Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project is aimed at increasing the effectiveness and efficiency of the state administration. It will provide a tool for optimizing the state administration, in line with the latest tendencies in the field of administrative reform in Europe, which are aimed reducing the fragmentation, introducing the network principles, horizontal and vertical coordination between the administrative structures, transparency and accountability of the government, engaging NGOs and businesses, digitalization of the state administration, reduction of the internal bureaucracy, stronger focus on results and goals and etc.
The project consists of 2 logically interconnected activities, which will be carried out in succession. The first activity envisions an amendment to the Uniform Methodology for Carrying out Functional Analyses in the State Administration and the Guidebook for its implementation, developed in 2008. A special focus will be put on the possibility to perform functional analyses of more than 1 structure, following horizontal and sectoral policies, which will encompass not only the relevant ministries and secondary budget holders under them, but also all other administrations that have functions in the given sector or policy area. The principles of efficiency and effectiveness will be at the core. A possibility to consult the conclusions and recommendations of the analyses with the bodies, responsible for the administrative reform, will be provided. The second activity includes pilot testing for the amended methodology through 5 pilot functional analyses of horizontal or sectoral policies. The results of these analyses will be taken into consideration when implementing reforms in these areas over the following years. 

.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Актуализиране на Единната методология за провеждане на функционален анализ в държавната администрация и Наръчника за нейното прилагане: Дейността включва: 1. Поддейност 1.1. Анализ на прилагането на Единната методология и Наръчника за нейното прилагане По данни на годишните доклади за състоянието на администрацията от 2011 до 2015 г. са извършени 421 функционални анализа. Анализът цели да установи каква е практиката по прилагането на методологията и наръчника с оглед тяхното надграждане - как се спазват етапите за провеждане, какви методи са използвани и как са прилагани, как са използвани съществуващите формати за доклад и образци на документи, в това число въпросници, в какви направления са концентрирани представените предложения за подобрение, разпределението на съдържанието между методологията и наръчника и др. 2. Поддейност 1.2. Разработване на Актуализирана единна методология и Наръчник за нейното прилагане Единната методология и наръчникът са разработени през 2008 г. Актуализацията се налага тъй като: ­ - те акцентират главно върху релевантността на функциите. Като резултат в плановете за подобрение се включват главно предложения в частта релевантност на функциите; ­ - анализите не са цялостни, а обхващат функциите на отделни администрации и структурни звена в тях, без да могат да адресират проблемите с припокриването и дублирането на функции между повече от една администрация. В СРДА 2014-2020 се констатира че извършването на функционални анализи на отделни администрации, без да се анализира организационната система на всички звена и институции за изпълнение на политиката, води до ограничени промени от вътрешноорганизационен характер, вместо до генерално подобрение, както и че липсва процедура за съгласуване на изводите и препоръките на функционалните анализи от централен орган на изпълнителната власт; ­ - възможните форми на подобрения, които методологията изследва и предлага, не са съобразени с тенденциите в областта на административната реформа в Европа, насочени към намаляване на фрагментацията, мрежова ориентация, хоризонтална и вертикална координация между административните структури, въвличане на бизнеса и неправителствените организации, дигитализация на публичната администрация, намаляване на вътрешната бюрокрация, по-­силен фокус към резултати и постигането на цели и др.; - методологията не отчита въведените през последните години нови инструменти и практики, които могат да бъдат от полза при изготвянето на анализите. Предвид политиката на правителството за въвеждане на системи за управление на качеството и в частност CAF, е необходимо отчитане на предложенията за подобрение, направени при внедряване на CAF. Необходимо е и по-добро синхронизиране на методологията с Методологията за анализ и оценка на ефективността на дейността на администрацията, утвърдена през 2010 г. от министър-председателя и др. Актуализацията на Методологията ще има за основна цел адресиране и справяне с посочените проблеми при разработването и приложението й. Новата Методология ще позволи извършване на функционален преглед на структурите в системата на дадено министерство, както и по прилагането на хоризонталните политики. Ще се постави специален акцент върху ефективността и ефикасността. Ще се създаде възможност за съгласуване на изводите и препоръките с органите, които отговарят за координацията на административната реформа. Актуализираната методология и наръчник ще бъдат отпечатани и ще бъдат оформени във формат, подходящ за публикуване в интернет. 3. Поддейност 1.3. Провеждане на кръгла маса На кръглата маса ще бъде представена и обсъдена актуализираната методология и наръчник. Целта е да се получи обратна връзка от заинтересованите страни, както и да се популяризира документът сред администрациите. Това би допринесло за по-висока ангажираност от тяхна страна при практическото й приложение. 203 639.76 200 039.76
Провеждане на функционални анализи по хоризонтални и секторни политики: Дейността включва: 1. Поддейност 2.1. Определяне на хоризонтални и секторни политики за провеждане на пилотен анализ Провеждането на анализи по хоризонтални и секторни политики е необходимо, за да се идентифицират възможности за реформи, съобразени с приоритетите на СРДА и други стратегически документи в областта на хоризонталните и секторни политики. Освен съобразяване със стратегическите приоритети на административната реформа, при избора на предложения за хоризонтални и секторни политики ще бъдат взети предвид установените проблеми от предходни функционални анализи. Сред критериите за избор могат да бъдат наличието на дублиране на функции между структурни звена в рамките на дадена администрация или между отделните структури, разпокъсаност на дадена политика между множество администрации, липса на ефективност и ефикасност в процеса на разработване, изпълнение и мониторинг и пр. В рамките на дейността изпълнителят ще изготви списък от хоризонтални и секторни политики, в които е целесъобразно провеждането на анализи. Предложенията трябва да бъдат мотивирани и да конкретизират администрациите и съществуващите към тях консултативни съвети, които да бъдат обект на анализ, стратегически и програмни документи и друга релевантна информация. Предвид включената в Приоритет 1.5. на Пътната карта за изпълнение на СРДА мярка "Повишаване на ефективността в работата на общинската администрация" и възможността по процедура от ИГРП 2016 на ОПДУ да бъде финансиран проект с бенефициент МРРБ общините и общинските политики няма да бъдат включвани в пилотните дейности.Това обаче не изключва възможността при анализ на политика, осъществявана на централно ниво да се анализират и функциите и задачите, които имат общините в същата област. 2. Поддейност 2.2. Провеждане на пилотни функционални анализи по хоризонтални и секторни политики Ще бъдат проведени 5 функционални анализа на определените по поддейност 2.1. политики с използване на актуализираната методология. Анализите ще отчетат осъществените функционални анализи и реализирани политики за модернизиране. Те ще включват мерки за оптимизация, преглед на функциите и дейността на структурите за елиминиране на дублиращи се функции, премахване на нетипични функции и дейности, обединяване на звена, преглед на ефективността и ефикасността на структурата, препоръки за реорганизация и др., определени в актуализираната единна методология. Идентифицираните области за подобрение ще бъдат в областта на релевантност на функциите, ефективността и ефикасността , съгласно единната методология. Успехът на подобен трансформационен проект изисква значителна политическа подкрепа от заинтересованите страни, вътрешна подкрепа от съответните институции и лидерство от пилотните ресорни институции. Необходимо е да бъде изградена подкрепа посредством механизмите за управление на промяната. Целта ще бъде да се идентифицират агентите на промяната във всяко министерство и пилотна администрация, които да бъдат ангажирани пряко с постигане на целите на проекта. Целите и ползите от реформата следва да бъдат ясно комуникирани пред заинтересованите страни. 3. Поддейност 2.3. Провеждане на кръгли маси На кръглите маси ще бъдат обсъдени изготвените анализи и предложенията за подобрение по отделните хоризонтални и секторни политики. Целта на кръглите маси ще бъде да се получи обратна връзка от заинтересованите страни, както и да се обсъдят предложенията за реформа на политиката в конкретната сфера. Това би допринесло за по-добро комуникиране на целите на реформата, както и за по-висока ангажираност от заинтересованите страни при практическото приложение на идентифицираните мерки и предложения за подобрение. 4. Поддейност 2.4. Изготвяне на препоръки за подобрение на проекта на актуализирана Единна методология и наръчник за нейното прилагане Ще бъдат изготвени предложения за подобрение на разработените по дейност 1 актуализирана методология и наръчник, формулирани на базата на резултатите от пилотните анализи. 466 759.44 466 759.44
Дейности за информация и комуникация: Дейността ще осигури популяризиране на проектните дейности, цели и постигнати резултати. Ще повиши информираността на администрацията, бизнеса и НПО за провеждането на функционални анализи и за хоризонталните и секторните политики, обект на анализ. В рамките на дейността ще бъдат проведени две публични събития (встъпително и заключително) за популяризиране на целите и резултатите от проекта. За популяризиране ролята на ЕС, съфинансиращият фонд (ЕСФ) и Оперативна програма „Добро управление“ ще бъдат изработени информационни и рекламни материали. Промоционалните материали ще бъдат разпространявани по време на публичните събития. Тяхната изработка ще бъде изцяло съобразена с изискванията, посочени в „Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”. 10 148.00 10 147.99

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).