Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project plans to establish a Center for temporary provision of home based services for social inclusion. The center will provide a wide range of social services for personal assistance, social support and servcies at the homes of the users for people with disabilities and their families as well as people above the age of 65 who are not able to service themselves. Such people are in the risk of being completely excluded. 
The center will provide the following hourly services - home based assistance and personal assistants. The center will be managed by a manager and there will be also a social services consultant, phsycologist and medical assistant who will provide consultancy in their professional areas. 
The goal of th eproject is to improve the quality of life and access to social inclusion services based on the personal needs of people with disabilities and elderly people (above 65 years) who are inable to serve themselves. They will be able to receive an horly based personal assistance and home-based assistantce. 
The project will also contribute to improving the lifes of the families of these users and ability to have an alternative choice and active participation on the labor market.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Организация и управление на проекта: Със Заповед на Кмета на Общината ще бъдат определени 3 членове на екипа. Ръководителят на проекта ще е ангажиран с цялостното ръководство на проекта и ще носи отговорност за неговото изпълнение. Счетоводителя ще е отговорен за финансово - счетоводната отчетност на всички дейности по проекта. Координатора на проекта ще е ангажиран с координацията и точното изпълнение на дейностите по проекта. Техническия сътрудник ще подготвя документи, води протоколи, води регистри и ще подпомага дейността на екипа за изпълнението на проекта. 28 089.40 28 211.18
Дейност 2: Подбор на специалисти за работа в центъра и персонал за услугата: За подбор на персонала за управление на центъра ще се проведат процедури, съгласно Кодекса на труда с кандидатите . С лицата ще бъдат сключени трудови договори. За функционирането на центъра са предвидени средства за канцеларски материали. Ръководителят на центъра ще започне да изпълнява дейността си от петия месец от стартиране на проекта до 27 месец от стартиране на проекта. Медицинският работник и Социалния консултант също ще започнат да изпълняват дейността си от петия месец от стартиране на проекта до 27 месец от стартиране на проекта; При необходимост в процеса на изпълнение на проекта е възможен допълнителен прием на нови желаещи да заемат длъжността "Домашен помощник"/ „Личен асистент“. Подготовката на дейността ще започне от втория месец от изпълнението на проекта Ще се сформира комисия от Екипа за управление на проекта : Ръководител, Счетоводител и Координатор , които ще извършат подбора и подготвят критериите за избор и документите за сключване на договори с лицата, които ще бъдат назначени и избрани за Екип от специалисти за работа в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда в град Приморско. Доставката на канцеларските материали ще се извърши от фирма доставчик.За канцеларските материали ще се подготвят технически спецификации, в които е описано на какви параметри е необходимо да отговарят материалите. Канцеларските материали за функциониране на центъра ще покрият целия период на изпълнение на дейностите и ще включват закупуване на хартия, класьори и папки, тонери. Персоналът на услугата включва: 1.Персонал за предоставяне на услуги в домашна среда включва 50 броя лица предоставящи услуги в домашна среда на длъжност „Домашен помощник”. 2.Персонал от 25 лични асистенти По този начин персоналът трябва да обезпечи предоставянето на услуга за 94 лица. За набиране на желаещи да изпълняват длъжността"Домашен помощник" се предвижда разгласа и обявяване на свободни работни места за длъжността, достатъчен период, в който всички желаещи да подадат заявления за заемане на длъжността. Екипът по управление на проекта разглежда подадените заявления, кандидатите задължително се интервюират с цел установяване на мотивацията и нагласите им за работа, след което се извършва окончателен подбор на лицата, които ще предоставят услуги в домашна среда. Сключват се трудови договори с кандидатите за изпълнение на почасовите услуги. Лични асистенти – назначени по проект„Нови алтернативи", ще започнат да изпълняват дейността си след приключване на проекта „Нови алтернативи" - и след извършване на допълнителна оценка на потребностите, на потребителите, ползващи услугата "личен асистент" За Дейността по изпълнение на предоставяне на услугата "Домашен помощник " ще се прилага Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Домашен помощник", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. За Дейността по изпълнение на предоставяне на услугата "Личен асистент " ще се прилага Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Личен асистент", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. . с разгласа за набиране работници за длъжността домашен помощник и личен асистент. Ще бъда даден достатъчно дълъг срок за получаване на документи с цел възможност повече желаещи да могат да си подадат документите за извършване на по- качествен подбор. За домашните помощници и личните асистенти е предвидено закупуване на предпазно облекло - туники и предпазен панталон, подходящи обувки и предпазни материали - ръкавици и маски. (включени в 4.1 от бюджета) 22 200.00 14 831.80
Дейност 3: Оценка на ползвателите на услуги: Първоначалния период за набиране на ползватели на социалните услуги ще е от втория месец от стартирането на проекта до петия месец от старта. Извършването на индивидуални оценки на потребностите ще се извърши от външни експерти, с подходяща квалификация. Първоначалната оценка на събраните молби ще се извърши от 2 –я месец от стратиране на проекта до 5-я месец за изпълнение на социалната дейност „Домашен помощник“ и „Личен асистент“. При новопостъпили молби за ползване на социална услуга през месеците от 6 до 25 от стартирането на проекта ще се извършва текуща оценка до края на месеца, в който е постъпила молбата; Ще се даде възможност при възникнала необходимост и при възможност за включвана в проекта да се извърша текущ прием на молби на лица нуждаещи се от ползване на социалните услуги, предоставяни от Центъра. Такъв текущ прием ще се извършва всеки месец от първо до десето число от изпълнението на проекта. Ползвателите на социалните услуги , които ще се възползват от предоставяните от Центъра интегрирани услуги, както и от услугите в домашна среда"Домашен помощник " и Личен асистент" ще бъдат подбирани сред потенциалните потребители от допустимите целеви групи, а именно: - Хора с увреждания ; - Хора над 65г с ограничения или в невъзможност за самообслужване. Извършването на индивидуални оценки на потребностите ще се извърши от външни лица - експерти, с подходяща квалификация . За изпълнение на социалната дейност "Личен асистент" , изпълняван към настоящия момент по проект "Нови възможности" ще се извърши до един месец след приключване на проекта "Нови възможности". 1 071.00 1 284.00
Дейност 4: Разработване на методология за работата на Центъра за предоставяне на услуги: За изпълнението на проектните дейности е необходимо да бъде разработена методология за ясно точно определяне на правилата за изпълнение на услугата, съобразена с Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Домашен помощник", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане и Методика за предоставяне на социалната услуга в общността"Личен асистент", утвърдена от Изпълнителния директор на Агенцията за социално подпомагане. Методологията ще бъде разработена с цел уточняване и изготвяне на процедури за всички аспекти от работата на новосъздадения Център. Проектът предлага иновативен модел и подход на предлагане на грижа в общността и чрез предвижданото разработване на иновативни програми за приобщаване и предлагане на индивидуализирани услуги ще подпомогне процесите на социално включване. Преобладаващо в рутинно прилаганите терапевтичните програми е относително по-голямото структуриране на различните дейности, поставяне и изпълнение на определени задачи. Използват се методите повторение, възпроизвеждане на образец, упражнение, беседа, нагледни методи.Най-често се обръща внимание на обичайните дейности в ежедневието, акцентира се върху симптомите, дефицитите и патологията и начините за тяхното преодоляване. Методологията ще акцентира върху ресурсите, а не върху дефицитите, които търсят развитие, а не компенсиране, като начин да се противодейства на изолацията и дискриминацията по един нетрадиционен начин. Методологията ще се изготви от външен изпълнител.Ще се подготви документация за сключване на договор с пълна, ясна и точна техническа спецификация. Ще бъдат определени срокове за изготвянето на Методологията. Подготовката на документите за сключване на договора ще се извършват в периода 2-4 месец от изпълнението на проекта. Срокът за изготвянето на методологията е два месец. 16 800.00 16 800.00
Дейност 5: Обучение на персонала предоставящ социалните услуги и супервизия: Целта на тази дейност е да бъде предоставено от една страна обучение на хората, заети в предоставяне на услуги, както и супервизия за предоставяните от центъра услуги. Предоставяне на обучения: Ще се реализира 1 въвеждащо обучение за 3 дни през първия месец на стартиране на услугата и 2 поддържащи еднодневни обучения в хода на предоставяне на услугите. Обученията ще гарантират спазване на изискванията по изпълнение на утвърдените от АСП методики за услугите в общността ЛА и ДП. В този формат обучителните дейности ще гарантират качество и професионализъм при предоставянето на социални услуги в общността. Обучението има за цел да се предоставят качествени услуги чрез усвояване на нови знания и затвърждаване на вече натрупан опит. Обученията ще бъдат предоставяни периодично - 3 пъти по време на изпълнение на целия проект. Всяко следващо обучение ще включва теоретична и практическа част; Преди включване в обучението с цел недопускане на двойно финансиране ще се провери от Ръководителя на центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда дали всеки одобрен кандидат е преминал други идентични обучения за предоставяне на услугата "Личен асистент" или "Домашен помощник", по схеми, финансирани по ОПРЧР - 2007-2013г, операции "Алтернативи"," социални услуги за качествен живот", "Помощ в дома", "Нови Алтернативи" и или други програми и проекти, независимо от източника на финансиране със сходен предмет на обучение. При необходимост от наемане на нови хора, които е предоставят услугите в домашна среда ще бъдат провеждани допълнителни обучения. Обучението има за цел да се предоставят качествени услуги чрез усвояване на нови знания и затвърждаване на вече натрупан опит. Супервизия: Дейността включва още предоставяне на психологическа подкрепа и супервизия на специалистите работещи в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда и на Домашните помощници и Личните асистенти, изпълняващи услугите в домашна среда. Извършване на психологическа подкрепа и супервизия на специалистите работещи в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда и на Домашните помощници и Личните асистенти, изпълняващи услугите в домашна среда е необходимо за подобряване на работата по отношение на качеството на услугите, на професионалното развитие на персонала , емоционалната подкрепа на организационното развитие и отношенията в екипа на на социалната услуга на специалистите работещи в Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда. 9 840.00 13 628.00
Дейност 6: Психологическа, медицинска и социална подкрепа за потребителите на услугите, според индивидуалната потребност.: Социалният консултант и медицинския работник ще извършват консултации в сферата на своята дейност на ползвателите на услугата според индивидуалната им потребност, като посещават ползвателите на място в техния дом. Квалифицираните специалисти от Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда : социален консултант и медицински работник ще указват подкрепа на потребителите на услугите според индивидуалната им потребност. Тази дейност предвижда предоставянето на услугите на центъра, психологическа подкрепа, както и предоставяне на услуги от домашните помощници и лични асистенти. Транспортът за предоставяне на услугите, извън град Приморско в селската част на общината ще бъде за сметка на Община Приморско. Специалистите ще посещават позвателите на социалната услуга в техните домове по график и по населени места. .Ще бъдат предоставяни и индивидуални психологически консултации по заявка на потребителите на интегрирани услуги, техни близки и ДП / ЛА. Чрез психологическите консултации на потребителите ще се осигури професионална подкрепа в случаи на домашно насилие, траурна реакция, зависимости, депресивни и тревожни състояния, др. За провеждане на дейността по психологическо консултиране, ще бъде привлечен подизпълнител с опит в предоставянето на консултантски услуги по психологическа подкрепа, разхода за което е заложен в перо 12.1. Ще бъде извършвана и периодична актуализация на оценка на потребностите на социални услуги на реалните потребности във връзка с настъпили промени в компонентите формиращи оценката за физическо и психическо състояние на потенциалния потребител; способността му за справяне с ежедневни дейности; социалната му активност и интереси; взаимоотношенията със семейството му и други значими хора; битовите условия на живот; допълнителни потребности; безопасност и рискове. Дейността ще се извърши Социалния консултант, който е включен в екипа от специалисти в Центъра за почасово предоставяне на услуги за социални включване в домашна среда. Дейността предвижда и предоставяне на услугата "Домашен помощник" и "личен асистент" на избраните и оценени потребители за срока на целия проект. 418 111.60 481 175.46
Дейност 7: Дейности за информация и публичност: Дейността предвижда информиране на местната общност и други заинтересовани лица за създадения Център за почасово предоставяне на услуги за семейно включване в семейна среда, публичност и прозрачност на заложените дейности. Планира се изпълнението на серия от мерки за информиране и публичност, които да допринесат за информираността на обществото, за публичност и прозрачност и изпълнение на проекта: Създаване на брошури, листовки и постери по проекта с цел популяризиране на проекта, представяне на Центъра за услуги, както и на възможностите за включване. . При съставянето на текста ще включи екипа по проекта, след което ще се отпечатат 300 листовки и 600 екземпляра от брошурата, както и 100 постера. Брошурата и листовките ще се разпространяват по време на изпълнение на целия проект сред заинтересовани лица, както и по време на провеждане на публични събития. Постерите ще бъдат разпространени в началото и в средата на проекта. Провеждане на кръгли маси при стартиране и преди приключване на проекта за популяризиране на проекта и постигнатите резултати сред местната общност. Изготвяне на табели и банери с информация за проекта. 3 888.00 4 440.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).