Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 525 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project envisages the introduction of measures to reduce energy consumption in the "Hristo Botev 1901" Municipal Corporation. Zafirovo village, aimed at increasing the energy efficiency of the building. It is two-storey with a heated basement with a living area of 510 m2, a built-up area of 720 m2. The building is STB construction, beams, columns and slabs.  They are plastered with an external lime-cement plaster with a thickness of 2 cm. The internal lime-sand plaster is with a thickness of 2 cm. The external walls are without laid thermal insulation. The roof is pitched, with a wooden structure and tiles. The unheated attic space. The windows have been replaced with PVC double-glazed windows, the same is in very good condition. 3 entrance doors need to be replaced. The building was intended to be heated by means of a heating and boiler installation with one hot water boiler. At the moment, the building is heated with electric convectors in the smaller rooms and 3 air conditioners, of which only 2 are working. The theater cinema lounge on the first floor and the rehearsal hall are heated by means of solid fuel-wood stoves. There is no hot water for toilet sinks in the bathrooms. There is no central installation for cooling and air conditioning in the building. There is a ventilation installation in the theater-cinema hall. The site's electrical installation is in good condition. In order to reduce the consumption of heat and electricity in the building, the following energy-saving measures and improvements are planned: Thermal insulation of external walls; Thermal insulation of the roof; Partial replacement of windows; Thermal insulation of external walls of heated basement and partial replacement of basement windows; Replacement of ventilation installation; Partial replacement of lighting fixtures; Installation of heat pump system; Installation of photovoltaic installation; Introduction of automation measures.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности по организация и управление на дейностите при управление и отчитане на изпълнението на проекта: Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще отговаря за организиране, ръководене и управление на изпълнението на дейностите по проекта и контролиране на финансово счетоводни документи и подготовка и подаване на всички отчетни форми към финансиращата институция. 0.00 0.00
Дейности за информация и публичност проекта: Дейности за информация и публичност проекта – със заявена стойност от 3280 лв. без ДДС и СФ за него в размер на 476 лв. Тези мерки за информация и публичност са съгласно заложените изисквания в Насоките за кандидатстване по процедурата и Приложение Е2 от тях и целят да бъде информирана обществеността за получената подкрепа, като са предвидени закупуване на брандирани моливи, папки и постоянна табела на локацията на инвестицията съдържащи информация за проекта с изрично указване на произхода на финансиране и поставяне на емблемата на ЕС и съответните лога, съгласно приложението, папките и моливите ще бъдат раздавани на събитията и ш местните училищни и културни институции, както и провеждане на 2 броя информационни събития. Събитията, които Община Главиница ще проведе през целия период на изпълнение на проекта, ще са 2: Встъпителна конференция и Заключителна конференция. Конференциите са съпроводени от раздаване на информационни папка тип „брошура“ с представена систематизирана информация относно финансиращ орган на проекта, водеща организация, срок за изпълнение и цели, както и кетъринг за 50 човека – гости на встъпителното и заключително събитие. Разходите за информация и публичност включват и изработване на информационна табела, която ще бъде поставена на сградата на Читалище „Христо Ботев-1901 год.“ с адрес УПИ-II-общ, кв.27,по плана на с. Зафирово, общ. Главиница. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще отговаря за подготовката и прилагане на следните мерки за информация и публичност, които са калкулирани както следва на база на проведено пазарно проучване: Дейности за информация и публичност включват следното: 1. Подготовка и отпечатване на Папки (брошури, представящи проекта) – емблема и лога 300 броя 2. Брандирани моливи- емблема, лога 300 броя 3. Закупуване и псотавяне на обозначителна табeла за инвестиционната локация 1 брой 4. Организиране на 2 публични събития с кетъринг за 50 ч. в т.ч. и топли напитки и минерална вода - стартираща и заключителна среща по проекта. 0.00 0.00
Дейности по строителен надзор, съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и оценка на съответствието, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ : Дейности по строителен надзор, съгласно чл.168, ал.2 от ЗУТ и оценка на съответствието, съгласно чл.142 и чл.169 от ЗУТ със заявена стойност от 12600 лв. без ДДС и ДДС в размер на 2520 лв. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще отговаря за изготвяне на оценка на съответствие на инвестиционен проект и упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта. Услугата ще бъде специфицирана в заданието за избор, като услуга свързана с изготвяне на оценка за съответствието на инвестиционните проекти и упражняване на строителен надзор по време на строителството на обекта, съгласно чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, в обем и обхват, съгласно изискванията на ЗУТ и съответните подзаконови нормативни актове; контрол относно пълнотата и правилното съставяне на актове и протоколи по време на строителството, съгласно Наредба № 3/31.07.2003 г.; контрол на количествата, цените и качеството на изпълнените СМР; изготвяне на необходимата документация за издаване на удостоверения по чл.74 от ЗУТ и по чл.116, ал.1 и чл.175, ал.5, от ЗУТ на основание чл.32, ал.1, от ЗКИР; изготвяне на технически паспорт на обекта/ите, съгласно чл. 176б от ЗУТ и в обхвата, посочен в чл. 4 от Наредба № 5/ 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите; изготвяне на окончателен доклад до възложителя, съгласно чл. 168, ал. 6 от ЗУТ; изготвяне на необходимата документация и въвеждане в експлоатация на обекта; 0.00 0.00
Дейности по въвеждането на обектите в експлоатация : Дейности по въвеждането на обектите в експлоатация със заявена стойност от 12600 лв. без ДДС и ДДС в размер на 2520 лв. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, който ще отговаря за изготвяне на необходимата документация и процедиране на въвеждането на обекта в експлоатация с което се установява функционалната пригодност на строежа за ползване, според издадените строителни книжа., съгласно Закон за устройство на територията - чл. 177, ал. 3. Външният изпълнител ще отговаря за издаване на въвеждането на обекта в експлоатация и ще проверява и гарантира съответствието на редица неща, свързани с установените права на собственост от гледна точка на законност на построената сграда;дали сградата е строена с одобрени проекти или без одобрени проекти;съответствието между фактическото изпълнение и одобрените проекти. 0.00 0.00
Разходи за изготвяне на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР: Дейността ще свързана с изготвяне на независима експертна оценка, изготвена от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР; която да докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването, заложени в подаденото на етапа на кандидатстване предложение по обявената процедура. 0.00 0.00
Основно обновяване и внедряване на мерки за енергийна ефективност на сграда за общественообслужване - читалище вУПИ II -читалище „Христо Ботев-1901 год.“, кв. 27 по плана на с. Зафирово, общ. Главиница : Проектът предвижда въвеждане на мерки за намаляване на енергопотребление в НЧ ”Христо Ботев 1901 год.” с. Зафирово, насочен към повишаване на енергийната ефективностна сградата. С проекта се предвижда подмяна на покривните керемиди на сградата и полагане на топлоизолация, съгласно предписанията в енергийното обследване за дебелина и материал което довежда до подмяна на улуците, подмяна на водоспускните тръби и монтаж на нова мълниезащитна инсталация. Полагане на топлоизолационни плоскости по външните стени с дебелина 12 см., включващ изкърпване на нарушена и обрушена мазилка, полагане на топлоизолационни плочи, циментова мазилка на мрежа, монтаж ръбохранители, монтаж на метален холкер на границата между тухлената зидария и цокъла на сградата и полагане на минерална мазилка. Компрометираната мазилка (напукана, подкожушена) по стени и тавани да се изчука, основата да се почисти/обезпраши, а след това повърхността да се шприцова с циментов разтвор или обработи с подходящи за целта строителни смеси (необходими за по доброто сцепление на материалите – стара и нова основа).Подмяна на малка част от съществуващата външна дограма в сградата. Подменят се прозорците и вратите на сграда съгласно изготвения проект и чертежи в част архитектура и спецификацията на дограмата. Подменят се вратата към сутерена, и котелното помещения със самозатварящи се врати с огнеустойчивост ЕI 60. Настилката на пода в залата на първия етаж се изравнява, като се премахват съществуващите наклони. Всички стационарни седалки в залата на първия етаж и козирката на втория етаж се премахват. На тяхно място се предвижда да се поставят 100 бр. столове за сядане. Възстановява се водоплътният тротоар около сградата с необходимия наклон за отводняване с цел да се прекрати проникването на влага в основите на сградата. Изгражда се нова вентилационна система. Изграждат се инсталация за аварийно осветление и пожароизвестителна инсталация. Всички осветителните тела в сградата се подменят с енергоспестяващи. Осигуряват се мерки за безопасност при пожар, които са подробно описани в проекта за пожарна безопасност. Извършва ремонт на покривната конструкция На покрива се предвижда монтаж на соларни панели. Отопление, вентилация, климатизация на помещения се изпълняват с кабел ШКПЛ, положени по стена в кабелни канали. Осветителните тела да се подменят с led с изключение на тези тела които вече са подменени. лнж (лампа нажежаема жичка) 18 броя , линейно осветително тяло 1х36w – 17 броя и 2х18w 9 броя. Изпълнява се мълниезащитна и заземителна инсталация. Всички дейности, обект на проекта са свързани с прилагане на следните енергоспестяващи мерки:ЕСМ №1: Топлинно изолиране на външните стени. ЕСМ №2: Топлинно изолиране на покрив. ЕСМ №3: Частична подмяна на съществуващата дограма. ЕСМ №4: Топлинна изолация на под над отопляем сутерен. ЕСМ №5: Подмяна на вентилационна инсталация. ЕСМ №6: Подмяна на осветителни тела. ЕСМ №7: Монтаж на термопомпени климатични сплит системи. ЕСМ №9: Въвеждане на мерки за автоматицация В сградата са предприети мерки за осигуряване на достъпна среда за хора с увреждания. Има осигурен достъп за хора с увреждания от входа от източната страна. Обособява се WC за лица в неравностойно положение със съответното обзавеждане и размери на входни врати и необходимата площ за маневриране на инвалидни колички в общите части на сградата. Обособяване на необходимия брой места за сядане съгласно чл. 69, ал.(1) от НАРЕДБА № РД-02-20-2 ОТ 26.01.2021 Г. ЗА ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ДОСТЪПНОСТ И УНИВЕРСАЛЕН ДИЗАЙН НА ЕЛЕМЕНТИТЕ НА ДОСТЪПНАТА СРЕДА В УРБАНИЗИРАНАТА ТЕРИТОРИЯ И НА СГРАДИТЕ И СЪОРЪЖЕНИЯТА В сила от 13.03.2021 г. Обозначаване на достъпните входове с международния символ за достъпност с осигурено осветяване и поставяне на тактилни знаци по достъпния маршрут. Входното фоайе, обслужващите коридори и фоайета са с размери, които позволяват свободното движение на хора с инвалидни колички. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).