Управление и изпълнение на проекта: Със заповед на директора на Главна дирекция "Гранична полиция" - МВР ще бъде създаден екип за организация, управление и изпълнение на проект „Оборудване за националните компоненти на Европейската гранична и брегова охрана по ИУГВП“ , както и за:
- осигуряване на ефективно изпълнение на проекта;
- организация и участие в изпълнението на дейностите;
- координация, мониторинг и контрол по изпълнението на проекта, който контрол ще се осъществява от екипа за управление и изпълнение на проекта /спазване на времевия график, одобрения бюджет и правилата за допустимост на разходите/;
- представяне на изпълнението на проекта пред органите за контрол и одит;
- спазването на правилата от СУК, ЗОП и други нормативни документи, свързани с изпълнението на проекта;
- водене на документацията;
- водене на счетоводството и отчитане на разходите;
- подготовка на доклади и искания за плащане
Чрез създадените механизми за оценка на степента на изпълнение на проекта и текущо отчитане (периодични съвещания, справки, месечни срещи, доклади за напредъка, междинни доклади и т.н.) ще се бъдат постигнати предвидените резултати. |
0.00
|
0.00
|
Видимост, прозрачност и комуникация: Дейностите по видимост, прозрачност и комуникация трябва да са в съответствие с разпоредбите на Дял IV, Глава III „Видимост, прозрачност и комуникация“ и Приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060 на Европейския парламент и на Съвета, чл. 24 от Регламент (ЕС) 2021/1148 на Европейския парламент и на Съвета от 7 юли 2021 година за създаване на Инструмент за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика като част от Фонда за интегрирано управление на границите и в публикуваните материали с изисквания за видимост, прозрачност и комуникация на Единния информационен портал: https://www.eufunds.bg/.
Дейността ще бъде изпълнена, в съответствие с чл. 50 от Регламент 2021/1060 и приложение IX към същия.
При изпълнение на дейността за видимост, прозрачност и комуникация съгласно чл. 50 от Регламент (ЕС)2021/1060 следва:
- ще се публикува на уебсайта на ГДГП и в социални мрежи, кратко описание на дейностите, пропорционално на равнището на подкрепата, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от Съюза;
- ще се включва по видим начин текст, подчертаващ подкрепата от Съюза, в документите и комуникационните материали, свързани с изпълнението на проекта и предназначени за обществеността или за участниците;
- ще се поставят устойчиви табели или табла, ясно видими за обществеността, на които се откроява емблемата на Съюза в съответствие с техническите характеристики, посочени в приложение IX от Регламент (ЕС) 2021/1060, веднага щом започне физическото изпълнение на дейностите по проекта, включващи физически инвестиции, или инсталирането на закупеното оборудване.
- при необходимост ще се поставят на място, ясно видимо за обществеността, поне един хартиен плакат с минимален размер А3 или еквивалентен електронен екран с информация за проекта, подчертаващ подкрепата от фондовете.
- ще се организира според случая комуникационна проява или дейност и ще се привличат своевременно за участие Комисията и отговорния управляващ орган.
Изискванията за осигуряване на информационни табели и стикери ще бъдат възложени на Изпълнителите по съответните договори. |
0.00
|
0.00
|
Доставка и гаранционно обслужване на гранично-полицейски патрулен кораб
: По дейността е предвидено да бъде доставен един гранично-полицейски патрулен кораб с бруто-тонаж над 200 БТ за нуждите на БГПК Созопол към РДГП Бургас-ГДГП, който е оценен като необходим за разполагане по време на съвместни операции на Европейската агенция за гранична и брегова охрана и който ще бъде предоставян на разположение на Агенцията. С доставката на кораба ще се повиши капацитета на ГДГП за ефективно гранично наблюдение на морската държавна граница. Ще се увеличи присъствието на гранично-полицейските кораби на море, което ще доведе до засилване на контрола по спазване на граничния режим, превенцията и противодействието на трансграничната престъпност. Въвеждането на нови кораби отговарящи на най съвременните технически изисквания е гаранция за успешното изпълнение на поставените задачи на море, в т.ч. контрол на корабоплаването и риболова, опазването на водната среда и спасяването на човешки живот.
С придобиването на гранично-полицейски патрулен кораб ще се повишат възможностите на ГДГП за предотвратяване на незаконното преминаване на морската граница, както и свързаната с нея трансгранична престъпност, чрез контрол на лица и плавателни средства. Включването на нов гранично-полицейски патрулен кораб в граничното наблюдение ще осигури ранно получаване на информация за оперативната обстановка и непосредствено взаимодействие със силите и средствата на ГПУ по брега и елементите на Интегрираната система за наблюдение „Синя граница“.
Закупуването на кораба ще обнови корабната техника на ГДГП и ще увеличи капацитета на българската гранична полиция за ефективно наблюдение с цел борба с нелегалната миграция и трафика на хора, предотвратяване на неразрешено преминаване на границата и противодействие на трансграничните престъпления по вода в прилежащите териториални води на Република България.
Ще се създадат условия за бързото включване и участие на полицейските служители в провеждането на гранично-полицейски операции по море, както на национално ниво, така и на международно ниво, включително и участие в съвместни операции ръководени от Европейската агенция за гранична и брегова охрана.
Основните задачи, които ще се изпълняват с доставения гранично-полицейски патрулен кораб са:
- Наблюдение на морската държавна граница;
- Търсене, преследване, спиране, проверка и задържане на невоенни кораби и плавателни средства, нарушаващи гранични режим;
- Разкриване, предотвратяване и разследване на незаконни дейности в морските пространства;
- Контрол върху безопасността на корабоплаването;
- Контрол по опазване на околната и водна среда, флората и фауната, защитените видове и местности;
- Оказване на помощ и спасяване на хора и имущество при бедствия;
- Участие в международни мисии, координирани от Агенция ФРОНТЕКС на външни морски граници на ЕС.
Предвидената дейност е в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него с изключение на сроковете за доставка. Ще бъдат спазени изискванията, произтичащи от чл. 64(14) на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2019/1896 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 13 ноември 2019 година за европейската гранична и брегова охрана и за отмяна на регламенти.
В изпълнение на дейността е предвидено:
1. Доставка на един гранично-полицейски патрулен кораб с бруто-тонаж над 200 БТ, като е предвидено и провеждане на инструктаж и запознаване с кораба и корабните системи и оборудване, както и експлоатацията на същите, като параметрите ще бъдат заложени в договора за доставка на кораба.
2. Извършване на гаранционно обслужване на гранично-полицейския патрулен кораб, като това изискване ще бъде заложено в договора за доставка на кораба.
Дейността реферира към бюджетен ред "II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3. "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.1. и към бюджетен ред "IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ", ред 7 "Разходи за други услуги", т. 7.1. |
39 116 000.00
|
0.00
|
Доставка и гаранционно обслужване на леки автомобили с повишена проходимост: По дейността е предвидено да бъдат доставени 20 броя леки автомобили с повишена проходимост с код на каросерията ВЕ "товарен автомобил пикап" и допълнително оборудване към тях.
Доставените автомобили ще повишат мобилността на граничните патрули, ще създадат условия за тяхното самостоятелно използване и бързото им реагиране при възникване на необходимост в района на външните за ЕС граници.
С придобиването на патрулните автомобили ще се повишат възможностите на ГДГП за предотвратяване на незаконното преминаване на границата, както и свързаната с нея трансгранична престъпност, чрез контрол на лица и превозни средства, преминаващи през ГКПП и други участъци от сухопътната държавна граница. Включването на новите патрулни автомобили в граничното наблюдение ще осигури ранно получаване на информация за оперативната обстановка и надеждно взаимодействие и контрол на сухопътните сили. Закупуването на тези автомобили ще обнови автопарка на ГДГП и ще увеличи капацитета на българската гранична полиция за ефективно наблюдение с цел борба с нелегалната миграция и трафика на хора, предотвратяване на неразрешено преминаване на границата и противодействие на трансграничните престъпления по суша и опазване на обществения ред и участие в специализирани операции. С предоставянето на високопроходими патрулни автомобили граничните полицейски звена ще бъдат снабдени с техника, годна за използване в планински и гористи местности, без пътища, което ще допринесе за ефективното изпълнение на задачите на граничните полицейски звена по контрол и наблюдение на държавната граница.
Ще се създадат условия за бързото включване и участие на полицейските служители в провеждането на гранично-полицейски операции, както на национално ниво, така и на международно ниво, включително и участие в съвместни операции ръководени от Европейската агенция за гранична и брегова охрана. (Фронтекс) по заявка от Агенцията.
Предвидената дейност е в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него. Ще бъдат спазени изискванията, произтичащи от чл. 64(14) на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2019/1896 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 13 ноември 2019 година за европейската гранична и брегова охрана и за отмяна на регламенти.
Няма да бъдат допуснати за участие предложения за автомобили с индивидуални типово одобрение, а само със сертификат за европейско типово одобрение в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/858 на Европейски парламент и на Съвета от 30 май 2018 година относно одобряването и надзора на моторни превозни средства и техните ремаркета.
Леките автомобили с повишена проходимост, предмет на бъдещата доставка, ще се зачислят в щата на РДГП-Елхово, РДГП-Кюстендил и РДГП-Драгоман и ГПУ в техните структури, разположени по външните граници на Република България и ще се използват само за дейности по осъществяването на граничен контрол.
Извършването на гаранционно обслужване на леките автомобили с повишена проходимост ще бъде заложено в договора за доставка на същите.
Дейността реферира към бюджетен ред "II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3. "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.2. и към бюджетен ред "IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ", ред 7 "Разходи за други услуги", т. 7.2. |
3 911 600.00
|
0.00
|
Доставка и гаранционно обслужване на леки автомобили с повишена проходимост за транспорт на служебни кучета: По дейността е предвидено да бъдат доставени 5 броя леки автомобили с повишена проходимост с код на каросерията ВЕ "товарен автомобил пикап" и допълнително оборудване към тях за транспорт на служебни кучета.
За успешната работа на следовите кучета от съществено значение е колко стара е следата. В тази връзка е много важно да има автомобили, оборудвани за превоз на служебни кучета, които да се използват само по предназначение и да са на разположение по всяко време, като по този начин се създават необходимите условия за служебното куче да осъществява служебните си задължения (вентилация, отопление през зимата и охлаждане през лятото).
С придобиването на патрулните автомобили с повишена проходимост за транспорт на служебни кучета ще се повишат възможностите на ГДГП за предотвратяване на незаконното преминаване на границата, както и свързаната с нея трансгранична престъпност, чрез контрол на лица и превозни средства, преминаващи през ГКПП и други участъци от сухопътната държавна граница. Включването на тези автомобили в граничното наблюдение ще осигури ранно получаване на информация за оперативната обстановка и надеждно взаимодействие и контрол на сухопътните сили. Закупуването на тези автомобили ще обнови автопарка на ГДГП и ще увеличи капацитета на българската гранична полиция за ефективно използване на служебните кучета с цел борба с нелегалната миграция и трафика на хора, предотвратяване на неразрешено преминаване на границата и противодействие на трансграничните престъпления по суша и участие в специализирани операции.
С предоставянето на патрулни автомобили с повишена проходимост за транспортиране на служебни кучета, граничните полицейски звена ще бъдат снабдени с техника, годна за използване в планински и гористи местности, без пътища, което ще допринесе за ефективното изпълнение на задачите на граничните полицейски звена по контрол и наблюдение на държавната граница.
Доставените автомобили ще повишат мобилността на граничните патрули, ще създадат условия за тяхното самостоятелно използване и бързото им реагиране при възникване на необходимост в района на външните за ЕС граници.
Ще се създадат условия за бързото включване и участие на полицейските служители и служебните кучета в провеждането на гранично-полицейски операции, както на национално ниво, така и на международно ниво, включително и участие в съвместни операции ръководени от Европейската агенция за гранична и брегова охрана. (Фронтекс) по заявка от Агенцията.
Предвидената дейност е в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложенията към него. Ще бъдат спазени изискванията, произтичащи от чл. 64(14) на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2019/1896 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 13 ноември 2019 година за европейската гранична и брегова охрана и за отмяна на регламенти.
Няма да бъдат допуснати за участие предложения за автомобили с индивидуални типово одобрение, а само със сертификат за европейско типово одобрение в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/858 на Европейски парламент и на Съвета от 30 май 2018 година относно одобряването и надзора на моторни превозни средства и техните ремаркета.
Леките автомобили с повишена проходимост за транспорт на служебни кучета, предмет на бъдещата доставка, ще се зачислят в щата на РДГП-Елхово, РДГП-Кюстендил и РДГП-Драгоман и ГПУ в техните структури, разположени по външните граници на Република България и ще се използват само за дейности по осъществяването на граничен контрол.
Извършването на гаранционно обслужване на леките автомобили с повишена проходимост за транспорт на служебни кучетаще бъде заложено в договора за доставка на същите.
Дейността реферира към бюджетен ред "II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3. "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т. 3.3. и към бюджетен ред "IV. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ", ред 7 "Разходи за други услуги", т. 7.3. |
1 165 828.00
|
0.00
|
Доставка на привързана безпилотна летателна система: По проекта ще се доставят три броя привързани безпилотни летателни системи за нуждите на граничното наблюдение, всяка състояща се от:
-два броя безпилотни въздухоплавателни средства;
-два броя електронно-оптични системи;
-два броя наземни кабелни станции;
-електрически генератор;
-работна станция;
-автомобил с повишена проходимост тип “pick-up” (пикап), двойна кабина.
В документацията за обществената поръчка ще бъде включено и обучение.
Привързаните безпилотни летателни средства ще бъдат използвани както в регулярните гранични патрули, така и при наличие на предварителна информация за подготвящо се нарушение на държавната граница или движение на групи и транспортни средства на съседна територия. При наличие на предварителна информация за движение на хора и превозни средства, чрез привързаните безпилотни летателни средства ще може да се осъществи локализиране на нарушителите, проследяване на движението им, определяне на числеността и състава на групата и т.н.
С придобиването на привързана безпилотна летателна система ще се повишат възможностите на Гранична полиция за предотвратяване на незаконното преминаване на границата, както и свързаната с нея трансгранична престъпност, в активни участъци от сухопътната, речната и морската държавна граница. Въвеждането на това оборудване в граничното наблюдение ще осигури ранно получаване на информация за оперативната обстановка и надеждно взаимодействие и контрол на сухопътните и водните сили. Чрез наблюдение и документиране на факти и събития в граничната зона, ще се оптимизира възможността за незабавни действия при незаконно преминаване на границата и участие в съвместни операции ръководени от Европейската агенция за гранична и брегова охрана.
Закупуването на този актив ще увеличи капацитета на ГДГП за ефективно гранично наблюдение с цел борба с нелегалната миграция и трафика на хора, предотвратяване на неразрешено преминаване на границата, противодействие на трансграничните престъпления и опазване на обществения ред и участие в операции по издирване и спасяване, ръководени от нормите на международното и българското право.
Предвидено е и провеждане на инструктаж за експлоатацията на системата, запознаване и интеграция на горепосочените елементи на системата.
Дейността реферира към бюджетен ред "II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ", ред 3. "Закупуване на оборудване, съоръжения и обзавеждане", т.3.4.
Предвидената дейност е изцяло в съответствие с одобреното от ЕК проектно предложение и всички приложения към него, „Оборудване за националните компоненти на Европейската гранична брегова охрана, закупени по Инструмента за финансова подкрепа за управлението на границите и визовата политика (ИУГВП) и предоставени на разположение на Фронтекс за укрепане на оперативния капацитет на Агенцията, в съответствие с член 64, параграф 14 от Регламент (ЕС) 2019/1896“ BMVI/2023-2024/SA/1.2.2
Ще бъдат спазени изискванията, произтичащи от чл. 64(14) на РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2019/1896 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА от 13 ноември 2019 година за европейската гранична и брегова охрана и за отмяна на регламенти.
По отношение на автомобила, част от привързаните безпилотни летателни системи, няма да бъдат допуснати за участие в обществената поръчка предложения за автомобили с индивидуални типово одобрение, а само такива със сертификат за европейско типово одобрение в съответствие с Регламент (ЕС) 2018/858 на Европейски парламент и на Съвета от 30 май 2018 година относно одобряването и надзора на моторни превозни средства и техните ремаркета.
Автомобилите ще бъдат от категории N1G съгласно изисквания по НАРЕДБА №60 ОТ 24 АПРИЛ 2009 Г. ЗА ОДОБРЯВАНЕ ТИПА НА НОВИ МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА И ТЕХНИТЕ РЕМАРКЕТА. В сила от 29.04.2009 г. Издадена от министъра на транспорта. Обн. ДВ. бр.40 от 29 Май 2009г., изм. ДВ. бр.75 от 2 Октомври 2012г., изм. и доп. ДВ. бр.77 от 3 Септември 2013г., изм. и доп. ДВ. бр.17 от 6 Март 2015г., изм. и доп. ДВ. бр.69 от 2 Септември 2016г., изм. ДВ. бр.1 от 3 Януари 2017г. |
2 013 030.00
|
0.00
|