Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 65 706 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at the partial renovation and modernization of the IFTT-BAS infrastructure, financed by the Recovery and Sustainability Mechanism of the European Union.
The project is focused on the C2.I2 investment to increase the innovation capacity of BAS in the field of green and digital technologies, as part of Component 2 "Research and Innovation" of the National Plan for Recovery and Sustainability of the Republic of Bulgaria. With a focus on innovation, the project will provide the necessary support for the Institute, which will contribute to the development of research and innovation at a high level, both nationally and internationally.
The project proposal covers construction and repair activities and the purchase of new equipment and technologies. This includes internal renovation of laboratories, offices, and seminar rooms. Furthermore, an improvement of the internal microclimate and working conditions for researchers. The key component of the project is the investment in modernized working premises, new equipment, and technologies that will support scientific research in the field of green and digital technologies and facilitate the development of new products and technologies capable of responding to contemporary societal challenges.
The expected result is an improvement of the infrastructure at the Institute, which will contribute to increasing innovation and cooperation between the academic and economic sectors, thus supporting the economic transition to green and digital technologies. The project also aims to provide an environment for sustainable development and help increase Bulgaria's competitiveness in the field of scientific research and innovation.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
СМР дейности, свързани с частична рехабилитация на сградна инфраструктура в Централна сграда на Института по физика на твърдото тяло - БАН: Строително-монтажната работа (СМР) е ключова дейност при изпълнението на проекта за реновация и модернизация на лабораторните, кабинетни и семинарни помещения в ИФТТ-БАН. Тя включва строителни и монтажни процеси, които са насочени към подобряване, обновяване и създаване на нова инфраструктура, осигуряваща благоприятна среда на работа. Изпълнението на дейностите, свързани със СМР ще бъде съобразено и реализирано при спазване на следните специфични мерки: - Ще бъдат предвидени мерки за недопускане на замърсяване на почвите със строителни материали и отпадъци, като ще се съблюдава за складиране и употреба на строителните материали и смеси по начин не позволяващ замърсяване и увреждане на околните почви. - Преди започване на СМР дейностите, за управление на строителните отпадъци ще се изготви План за управление на строителните отпадъци включващ всеки етап от предвидените СМР дейности. - Образуваните отпадъци ще бъдат събирани разделно и предварително съхранявани в специализирани контейнери до предаването им за последващо третиране. - При възникване на необходимост от транспортиране на опасни отпадъци, това ще се извършва само в затворени метални контейнери/варели. - Ще бъде съблюдавано работниците да бъдат снабдени с лични предпазни средства – като, където има замърсяване с прах, да се осигурят и ползват противопрахови маски, предпазни очила, подходящи ръкавици. Предвидени етапи на изпълнение на СМР дейността: 1. Подготвителен етап - Оценка на актуалното състояние. Проектно планиране с разработване на технически проект, включващ спецификации на материалите и оборудването. Спецификациите на материалите се избират въз основа на качество, дълготрайност и енергийна ефективност. Създаване на график на строителните дейности, като се определят етапи на проекта, срокове за изпълнение и взаимовръзките между различните дейности. 2. Демонтажни работи - включват премахване на стари конструкции, настилки, инсталации, оборудване и обзавеждане, които не отговарят на съвременните изисквания за функционалност и безопасност. Премахването на стари конструкции ( демонтиране на стари метални стендове, използвани за апаратура; демонтиране на мивки, които са циментови с плочки; демонтиране на стари дървени лабораторни маси и шкафове(вградени в обособени ниши); премахване на изкуствено създадени циментови подови подиуми за полагане на стендове за апаратура), настилки, инсталации, оборудване и обзавеждане да се извършва внимателно, за да се минимизират рисковете за здравето и безопасността на работниците и служителите. Да се използват специализирани инструменти и машини за демонтиране с минимално въздействие на околната среда. Отпадъците да се сортират и рециклират възможно най-ефективно, за да се намали обемът на строителните отпадъци. 3. Строителни работи - включва изграждането на нови подове, тавани, стени и други конструктивни елементи, както и поправка на компроментирани мазилки. Всички строителни работи да се основават на модерни строителни технологии и материали. 4. Инсталационни работи - Монтаж на нови електрически, ВиК и вентилационни системи, както и други специализирани инсталации, необходими за конкретните лабораторни, офисни и семинарни нужди в помещенията. 5. Довършителни работи - включват вътрешно и външно оформление, боядисване, полагане на подови и стенни покрития, монтаж на осветителни тела и други завършителни детайли, които придават завършен вид на помещенията. 6. Пускане в експлоатация. Част от предвидените СМР дейности изискват издаването на разрешение за строеж. С оглед на това се предвижда извършване на разходи за СМР, изискващи издаването на разрешение за строеж съгласно ЗУТ , включващи разходи от изготвяне на инвестиционен проект, през строително-монтажни работи, строителен и авторски надзор, съгласувателни и разрешителни документи, свързани такси; до инвеститорски контрол и въвеждане на обекта в експлоатация. 325 080.00 97 487.50
Доставка, монтаж и инсталиране на оборудване, съоръжения и обзавеждане за лаборатории, кабинети, офисни и семинарни помещения в Централна сграда на ИФТТ-БАН.: Описание на дейностите за доставка, монтаж и инсталиране на оборудване, съоръжения и обзавеждане за лаборатории, кабинети, офисни и семинарни помещения в Централна сграда на ИФТТ-БАН. Предвидени са за закупуване, лабораторни камини, лабораторни плотове и мивки, семинарни маси, офис обзавеждане (бюра, столове, мебели за съхранение), мултимедийни системи. 1. Изготвяне на точен списък на необходимото оборудване и обзавеждане, въз основа на предварително проведена оценка на нуждите и изискванията за функционалност, ергономичност и интеграция със съществуващата лабораторна и офисна среда. 2. Избор на доставчици - Провеждане на процедура с цел избор на надеждни доставчици, които могат да предоставят висококачествено оборудване и обзавеждане, отговарящо на поставените стандарти и изисквания. 3. Логистично планиране - Организиране на логистиката за доставка, като се осигури, че всички елементи пристигат навреме и са правилно съхранявани до момента на инсталиране, за да се избегнат забавяния в проектния график. 4. Монтаж и инсталация - Изпълнение на монтажа на оборудването и обзавеждането от квалифицирани техници, съгласно техническите изисквания и инструкции за безопасност, за да се гарантира правилната и безопасна експлоатация. 5. Проверка и приемане - Реализация на процес на проверка и приемане на всяка единица оборудване и обзавеждане, включително функционални тестове и валидация на спецификациите, за да се уверим, че всичко отговаря на заявените изисквания. 6. Документация и гаранция - Получаване на пълна документация за оборудването и обзавеждането, включително ръководства за експлоатация, схеми за инсталиране, сертификати за качество и гаранционни карти. Всички документи да бъдат предоставени на съответните служители за бъдеща справка и употреба. 7. Информираност за безопасност и експлоатация за служителите, които ще работят с новото оборудване и обзавеждане, с цел да се осигури тяхната компетентност в безопасната експлоатация и поддръжка на тези системи. 8. Финализиране и предаване - провеждане на окончателен преглед заедно с представители на възложителя за формално приемане на инсталираното оборудване и обзавеждане. Включва проверка на съответствието с техническите изисквания и потвърждаване на готовността на системите за пълноценна експлоатация. Този структуриран подход гарантира, че процесът на доставка, монтаж и инсталиране на оборудване, съоръжения и обзавеждане за лаборатории, кабинети, офисни и семинарни помещения в Централна сграда на ИФТТ-БАН ще бъде изпълнен ефективно, с високо качество и в съответствие с всички съвременни стандарти за безопасност и експлоатация. 57 697.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).