Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The present proj. envisages the design and constr. of an anaerobic instal. for separately collec. biodeg. waste, which will serve the municip.Bl-grad, Simitli, Rila, Kocherinovo and Boboshevo.The Anaerobic instal. will be 70% of the total amount of generated food waste,35% of the total green waste gener.,30% of the total waste gener. and 10% of the total amount of paper with a capac. of 15819 t/y to 2021.Addit. facilities will be const.a compos. plant for the ferment. material and a cogener. sys. for the produc. of el. and thermal energy from biogas.The instal. consists of bioreactor,modular rear walls,bioreactor doors,biogas sys.,percolator sys., gas repository,bioreactor ventil. sys.,building ventil. sys.,compr. air sys.,heating sys. and el. control sys., compost. tunnels of the fermen. product-compost.tunnel,tunnel doors,trommel screen,ventil. sys.,air sys. and el. control sys. as well as cogener. module.For loading/unloading of the bioreactor and compost tunnels-bag opening machine, as well as a wheel loader-2 pcs.The instal. will be on property №053032, Bulgarchevo,Bl-grad, with an area of 59.69 dcr. and situated in the western part of the property.On the site is planned to build an inter. roadway with a length of about 930m and the incoming infrastr. to the site-water supply and el. supply from the landfill site(neighb. property).According to the proj. of the landfill, near the site of the instal. will be conducted a water supply f32.The deviation from the water mains to the instal. is about 100m.The route for the el. supply to the instal. is about 300m.It is planned to purchase 8 pcs. el. vehicles-waste collec. and waste containers (2268pcs-240 l) green waste cont. and 3312-120 l) food waste cont.).In order to ensure the operat. and adminis. servicing it is envisaged the construc. of a resid. and adminis. building with workshop, laboratory and garage for waste collec. equipment.At the entrance to the site there will be a checkpoint with a scale and a barrier.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектно предложение: Съгласно Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОП "Околна среда 2014-2020 г.", проектното предложение е предшествано от Прединвестиционно проучване (ПИП) за анаеробната инсталация с всичките й подобекти и за прилежащата инфраструктура, изготвено по реда на глава втора на Наредба 4 от 21 май 2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. ПИП съдържа обосновка за определянето на капацитета на анаеробната инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци. В ПИП са посочени броят, видът и капацитетът на необходимите съдове и техника за събиране и транспортиране на битовите биоразградими отпадъци - по отделни населени места и общини, които ще бъдат обслужвани от анаеробната инсталация. В рамките на настоящата процедура освен ПИП, проектното предложение е предшествано от следното: 1. Изготвяне на доклад с резултати от актуално проучване за нагласите на населението и други лица от общините към разделно събиране на биоразградимите битови отпадъци, съгласно изискванията в Раздел 13 от Насоките за кандидатстване , част от "условията за кандидатстване"; 2. Изготвяне на подробен масов баланс на отпадъците, генерирани на територията на общините, изготвен във формата на Приложение 12 към Насоките за кандидатстване , част от "условията за кандидатстване"; 3. Изготвяне на Схема за контрол на качеството на ферментационния продукт; 4. Изготвяне на План за използване на получения краен продукт 5. Изготвяне на План за третиране на остатъчния отпадък от анаеробната инсталация 6. Проучване и обосновка на необходимите елементи на системата за разделно събиране на битовите биоразградими отпадъци от всяка от общините, чиито отпадъци се предвиждат да бъдат третирани в анаеробната инсталация; 7. Индикативен опис на необходимите съоръжения, оборудване и техника поотделно за анаеробната инсталация и за подобектите; 8. Изготвяне на Анализ разходи-ползи; 9. Изготвяне на бюджет на проекта; 10. Геоложки и хидрогеоложки доклад; 11. Геодезическо заснемане на площадката. ПИП, заедно с всички изброени по горе анализи, планове и други документи и информация, предшестващи проектното предложение, са разработени преди етапа на подготовка на проекта. Изготвянето на ПИП, АРП, както и другите анализи, планове, проучвания, геоложки и хидрогеоложки доклад, геодезическо заснемане на терена изискват специфични компетенции в областта, поради което е възложено за изпълнение на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. В подготовка на проектно предложение са включени провеждане на процедурите по устройствено планиране на площадката, предвидена за изграждане на анаеробната инсталация, също така процедурата по екологична оценка и/или оценка на съвместимостта на планове и програми и процедурата за преценяване на необходимостта от ОВОС с оценени НДНТ. Към настоящия момент, като действие е започнала процедурата по устройствено планиране на площадката, но не е приключило. Процедурата по екологична оценка и/или оценка на съвместимостта на планове и програми и процедурата за преценяване на необходимостта от ОВОС с оценяване на НДНТ все още не е стартирала. Но има избран изпълнител и сключен договор за услуга, който да изготви необходимата документация за процедиране. 70 820.00 70 820.00
Организация и управление на проекта: За изпълнение на дейността се предвижда да бъде сформиран екип за управление на проекта (ЕУП), който ще включва служители на общинската администрация и външни експерти. ЕУП ще изпълнява задачи по организация, управление, администриране и координиране, което ще гарантира успешната му реализация и постигане на заложените цели.В рамките на тази дейност ще бъдат организирани и проведени екипни срещи, за разпределяне на конкретните задачи и отговорности, както и за разработване на план- график за изпълнение на проекта.Членовете на екипа по проекта ще следят за качественото и ефективно изпълнение на заложените дейности и тяхната последователност, за постигане на ефективна координация и комуникация с всички участници в проектния процес, за осигуряване на прозрачност в управлението на проекта, отчетност и мониторинг върху изпълнението му.За осъществяването на дейността и отчитането на напредъка по проекта ще бъдат приложени следните механизми за вътрешна оценка и контрол:1). Предвиждане и своевременно дефиниране на възможните рискове в процеса на изпълнение на дейностите;2).Вътрешна координация на бенефициента, координацията и администрирането на задачите;3).Проследяване законосъобразността и целесъобразността на разходването на средствата, изготвяне на подробни финансови справки и обработка на първични счетоводни документи;4).Изготвяне на регулярни отчети за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта, вътрешен мониторинг и контрол. Община Благоевград възнамерява да възложи част от управлението на проекта на външната техническа помощ (ВТП). ВТП е необходима, тъй като партньорите по проекта имат ограничен брой служители, квалифицирани в управлението и реализирането на проекти по оперативни програми. ВТП ще участва в екипа за управление на проекта и ще допринесе за успешното му и ефективно изпълнение. ВТП ще съдейства за осигуряване на добра комуникация между всички заинтересовани страни в проекта - ГД "ОПОС" при МОСВ, РСУО на регион Благоевград, включваща общините Благоевград, Симитли, Рила, Кочериново и Бобошево, всички външни изпълнители на дейностите, включени в АДБФП, населението на общините в регионалната система. ВТП изпълнява препоръки, дадени от ГД "ОПОС" при МОСВ по време на изпълнението на управлението, както и на препоръки, получени в резултат от проведени проверки на място и одити на изпълнението на проекта. ВТП укрепва административния капацитет за управление на проекти на община Благоевград и общините Бобошево, Кочериново, Рила и Симитли. Организационната структура на ЕУП ще включват:Ръководител на проекта;Координатор на проекта;Юрист на проекта;Счетоводител на проекта;Експерт СМР, мониторинг и докладване на проекта и Технически сътрудник и лице по архива на проекта, представители на общинска администрация Благоевград, както и външни експерти: Експерт Еколог, Експерт технолог за третиране на отпадъци и Експерт Биолог. Подробно описание на задълженията на всеки един експерт от ЕУП и от външната техническа помощ поместено в т. 9 "Екип" от ФК. ЕУП ще изпълнява функциите, произтичащи от АДБФП, приложимото законодателство и указанията за изпълнение на проекти, финансирани от ОПОС. Основните функции на ЕУП ще включват: - управление и контрол по изпълнение на АДБФП; - участие в провеждането на процедурите по ЗОП за избор на изпълнители за изпълнение на дейностите по проекта; - комуникация и координация със заинтересованите страни по проекта, включително УО на ОПОС, други контролиращи и одитиращи органи и институции и организации; - координация, мониторинг и контрол по изпълнение на всички сключени договори с външни изпълнители по проекта; - финансово управление и докладване за напредъка по изпълнение на дейностите по проекта; - съхранение на документацията по проекта. 732 072.00 654 592.37
Пълен инженеринг - проектиране и авторски надзор на основна и довеждаща инфраструктура, СМР на основна и довеждаща инфраструктура, доставка и монтаж на инсталация за суха метанизация с тунелно компостиране и когенерационен модул на разделно събрани биоразградими отпадъци, въвеждане в експлоатация и обучение на персонала : С реализация на проекта се предвижда да се изгради анаеробна инсталация за разделно събрани биораз. отпадъци, с капацитет 15819 т/г, която ще обслужва общините от РСУО-Благоевград.С изграждане на анаеробната инсталация ще се допринесе за намаляване на количеството на депонирани БО чрез осигуряване на допълнителен капацитет за рециклиране чрез анаеробно третиране на разделно събрани биораз. отпадъци.Местоположението на площадката, на която е предвидена да се изгради инсталацията обхваща имот с № 053032, м.„Цалините“, с.Българчево, собственост община Благоевград.Общата площ на площадката е 59,69 дка.Анаеробната инсталация по метода на суха метанизация, ще се състой от биореактори, модулни задни стени, врати за биореакторите, биогаз с-ма, с-ма за перколата, газ хранилище, вентилационна с-ма за биореакторите, вентилационна с-ма за сградата, с-ма за сгъстен въздух, отоплителна с-ма и ел. контролна с-ма, тунели за компостиране на ферментационния продукт (тунели за компостиране, врати за тунелите, тромел скрийн, вентилационна с-ма, с-ма за въздуха и ел, контролна с-ма), както и когенерационен модул.Отреденият терен е стръмен–с наклон около 40 % в посока изток–запад. ПИП ситуира инсталацията в западната част на имота, на относително равно плато.Необходимостта от равна площадка за разполагане на сградите, съоръженията и инсталациите (с площ от около 15000 кв.м.) налага развитието на вътрешно площадков път с дължина около 930 м.Дължината на пътя е определена на базата на максимален наклон–около 8%.Ще бъде изградена довеждащата инфраст. към обекта-водопровод и ел. захранване от площадката на депото (съседен имот с №053020). Съобразно одобрения проект на депото, в близост до площадката на инсталацията ще бъде проведен водопровод ф32.Отклонението от водопровода до границите имота на инсталацията е с дължина около 100 м.Трасето, по което следва да бъде проведено ел. захранване от предвидения в границите на депото трафопост до повдигащият трафопост на инсталацията е около 300 м. По проекта се предвижда и битово-административна сграда с работилница, лаборатория и гараж за сметосъбиращата техника. На входа на площадката ще има контролен пункт с кантар и бариера. Основните етапи (под-дейности) са: 1.Проектиране; 2.Одобрение на инвестиционния проект;3.Издаване на разрешение за строеж;4.Изпълнение на СМР, доставка и монтаж на стационарно оборудване, доставка на лабораторно оборудване; 5. Избор на оператор за експлоатация на анаеробната инсталация и 6. Въвеждане в експлоатация на анаеробната инсталацията. Към настоящия момент дейностите, свързани с провеждане на процедурите и подготовка на документация с цел издаване на административни актове по законодателството за околна среда, не са приключили и няма издадени крайни административни актове съгласно приложимата нормативна уредба. В хода на процедурата по ОВОС при необходимост ще бъдат оценени НДНТ. Към момента на въвеждане на обекта в експлоатация и преди края на "физическото изпълнение на дейностите по проекта" общините-членки на РСУО-Благоевград трябва да са приложили по приложимия ред експлоатацията на обекта според избрана от тях форма за последваща експлоатация на финансираните по процедурата инсталации - чрез общинско дружество/предприятие или оператор, избран по реда на ЗОП. Бъдещата експлоатация на анаеробната инсталация ще бъде възложена съвместно от всички общини-членки на РСУО–Благоевград по реда на чл. 8 от ЗОП, като съ-възложители на обществената поръчка за избор на оператор на инсталацията. За целта ще бъдат уредени всички организационни, технически и финансови въпроси, свързани с провеждането на процедурата, сключването на договор, разпределението между общините и други. Преди въвеждане на обекта в експлоатация ще бъде проведена процедура за избор на оператор, сключен договор и избран оператор. 36 644 280.00 36 741 844.89
Упражняване на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция: Изпълнение на дейността за упражняването на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция е задължително, тъй като обектът попада в обхвата на строежи от първа до четвърта категория, съгласно разпоредбите на ЗУТ и наредба 1 от 30 юли 2003 г. за номенклатурата на видовете строежи. За обекта на интервенция трябва да бъде избран лицензиран консултант за упражняването на строителен надзор и оценка на съответствието на обекта на интервенция. След изготвянето на инвестиционния проект избраният консултант ще изготви доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект, подписан от управителя на фирмата-консултант и от всички квалифицирани специалисти, извършили оценката. На базата на този доклад ще се издаде Разрешение за строеж за обекта на интервенция. След влизането в сила на разрешението за строеж консултантът, избран да упражнява строителен надзор на обекта, ще състави акт образец 2 и 2а за законосъобразно започване на строежите, с които се счита откриването на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво. По време на изпълнението на строително-монтажните работи, строителният надзор, въз основа на писмения договор с възложителя ще: 1. Осъществява контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 2. Ще спира строежа, когато той не се изпълнява при условията на чл. 224, ал. 1 и чл. 225, ал. 2 и в нарушение на изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ; 3. Осъществява контрол относно спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 4. Следи за недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 5. Лицето, упражняващо строителен надзор ще подписва всички актове и протоколи по време на строителството, необходими за оценка на строежите, относно изискванията за безопасност и за законосъобразно изпълнение, съгласно наредба на Министъра на регионалното развитие и благоустройството за актовете и протоколите, съставяни по време на строителството. Като част от изпълнението на дейността лицето, което упражнява строителен надзор ще изготви технически паспорт на строежа. Техническият паспорт е документ, който включва техническите характеристики на елементите на строежа, свързани с изпълнението на съществените изисквания към строежите по чл. 169, ал. 1 и ал. 3 на ЗУТ, инструкции за експлоатация, обслужване, обследване, поддържане и ремонт и отразява всички извършени строителни и монтажни работи след въвеждането на строежа в експлоатация. След приключване на СМР лицето, упражняващо строителен надзор ще изготви окончателен доклад по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ до възложителя за обекта на интервенция. Същият ще послужи за свикване на държавна приемателна комисия и издаване на разрешение за ползване на обекта, съгласно чл.177, ал. 2 от ЗУТ. 396 000.00 144 000.00
Осигуряване на информация и публичност на проекта: В рамките на проекта се предвижда да се извършат редица от мерки за повишаване информираността на населението, като се разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му.Целта на дейността е осигуряване на: -информационно покритие в Общ. Благоевград и извън нея за конкретните предстоящи дейности по проекта;-информация и публичност за финансовия принос на ЕС чрез ЕФРР и ОПОС 2014-2020 г. за реализацията на проекта; -прозрачност и информация от практическо значение за идентифицираните целеви групи и цялата общественост;-прозрачност на процеса на реализация на проекта.Мерките ще се прилагат съгласно Правилата на Регламент на (ЕС) №1303/2013 на ЕП и Съвета от 17.12.2013г. за определяне на общоприложими разпоредби за ЕФРР, ЕСФ, КФ, ЕЗФРСР, Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. към Националната комуникационна стратегия за 2014-2020 г.Дейностите по информация и публичност на проекта предвиждат провеждане на две пресконференции за представяне на проекта пред заинтересованите страни и регионалните медии.Едната ще се проведе преди стартиране на СМР дейностите по проекта, за да се запознае обществеността, както с целите на настоящия проект, така и с дейностите, предвидени за постигането им.На втората пресконференция се предвижда да бъдат представени крайните резултати и постигнатия ефект от реализирането на всички заложени дейности и мерки по проекта.Втората пресконференция се предвижда да бъде проведена след приключване на обекта.По време на провеждане на двете пресконференции ще бъде поставени 2 бр. информационни банери, които да информират обществеността за наименованието на проекта, общия бюджет и стойността на помощта от ЕС.Във връзка с ефективния старт на проекта, Община Благоевград ще организира провеждането на официални церемонии "Първа копка" и за откриване на обекта.Преди провеждане на официалната церемония ще бъде издигнат билборд, който ще бъде поставен на подходящо място на или в близост до строителната площадка.След приключване на дейностите по проекта, билбордът ще бъде заменен с постоянна обяснителна табела.След одобрение от страна на УО на проекта и до 2 (два) дни от сключване на АДБФП на уеб-страниците на Общ. Благоевград и Общините-партньори ще бъде публикувана информация за проекта, а именно: цел, бюджет и срок на изпълнение. Публикацията ще бъде направена съобразно изискванията на наръчника за информация и комуникация, а именно:- ще бъде поставена емблемата на ЕС;- ще бъде упоменат "ЕС";- логата на програмния период 2014-2020г. и наименованието на ОПОС 2014-2020 г."; - наименованието на проекта, общата му стойност, както и размера на европейското и националното съфинансиране.Тази дейност ще се изпълнява през целия период на изпълнение на проекта, като периодично ще се публикува на уеб-страницата на Община Благоевград информация за мероприятията и обсъжданията, свързани с проекта.Ще бъде разпространено прессъобщение до средствата за масово осведомяване с регионално значение за дата, място и кратка информация за проекта.Предварителна информация за събитието ще се публикува и на уеб-страницата на бенефициента, също така информация за публичното събитие ще бъде предоставена на УО.За осъществяване на дейността ще бъдат изработени брошури, флаери, плакати, химикалки, хартиени чантички, тефтери, блок-листа, чадъри, кожени папки с калкулатор, флаш-памет, значки, текстилна торбичка с дръжка, банери, информационни стикери за оборудването, организиране на информационни кампании, които ще популяризират изпълнението на проекта и ще поддържат информираността на местна общност. На закупуваните машини и/или оборудване по проекта ще бъдат поставени информационни стикери, които ще информират общността за изпълнение на проекта или постигнатите резултати от него.С цел информиране на широката общественост на уеб-страницата на Общината ще се осигури интернет банер с линк към сайта на ОПОС. 50 070.00 3 918.00
Закупуване и доставка на оборудване, мобилно технологично оборудване, съоръжения, обзавеждане, техника и машини, необходими за разделно събиране на биоразградими отпадъци и транспортирането им: Във връзка с изпълнение на целите по оползотворяване на биоразградими отпадъци, чрез изграждане на анаеробната инсталация за разделно събрани биоразградими отпадъци е необходимо да бъде закупена извозваща техника и съдове за разделно събраните отпадъци. Системата за разделно събиране е планирана в контекста на цялостното управление на битовите отпадъци на територията на съответните общини/регион, отчитайки специфични местни особености свързани с гъстота на населението, съществуваща транспортна инфраструктура, състав на отпадъците и др. Изпълнителят ще достави следните съдове за отпадъци, сметоизвозни автомобили и машини: - 2 268 бр. съдове за разделно събиране на зелени и/или дървесни отпадъци, с вместимост 240 л; - 3 312 бр. съдове за разделно събиране на хранителни отпадъци, с вместимост 120 л; - 8 бр. специализирани сметоизвозни автомобили с конвенционално гориво за обслужване на разделно събрани зелени и/или дървесни отпадъци, с капацитет на сметосъбиращото тяло - 7 куб.м.; - 2 бр. - челни товарачи. 3 200 490.00 839 870.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).