Организация и управление на проекта: Дейността включва сформиране на Екип за управление на проекта /ЕУП/ след сключване на Договора за безвъзмездна финансова помощ.Това е дейност, която се осъществява през целия период на проекта. Целта е да се осигури ефективно и качествено изпълнение на заложените дейности и постигане на поставените цели. Екипът за управление на проекта ще се състои от 7 члена, като в него ще бъдат включени служители на Община Варна и представители на двете учебни заведения, обекти на интервенция. Неговият състав е както следва:
• Ръководител на проекта;
• Експерти "Строителство" - 2 бр.;
• Счетоводител на проекта;
• Координатор на проекта;
• Експерт "Юрист";
• Технически сътрудник.
Сформираният екип за организация и управление на проекта ще организира, координира и контролира изпълнението на дейностите по проекта и степента на постигане на заложените цели; ще отговаря за техническото и финансово администриране на дейностите; ще носи отговорност за качественото изпълнение на дейностите и правилното и законосъобразно изразходване на предвидените в бюджета средства; спазване на приложимите механизми за вътрешна оценка и контрол; извършване на мониторинг върху напредъка и предприемане на корективни мерки при необходимост; изготвяне на отчетна документация. Финансовото управление на проекта ще гарантира анализ на паричните потоци и осигуряване на необходимите средства за разплащане по договорите с изпълнители в нужните срокове. ЕУП ще изпълнява задълженията си, спазвайки условията на Договора за безвъзмездна финансова помощ, изискванията и указанията на Управляващия орган на ОПРР, вътрешните правила на Община Варна и други нормативни актове, касаещи управлението на проекти и разходването на средствата по Оперативните програми. Експертът "Юрист" ще отговаря за процеса на подготовка на договори с трети страни по изпълнение на проекта, ще следи за провеждането на обществените поръчки съгласно нормативните изисквания и изпълнението на сключените договори.
През периода на извършване на строителните дейности, Екипът периодично ще провежда срещи с фирмите – договорени изпълнители, както и с представителите на експлоатационните дружества с цел постигане на по-добро координиране на действията, идентифициране и минимизиране на рисковете от забавяне и неточно изпълнение на възложените работи, включително и на проекта като цяло. Успоредно с това Ръководителят на проекта, Експертите „Строителство" и Координаторът, съвместно с представители на строителния надзор, ще осъществяват посещения на мястото на строителната площадка с цел осъществяване на пряк контрол на извършваните строително-монтажни работи. Координаторът, ще подпомага екипа за точното изпълнение на графика за дейностите, координирано с учебния процес.
Дейностите по управление на проекта ще се изпълняват от служители на бенефициента и не е необходимо провеждане на процедура по ЗОП, тъй като изпълнението се извършва в самата организация. При определяне на възнагражденията на членовете на екипа ще се спазва ПМС № 189/2016 г. за приемане на национални правила за допустимост на разходите по оперативните програми, съфинансирани от Европейския фонд за регионално развитие, Европейския социален фонд, Кохезионния фонд на Европейския съюз и от Европейския фонд за морско дело и рибарство, за финансовата рамка 2014 – 2020 г. Възнагражденията на екипа за организация и управление на проекта ще се финансира от бюджета на проекта. |
44 060.00
|
41 364.33
|
Реконструкция, модернизация и въвеждане на мерки за ЕЕ на Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване "Николай Хайтов" и Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ гр. Варна: Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване "Николай Хайтов" и Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ гр. Варна са в списъка на приоритизираните обекти, изготвен в съответствие с Методологията за приоритизиране на обектите на образователната инфраструктура на територията на Република България. Целта на строително-ремонтните дейности е да се подобрят условията за образование, спорт и професионална подготовка на учащите в гимназиите.
Общата РЗП на двата обекта е 14 553,53 кв. м. Прилежащите дворни пространства са с площ 37 589 кв. м.
ПГГСД "Николай Хайтов" е построена и въведена в експлоатация през 1965 год. и от тогава съществени ремонти не са извършвани, а продължава да се експлоатира по предназначението си, но на много ниско технологично ниво. През периода на експлоатация в обекта са правени частични ремонти, които не са довели до постигане на съвременните нормативи и изисквания за хигиенните изисквания на учебното и работното място. Сградата е с нарушено функционално разпределение на основните и спомагателни помещения, обезпечаващи отделните дейности - напукани стени, нарушена мазилка, стени от дървесни плоскости, напукана и изметната дограма, окачена и открита канализация и водопроводна инсталация, стара ел. инсталация, под– мозайка – износена и напукана, паркет – силно износен и надигнат, санитарни възли – напукани и силно замърсена санитарния, функционално нерешена битовка за персонала, неефективна вентилация в производствените и спомагателни помещения в обекта. Сградата е в изключително лошо състояние, амортизирана и се нуждае от спешни интервенции за нейното обновяване. Представлява дворно място 21 589 кв. м с построена в него масивна четириетажна сграда със ЗП 2892.75 кв. м и РЗП 7 764.53 кв. м, както и 3 броя сглобяеми дъговидни метални склада -„холандски тип“, и бункер за талаш с обща ЗП 810 кв.м. Дворът на училището включва футболно тревно игрище, спортна площадка, парк-дендрариум и горски разсадник. Учениците се грижат за над 100 растителни дървесни вида и храсти, тревни площи, цветни и билкови градини.
ПГИ „Д-р Иван Богоров“ се помещава в една сграда с ОУ "Антон Страшимиров", която е построена през 1976 г. със ЗП 2668 кв. м, РП 6789 кв. м и 16000 кв. м дворно пространство. През годините са извършвани частични ремонти и след провеждане на планираните в проекта интервенции, ще се постигне цялостно обновяване на училищната среда. Състояние на сградата: липсва топлоизолация на част от фасадите, не е осигурена достъпна среда, част от дограмата не е подменена, нарушена мазилка, износен паркет, вратите са за подмяна, остаряла отоплителна инсталация, остаряло дворно и площадно пространство.
Гимназии имат извършен Енергиен одит, Конструктивно обследване и Технически паспорти. Община Варна разполага с обследване за енергийна ефективност и валиден сертификат за енергийни характеристики на сгради в експлоатация, обследване за установяване на техническите характеристики в съответствие с Наредба №5 за техническите паспорти и Работни проекти съгласно ЗУТ и Наредба № 4, заедно с подробни КСС и Разрешение за строеж. За цялостното решаване на проблемите, в рамките на проектното предложение ще бъдат предвидени интегрирани мерки за трайно подобряване на материалната база. Ще бъдат заложени дейности по конструктивно укрепване, интервенции върху фасадите, ремонт и реновация на ОВК, подмяна на ВиК и Ел. инсталации и предприемане на мерки за ЕЕ (топлоизолация и подмяна на дограма, хидро- и топлоизолация на покривни конструкции).
Ще се планират и изпълнят ремонтни дейности в помещенията, в които се осъществява учебната дейност, вкл. физкултурни салони, коридорни пространства, ремонт и реновация на санитарните възли. Ще се проектират и изпълнят и мероприятия за създаване на достъпна среда и благоустрояване дворните пространства на училищата.
С цел постигането на минимален клас "С" на енергийна ефективност, ще се реализира икономически най-ефективния пакет от енергоспестяващи мерки за сградите.
|
2 024 691.73
|
2 369 415.87
|
Упражняване на строителен надзор: Изпълнителят на дейността ще бъде избран по реда на ЗОП. Община Варна ще проведе един търг с две обособени позиции - за всяка гимназия отделен договор. Избраните консултанти ще осъществяват "Строителен надзор" по реда на Закона за устройство на територията и Наредбите, издадени от МРРБ въз основа и за прилагането на закона, за което той трябва да притежава лиценз от Министъра на регионалното развитие и благоустройството съгласно правилата на Наредба за условията и реда за издаване на лицензи на консултанти за оценяване на съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор.
Лицето, упражняващо строителен надзор, ще подписва всички актове и протоколи за откриване на строителна площадка и по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството.
Предписанията на лицето, упражняващо строителен надзор, ще се вписват в дневника на строежа и са задължителни за строителя и техническия ръководител на строежа. След приключване на строително-монтажните работи и след издаване на всички писмени становища от специализираните органи по законосъобразното изпълнение на строежа и по готовността му за въвеждане в експлоатация лицето, упражняващо строителен надзор, ще изготви окончателен доклад.
На етап строителство, избраният по реда на ЗОП консултант ще:
• Упражнява строителен надзор съгласно чл. 166 от ЗУТ;
• Упражнява технически контрол по част „Конструктивна”;
• Координира строителния процес до въвеждане на обектите в експлоатация, включително контрол на количествата, качеството и съответствието на изпълнените строителни и монтажни работи и влаганите материали;
• Участва в експертни и други съвети;
• Отчита хода на изпълнение на строежа и на извършените СМР (изготвяне на месечен или извънреден доклад; проверка и одобряване на месечните доклади на изпълнителя на строежа; изготвяне на протоколи от работни срещи с участниците в строителството; проверка и удостоверяване на количества и стойности на извършените СМР на строежа и други);
• Изпълнява функциите на координатор по безопасност и здраве съгласно изискванията на чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 2004 г. за минимални изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
• Изготвя окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ;
• Изготвя допълнения към техническите паспорти за всяка сграда от обектите на интервенция;
• Упражнява строителен надзор по време на отстраняване на проявени дефекти през гаранционни срокове;
• Изпълнява и всички останали задължения съгласно договора за възлагане и приложимите законови разпоредби;
• Подготвя необходимата докуметнация за въвеждане на обектите в експлоатация и издаване разрешения за ползване на обектите, съгласно ЗУТ;
• Въз основа на докладите от независимия строителен надзор ще се извършват дейностите, свързнаи с получаване на разрешения за ползване на обектите, в изпълнние на изискванията на чл. 177 от ЗУТ.
Консултантът упражняващ строителния надзор е отговорен за: законосъобразното стартиране на строежа; осъществяване на контрол относно пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; осъществяване на контрол относно спазване изискванията за здравословни и безопасни условия на труд; контрол по опазване на околната среда; недопускане увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителните и монтажни работи и др. |
20 250.00
|
21 521.95
|
Работни проекти и упражняване на авторски надзор: Община Варна разполага с Работни проекти за планираните строителни дейности и за двата обекта - Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване "Николай Хайтов" Варна и Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ гр. Варна, възложени и изплатени от тях. От бюджета на проекта ще се иска възстановяване само на предварително направените разходи за проектиране на Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ гр. Варна, в т.ч. разходи за изготвяне на доклади за оценка на съответствието. В договорите за проектиране е вкючена и услугата по осъществяване на Авторския надзор, съблюдавайки авторските права на проектантските екипи, изготвили инвестиционните проекти. Дейността може да стартира веднага след като бъдат избрани изпълнителите за СМР и Строителен надзор.
Всеки изпълнител за осъществяване на Авторски надзор следва да:
1. подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежа съгласно ЗУТ и Наредба №3/31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство;
2. информира незабавно в писмен вид за възникнали обстоятелства, които изискват решение от негова страна;
3. дава мотивирани писмени указания, становища, обяснения и други на участниците в строителството;
4. извършва при необходимост промени на инвестиционния проект и предоставя допълнителни детайли или други чертежи;
5. осигурява при необходимост присъствието на проектант на строежа за осъществяване на авторски надзор;
6. съхранява всички документи в сроковете, предвидени в нормативен акт или в срок, съгласно разпореждане на възложителя;
7. предоставя възможност и осигуряват достъп за извършване на проверки на място;
8. информира за възникнали проблеми при изпълнението на строежите и за предприетите мерки за тяхното решаване;
9. изпълнява мерките и препоръките, съдържащи се в докладите от проверките на място;
10. следи и докладва за нередности.
11. съгласува предварително с възложителя предприети мерки за популяризиране и информация на дейностите по проекта, както и изготвянето на документи, като се спазват изискванията на насоките за осъществяване на мерките за информация и публичност;
12. консултира възложителя по всички въпроси, свързани с техническото изпълнение на обекта и при възникването на технически проблем дава своето обосновано становище за решение на проблема;
13. при възникване на непредвидени работи съставя обосновано становище (чрез издадена съответна заповед в Заповедната книга и/или чрез съществена и/или несъществена промяна в инвестиционния проект); представя описание на необходимостта от изработването на на съответния вид работа; съставя и подписва отделна заверена количествена сметка;
14. вписва всички предписания и заповеди, свързани с изпълнението на СМР, в заповедната книга на строежите, която се съхранява на строежите от изпълнителя за изпълнение на строежите;
15. заверява екзекутивната документация.
Дейността включва разходи свързани с технически и работни проекти на обект: "Основен ремонт и внедряване на мерки за ЕЕ на ПГИ "Д-р Иван Богоров" - Варна" - 42 075 лв., разходи, свързани с оценка на съответствието на проектите на обект "Основен ремонт и внедряване на мерки за ЕЕ на ПГИ "Д-р Иван Богоров" - Варна" - 2 000 лв. и разходи за осъществяване на авторски надзор на двата обекта на интервенции - 3 625 лв. |
47 700.00
|
0.00
|
Доставка на обзавеждане и оборудване за Професионална гимназия по горско стопанство и дървообработване "Николай Хайтов" и Професионална гимназия по икономика „Д-р Иван Богоров“ гр. Варна: За да се изпълнят целите на проектното предложение, в рамките на текущата дейност ще бъде проведена обществена поръчка по реда на ЗОП за избор на изпълнител за доставка и монтаж на оборудване/обзавеждане за двете училища. Оборудването и обзавеждането са в пряка връзка с изпълнението на предлаганите в професионалните гимназии образователни услуги. Дейността е свързана с основната цел на проекта за създаване на условия за предоставяне на съвременно и конкурентно професионално образование чрез подобряване и модернизиране на образователната инфраструктура в две професионални училища в град Варна и със специфична цел - Подобряване качеството на образователната среда и повишаване на нейната привлекателност чрез доставяне на съвременно оборудване и обзавеждане и осигуряване на места за отдих, спорт и извънкласни занимания. Конкретните параметри на необходимите обзавеждане и оборудване са надлежно описани в Приложение Б.
Предвидените оборудване/обзавеждане за нуждите на ПГИ „Д-р Иван Богоров“ ще бъдат ползвани единствено от учащите в същата образователна институция. Видовете и функционални качества и спецификации са продиктувани от необходимостта за създаване на максимално близка реална офис/бизнес среда.
За ПГГД "Николай Хайтов" гр. Варна, към работния проект е изготвена част "Технологична", в която ясно са разписани техническите параметри на необходимото професионално оборудване. То създава условия за обучение на учениците по най-новите изисквания и стандарти на реалния бизнес. |
183 888.00
|
174 279.58
|
Публичност и информация: Мерките за публичност и визуализация на проекта изцяло ще кореспондират с утвърдения Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., чиято цел е да даде ясни насоки за изпълнение на дейности за информация и комуникация при визуализация на подрепата от Европейските фондове. Определените мерки за публичност на проекта са съобразени с Регламент на ЕС N 1303/2013 и Регламент N 821/2014. Целта на дейността е да информира обществеността, в това число и представителите на целевите групи за подкрепата на Европейските фондове за реализиране на проектните дейности. За проекти, чиято стойност надхвърля 500 000 евро, по време на изпълнение на дейност, подпомагана от ЕФРР, е необходимо бенефициентът да постави временен билборд на видимо за обществеността място. Билбордът се поставя в непосредствена близост до обекта на интервенции и трябва да отговаря на техническите характеристики, определени в Единния наръчник. След приключване на дейностите, бенефициентът има ангажимент да постави постоянна табела също със съответните технически изисквания. За постигане на максимална информираност на населението, бенефициентът трябва да проведе минимум две пресконференции за представяне на проекта и резултатите от него, прессъобщения и различни комуникационни материали. Предвидени са мерки за публичност в двете професионални гимназии.
Община Варна ще избере изпълнител за осъществяване на мерките за публичност и информация по реда на Закона за обществени поръчки за следните дейности – изработване на временни билбордове за СМР, постоянни обяснителни табели след приключване на СМР, банер roll up, дипляни, брошури, информационни стикери за оборудването, флаш памет, химикали, папки, тениски; организиране на пресконференции (начална и финална), официални церемонии „първа копка“, официални церемонии - откриване на обект.
При реализация на проекта, чрез собствен ресурс, на сайта на Община Варна и в сайтовете на гимназиите периодично ще бъде публикувана информация за проекта, неговия напредък и финансовия принос на ЕС. |
15 072.00
|
10 200.00
|
Одит на проекта: Основната цел на одита е да се формират констатации, че отчетените на Бенефициента - Община Варна разходи, описани във финансовия отчет по ДБФП, са действително извършени, точни и допустими, и да се предостави на Бенефициента доклад за фактически констатации. Допустимостта на разходите в случая се определя като правилно и коректно изразходване на безвъзмездната помощ в съответствие със срока, условията и изискванията, заложени в Договора за получаване на безвъзмездна финансова помощ. Одитът на проекта ще бъде възложен по реда на ЗОП на регистриран експерт-счетоводител, като докладът за фактически констатации ще бъде приложен към окончателното искане за плащане.
Приложимите стандарти, по които следва да бъдат извършвани одитите по проекти са Стандартите, издавани от международната организация на върховните одитни институции (INTOSAI), Международните стандарти за професионална практика по вътрешен одит, издавани от Международния институт на вътрешните одитори и Международните одиторски стандарти, издавани от международната федерация на счетоводителите. Изборът на стандарти следва да бъде съобразен с обхвата на ангажимента. В случай, че някой от компонентите на ангажимента не са изпълнени в съответствие с избраните стандарти, този факт изрично трябва да се обяви в одитния доклад, както и следва да се обяви причината за това несъответствие. Одиторът следва да потвърди, че:
- всички декларирани разходи да са действително извършени и допустими, в съответствие с изискванията на европейското и националното законодателство относно допустимост на разходите по програми, съфинансирани от Кохезионния фонд и Европейския фонд за регионално развитие на ЕС;
- първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни:одиторът следва да се увери, че всички документи на база на които са извършени разходи са налични в оригинал, съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят да разхода, който следва да оправдават;
- неправомерно изплатените суми са възстановени по надлежния ред: одиторът следва да провери дали неправомерно изплатените суми, ако има такива, са възстановени по надлежния ред и дали са осчетоводени коректно;
- счетоводни системи и осчетоводявания: одиторът трябва да провери дали бенефициентът поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта. Следва да се бъде проверено дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одиторът следва да се увери, че счетоводните системи са в компютъризира форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност.
Съгласно насоките за кандидатстване по процедурата на директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, одитът на проекта е задължителна дейност за проектите, финансирани от оперативната програма. |
5 000.00
|
1 739.00
|
Провеждане на процедури по ЗОП за избор на изпълнители на дейностите по проекта : Община Варна като възложител на обществени поръчки по ЗОП е задължена да разходва средствата за изпълнението на дейности по проекта при спазване на правилата за нормативната уредба в областта на обществените поръчки. В Община Варна, за подготовка на тръжни документации и провеждане на обществени поръчки отговаря обособено общинско предприятие - ОП "Инвестиционна политика", на което съответните дейности ще бъдат възложени. |
0.00
|
0.00
|