко в образователния процес и възприемат училището като външна институция. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към училището. Към това трябва да се добави и устойчивата нагласа у родителите , до която е довело обезценяването на образованието като ценност и слабата реализация, която дори и човек с образование би могъл да си намери на пазара на труда. Това са сериозни предпоставки за ранно отпадане от училище и за ниско качество на учебния процес. Затова както Стратегията за образователна интеграция, така и Националната стратегия за интегриране на ромите поставят ангажирането на ромските родители като една от целите си. В две от училищата, включени в проекта (както беше посочено и по-горе) вече се реализират дейности за активизиране на ромските родители и са формирани Родителски клубове: ОУ „Ген.Карцов“ и ОУ „Райно Попович“. Необходимо е тази дейност да бъде разширена, както и да се реализира в други училища и населени места. Чрез настоящата дейност си поставяме като основна цел да превърнем родителите в активен участник и партньор на училището в образователния процес: в усилията за привличане и задържане на ромските деца в класните стаи, повишаване на качеството на образоване и създаването на необходимите предпоставки за успешно продължаване на нашите ученици в подходящи средни училища. Втора цел на дейността е да „отвори” училището към родителската общност, така че родителите да участват реално във вземането на важни управленски решения: което ще превърне училището в център на местната общност и ще подготви въвеждането на Обществен съвет според изискванията на Закона за предучилищното и училищното образование. Трета цел е формирането на доверие между родителите от малцинствата и мнозинството чрез ангажирането им в съвместни дейности за образованието на техните деца. В дейността ще участват родители от всички етноси, което е предпоставка за формирането на доверие и толерантност между тях. Това е важно условие за превенция на сегрегацията и обособяването на „ромски” училища и паралелки. Дейността ще използва опита на Център Амалипе за работа с родители и организирането на родителски клубове в 150 училища. Този опит ще бъде обогатен и разширен, както и приложен в нови училища. Ще бъдат използвани изцяло местни лица, представители на родителските общности в Общината. За изпълнението на дейността на общинско ниво ще бъдат назначени двама образователни медиатори от ромски произход. Те ще бъдат от местните общности, като ще се съобразим с груповото многообразие на ромите в Общината и ще назначим медиатори от различни ромски групи. Основните изисквания към тях ще са да имат поне средно образование и да се ползват с доверието на родителите. Те ще бъдат подпомагани методически и ръководени от Регионалния координатор „Общностно развитие” на Център Амалипе за Централна Южна България, който ще извършва и посещения на място, за да гарантира качественото изпълнение на дейностите. Образователните медиатори ще бъдат ангажирани на пълен работен ден и ще координират изпълнението на дейностите, описани по-долу 82 796.00 0.00
Кампании за промяна на нагласите на ромските родители и създаване на система за родителски мониторинг: Една от спецификите на работата в ромска общност (която често е и проблем за социалните политики) е прилагането на общностния подход, т.е. въпреки, че проблемите се свеждат на ниво индивид или семейство, те не могат да бъдат извадени от контекста на общността. Това означава, че за да има устойчив успех работата за промяна на нагласите, тя трябва да бъде насочена не само към индивидуалната работа с деца и семейства, но и към промяна на общността като цяло. Именно затова проектът обособява тези усилия в отделна специфична дейност. Дейността ще бъде координира от Фондация „Ромите на село“, които са базирани в самата общност, имат доверието на общността и я познават. Те са участвали и в десетки подобни кампании, организирани от Център Амалипе. Участие ще вземат активисти на Родителските клубове и Училищните настоятелства, образователните медиатори, учители и местни общественици. Дейността ще включва поне три общностни кампании на година, една от които ще е насочена към пълното обхващане на всички деца, подлежащи на задължително образование. Тя ще се организира в края и началото на всяка учебна година. Една от кампаниите ще е насочена задължително към промяна на нагласите, свързнаи с ранните бракове и спирането на момичетата от училище. Третата кампания ще бъде определена след допитване до самата общност и след изготвянето на базата данни, което ще покаже в коя област са дефицитите, къде са най-сериозните проблеми и къде има нужда от интервенция. Тъй като кампаниите ще бъдат организирани от общностна организация, дизайнът им и методите, които ще се използват ще бъдат разпознаваеми и близки до самата общност, което е предварителна гаранция за успех. В тях ще се включат и местните формлани и неформални лидери. Особено внимание ще бъде обърнато на джендър спецификите в общността, тъй като всяка дейност в ромска общност, за да е успешна трябва да отчита ролята и функциите на всеки от двата пола. Разбира се, дейността няма да се ограничи само кампанийно. Немислимо е да се постигне трайна промяна без постоянна работа, която ще се изразява в поредица от общностни дискусии. Дискусиите ще се провеждат по една на всеки два месеца. Съществена част от дейността, която ще допринесе за допълнителното овластяване на родителите, е въвеждането на иновативен подход, наречен общностен мониторинг на образователните услуги. Това е международна методология за общностна мобилизиция, която Център Амалипе апробира в България през последните 5 години. Тя ще бъде адаптирана от Фондация „Ромите на село“ за нуждите на Община Карлово и приложена в населените места, включени в проекта. В последствие този опит ще бъде предложен и на останалите населени места. 12 700.00 0.00
Подсигуряване на устойчивост и разширяване на модела: Проектът ще създаде и апробира цялостен модел за комплексна подкрепа на образователната интеграция: на училищно, междуучилищно и общинско ниво. Моделът допринася за превенция на отпадането и максимален обхват на учениците в задължителна възраст, увеличаване на продължаващите образованието си в гимназиален етап, въвеждане на интеркултурно образование, насърчаване на образованието в етнически смесена среда и ангажиране на родителите. Той се базира на типове дейности, изпълнявани от всяко училище и от групи училища, подкрепени от иновативни подкрепящи структури (Общински екип за образователна интеграция, Общиснки Родителски съвет, Общински Училищен съвет и съответните училищни структури, образователни медиатори). Този модел ще е приложим в стотици училища, особено ситуираните в селски райони. В рамките на проекта ще предприемем необходимите дейности за подсигуряване на устойчивостта и разширяването на модела. Те ще са насочени към три групи заинтересовани страни: - директори на училища от Общината и цялата Пловдивска област: да приложат дейностите на училищно и междуучилищно ниво, използвайки възможностите на „Твоят час”, „Без отсъствие”, национални програми и делегиран бюджет. Също така да работят по-системно в екипи училища, вкл. да потърсят начин като екипи да подсигурят продължаване на някои от подкрепящите структури и позиции: психолог, образователен медиатор и др.; - общини: да подсигурят възпроизвеждане на общинско ниво на подкрепящите структури: Мобилен екип за училищна подкрепа, образователни медиатори и др.; - МОН и РИО: да предоставят повече възможности за подкрепа на междуучилищни дейности за образователна интеграция, както и възможности за финансиране на подкрепящите структури – чрез ОПНОИР и национални програми. Дейността ще бъде изпълнена от Община Карлово при тясно взаимодействие с всички партньори 6 300.00 0.00
Публичност и визуализация : Липсата на подходяща визуализация и публичност е в състояние да провали дори добре замислени инициативи, особено в сферата на ромската интеграция. Необходимо е широката общественост да бъде информирана по подходящ начин и да бъде спечелена нейната подкрепа. Осигуряване на лесно достъпна, разбираема и изчерпателна информация за реализирането и същността на проекта е основата на настоящата дейност. Предвидените мерки са фокусирани върху повишаване информираността на обществеността. Дейността е насочена към осигуряване на информация и публичност за целите и резултатите на проекта и тя ще допринесе както за изграждането на позитивен имидж на проекта сред широката общественост, така и за оповестяване на целевите групи за предстоящите дейности. За популяризиране на финансовата помощ от Европейските фондове ще бъдат изготвени и разпространени информационни материали, представящи целите и същността на изпълнявания проект. Водещият бенефициент Община Карлово ще отговаря за организацията на дейността и ще предприеме всички необходими действия за разгласяване на факта, че настоящото проектно предложение се финансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел действия ще бъдат в пълно съответствие с приложимите правила за информиране и публичност, предвидени в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Всички възможни доказателства за провеждането на събитията ще бъдат запазени от кандидата за целите на последващия мониторинг на проекта. Визуализацията и публичността на проекта, дейностите и заложените цели ще бъде осигурена посредством: информационна табела, брошури, публикации в местната преса, рекламни пана /билбордове/ пред общината. Те ще представят основните аспекти на проекта, както и напредъка на изпълнение и постигнатите резултати. 4 200.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).