Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

According to the requirements of Council Regulation (EC) No 1303/2013 of 17 December 2013 regarding the general provisions on the European Regional Development Fund, the European Social Fund, the Cohesion Fund and the European Maritime and Fisheries Fund and repealing Regulation 1083/2006, the storage of documents under the OPE 2014-2020 should be in a way that provides an adequate audit trail at all levels of OPE management and implementation as well as in the process of evaluating the program and during the reporting stage.
The storage of documentation in compliance with all  contemporary legal requirements is also one of the methods for preventing irregularities under OPE, it supports the functioning of the management and control systems.
The current budget line provides financing for the construction and equipment of an archive storage facility for the needs of the MA of OPE, which will meet the requirements for the storage of documents in a storage facility. 
The budget line is in implementation of Action 5 "Providing the necessary facilities and technical equipment and information systems for the management and implementation of OPE" under Strategic Objective 1 "Strengthening the administrative capacity of the responsible structures in order to efficiently implement the activities related to programming, management, monitoring, evaluation and control of OPE " from the Strategic plan for Technical Assistance of the OPE 2014-2020.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Изграждане на архивохранилище за съхранение на документи по оперативна програма "Околна среда": Във връзка с отговорностите, функциите и задачите, които Главна дирекция „Оперативна програма „Околна среда“, Управляващ орган на Оперативна програма "Околна среда" изпълнява в процеса на цялостното управление и изпълнение на ОПОС, в архивните помещения на ГД ОПОС се съхранява значително количество документация. Документите, генерирани в резултат на изпълнение на проекти през програмен период 2007-2013 г., които са с неизтекли срокове на съхранение, съгласно изискванията на националното и европейското законодателство продължават да са обект на проверки от страна на Сметна палата, Сертифициращ орган, Одитиращ орган, службите на ЕК, Европейска сметна палата, съда, прокуратурата, следствени и други органи. Осигуряването на адекватна одитна следа представлява ключово изискване към Управляващия орган на ОПОС, с което той гарантира че цялата документация съпътстваща оценката, изпълнението и отчитането на проектите, финансирани по ОПОС е налична и на разположение за всички одитиращи и контролиращи органи. ГД ОПОС има задължение да съхранява и постъпващите документи, свързани с оценката и изпълнението на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г. Към настоящия момент архивните помещения на ГД ОПОС са с напълно запълнен капацитет и нямат ресурс за прием на допълнителна документация, което затруднява организацията по архивирането. Независимо от факта, че голяма част от документите, създавани по ОПОС 2014-2020 г. са в електронен вид, в процеса на обявяване на нови процедури и изпълнение на одобрени за финансиране договори, се генерира значително количество документация на хартиен носител. Създаването и подържането на отговарящ на съвременните изисквания архив предоставя възможност за получаване на документална информация във връзка с управление на процесите, свързани с подготовката и изпълнението на ОПОС, избор на изпълнители на отделните дейности, включени в проектите, подготовката и провеждането на процедурите за избор на проекти за финансиране и изпълнението на договорите, финансирани по ОПОС, мониторинга и техния контрол. Съхранението на документацията, съобразно всички нормативни изисквания представлява и един от методите за предотвратяване на нередности по ОПОС. Понастоящем част от наличната в ГД ОПОС документация по ОПОС 2014- 2020 г. се съхранява в метални шкафове в коридорите в сградата, в която се помещава дирекцията, поради липса на свободни помещения, отговарящи на необходимите условия за обособяване на архив. Предвид все по-интензивния процес на постъпваща в архив документация, свързана с оценката и изпълнението на проекти, финансирани по ОПОС 2014-2020 г., както и предвид документите, които се очаква да бъдат генерирани при изпълнението на следващия програмен период, УО на ОПОС констатира необходимост от изграждането на нова сграда за нуждите на централизиран архив , която да бъде използвана за съхранението на цялата налична документация от програмен период 2007-2013 г., програмен период 2014-2020 г., както и от следващия програмен период. Сградата е необходимо да отговаря на следните минимални изисквания за съхранение на документи към архивните помещения: • да са пожарообезопасени; • да бъдат сухи, лесно проветриви и изолирани от пряко действие на слънчеви лъчи; • през тях да не минават канализационни, топлопроводни и газоотоплителни пътища; • електрическата инсталация да е закрита; не се допуска използване на открити осветителни и отоплителни уреди; • пространствената подредба да осигурява лесен и удобен достъп до съхраняваните документи; • да е осигурено със средства за ограничаване на физическия достъп чрез заключващи системи; • оборудване със стелажи, шкафове, и помощен инвентар. Останалата част от информацията за описание на дейността се съхранява в отделен файл OpisanieDeinost1-prodalzenie, приложен към т.14 Електронно подписан договор/споразумение. 1 900 814.40 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и съоръжения, необходими за оборудване на архивохранилището: Във връзка с дейност 1. "Изграждане на архивохранилище за съхранение на документи по оперативна програма "Околна среда"от настоящата бюджетна линия е необходимо архивохранилището да се оборудва със специализирано оборудване. Ще бъдат доставени и монтирани товаро-пътническа асансьорна уредба с товароподемност 1 000 кг. и специализирана модулна подвижна архивна система. Предвид предназначението на сградата и в изпълнение на задължителните изисквания за противопожарна безопастност ще бъде доставена и монтирана пожароизвестителна система и система за контрол на дим и топлина. Товаро-пътническата асансьорна уредба, която ще обслужва архивохранилището, следва да отговаря на съвременните изисквания за асансьорни уредби и енергийна ефективност. Асансьорната уредба следва да е без машинно отделение.Двигателите на асансьорната уредба следва да са електрически, с възможност за осигуряване на плавно потегляне и спиране. На база на обема на архивохранилището, който следва да бъде разделен на отделни, изолирани една от друга секции с площ не по- голяма от 250 кв.м., се предвижда оборудване с мобилна архивна стелажна система, която да оптимизира пространството в сградата в максимална степен, без да е необходимо наличието на няколко коридора за достигане до желаната позиция. Пожароизвестителната инсталация следва да бъде монтирана във всички помещения в сградата, със съответните датчици. При пожарна опасност автоматично следва да се изключват вентилационните, климатични уредби и етажните табла в конкретната зона. 524 400.00 0.00
Строителен надзор във връзка с изпълнение на СМР за изграждане на сграда за архивохранилище: В рамките на дейността съгласно изискванията на Закона за устройство на територията /ЗУТ/ за правилното и законосъобразно изпълнение на строителните дейности, посочени в техническите спецификации към договора и одобрения инвестиционен проект за изграждане на архивохранилище, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, спазването на приетия график за изпълнение и др., е необходимо да бъде избран изпълнител, който да упражнява строителен надзор. Предвижда се застроената площ на сградата да бъде приблизително 658 кв. м. на три етажни нива. Разгънатата застроена площ се предвижда да достигне приблизително 1980 кв. м. Сградата за архивохранилището ще бъде изградена върху имот, собственост на МОСВ, находящ се в гр. София, м. "Илиянци". Строителният надзор носи отговорност и за законосъобразно стартиране на строежа, пълнотата и законосъобразността при съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, изпълнение на СМР съобразно одобрените инвестиционни проекти, спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството, недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството, годността на строежа във връзка с въвеждането му в експлоатация, оценката за достъпност на строежа от лица с увреждания, оценката за енергийна ефективност и др. Ангажимент на строителния надзор ще бъде и изготвянето на технически паспорт на строежа съгласно чл. 176а след завършване на строежа. 38 076.00 0.00
Осъществяване на мерките за информация и комуникация по ОПОС 2014- 2020 г.: Във връзка с изпълнение на изискванията за информация и комуникация на проекти, изпълнявани с подкрепата от Европейски фондове съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014- 2020 г., в рамките на бюджетната линия се предвиждат следните мерки: - Поставяне на билборд на подходящо място, видимо за обществеността при изграждането на сградата за архивохранилище; - Поставяне на постоянна обяснителна табела след приключване на бюджетната линия на подходящо място, видимо за обществеността; - Организиране и провеждане на 2 бр. церемонии за ефективния старт на строителството- „Първа копка“ и за откриване на обекта. След провеждане на събитията, Бенефициентът предвижда да подготви информации (прессъобщения), които ще бъдат публикувани на интернет страницата на оперативната програма. - Информационни стикери- 1600 бр.- ще бъдат поставени на подходящо място на повърхността на оборудването, доставено и монтирано в рамките на изпълнението на бюджетната линия. 4 680.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).