Управление на проекта - администриране, мониторинг и отчетност: ЦЕЛ: Oсигуряване на качествено изпълнение на проектните дейности, осъществяване на контрол и мониторинг през целия период на изпълнение на проекта за постигане на желаните резултати съобразно идентифицираните нужди и ограничения пред община Девин.
ОПИСАНИЕ: Изпълнението на дейността ще гарантира спазването на всички изисквания съгласно Договора за БФП, Ръководството на Бенефициента за изпълнение на проекти и приложимото законодателство, ефективно и в съответствие с принципите за добро финансово управление разходване на БФП; прилагане на ЗОП при избора на изпълнители и ще осигури изпълнението им в съответствие с целите, резултатите, индикаторите на проекта и Процедурата.
Екипът за изпълнение на проекта на Бенефициента включва: ръководител, финансов и технически експерти. Отговорностите и задълженията на всеки член на екипа са описани в т.9.Екип и ще бъдат подробно разписани в гражданските договори. Кметът на община Девин ще осъществява мониторинг на всички етапи от изпълнение на проекта.
Дейността ще бъде изпълнена от екипа на Бенефициента, които: ще извършват мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности, вкл. тези - свързани с прилагане на мерките за ЕЕ; осъществяват периодична комуникация с УО чрез ИСУН, чрез имейл/телефон/конферентни връзки; участват в организацията и координират изпълнението на дейностите по проекта, като съгласуват съоветните материали, информацията за сайта на проекта, участват в публичните събития и др.; изготвят отчети и доклади по проекта, като съставят и комплектоват необходимите документи и информация.
ОБОСНОВКА: Прилагане на ефективен механизъм за организация, управление и изпълнение на проекта съобразно Договора за БФП и Общите условия към него, и прилагане хоризонталните принципи. |
19 500.00
|
0.00
|
Информираност и публичност: ЦЕЛИ:
- да се гарантира възможно най-широко разпространение на информацията за проекта;
- да се повиши информираността и да се гарантира прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постигнатите резултати;
- да се повиши осведомеността на широката общественост и да се гарантира видимостта на получената БФП.
ОПИСАНИЕ: Дейността предвижда:
- във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще се посочва финансовата подкрепа от ЕС;
- организиране на минимум две публични събития в процеса на изпълнение на проекта;
- публикации в печатни и в електронни медии - х 4 бр.;
- създаване на секция по проекта на уебсайта на община Девин, където ще се публикува кратко описание на проекта, неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС;
- поставяне на плакат с информация за проекта (минимален размер А3), в който се откроява финансовата подкрепа от ЕС, на видно за обществеността място на входа на общинската сграда в гр. Девин;
- по време на изпълнението на строителните дейности по проекта на видимо място ще се постави временен билборд с големи размери;
- изработване и поставяне на 1 бр. постоянна обяснителна табела в гр. Девин и 8 във всяко от останалите 8 населени места, където ще се изпълняват дейности по проекта.
При определянето на активностите, които ще бъдат изпълнени, са спазени указанията съгласно Приложение 5 от УК - Информация, комуникация и публичност при изпълнението на Националния план за възстановяване и устойчивост.
ОБОСНОВКА: Осигуряване на широка обществена информираност за получената БФП и финансовата подкрепа от ЕС. |
1 500.00
|
0.00
|
Изпълнение на мерки за енергийна ефективност за Рехабилитация и модернизация на общинска инфраструктура - системи за външно изкуствено осветление в гр. Девин и 8 населени места част от община Девин: Съществуващо положение: Към момента системата за улично осветление в деветте населени места в община Девин, включени в обследването за енергийна ефективност, не осигурява изискваните санитарно-хигиенни норми за осветеност. Съществуващата стара осветителна система и тежката ѝ поддръжка са основните причини да не отговаря на изискванията на действащите стандарти. Самият проект обхваща подмяна на външно осветление в урбанизираната територията на 9 населени места в общината. Уличната мрежа на деветте населени места се състои основно от главни улици IV клас (М4), събирателни улици V клас (М5) и обслужващи улици VI клас (М6). През част от територията на гр. Девин, с. Грохотно и с. Михалково минава път III-866 и път III-197 /определени като улици клас М4/, които са част от репуб. пътна мрежа. Съгласно нормативната уредба, в рамките на населеното място, тротоарите, съответно и съоръженията /вкл. стълбове, осветителни тела и др/ върху тях, са собственост на Община Девин.
ЦЕЛ: Повишаване ЕЕ чрез рехабилитация и модернизация на улично и парково осветление в 9 населени места в община Девин, възоснова препоръките от обследването за енергийна ефективност. След изпълнение на мерките ще се повиши ЕЕ, понижат вредните емисии, постигне положителен ефект върху околната среда и подобряване условията на живот на населението в общината, осигуряване на достъп до предлаганите публични услуги, привличане на външни инвеститори и превенция на обезлюдяването.
ОПИСАНИЕ:
1. Етап 1: Подмяна на същестуващите освет. тела с нови светодиодни осветители за улично осветление и монтаж на нови тела на местата, където липсват такива. Настоящото парково осветление се подменя с нови светодиодни осветители за парково осветление с ВЕИ източник (акумулатор и соларен панел). Предвижда се изграждане на смарт система за управление на уличното осветление
2. Етап 2: Дейност недопустима за финансиране по Процедурата: Доставка и монтаж на стоманен стълб комплект с рогатка, Н=8м - нов, потопяем; Направа изкоп за стълб
Доставка и полагане на бетон за фундамент на стълб; Засипване на изкоп; Възстановяване на тротоарна настилка със съществуваща настилка; Доставка и изтегляне на проводник САВТ 5х16мм² /подземно/ вкл. PVC тръба Ø40мм, изкоп и лента.
Новоизградените стълбове са необходими за покриване на нормените изисквания към обектите. Те са неразделна част и необходими за функционирането на смарт системата за управление на улично осветление. Поради това и за максимално постигане целите и индикаторите на проекта, този етап ще се финансира със собствени средства на Бенефициента.
ОБОСНОВКА за избор на дейността: Дейността е обоснована от необходимостта за модернизация на уличното осветление в 9 населени места в община Девин. Същестуващата системата за осветление е изпълнена с осветителни тела, които имат нисък светлинен добив, а в същото време са много енергоемки. Системата има тежка поддръжка, включваща експлоатационни разходи за честа подмяна, почистване и ремонт на уличните осветители и осветителната уредба, като същевременно не отговаря на стандарта за улични осветителни уредби. Това обосновава необходимостта от модернизация на уличното осветление в 9 населени места в община Девин.
- I. Разходи за СМР - Дейност 1: Реконструкция и модернизация на система за външно изкуствено осветление (строително монтажни дейности), т. 1.1. и 1.2.
- I. Разходи за СМР - Дейност 1: Реконструкция и модернизация на система за външно изкуствено осветление (строително монтажни дейности), т. 1.3. - собствено финансиране |
1 214 551.13
|
0.00
|
Осъществяване на независим строителен надзор: Цел: Законосъобразно изпълнение на СМР в обхвата на проекта.
Описание: Услугата по предоставяне на строителен надзор ще бъде осъществена при спазване разпоредбите на ЗУТ през целия период на изпълнение на Дейност № 3, от лице, притежаващо лиценз за упражняване на строителен надзор и валидна Професионална застраховка. Изпълнителят носи отговорност за дейностите, регламентирани в чл. 168, ал. 1 ЗУТ и изпълнява всички други задължения, посочени в чл. 168, ал. 7 от ЗУТ и тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ, в т. ч. по искане на Възложителя:
- строителен надзор съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзконовите актове,
- ще извършва услуги свързани с осъществяване на надзор върху изпълнението на строително-монтажните дейности в рамките на инвестиционния проект, вкл. осъществяване на контрол върху законосъобразното започване на строежа;
- надзор за пълнотата и правилното съставяне на актовете и протоколите по време на строителството;
- надзор за спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството;
- недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството;
- надзор за спазване на всички изисквания по отношение на годността на строежа за въвеждане в експлоатация;
- оценка за достъпност на строежа от лица с увреждания, в съответствие със законодателството;
- контрол върху документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа, като предаването и приемането на строителната площадка, строителните и монтажните работи, подлежащи на закриване, междинните и заключителните актове за приемане и предаване на строителни и монтажни работи и други;
- контрол за годността на строежа за въвеждане в експлоатация, постигането на проектните критерии и за гаранционен период на цялото съоръжение;
- координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация
Разходът по тази дейност в размер общо 2950 лв. с вкл. ДДС е посочен в бюджетен ред 3.1. Разходи за строителен надзор. |
2 950.00
|
0.00
|
Упражняване на авторски надзор: Авторския надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта.
Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. Проектантът, упражняващ авторски надзор ще има следните задължения:
1. Посещава обекта при направено искане от възложителя, строителя или надзорната фирма.
2. Подписва всички актове и протоколи по време на строителството, съгласно нормативната уредба в страната и упражнява дейността в съответствие с изискванията на ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, регламентиращи извършваната дейност.
3. Следи за точното изпълнение на одобрения проект, съгласно разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, имащи отношение към предмета на договора и за промените или допълненията на проекта, предписани по установения нормативен ред от проектантите по време на строителството.
4. Прави предписания и дава технически решения за точно спазване на инвестиционния проект и за необходимостта от евентуални промени, които се вписват в заповедната книга на строежа и са задължителни за останалите участници в строителството.
5. Осигурява възможност на възложителя да следи процеса на работа и да съгласува с него предварително всички решения и действия.
6.Извършва експертни дейности и консултации.
7. Заверява екзекутивна документация при необходимост.
8. Вписва решенията и указанията в Заповедната книга на обекта, които са задължителни за всички участници в строителството.
9. Информира възложителя за възникнали проблеми при изпълнението на инвестиционния проект и за предприетите мерки за тяхното разрешаване.
ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна с оглед спазване разпоредбите на ЗУТ. Съгласно чл. 162 от ЗУТ авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от I. до V. категория, вкл. тъй като проектантът на обекта носи отговорност за проектирането на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1-3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд.
Разходът по тази дейност в размер на 1960 лв. с вкл. ДДС е посочен в бюджетен ред 2.2. Авторски надзор. |
1 960.00
|
0.00
|
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: Съгласно УК всеки от проектите следва задължително да постига не по-малко от 30 % спестявания на енергия в резултат на изпълнение на мерките за енергийна ефективност. Това обстоятелство следва да бъде доказано с доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност по образец, част от документацията за участие по процедурата (Приложение 9). |
14 400.00
|
0.00
|