Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project is in line with OPHRD main priorities for limiting and preventing undeclared work (LPUW) and the informal economy through innovative approaches and measures,applied at national and local level.The results are in line with PA1,IP7,SO1: Increasing the number of the employees affected by the introduced new human resources development systems,practices and tools and the improved organisation and working conditions in the enterprises.The project envisages joint actions between the social partners BICA–leading organization and CITUB-partner,supported by associated partners:MLSP,GLI,NEA,BIA,BCCI and CEIBG,to improve the adaptation of enterprises and their employees,to prevent and mitigate the consequences of the economic restructuring,especially with regard to the new forms of employment and improving the situation of workers and the environment in enterprises.UW deprives workers of their rights and has serious budgetary consequences,negative effects on employment,productivity,quality of work and efficiency of budget and pension systems.In order to solve these problems the following activities will be implemented:
1.Conducting studies,elaborating a methodology for LPUW and a set of innovative tools,approaches and models for LPUW,ready to to be implemented,because they were pre-tested and refined.
2.Equiping  National Center "Business to the Rules"with a digital platform,migration of the already collected data,preparation,approbation,and preparation for mass introduction of the newly developed innovative tools,models and mechanisms for LPUW and elaboration of a sub-index for measuring UW.
3.Elaboration of training programs,informational materials and instructions for counseling and methodical guidance to LPUW and to upgrade the activity of NC "Business to the Rules".Testing and verifying their practical applicability through training,information and consultation of representatives of target groups-employees and employers.
Duration-30 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1(Д1) – Провеждане на изследвания с цел разработване на методика и на иновативни инструменти, подходи и модели за ограничаване и превенция на недекларираната заетост, тестване и апробиране в практически условия и на тази основа - прецизиране и комплектоване за разпространение и масово прилагане : Д1 цели на основа на специално проведени изследвания да се анализират формите и приблизително да се оцени размера на икономическия феномен-НДЗ в нац.мащаб и проявленията й в най-засегнатите отрасли и да се разработи Методика за ОПНДЗ и съответен инструментариум за прилагането й в практиката,който да бъде тестван сред целевите групи-заети лица и работодатели и на тази основа-прецизиран и подготвен за масово прилагане.За целта ще се проведат две национално представителни проучвания сред представители на целевите групи-500 работодатели и 1000 работника,по специално разработена Методология.Те ще съберат данни,на основа на които да се определят тенденциите и формите на проявление на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,най- засегнатите сектори на икономиката и новите прояви на НДЗ,възникнали в резултат на новите икономически модели и форми на заетост.Ще се направят и три дълбочинни интервюта с проективни техники в 30 предприятия,чрез които да бъдат анализирани новите форми на заетост и произтичащите от тях рискове за НДЗ и пораждащи ги „сиви“ практики.Анализът на данните от интервютата ще спомогне за разкриване и описание на формите,проявленията и тенденциите на НДЗ,вкл.в новите форми на заетост;разкриване на най-засегнатите от НДЗ сектори и за набелязване на мерки и инструменти за нейното преодоляване.Те ще послужат и за изработването на Национална карта на НДЗ,която ще бъде обсъдена със заинтересованите страни,прецизирана на основа на обсъждането и отпечатана с цел широко разпространение за информиране и създаване на нетърпимост към НДЗ.След като бъдат идентифицирани причините,тенденциите,формите на проявление на НДЗ и най-застрашените сектори,ще се пристъпи към генериране на идеи за подготовката на конкретни мерки и инструменти за борба с НДЗ.Подготвените идеи ще се обсъдят в рамките на -кръгли маси с представители на целевите групи–заети,работодатели и др.заинт.страни(държавна администрация,академия,тинк-танкове,НПО и др.).На основата на резултатите от кръглите маси ще се генерира набор от конкретни мерки и инструменти,които да се тестват и верифицират чрез интерактивни семинари с 30 предприятия и така да се прецизират и подготвят за масово прилагане.Те ще послужат за създаването на една обща Методика за борба с НДЗ,заедно с инструментите за прилагане им.За прецизирането и осигуряването на приложимост и практическа насоченост на инструментите ще се съберат казуси и практики от предприятията,ще се проучи мнението им и ще се отчетат системно реакциите на браншовите организации.Преди финализирането й,Методиката ще бъде широко обсъдена и фино настроена на основа на получените коментари.Нейният финален вариант ще бъде отпечатан и разпространен сред заинтересованите страни.За да се подобри състоянието на двете целеви групи(заети лица и работодатели)ще се подготвят предложения за промени в нормативни актове и административни практики,които също ще се обсъдят със заинт.страни и под формата на законодателен пакет ще се предложат на компетентните органи с цел институционализиране на постигнатите резултати.Същевременно,чрез кабинетно проучване и фокус-групи с представители на целевите групи ще бъдат идентифицирани различни модели и механизми за осъществяване на позитивни въздействия върху пазара на труда за ОПНДЗ и свързаните с нея „сиви“практики.Изготвените и съгласувани мерки,модели и механизми ще се тестват чрез пилотното им прилагане в 60 предприятия,с цел проверка как и доколко произвеждат резултати в реална среда и какви действия трябва да се предприемат за ранна превенция на НДЗ.Резултатите от тестванията ще се ползват за прецизиране на мерките и за създаване на устойчиви механизми за ограничаване и превенция на НДЗ,като се изготви окончателен вариант,готов за масово прилагане.Инструкциите и мерките ще бъдат обобщени и издадени в Каталог с мерки и практики и указания за прилагането им,който ще бъде разпространен за прилагане сред целевите аудитории,посредством мрежите от контакти на АИКБ,КНСБ и асоциираните партньори по проекта. 0.00 790 957.65
Дейност 1а – Роля на екипа за изпълнение на проекта и експертния потенциал в изпълнението на проектното предложение: За постигане на резултатите,водещата организация АИКБ ще използва изцяло своя създаден през годините експертен потенциал,както и експертизата на партньора КНСБ-най-вече в областта на тестването на материалите за обучения,информация и консултации,посредством тяхното пилотно предоставяне на представители на целевите групи с цел прецизирането им.Експертите ще бъдат назначени на трудови договори,с длъжностна характеристика за ангажиментите на всеки експерт.Заетостта ще варира от 8 до 2ч.дневно.Посочените по-долу експерти и специалисти ще работят и по трите основни дейности,като работното им време ще бъде разпределено по съответните дейности според текущите задачи,които следва да се извършат за конкретния период.При нужда,ще бъдат наемани и висококвалифицирани експерти,които ще работят по изпълнението на специфични задачи,изискващи конкретна област на експертиза.С висококвалифицираните консултанти ще бъдат сключвани граждански договори.Всички експерти,специалисти и консултанти,които ще работят по проекта формират Екип за изпълнение на проекта(ЕИП) и се разделят на следните основни групи: 1.Ключови експерти-най-висококвалифицираните екперти,притежаващи много висока квалификация,включително-научни степени и звания,когато това е приложимо.Те обезпечават предоставянето на сериозен интелектуален,научен и академичен капацитет,с цел гарантиране на високото качество на изпълнение на дейностите.Изисква се да притежават опит при изпълнението на дейности в сродни сфери и съпоставими мащаби,както и задълбочено да познават и разбират естеството на функциите на социалните партньори и механизмите на индустриалните отношения и социалния диалог.Ключовите експерти,работещи по проекта,се обезпечават от АИКБ и са в състав: К1.Експерт социолог-изисква се професорска степен по социология и доказан професионален опит в дизайна на инструменти за набирането на първична информация посредством качествени и количествени методи,провеждането на проучвания,верифицирането на набраните данни,тяхното кодиране,обработка,анализ и извеждането на заключения,както и адекватна експертиза по отношение на набирането и обработката на вторична информация. К2.Експерт форми на заетост,сиви практики,мерки–значителна експертиза по отношение описанието на НДЗ и причините за нея,вкл.пораждащите я сиви практики,по подготовката на документи и инструменти за оценка на дела й и за ОПНДЗ. К3.Експерт дизайн на модели,стратегии и планиране-изисква се професорска степен,доказан опит при разработването на модели и стратегии,при транспонирането на анализа на информацията и направените на тази основа изводи в предложения за стратегически дейности и мерки,за създаването на устойчиви алгоритми за тяхното ползване и адаптиране в бъдеще,за определянето на насоките за тестване и апробиране и фина настройка на тези инструменти. К4.Експерт информация и обучения-доказан професионален опит и експертиза при изготвянето на модели,инструменти и програми за обучение с цел ОПНДЗ,създаването и апробирането в практиката на програми и курсове за обучение,на учебно съдържание,електронно съдържание,информация,насоки за консултации;както и за тяхното прецизиране на основа на апробирането и тестването им в реални условия. К5.Експерт въздействия на пазара на труда,промени,методика за ограничаване и превенция на НДЗ-доказан професионален опит и експертиза за осигуряване на хоризонтален подход във всички дейности по проекта за това те да допринасят директно или индиректно за подобряване на условията на труд в резултат от прилагането на продуктите,инструментите и методологиите по проекта. К6.Експерт Обществен съвет и услуги на НЦ Икономика на светло–да бъде хабилитирано лице,с компетентности в сферата на социалния диалог и индустриалните отношения. 2.Дългосрочни експерти-с доказан професионален опит и експертиза в съответните направления.Те ще работят в екип основно със съответния ключов експерт,съгласно първата цифра от сигнатурата им,която съвпада с цифрата от сигнатурата на съответния ключов експерт. 0.00 0.00
Дейност 1б – Човешки ресурси за изпълнение на Д1 Провеждане на изследвания с цел разработване на методика и на иновативни инструменти, подходи и модели за ограничаване и превенция на недекларираната заетост, тестване и апробиране в практически условия и на тази основа - прецизиране и комплектоване за разпространение и масово прилагане : По изпълнението на Д1 ще работят 56 експерта: К1.основен принос за дизайна на изследователските инструменти,за провеждане на проучванията,за обработка и анализ на набраната информация и за представянето й в необходимия вид.Подкрепяща роля-за изготвянето на инструментите за изследвания-методологически обезпечава работата по тях и тяхното консултиране със заинт.страни.Съгласуваща роля за изготвянето на методиката и мерките за ОПНДЗ.Работата му се подкрепя от: •К1.1.основен принос в решенията по начина на набиране на информация,дизайна на проучванията,подкрепящ-в обработката,анализа и представянето в съответен вид на аналитичната информация и съгласуващ-по методологията на проучванията; •К1.2.основен принос за изготвяне на методологията на представителните проучвания и методическите насоки и обучение на лицата,които ги изпълняват;подкрепящ принос за верификация на набраната информация; •К1.3.основен принос за дизайна на качествените изследвания–дълбочинни интервюта,проективни техники и др.,за правилното обучение на лицата,извършващи проучванията,за кодиране,обработване и анализ на набраната информация;подкрепящ принос за изготвянето на доклади на основата на набраната информация; •К1.4.основен принос за изпълнението на изследванията на терен,за набирането на информация,работата с експертите,набиращи информация,за статистико математическата обработка на набраната информация и за подбора на методи за анализ и за тяхното прилагане;подкрепящ принос за провеждането на дълбочинни интервюта и инструкции за провеждането им,съгласува направения анализ и описание на новите форми на заетост и разкриването на предизвикателствата за пазара на труда; •К1.5.основен принос за контрола на теренната работа,за обработката и анализа на набраната информация и за нейната трансформация в разбираем и ползваем вид;подкрепящ принос за качеството на попълнените инструменти и съгласуващ принос при разработването и тестването на моделите,мрежите и механизмите за осъществяване на позитивни въздействия върху пазара на труда за ограничаване на сивата икономика и подобряване предлагането на труд; •К1.6.основен принос за анализ на съвкупната информация и извеждането на хипотези,тенденции,зависимости,заключения;подкрепящ принос за изработването на инструменти за ОПНДЗ и съгласуващ принос за разработването и тестването на модели,мрежи и механизми; •К1.7.основен принос за изготвянето и подготовката на Националната карта на НДЗ;подкрепящ принос при провеждането на дълбочинните интервюта и съгласуващ принос за генериране и тестване на идеи и разработка и тестване на модели,мрежи и механизми. К2. основен принос за подготовката на Каталога,набиране на информация и описание на НДЗ и причините за нея,документи и инструменти за оценка и ОПНДЗ;подкрепящ-при изготвяне на учебни,информационни и консултативни материали;съгласувателен-при изготвянето на предложения за промени в нормативни актове и административни практики.Работата му се подкрепя от: •К2.1.основен принос в идентифицирането,описанието и анализа на новите форми на заетост,подготовка на мерки и практики за вкл.им в Каталога,разкриване на предизвикателствата пред пазара на труда;изготвяне,представяне и обсъждане на карта за НДЗ;подкрепящ принос за генерирането и тестването на идеи за мерки за борба с НДЗ и съгласуващ при генериране и тестване на идеи за мерки за борба с НДЗ; •К2.2.водещ принос при изготвянето на документи,свързани с новите форми на заетост,подкрепящ-за изготвянето на инструментите за превенция и създаване на методика за борба с НДЗ и съгласуващ при разработването и тестването на модели,мрежи и механизми; •К2.3.водещ принос при изготвянето на документите,свързани с новите форми на заетост;подкрепящ-за изготвянето на инструментите за превенция и създаване на методика за борба с НДЗ и съгласуващ при разработването и тестването на модели,мрежи и механизми; 0.00 0.00
Дейност 2 (Д2) - Конструиране на електронна платформа към НЦ „Икономика на светло“, мигриране на наличните данни, изготвяне, апробиране и подготовка за масово въвеждане на разработени иновативни инструменти, модели и механизми за борба с НДЗ,за разработване на под-индекс за измерване на НДЗ и актуализиране на КИ“Икономика на светло“. : Д2 ще трансформира постигнатите в Д1 резултати в инструменти за масово прилагане-съвременни и удобни за ползване от целевите групи и ще гарантира устойчивото им ползване като основа и ориентир за разработване и прилагане на политики,стратегии и мерки за ОПНДЗ.Направените изследвания и създадените инструменти в Д1 ще спомогнат за направата на Под-индекс,който ще изчислява недекларираната заетост(ПИНДЗ) и неговото обвързване с разработения в предходния програмен период Композитен индекс Икономика на светло(КИ).КИ представлява уникален за ЕС иновативен модел за измерване на светлата част от икономиката.Включването към него на ПИНДЗ в пълна степен ще допринесе за реално измерване на динамиката и изменението на НДЗ и ще бъде основа за последваща оценка,прецизиране и непрекъснато формиране на политики за ограничаване на разпространението на негативното явление НДЗ,както и за оценка на тяхната ефективност и предприемане на корективни действия при необходимостта-оттам и до ограничаване на неформалната икономика в страната.За създаването на ПИНДЗ и последващото му интегриране към КИ ще бъдат разработени различни математически модели,които ще използват обективна статистическа информация(статистически компонент на ПИНДЗ),както и информация,събрана чрез социологически проучвания,методи и инструменти от целевите групи по проекта(социологически компонент на ПИНДЗ).При нужда,КИ ще бъде актуализиран и реверсивно преизчислен. Изпълнението на дейността ще започне с работа по статистическия компонент,като ще се направи анализ на влиянието на новите форми на заетост върху НДЗ и пораждащите я форми на сива икономика чрез кабинетно проучване и ще се разработят различни хипотези за разработката на ПИНДЗ и надграждането на КИ.Успоредно с тези дейности ще се работи и по подготовката на социологическия компонент.За целта ще се направи преглед на използваната в предходния програмен период база данни от предприятия/работодатели,за да бъде същата актуализирана и надградена,така че да отговаря на новите форми на заетост,на промените в характера на труда и икономическите модели и да дава представителна за България информация на основа на данни от репрезентативен панел от мин. 500 предприятия.Ще се прецизира стохастичната грешка,като се разработи социологически инструментариум и въпросници за оценка на дела,тенденциите и формите на проявление на НДЗ и пораждащите я сиви практики в национален мащаб.В рамките на изпълнението на дейността ще се прецени каква статистическа и социологическа информация да бъде събрана и използвана и какви части от нея да бъдат включени в математическия модел за изчисляване на ПИНДЗ,за да се гарантира по-прецизно измерване на динамиката на изменение на НДЗ.Разработването и включването на ПИНДЗ към КИ и тяхното изчисляване технически ще бъде осигурено от изградена по настоящия проект електронна платформа.КИ ще бъде прецизиран с оглед на новите икономически реалности и форми на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,произтичащи от новите трудови модели на организация на заетостта(гъвкава,временна,сезонна заетост,работа от разстояние и др.),които поставят нови предизвикателства пред целевите групи и трябва да бъдат адекватно адресирани,за да се гарантира успешното им адаптиране към тези промени и добри условия на труд.С развитието на технологиите и за точното изчисляване на ПИНДЗ и актуализиране на КИ,е необходимо да се създаде подходяща програмна среда-информационна система,която поддържа електронната платформа за изчисляване на ПИНДЗ.В нея ще се извърши миграция на данните за изчисляване на КИ,натрупани от 2010 г.до момента,така че КИ и ПИНДЗ да могат да бъдат взаимно обвързани.Системата ще бъде захранена с данни,които ще бъдат набрани сред представителите на целевите групи–заети лица и работодатели.На основа на събраната статистическа и социологическа информация,посредством информационната система,основана на изработения математически модел,ще бъде изчислен за първи път ПИНДЗ,който,заедно с изчисления КИ,ще бъде оповестен публично. 0.00 333 171.59
Дейност 2а – Човешки ресурси за изпълнение на Дейност 2 Конструиране на електронна платформа към НЦ „Икономика на светло“, мигриране на наличните данни, изготвяне, апробиране и подготовка за масово въвеждане на разработени иновативни инструменти, модели и механизми за борба с НДЗ, за разработване на под-индекс за измерване на НДЗ и актуализиране на КИ“Икономика на светло“.: По Д2 ще работят 43 експерта: К1.има основен принос за създаване на методологическа основа за набирането на социологическата информация,необходима за изчисляване на ПИНДЗ и КИ,актуализиране на панела респонденти и за тестовото и повторното захранване с данни,както и за настройката на социологическия инструментариум на основа на тестовото захранване;съгласуващ-при изготвянето на техническа спецификация за актуализиране на информационната система и по отношение на миграцията на данни и фина настройка на системата.Работата му се подкрепя от: •К1.1.водещ принос в изготвянето и събирането на данни за Анализа на новите форми и практики на сивата икономика,при набирането на данни посредством кабинетното проучване;провеждане на проучвания при пилотното захранване с данни при изчисляването на ПИНДЗ и КИ,съгласуващ-при формулиране на хипотези за актуализиране на статистическия компонент ПИНДЗ и КИ и при актуализирането на панела респонденти и батериите въпроси; •К1.2.основен принос при изготвянето на методологиите за проучванията за пилотно захранване на системата с данни и фина настройка на ИС,разработване на методологичните основи и изготвянето на инструментариум за проверка и актуализиране на панела с респонденти;подкрепящ-за фината настройка на ИС и съгласувателен принос при формулирането на хипотези за статистическия компонент на КИ и ПИНДЗ; •К1.3.основен принос за инкорпорирането на качествени техники при актуализирането на батериите въпроси за панела респонденти и при разработване на методологии за кодиране,обработване и анализ на набраната информация; •К1.4.водещ принос при работата на терен с експертите,набиращи информация,с цел осигуряването на качествена и точна информация за прилагането на статистико-математически методи при социологическата обработка и анализ на набраната информация,при миграцията на наличните данни и въвеждане на нови данни;подкрепящ-в изготвянето на методологии,инструкции и инструментариум за работа от гледна точка реалната работа на терен и обезпечаването на информацията във вид,позволяващ статистико-математическа обработка и съгласува хипотезите и източниците за набиране на информация за изчисляването на статистическия компонент на ПИНДЗ и КИ; •К1.5.водещ принос при контрола на работата на терен по набирането на информация,работата с експертите,извършващи анкетирането,при миграцията на наличните данни и въвеждане на нови данни,при анализиране на протоколите от тестването и последващи проучвания,подкрепящ-при прецизирането на инструментариума за повторното набиране на данни за захранване на ИС и при актуализирането на батериите въпроси и съгласуващ-за хипотезите и източниците на информация за изчисляване на статистическия компонент; •К1.6.основен принос в анализа на събраната посредством кабинетно проучване информация за новите форми и практики на сивата икономика върху статистическия и социологически компонент на КИ и възможностите за ползването им за изчисляването на ПИНДЗ;подкрепящ-при подготовката на методологии,въпросници и инструкции за актуализиране на батериите въпроси и панела с респонденти; •К1.7.водещ принос при подготовката на доклад за влиянието на новите форми и практики на сивата икономика върху НДЗ и изводите по отношение на необходимите промени на КИ и възможните конструктивни елементи на ПИНДЗ-и в статистическия,и в социологическия компоненти,в провеждането на проучвания и пилотно захранване на системата с данни;подкрепящ-при разработването на методологии и инструкции; К2.основен принос при разработването на хипотези за разработване на КИ и подготовката на доклад за влиянието на новите форми на НДЗ и сива икономика;подкрепящ-при конструирането на информационната система,изготвяне на техническа спецификация и съгласувателна при формулирането на хипотези,обезпечаването със статистическа информация,пилотното и повторното захранване с данни,миграцията на данни и фината настройка на ИС.Работата му се подкрепя от: 0.00 0.00
Дейност 3 (Д3) –Разработване на програми за обучение, информационни материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ „ Икономика на светло“. Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение, информиране и консултиране на представители на целевите групи–заети лица и работодатели. : Д3 цели да активизира възм. на НЦ„Икономика на светло“(НЦИС) за борба с НДЗ-чрез прецизиране,актуализ.и надграждане на д-та на НЦИС,за да бъде максимално полезен на представителите на целевите групи и да им предоставя информация,обучения и консултации за вредите от НДЗ и мерки за нейното ограничаване и превенция.Ще бъде активизирана и разширена и работата на Обществения съвет(ОС) към НЦИС.НЦИС е създаден преди 10 г.в изпълнение на проект BG051PO001-2.1.05-ОПНИ-2009-2014 и постигна много успехи в борбата с неформалната икономика.НЦИС осигурява синергия на усилията за ограничаване на сивата икономика,сътрудничи с всички заинтересовани страни,събира сигнали и предложения чрез извършване на социол. проучвания,статист. инфо. и експ. анализи.НЦИС ще администрира и поддържа информ.система,координира и обезпечава устойчивото изчисляване на ПИНДЗ и КИ,анализирането на разкритите в тях тенденции,формулирането,консултирането и предприемането на тази основа на мерки за борба с НДЗ и пораждащите я сиви практики.Организира Конкурс за награди„Икономика на светло“.НЦИС организира ежегодни срещи на създадения ОС-като орган за координация на усилията на социални партньори,държава и заинтересовани страни за борба с НДЗ и сивите практики.Новите форми на труд и иконом. модели налагат разработване на нови процедури и правила за работа на ОС,който ще обсъжда и ще дава становища и препоръки по разработваните по проекта документи с цел повишаване на качеството им и практическата им приложимост.Изпълнението на Д3 обезпечава постигането в цялост на заложените в проекта индикатори.При старта на проекта ще се разработи Стратегия за работата на НЦИС,която да гарантира,че капацитетът и ресурсите на НЦИС са напълно адаптирани към новите предизвикателства за борба с НДЗ и да съдейства директно за изпълнението на целите на проекта.В периода на нейното изработване,ще продължи да се прилага актуализирана за нуждите на проекта настояща Страт за ОПНИ.Ще бъде изготвен и следван План за действие за изпълнение на Страт.Страт.и Планът ще се актуализират периодично при изпълнението на проекта на основа събраните и анализирани данни.Ще се изготви Анализ на отражението на изследваните процеси върху областите за обучение и консултиране на целевите групи.На тази основа ще се разработят и актуализират учебни програми,учебно съдържание и инструкции за предоставяне на консултации и специални курсове за дистанционно обучение,достъпни чрез ИС.Ще бъдат изведени конкретни теми за консултиране на представители на целевите групи–заети и работодатели.АИКБ ще разчита на своя партньор КНСБ за успешното обучение и консултиране на представители на двете целеви групи.Ще бъдат пилотно включени общо 4000 заети лица,които ще бъдат консултирани и/или обучени присъствено и/или дистанционно от партньора КНСБ, а мин. 400 работодатели ще бъдат консултирани/подпомогнати- от консултанти на АИКБ и КНСБ. Дейността на НЦИС ще бъде разширена,за да оказва методическа помощ на всички заинтересовани страни чрез консултации на място;обучения на работодатели и заети лица;отговори на постъпили сигнали за НДЗ и да изготвя и предлага мерки за нейното ограничаване функциониране на Национална гореща телефонна линия за сигнали. Изпълнението на Д3 ще гарантира устойчивост на постигнатите резултати,като НЦ ще даде възможност за бърза и надеждна връзка между заети и работодатели,които искат да се включат в процеса на менторство и наставничество,обучения,консултиране и други услуги-както присъствено,така и посредством изградените платформи.Съдържанието на курсовете и темите за консултиране ще бъдат прецизно разработени,с цел обхващане на настъпилите промени в икономическите модели и форми на заетост и тествани с представителите на целевите групи с цел гарантиране на тяхната практическа приложимост.Обученията и материалите за информация и консултиране ще имат пилотен характер,за да апробират,тестват и прецизират учебното съдържание и ще бъдат допустими за всички заинтересовани страни,с цел максимално ОПНДЗ. 0.00 351 873.12
Дейност 3а–Човешки ресурси за изпълнение на Д.3 Разработване на програми за обучение, информационни материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ„ Икономика на светло“. Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение, информиране и консултиране на представители на целевите групи–заети лица и работодатели. : По Д3 работят мин.37 експерта: К1.Консултира Стратегия на НЦ и План за нейното прилагане,Доклад за актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да отразят те предизвикателствата на новите форми на НДЗ и пораждащите ги сиви практики.Съгласува актуализирането на ОС,подготвянето на присъств.зас.и представянето на достиженията на проекта на тях и оценката и анализа на настоящата Стратегия на НЦ и разработването на инструментариума за работа на ОС.Работата му се подкрепя от: •К1.1.подкрепя оценката и анализа на настоящата Стратегия на НЦ,подготовката на Актуал.страт.на НЦ и Плана за прилагане и Доклада за актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за отразяване на предизв.,свързани с новите форми на НДЗ и пораждащите ги сиви практики; •К1.2.подкрепя чрез включването на конкретни въпроси актуализирането на съответните батерии на представит.проучване,които да тестват и ежегодно да набират данни за областите за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.3.подкрепящ принос за гарантиране на включването на конкретни въпроси в съответните методологии за качествените проучвания,за да разкрие области за прецизиране и актуализиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.4.подкрепящ принос за гарантиране на набирането на информация по конкретните въпроси в съответните батерии на предст.проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.5.подкрепящ принос за гарантиране на правилното обработване и анализ на набраната съвкупна информация по конкретните въпроси в съответните батерии на представителното проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.6.подкрепящ принос за гарантиране на адекватна обработка и анализ на набраната информация по конкретните въпроси в съответните батерии на представителното проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане; •К1.7.подкрепящ принос за гарантиране на правилното прилагане на изследователските инструменти при обработването на набраната информация по конкретните въпроси в съответните батерии на представителното проучване на терен,които да разкрият необходимите области за прецизиране на Стратегията на НЦ и Плана за нейното прилагане. К2. има основен принос при актуализирането и прецизното разработване на стратегията на НЦ и план за действие за прилагането й,с оглед гарантиране на включването на ефективни мерки за ОПНДЗ и отговаряне на предизвикателствата,произтичащи от новите форми на заетост.Подкрепящ-при подготовката на Доклада за областите на актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да се отразят в тях предизвикателствата,свързани с новите форми и практики на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,както и при актуализирането на съдържанието на материалите за обучение.Съгласуващ принос за актуализиране на състава на ОС,представянето на материалите по проекта по време на присъствените заседания и набирането на информация от тестовото провеждане на обучение на целевите групи,с цел прецизиране и фина настройка на материалите за обучения,информация и консултации,така че да се гарантира ефективно ОПНДЗ.Работата му се подкрепя от: •К2.1.основен принос при оценката и извеждането на области за прецизиране на настоящата стратегия на НЦ и подготовката на нова стратегия и план за действие за работа на НЦ,така че да се отразят предизвикателствата,произтичащи от новите форми на заетост и да се предвидят специални мерки за превенция на НДЗ.Подкрепящ принос при подготовката на Доклада за областите на актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да се отразят в тях предизвикателствата,свързани с новите форми и практики на НДЗ и пораждащите ги сиви практики,както и при актуализирането на съдържанието на материалите за обучение.Съгласуващ- 0.00 0.00
Дейност 3б–Човешки ресурси за изпълнение на Д3 Разработване на програми за обучение, информационни материали и инструкции за консултиране и методически материали за борба с НДЗ и за надграждане на дейността на НЦ„Икономика на светло“. Апробиране и верифициране на практическата им приложимост чрез обучение, информиране и консултиране на представители на целевите групи–заети лица и работодатели. : •К3.3.Подкрепящ принос при включването на резултатите от прилагането на методите на стратегически анализ и планиране за отчитане на отражението на новите форми и практики на НДЗ и транспонирането им в области за актуализация на настоящата стратегия на НЦ и пораждащите ги практики на сивата икономика,при подготовката на Доклада за областите на актуализиране на материалите за информиране,обучение и консултиране,за да се отразят в тях предизвикателствата,свързани с адресирането на новите форми на НДЗ и предвиждането на стратегии и модели за борба с тях,при актуализирането на съдържанието на материалите за обучение в частта включването на модели,стратегии и техники за избягването на НДЗ и предотвратяването на сиви практики включително при подготовката на учебното съдържание на курсовете. К4.Основен принос при оценката и анализа на адекватността на настоящата стратегия на НЦ,в частта,свързана с изготвянето и предоставянето на материали за информиране,консултиране и обучение,транспониране на резултатите за актуализиране на стратегията,за изготвянето на нова стратегия на НЦ и план за нейното прилагане;за анализирането на отражението на новите форми на заетост върху проявленията на НДЗ и пораждащите я сиви практики и предизвикателства,които те предпоставят спрямо съдържанието на материалите за информиране,консултиране и обучение;при изготвянето на съответните материали за информиране,консултиране и обучение;при подготовката на консултантите за тестовото предоставяне на информация,обучения и консултации;при тяхната фина настройка и консултации със заинтересованите страни.Подкрепящ принос при изготвянето на актуализирана стратегия на работа на ОС и съгласуващ-при надграждане и прецизиране на дейността на НЦ.Работата му се подпомага от: •К4.1.Основен принос за подготовка на програмите,материалите,съдържанието на обученията и на материалите за информация и консултации,както и при подготовката,тестовото провеждане и последващата оценка и адаптация на обученията и консултациите;подкрепящ-при анализа на отражението на новите форми на заетост и новите предизвикателства върху материалите за информация,консултации и обучения и при представянето на съответните материали и резултати по проекта пред ОС по време на присъствените заседания; •К4.2.Основин принос за подготовка на програмите,материалите,съдържанието на обученията и на материалите за информация и консултации,както и при подготовката,тестовото провеждане и последващата оценка и адаптация на обученията и консултациите;подкрепящ-при анализа на отражението на новите форми на заетост и новите предизвикателства върху материалите за информация,консултации и обучения и при представянето на съответните материали и резултати по проекта пред ОС по време на присъствените заседания.Главната разлика с работата на К4.1.е основният фокус върху информацията и консултациите,докато К4.2.е фокусиран върху учебното съдържание.Работят в синергия,за да се гарантира допълняемост на всички материали; •К4.3.Основен принос за подготовка на програмите,материалите,съдържанието на обученията и на материалите за информация и консултации,както и при подготовката,тестовото провеждане и последващата оценка и адаптация на обученията и консултациите;подкрепящ-при анализа на отражението на новите форми на заетост и новите предизвикателства върху материалите за информация,консултации и обучения и при представянето на съответните материали и резултати по проекта пред ОС по време на присъствените заседания.Хоризонтално отговорен за инкорпориране на основните елементи и възможности,произтичащи от специфичните функции на работната сила,възможностите за подобряване на организацията на работните процеси,мотивацията на човешките ресурси и подобряването на условията на труд; 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).