Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The objective of the project is to improve the capacity of local authorities to plan and identify creative and innovative urban planning solutions and to implement them to mitigate impacts and adapt to climate change. Based on a series of trainings and study visits to the donor country, the project will support local authorities to assess their strategic plans and programs as well as the already implemented climate actions, and facilitates them to make a new strategic step towards the implementation of the most advanced knowledge and experience in the field of climate action in urban planning and development. The planned actions contribute directly to the Outcome 4 of the program – Increased ability of local communities to reduce emissions and to adapt to the changing climate.
The National Trust Ecofund is the project promoter. The donor country partner is the Norwegian association of regional and local authorities (KS). Eight Bulgarian municipalities will act as project partners – Burgas, Kardzhali, Plovdiv, Ruse, Sliven, Sofia, Stara Zagora, Varna. The role of NTEF will be to manage the whole project, to organize and provide expertise and facilitation to the review and assessment process in the partnering municipalities, as well as to provide the needed expertise for the identification and elaboration of the technical design of the innovative investment measures, the Norwegian partner will contribute at all stages of the project with the information regarding best practices and experiences in most recent innovative technologies for small scale infrastructure in cities. On their side, the municipalities – partners in the PDP will be responsible for the management and implementation of the pilot investment actions. These small-scale infrastructure measures will be specific and relevant only to the specific conditions of the specific settlement. 
The project duration is 46 months with  a total budget of up to 2, 8 Million.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта/ Project management: Подробно описание на управленската система на проекта е представено в Плана за управление на качеството и оценка на риска. Дизайнът на проекта се състои от две нива на мениджмънт – Координационен комитет и Изпълнителен екип на проекта. Координационният комитет на проекта е съставен от представители на всички 10 проектни партньори. Той ще има мандат да одобрява проектния план за изпълнение, годишните и заключителния проектен доклад. Срещите на координационния комитет ще се провеждат средно веднъж годишно или по преценка на проектния екип. Председател на комитета ще е Изпълнителният директор на водещия партньор, членове ще са определени представители от останалите партньори и ръководителя на екипа. Проектният мениджър / председател на координационния комитет докладва директно пред Управителния съвет на НДЕФ. Изпълнителният екип на проекта е съставен от основния екип и разширен екип. Основният екипсе състои отпредставители на НДЕФ (2 участници – проектен мениджър и ръководител на екип), един служител от KS и по един член от всяка община. Двамата основни членове от НДЕФ са и двигателите на оперативните ежедневни дейности по проектното изпълнение. Техните задължения са описани подробно в гореспоменатия план и специална заповед. Разширеният екип на проекта е сформиран от допълнителен персонал от НДЕФ (3 – 4 души, технически експерти), KS (2 – 3 души) и общините (3 технически експерти от община) и постоянните технически експерти, наети от НДЕФ и KS, които да предоставят техническа експертиза през цялото проектно изпълнение. Екипът на Страната донор ще бъде подкрепен и ще работи координирано и в тясно сътрудничество с експертния персонал на българските партньори от НДЕФ във всички задачи по проектното изпълнение. /Detailed description of the management system of the project is presented in the Plan for quality management and risk assessment. The design of the project involves two levels of management – Project Coordination Committee and Project Executive/ Implementation team. The project Coordination Committee consists of assigned representatives of all 10 project partners. It will have the mandate to approve the project implementation plan, the annual reports and the final project report. The meetings of the Coordination committee will be conducted in average once a year or upon request of the project team. Chair of the Committee will be the Executive Director of the Project promoter, members will be assigned representatives of the partners not directly involved in the project implementation and the team leader. The project manager/ chair of the coordination committee reports directly to the Board of Directors of NTEF. The Project Executive/ Implementation team consists of core team and extended project team. The core team consists of staff members of NTEF (2 members – project manager and team leader), one staff member of KS and one staff member of each municipality. The two core team members from NTEF are the operational day to day engines of the project implementation. The responsibilities between them are divided as described in the above mentioned plan and a special order. The extended projectteam consists of additional staff members from NTEF (3 – 4 persons, technical experts), KS (2 – 3 persons) and the municipalities (3 technical experts per municipality) and the permanent technical experts especially hired by NTEF and KS to provide technical expertise during the whole project. The donor country partner’s team will be supported and will work in coordination and in close cooperation with the Bulgarian NTEF experts’ staff and the Bulgarian external technical experts on all tasks of the project implementation. 303 252.73 186 690.78
Подобряване на капацитета за планиране, мониторинг и въвеждане на мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в българските общини / Improvement of the capacity for planning, monitoring and implementation of climate change mitigation and adaptation measures in Bulgarian municipalities: Тази група дейности включва действия по изграждане на капацитет в партньорските общини. Първата под-дейност (2.1.) ще се осъществи от партньорите от Страната донор – KS. Те ще направят преглед и доклад на добри практики и иновативни решения за потребностите за смекчаване и адаптиране към измененията на климата конкретно в градска среда с фокус върху специфичните последствия на климатичните изменения, като ефекта на топлинния остров, свлачища, наводнения и суши, причиняващи водни кризи. Едно три-дневно обучение (под-дейност 2.2.) ще бъде насочено към осемте партниращи общини, предвиждайки участие на общо 24 души – по 3 представители от община, които са част от общинския проектен екип (експерти по опазване на околната среда, инвестиционни проекти и планиране на програми). Второто три-дневно обучение (под-дейност 2.3.) - целевата група се състои от представители на всички останали български общини. Тъй като инициативата е съсредоточена върху градско развитие и изменение на климата, участниците ще бъдат избрани измежду общини, където съществуват подобни проблеми и мерките за адаптация ще са подходящи за адресиране на основни рискове, като ефекта на топлинния остров, наводнения и свлачища. Проектът предвижда изпълнението на три учебни пътувания (под-дейност 2.4.) Първото групово учебно пътуване ще бъде планирано и предназначено за представители на местното политическото ръководство от осемте партньорски общини – кметове /This group of actions involves capacity building activities for the partnering municipalities The first sub-action (2.1.) will be implemented by the donor country partner KS. They will provide a review and report for the introduction ofbest practices and innovative solutions responding to the needs for climate change mitigation and adaptation specifically in urban environment and focusing on the concrete consequences of climate change, such as heat island effect, landslides, floods and droughts causing water stress. One three-days training session (sub-action 2.2.) will be targeted to the eight partnering municipalities, envisaging the participation of total 24 persons - 3 representatives per municipality who will form the municipal project team (experts in environmental protection, investment projects expert and program planning expert). The second three-days training session (sub-action 2.3.) target group consists of representatives of all other Bulgarian municipalities. As the focus of the initiative is urban development and climate change, the participants will be identified among the municipalities, where such relevant risks exist, such as heat island effect, floods and landslides. The project will organize three study tours (sub-action 2.4). The first group study tour will be planned and designed for the political level of municipal leadership of the eight partnering municipalities – mayors/ deputy mayors. It will be planned for 4 days, including travel. The program will offer both exchange of experience on political/ policy and technical level. The other two study tour groups will be formed of representatives of the partnering municipalities plus NTEF staff and technical experts. The program of these study visits will cover more practical and technical examples, but also visits to Norwegian municipalities. The program will be designed for 6 days, including travel. зам. кметове. Ще продължи 4 дни, включително и пътуването. Програмата ще включва обмен на опит, както на политическо, така и техническо ниво. Останалите две групови учебни пътувания ще се сформират от представители на партниращите общини, заедно с екип от НДЕФ и технически експерти. Програмата на обученията ще обхваща практически и технически примери, както и посещения в норвежки общини. Програмата ще предвидена за 6 дни, включително и пътуването. / 408 649.72 447 268.38
Преглед на общински стратегически планове и оценяване на проекти, идентифициране на пропуски и необходими действия (проекти за градско развитие) в осем общини и избор на приоритетни иновативни мерки./ Review of municipal strategic plans, assessment of projects, identification of gaps and needed actions (urban development projects) in 8municipalities and selection of priority innovative measures.: Тази дейност включва аналитичен преглед на действащи общински планове и стратегии, инвестиционни програми, както и на резултатите от прилагането им, като целта е да се идентифицират пропуските в сферата на градското планиране, свързани със смекчаването и адаптацията към изменението на климата. Във всяка от осемте партниращи общини ще се сформират експертни екипи. Това ще бъдат експерти от съответните дирекции на общинската администрация, отговарящи за опазване на околната среда, градско развитие, стратегическо планиране и сходни специализации. Първата им задача ще е да идентифицират всички релевантни общински стратегически документи, в които изменението на климата и последствията от него са засегнати или трябва да бъдат взети под внимание. Ще бъдат разгледани също и значимите инвестиционни проекти. През март 2020 г. Министърът на МРРБ издаде Методически указания за разработване и прилагане на Планове за интегрирано развитие на общините за периода 2021 – 2027 г. Дейностите за смекчаване и адаптация към климатичните промени са задължителна част в структурата на тези планове. Аналитичният процес в проекта съвпада времево с процеса на изготвяне на тези планове. Така проектът съществено ще допринесе и за този проецс. НДЕФ ще предостави насоки и подпомогне този процес в осемте партниращи общини. В него активна роля ще имат и партньорите от Страната донор – KS. Те ще подкрепят целия процес с експертни консултации и фасилитиране. Анализът на осемте общини ще бъде изработен от проектните екипи от осемте общини, следвайки методологията, в рамките на три семинара с подкрепата на експерти от НДЕФ и KS. Между сесиите общинските екипи ще събират, сортират и анализират информация, в съответствие с методологията. Този процес се очаква да доведе до определяне на иновативните решения. Те ще бъдат обсъдени вътрешно във всяка община. /This activity involves analytical review of the currently effective municipal plans and strategies and investment programs, and the effectiveness of their implementation with the major goal to identify the gaps in the field of urban planning related to climate change mitigation and adaptation. In each of the eight partnering municipalities experts’ teams will be established. Most likely these will be experts from the relevant departments of the municipal administrations, responsible for environmental protection, urban development, strategic planning or relevant. Their first task will be to identify all relevant municipal strategic and planning documents where climate change and its consequences are considered or need to be considered. Significant investment projects will be reviewed as well. In March 2020 the Methodological Guidelines for the development of the Integrated Plans of the Municipalities 2021 – 2027 were issued by the Minister of Regional Development and Public works. The climate change mitigation and adaptation measures are an obligatory part of these plans. The analytical process in the project coincides timewise with the strategic planning in the municipalities. Thus, the project will contribute significantly to this process as well. NTEF will provide guidance and facilitation of this process in the eight partnering municipalities. In this process active role will play also the experts form the donor country partner – KS. They will support the whole process with experts’ consultations and facilitation. The analysis for the eight municipalities will be elaborated by the project teams of the eight municipalities following the methodology in three workshops with the experts’ support of NTEF and KS. Between the sessions the municipal teams will be collecting information, analyzing it based on the methodology. As a result of this process the innovative solutions will be identified. They will be discussed internally in each municipality. 346 010.98 154 608.42
Изпълнение на пилотни проекти за иновативни мерки за смекчаване и адаптация към изменението на климата в градското развитие Pilot projects of innovative climate change mitigation and adaptation urban development measures implemented : Четвъртата група от действия е свързана с иновативни решения за всяка една от осемте общини. Първата стъпка в тази насока, след идентифициране на иновативните решения във всяка община, ще е нещо като обществено обсъждане. Целта на това събитие е да се съберат професионални и обществени мнения за набелязаните мерки. Ще участват технически сътрудници и началници на отдели на общинската администрация, местни групи от експерти и професионалисти. Главната идея на проекта ще бъде представена и в последствие идентифицираните иновативните решения. Задачата не е да се поставят за гласуване, а да се добие допълнителна представа за осъществяването им. Главната роля в тези събития ще има НДЕФ, като неутрална, външна институция, която да фасилитира и ръководи дискусията. Разбираемо е, че срещите ще привлекат вниманието на местните медии, но главната цел не е публичността, а професионална дискусия и достъп до местни експертни мнения. Следващата стъпка в тази дейност е съставянето на техническа спецификация запредпроектното проучване, което след това ще бъде използвано при откриването на тръжната процедура за комбинираните услуги на проектиране и строителни дейности. Експертите от Страната донор ще допринесат към изготвянето на техническото задание и технически спецификации за проектиране в осемте иновативни проекта и при необходимост ще работят директно с избраните изпълнители. Трета стъпка ще бъде подготовката и провеждането на тръжна процедура за инжeнерингови услуги за проектиране и строителните дейности. Инвестиционните мерки ще бъдат изпълнени от изпълнителите на инженеринг, което включва и проектиране и строителни дейности.Изпълнителите ще бъдат идентифицирани чрез публичната тръжна процедура, менажирана и проведена от общините./ The fourth group of actionsconsists ofthe innovative solutions in each of the eight municipalities. The first step of this action after the identification of the innovative solutions in each municipality is a sort of public hearing. The purpose of this gathering will be to collect professional and public opinions about the identified measures. Participants will be the technical staff and department leaders from the municipal administrations, local groups of experts, professionals. The general context of the project will be presented and consequently – the identified innovative solutions. The task will be not to vote for this measure but to gain additional opinions regarding its possible implementation. Leading role for this event will be given to NTEF as an neutral, external institution to facilitate and navigate the discussion. The meetings will, of course, attract also the attention of the local media. But the main purpose is not publicity, rather it is professional discussion and support of local expertise. The next stepоf this Activity is the development of the technical specification for the prefeasibility study, which then will be used for the launching of the public procurement procedure for the combined service of technical design with drawings and construction works. Тhe donor country partner experts will contribute for the development of the ToR and the technical specifications for the technical design of the eight innovative projects and if needed work directly with the assigned contractors. A third step will be the preparation and conducting of public procurement procedure for the implementation of engineering service for both technical design with drawings and construction works. The investment measures will be implemented by contractors for engineering projects, which include both technical design and drawings and construction works. The contractors will be identified through public procurement procedures, managed and conducted by the municipalities. 4 007 138.99 74 592.24
Кампании за осведомяване / образоване за изменението на климата Awareness/educational campaigns on climate change : НДЕФ заедно с всички партньори ще планира и проведе дейности за публичността на проекта, което ще стане в съответствие с изискванията на програмата, както и Комуникационния план на проекта. Предвиждат се следните специфични материали и събития: - Дизайн на проектна идентичност – основният дизайн ще се изработи през първите седмици на проектното изпълнение, включително оформление, цветове и графични елементи. - Проектни канцеларски материали и промоционални сувенири - папки, оформени като проектни брошури. В допълнение, брандирани сувенири ще бъдат изработени, които да бъдат използвани и за другите дейности – памучни торби, флаш-памет, моливи. - Годишни календари за трите години на проектното изпълнение; - Табели, табла и банери с информация за проекта и инфографики – за местата с инвестиционни мерки, офисите и отделните събития. - Уебсайт на проекта – ще се направи дизайн и разработи сайт, който ще бъде управляван от НДЕФ и свързан със сайтовете на останалите партньори. - Медийно покритие – отразяването в медиите ще се състои съобразено с конкретните дейности – семинари, конференции, учебни посещения, и т.н. - Начална среща с откриващо медийно събитие - По време на началната среща ще се проведе медиен брифинг. - Събития в общините - Публичните дейности в общините ще се провеждат, за да разпространяват конкретна информация и също така да привлекат интереса и подкрепата от местната общност. - Фокус групи. Очаква се, че с прецизиране на техническия дизайн на инвестиционните проекти, ще се създаде условие и причина да бъдат актуализирани българските стандарти при строителството, заради което са предвидени фокус групи. - Междинна конференция и заключително събитие – две публични събития са предвидени след откриването – един междинен семинар и едно заключително събитие, всяко с около 50 участници. NTEF in cooperation with all partners will plan and implement publicity actions, which will be aligned with the requirements of the program as well as with the Communication plan of the project. The following specific materials and events are envisaged: - Project identity design – a general graphic design will be developed already in the first weeks of the project implementation, consisting of such elements as fonts, colors, graphic elements. - Project stationery and promotional souvenirs – folders, designed as the project leaflets. In addition to it branded souvenirs will be produced to serve also the other actions – cotton bags, memory sticks, pencils. - Annual calendars for the three years of the project implementation; - Signs, boards and banners with the project information and infographics – for the sites of the investment measures, for the offices and for the events. - Website for the project – a website of the project will be designed and developed and will be managed by NTEF and linked to the partners’ websites. - Media coverage – media coverage will be ensured on the basis of the envisaged events – workshops, conferences, study visits, etc. - Kick-off meeting with an opening media event – In the time of the kick-off meeting a media briefing. - Events in municipalities – Publicity events in the municipalities will be conducted to provide specific information and generate the interest and support of the communities. - Focus groups - It is expected that the elaboration of the technical designs of the investment projects will create condition and make a case for the update of Bulgarian construction standards, for which reason focus groups for their discussions are envisaged. - Interim conference and Closing event – two publicity events are envisaged after the opening event of the project – one interim workshop and one closing event., each with about 50 participants. 138 751.56 53 515.38

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).