Организаци, управление и публичност на проекта: Дейността има за цел да създаде необходимите условия за ефективно и качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта, в съответствие с предвидените дейности, бюджет и график за изпълнение, спазвайки законовите и нормативни уредби. За постигане на поставените по проекта цели ще бъде сформиран екип от експерти от общинска администрация Бургас с необходимия опит и квалификация, отговарящи за управление, координация и изпълнение на предвидените по проекта дейности, като функциите и отговорностите на всеки един от тях ще бъдат разписани в съответните длъжностни характеристики.
Съставът на екипа за управление на проекта включва 4 експерта, разпределени по съответните позиции:
1. Ръководител проект:
- отговаря за цялостния процес на изпълнение на проекта, съгласно условията на договора за безвъзмездна финансова помощ и осъществява комуникация със Структурата за наблюдение и докладване /СНД/;
- контролира законосъобразното и целесъобразно провеждане на процедури за избор на изпълнители и извършване на разходи.
- осъществява дейности по наблюдение и контрол изпълнението на проектните дейности;
- отговаря за навременното и коректно подаване на отчетна информация по проекта в ИСУН
2.Финансист:
- отговаря за финансовото изпълнение на договора за безвъзмездна помощ и договорите с изпълнителите.
- В изпълнение на своите преки ангажименти служителят ще води точна и редовна счетоводна отчетност, включително оперира подходяща електронна счетоводна система.
-отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените разходи в Община Бургас.
3. Координатор:
- подпомага ръководителя и екипа по проекта при изпълнение на основните проектни дейности;
- отговаря за техническото изпълнение на проекта по отношение на документацията, архива на проекта;
- отговаря за навременното отчитане на проекта в ИСУН 2020;
- отговаря за изготвянето и организацията на информационните материали и публични събития по проекта;
- осъществява координация между всички участници строителния процес на обекта;
4. Инвеститорски контрол.
- контролира количеството и качеството на влаганите материали по време на строителството на обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР;
- представлява възложителя при изготвяне на необходимата строителна документация;
- осъществява оперативен контрол и посещения на място за проверка работата по обекта;
- следи и докладва напредъка по изпълнение на СМР.
Експертите ще имат ангажимент текущо да проследяват физическото и финансово изпълнение на проекта, да следят графика на дейностите, да изготвят необходимите технически и финансови документи за отчитане на изпълнението, да изготвят и подават искания за плащания.
Дейностите, свързани с изпълнение на мерките за информация и публичност по проекта ще бъдат ангажимент на всички членове на екипа за управление на
проекта, както и на външни за организацията изпълнители по отношение изработването на предвидените рекламни материали за публичност.
С цел информиране на обществеността за приноса на ЕС в реализиране на дейностите, проектът предвижда серия от мерки, като публични събития, прессъобщения и информационни материали, с информация за целите, дейностите и резултатите по проекта. Със стартиране на проекта ще бъде изготвено и разпространено прессъсобщение с информация за проекта. Кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС ще бъде публикувана и на страницата на общината. В рамките на проекта ще бъдат организирани 2 информационни събития при стартиране и приключване на проекта.
При стартиране на строителните дейности на видимо място ще бъде поставен временен билборд, а след приключване на строителните дейности ще бъде поставена 1 постоянна информационна табела, с цел осигуряване на публичност и визуализация по време на и след приключване на дейностите по проекта.
|
94 260.00
|
0.00
|
Извършване на обследване за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ - – първоначално обследване за енергийна ефективност за целите на подаване на предложение по настоящата процедура. : Наличието на енергийно обследване на сградата, вкл. сертификат за енергийни характеристики е предварително условие за кандидатстване по настоящата процедура. Обследването за енергийна ефективност на сградата, в обхвата на настоящето проектно предложение е възложено от Община Бургас през 2023 г. и издадения във връзка с това доклад е изготвен в обхват и съдържание съгласно изискванията, опредени в актуалната приложима подзаконова нормативна уредба (Наредба по чл. 48 от ЗЕЕ). Обследванието е придружено от валиден сертификат за енергийни характеристики на сградата, включена в обхвата на предложението за изпълнение на инвестиция.
Обект на извършеното обследвание са:
• идентификация на сградните ограждащи конструкции и елементи и системите за осигуряване на микроклимата, измерване и изчисляване на енергийните характеристики, анализ и определяне на потенциала за намаляване на разхода на енергия;
• разработване на мерки за повишаване на енергийната ефективност;
• технико-икономическа оценка на мерките за повишаване на енергийната ефективност;
• оценка на спестените емисии въглероден диоксид (CO2) в резултат на прилагането на мерки за повишаване на енергийната ефективност.
• формиране на пакет от прилагане на ЕСМ.
За обекта не е изготвен доклад за резултатите от обследването за установяване на техническите характеристики на строежа, свързани с удовлетворяване на основните изисквания по чл.169, ал.1 и ал.3 от ЗУТ, тъй като строеж „Закрит плувен басейн“ в УПИ I, кв.135, ж. р. Меден Рудник, гр. Бургас е нов строеж по смисъла на § 1, т.1, б. “а“ от Допълнителната разпоредба (ДР) на НАРЕДБА № 5 от 28 декември 2006 г. за техническите паспорти на строежите (обн., ДВ, бр. 7 от 2007 г.; изм. и доп., бр. 38 от 2008 г. и бр. 22 от 2010 г.; изм., бр. 98 от 2011 г.; изм. и доп., бр. 2 и 80 от 2013 г.; изм., бр. 102 от 2014 г., бр. 79 от 2015 г. и бр. 68 от 2021 г.), а именно „Нов строеж“ е:
а) строеж, за който е издадено разрешение за строеж след 1 януари 2007 г.;
За строеж „Закрит плувен басейн“ е издадено Разрешение за строеж №В-37/29.11.2013г. Обектът е въведен в експлоатация с Разрешение за ползване №СТ-05-1805/05.12.2014г. За обекта е приложен технически паспорт рег.№345/05.11.2014г., изготвен непосредствено преди въвеждането на строежа в експлоатация, едновременно с изготвянето на окончателния доклад по чл. 168, ал. 6 ЗУТ от консултанта, упражняващ строителен надзор по време на строителството в съответствие с изискванията на Чл. 2. ал.(1) , т.1 от Наредба №5 от 28 декември 2006г. за техническите паспорти на строежите.
|
1 956.72
|
0.00
|
Инженеринг /проектиране, строителство и авторски надзор/ за внедряване на мерки за енергийна ефективност в сграда - закрит плувен басейн с идент. 07079.651.72.1 по КККР на гр. Бургас, УПИ I, кв.135 по плана на РЦ "Меден рудник", гр. Бургас".: Дейността предвижда прилагане на мерки за енергийна ефективност и мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници в сграда на закрит плувен басейн „Меден рудник“, с идент. 07079.651.72.1 по КККР на гр. Бургас, УПИ I, кв. 135, по плана на Районен център "Меден рудник", гр. Бургас. Сградата на закрития плувен басейн е едноетажна с частичен сутерен. Състои се от спортна зала с два плувни басейна и обслужващи помещения към тях със застроена площ 1 501,30 кв. м и сутерен – 129,30 кв. м, общо РЗП 1 630,60 кв. м с предназначение „За спортна и развлекателна дейност“. Сградата включва следните обособени обекти: самостоятелен обект в сграда с идент. 07079.651.72.1.1 по КК на гр. Бургас със застроена площ 1387.59 кв. м и РЗП 1 516.89 кв. м включващ: два плувни басейна, един с полу-олимпийски размери и малък учебен басейн; обслужващи помещения, котелно и сутерен, с предназначение – Плувен комплекс за спортна и развлекателна дейност и самостоятелен обект в сграда с идент. 07079.651.72.1.2 по КК на гр. Бургас със застроена площ 113.71 кв. м с предназначение: За обществено хранене, състоящ се от: зала, кафе-бар, склад и санитарен възел. Сградата е публична общинска собственост и притежава акт за публична общинска собственост № 8197/04.11.2015г. Частта от сградата, където са обособени обслужващите помещения е изпълнена с монолитна, стоманобетонова, скелетно-гредова конструкция. Покривът е тип плосък, изпълнен от стоманобетонова плоча. Залата с плувния басейн е изпълнена с метална конструкция (колони и ригели). Покривът е метална рамкова конструкция с термопанели. Външните стени на залата са изпълнени с термопанели.
В процеса на подготовка на проектното предложение на сградата е извършено обследване за енергийна ефективност, което показва, че при сегашното състояние на сградата не се осигурява изискваните санитарно-хигиенни норми за топлинен комфорт. Съществуват топлинни загуби през ограждащите елементи (покрив, съществуващите витрини, прозорци и външни врати). В резултат от обследването са разписани мерки за подобряване на енергийната ефективност в сградата на закрития плувен басейн, които включват изпълнението на:
-всички задължителни енергоспестяващи мерки /ЕСМ/, предписани в обследването за енергийна ефективност, които ще доведат до повишаване на класа на енергопотребление на сградата от „G“ на „А“ .
Дейностите, които ще се финансират с безвъзмездна финансова помощ са: - ЕСМ по ограждащи елементи - топлоизолиране на покрив, подмяна на прозорци и външни врати; подмяна на термопомпена изсушителна камера; мерки по системата за БГВ; мерки по системите за осветление.
Дейностите, които ще се финансират със собствени средства на кандидата са: - ЕСМ по ограждащи елементи - част от дейностите за подмяна на прозорци и външни врати; част от термопомпена изсушителна камера; настройка на системите за отопление; мерки за оползотворяване на енергия от възобновяеми източници чрез изграждане на фотоволтаична инсталация (ФВи) за производство на енергия от слънцето за собствени нужди с инсталирана мощност 242,46 kWp, която ще се монтира на покрива на сградата, както и всички съпътстващи СМР, необходими за изпълнение на мерките, съгласно приложено КСС.
Сградата на закрит плувен басейн е въведена в експлоатация с Разрешение за ползване №СТ-05-1805/05.12.2014г. За обекта е изготвен технически паспорт рег.№345/05.11.2014г. непосредствено преди въвеждането на строежа в експлоатация. В сградата е осигурен достъп за хора с увреждания, съгл. нормативните изисквания. За сградата не се предвиждат изпълнение на недопустими разходи.
В обхвата на дейността ще се изготви инвестиционен проект за сградата на закрития басейн, съгл. изискванията на нормативната уредба. Ще се изпълнят строителните дейности и осъществи авторски надзор на обекта от проектантите. |
1 342 397.88
|
0.00
|
Изготвяне на независима експертна оценка, изпълнение на строителен надзор на обектите и въвеждане в експлоатация.: В рамките на дейността е предвидено осигуряване на всички консултантски услуги и съгласувателни процедури, осигуряващи законосъобразното протичане на процесите и въвеждане в експлоатация на строежите. В рамките на конкретната дейност са включени под-дейности:
1/ „Извършване на оценка на съответствие на инвестиционен проект със съществените изисквания към строежите“. Обектът (сграда закрит плувен басейн) е III категория по смисъла на чл.137, ал.1 т.3 буква „в“ от ЗУТ и чл.6, ал.3 т.4 от Наредба № 1 от 30 юли 2003г. за номенклатурата на видовете строежи. ОСИП обхваща проверка на съответствие с предвижданията на подробния устройствен план; правилата и нормативите за устройство на територията; изискванията по чл.169, ал.1 и ал. 3 от ЗУТ; взаимната съгласуваност между частите на проекта, пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления. Преди стартиране на СМР на сграда - закрит плувен басейн с идент. 07079.651.72.1 по КККР на гр. Бургас Консултантът ще има ангажимента да изготви и предаде Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционните проекти със съществените изисквания към строежите съгл. чл. 142, ал. 6, т. 2 от ЗУТ.
2/ "Изготвяне на независима експертна оценка, след приключване на дейностите по изпълнение на СМР". За целите на отчитане на стойностите на индикаторите, заложени в проекта, след приключване на дейностите по СМР на сградата ще бъде изготвена независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор. Изготвянето на независима експертна оценка от сертифициран енергиен одитор след приключване на дейностите по изпълнение на СМР е предварително обявена задължителна дейност по настоящата процедура, пряко обвързана с крайната цел на проектното предложение и средство за потвърждаване на постигнатите спестявания и предварително заложени индикатори. Независимата експертна оценка ще бъде изготвена от сертифициран енергиен одитор, различен от Консултантът, изготвил доклада от обследванията за енергийна ефективност и сертифициране за ЕЕ, след приключване на дейностите по СМР и предаване обекта на Възложителя. Разходът за изготвяне на независима експертна оценка е собствен принос на Община Бургас.
3/ „Упражняване на строителен надзор по време на изпълнение на обекта, до приемане и въвеждане в експлоатация, съгласно изискванията на ЗУТ“. За законосъобразното стартиране, изпълнение и завършване на строителството в съответствие със ЗУТ и подзаконовите нормативни актове е предвидено осигуряването на строителен надзор, който да гарантира навременно и качествено изпълнение на строително ремонтните дейности. Консултантът, изпълняващ строителен надзор на обекта изпълнява функции съгласно чл. 168 от ЗУТ и ще гарантира, че строителните работи ще бъдат изпълнени в съответствие с инвестиционните проекти и с изискванията на българското законодателство в областта на строителството и спазване на стандартите, описани в техническите изисквания за проектиране и строителство. Ангажимент на Консултанта ще бъде съставяне на окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация и изготвяне на технически паспорт на строежа съгласно Наредба № 5/28.12.2006 г., а при необходимост ще оказва съдействие във връзка с въвеждане на обекта в експлоатация.
4/Съгласуване и въвеждане на обектите в експлоатация:
След подготовката на инвестиционния проект ще бъдат извършени всички необходими съгласувателни процедури с експлоатационните дружества и отговорните институции, така че да бъде осигурено законосъобразното стартиране на строителството и да се гарантира безпрепятственото въвеждане на обекта в експлоатация.
|
22 921.58
|
0.00
|