Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

With this project proposal, the Haskovo Municipality in partnership with Trolleybus Transport Ltd. undertakes measures to improve the quality of the ambient air by reducing the emissions of fine dust particles and NOx, reducing noise and vibration and generally improving the quality of public transport services. The implementation of the project will increase the attractiveness of public service, so that the residents and visitors of the city will prefer to use it instead of their own private car. Electrification of public transport will improve the atmospheric conditions in the central part of Haskovo and will reduce the anthropogenic impact on the environment.

The following main activities are envisaged for the implementation of the project and the achievement of its objectives:
- Delivery of 5 electric buses serving lines №1 and №4, according to the approved transport scheme of the city;
- Delivery of 5 slow charging stations and 1 fast charging station for trolleybus depot;
- Design and construction of power cable for power supply to charging stations;

The project proposal includes the following other activities necessary for the quality and timely implementation of the project:
- Formation of project management team;
- Conducting assessment of the conformity of the investment project and performing construction supervision.
- Taking of information and communication measures to clarify the benefits of the project and the contribution of the EU.

The project will contribute to the implementation of the goals and measures set out in the Emission Reduction Program and the achievement of the established norms for harmful substances in the ambient air on the territory of Haskovo Municipality.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Предварителни дейности необходими за подготовката на проектното предложение: С цел осигуряването на проектна готовност община Хасково е възложила изпълнението на специфични дейности необходими за подготовката на проекта на външни изпълнители, както следва: 1. Изготвяне на транспортно проучване за целите на обосновката на проект „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в гр. Хасково, чрез доставка и експлоатация на електрически автобуси за нуждите на обществения транспорт“ по процедура BG16M1OP002-5.004 – „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“ по Приоритетна ос 5 „Подобряване на качеството на атмосферния въздух на Оперативна програма „Околна среда 2014 – 2020 г.“, изготвено от "Геоцвет" ЕООД 2. Изготвяне на Анализ разходи-ползи към проектно предложение с наименование „Подобряване на качеството на атмосферния въздух в гр. Хасково, чрез доставка и експлоатация на електрически автобуси за нуждите на обществения транспорт“ по процедура BG16M1OP002-5.004 – „Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух“, изготвено от "Ехолиси" ЕООД 69 600.00 69 600.00
Организация и управление на проекта, oсъществяване на дейности по информация и комуникация и подготовка на тръжни процедури: Дейността ще включва: 1.Определяне и назначаване на екип: Той ще бъде сформиран от общински служители и служител на партньора с квалификация и професионален опит, съобразени със спецификата на предвидените дейности. Екипа по управление ще бъде сформиран в първи проектен месец непосредствено след склюване на административния договор. Ще бъде изготвена заповед за сформирането му. С общинските служители и служителя на "Тролейбусен транспорт", гр. Хасково ще бъдат сключени допълнителни трудови договори или заповеди съгласно Постановление № 189 на Министерски съвет от 28.07.2016 г. за определяне на национални правила за допустимост на разходите по програмите, съфинансирани от Европейските структурни и инвестиционни фондове, за програмен период 2014-2020 г. Определеният за Ръководител проект ще води комуникацията между изпълнители по проекта и финансиращата институция.Отчита работата си пред ръководителя на бенефициента. Счетоводителят на проекта ще следи финансовото изпълнение на проекта,ще организира финансовото досие,ще следи за всички плащания към изпълнителите,като ще верифицира всички разходно-оправдателни документи. Ще подготвя част "финансов отчет" към авансовото,междинните и окончателното плащане по проекта,съвместно с екипа.Експерт СМР и доставки ще контролира изпълнението на проектите дейности като инженринг и доставки на автобуси, ще извършва контрол на кабелно трасе,ще участват в приемателни комисии и ще докладват на Ръководителя на проекта за всички възникнали проблеми в хода на строителството/доставките. Експерт Координатор и публичност ще кординира изпълнеието на проектните дейности и ще изпълнява мерките по визуализаци и публичност. Ще отчита работата си пред ръководителя на проекта. Технически асистент и отговорник на проектния архив ще обезпечава административното изпълнение на проекта,изготвя,необходимите документи по администриране на проектите дейности,подържа проектен архив. Отчита работа си пред ръководителя на проекта. Юрист–ще следи за законосъобразното изпълнение на проекта, ще консултира и дава становища във връзка с прилагането на националното и европейското законодателство, ще дава становища по юридически проблеми на договора за безвъзмездна помощ и на договорите с изпълнители на дейности по проекта,подпомага всички членове на звеното за управление на проекта в рамките на своите компетенции. 2.Дейностите по информация, комуникация и визуализация са задължителни при осъществяване на проектите и ще се реализират при спазване на изискванията, съгласно условията на ОПОС 2014-2020 г.", Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020г. Ще се извърши: - Публикуване на информация на официалната страница на бенефициента и партньора. - Поставяне на билборд - 1 бр. - Постоянна обяснителна табела - 1 бр. - Брандиране на автобуси, извършва се от доставчика на превозните стредства. - Организиране на публични събития - 2 конференции за представяне на проекта. - Официални церемонии – „първа копка“. - Официална церемония – „откриване на обекта”. - Публикации/ съобщения в местен печат или телевизия - 1 бр. - Изготвяне на web банер с линк към сайта на УО на ОПОС - 1 бр. ЗАБЕЛЕЖКА: Поради ограничения брой символи в полето, описанието на дейността е продължено в приложения към т. 13 "Прикачени документи" на формуляра на проекта, файл "Deinost2_prod". 59 600.00 53 800.69
Инженеринг на кабелно трасе до Депо: Предвижда се изпълнение на Инженеринг /проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор/ за захранващ кабел до отделните точки на зарядните станции разположени в депото, в което електробусите ще домуват и ще се извършва зареждане на техните батерии. Дължината на кабелното трасе е около 750 метра. Точките за зареждане са разположени в отделни покрити гаражи, с които ще се минимизират загубите от температурните колебания. Необходимата мощност за зарядните станции е около 300 kW, тъй като бързозарядната и бавнозарядните станции няма да работят едновеременно. Депото е с адрес гр. Хсково, Източна индустриална зона, бул. Съединение № 88, трансформаторния пост от който ще се извършва захранването е разположен в североизточния край на имота, но в неговите граници. Дейността се състои от следните поддейности: 1. Работно проектиране- изготвяне на инвестиционни проекти във фаза "работна" съгласно разпоредбите на ЗУТ и свързаните нормативни актове. В случай на необходимост ще бъде изготвен и ПУП-ПП. 2. Изпълнение на Строително монтажни работи /изкопни, полагане на кабел, обратно записване и трамбовка, изпитване/. 3. Осъществяване на авторски надзор по време на изпълнение на СМР. Изпълнение на строителните работи спрямо проектните такива. 96 000.00 98 123.16
Доставка на електрически автобуси с необходимото диагностично оборудване и доставка и монтаж на зарядни станции за електробуси: В рамките на дейнсотта се предвижда доставката на 5 броя електробуси, които ще изпълняват по разписание маршрутни линии № 1 и № 4 от одобрената транспортна схема от община Хасково. Доставката на автобусите ще бъде съповодено с необходимото диагностично оборудване от доставчика. Поради специфичните изисквания на всеки производител на електрически автобуси и техните характеристики доставките на 5 броя бавнозарядни и 1 брой бързозарядни станции ще бъдат част от дейността по доставка на автобусите. В задълженията на доставчика ще бъде включено извършването на първоначалната регистрация и заплащане на дължимите застраховки за доставяните превозни средства. Превозните средства ще се ползват за предоставяне на услугата по градски транспорт (ГТ), организирана от общината. Новите електробуси се предвижда да са с дължина 12 (+/-1) м, пътниковместимост минимум 80 човека, нископодови, минимален пробег от 250 км с едно нощно зареждане и едно дневно дозареждане. Автобусите ще имат климатизация на салона, вътрешна информационна система за гласово оповестяване на спирките, външна информационна система за номера и направлението на линията, платформа на втора врата за качване на детски и инвалидни колички. За целите на електробусния транспорт се предвижда доставката и монтажа на 5 броя бавнозарядни станция за батериите на електробусите в акумулаторни в тролейбусното депо с изходяща мощност 40-60 kW /осигуряващи пълно зареждане на батериите за 5 часа/ и един брой бързозарядна станция за дневно дозареждане с изходяща мощност 150 kW, както и доставка на инструменти и апаратура за поддържане на електробусите /комплект за диагностика и ремонт на електрическо оборудване, тягови електрически двигатели и батерии/. Зарядните станции ще бъдат използвани единствено за зареждане на доставените по проекта електробуси. Конкретните ползи от пускане в експлоатация на новите електробуси са: намаляване на замърсяването на околната среда; повишаване на сигурността на движение — въвеждане в експлоатация на нови електробуси изключва всякаква възможност за произшествия с тях вследствие влошено техническо състояние; подобрение на достъпността на превозните средства за пътниците - въвеждане на нови електробуси с нисък под осигурява лесен достъп на възрастни и трудно подвижни хора в средствата за масов транспорт. Освен това намалява времето за качване и слизане на пътниците от спирките, като това позволява да се увеличи експлоатационната скорост; повишаване на комфорта на пътуване и др. Взимайки предвид цялостната оценка на икономическите, енергийно ефективните и социално-екологичните показатели ни различните видове пътнически автобусен транспорт, които са използвани в съществуващата транспортна схема на гр. Хасково, се налага обобщеният извод, че електробусният транспорт има неоспорими екологични предимства и силни икономически такива. Изборът на този вариант за подобрение на съществуващото положение посредством въвеждане на нов вид екологични превозни средства, ще осигури дългосрочното и устойчивото им използване с минимални разходи за експлоатация и поддръжка. Именно по тази причина проектът предвижда доставка на този тип подвижен състав. 5 760 000.00 5 746 560.00
Изготвяне на доклад за оценка на съответсвието на инвестиционния проект и осъществяването на строителен надзор по време на изграждане на кабелно трасе: Ще бъде сключен договор за строителен надзор с лицензиран консултант за упражняване на независим надзор по време на строителството на обекта. Предвидени за изпълнение са следните дейности: 1. Изготвяне на доклад за оценка на съответствието на предстоящия за изработване проект в съответствие с чл. 142, ал. 6 и ал. 8 от ЗУТ. Тази дейност е задължителна, с оглед на качественото и законосъобразно изпълнение на обектите и въвеждането им в експлоатация. Дейността е от изключително важно значение за постигане на резултатите на проекта, тъй като гарантира качествено изпълнение на строителните дейности и запазване интересите на възложителя. Обхватът на дейностите по изработване на доклада за оценка на съответствието на работния проект със съществените изисквания към строежите обхваща проверка за съответствие с: • Предвижданията на ПУП; • Изискванията по чл. 169 на ЗУТ • Правилата и нормативите за устройство на територията; • Взаимна съгласуваност между отделните части на работния проект; • Пълнотата и структурното съответствие на инженерните изчисления; • Специфичните изисквания към определени видове строежи в съответствие с изискванията на законодателството, когато е приложимо; • Изискванията за устройство, безопасна експлоатация и технически надзор на съоръженията с повишена степен на опасност, ако в обекта има такива; 2. Упражняване на СН по време на строителството, съгласно изискванията на чл. 168 от ЗУТ, чийто обхват е както следва: - Осъществен СН, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Осъществяване на контрол относно пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството - Гарантиране качественото изпълнение на предвидените СМР, в т.ч. качество на влаганите строителни материали, количественото съответствие между действително извършените и описаните работи, спазването на технологични правила и др.; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда; - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Проверка и контрол на доставените и влагани в строежа строителни продукти, с които се осигурява изпълнението на основните изисквания към строежите в съответствие с изискванията на закона; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес; - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за строителство в съответствие с линейния календарен график на изпълнителите на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок; - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта; - Отговорност за щети, които са нанесени на възложителя и на другите участници в строителството и солидарна отговорност за щети, причинени от неспазване на техническите правила и нормативи и одобрените проекти; - Обезпечаване на постоянно присъствие на свои представители на обекта за времето, през което се изпълняват СМР; - Отговорност за уведомление при нарушаване на техническите правила и нормативи на РДНСК в 3-дневен срок от установяване на нарушението; - Определяне на правоспособно физическо лице от състава си за координатор по безопасност и здраве (КБЗ) за етапа на изпълнение на строежа, съгласно чл. 5, ал. 1, точка 2 от Наредба № 2. КБЗ да изпълнява лично всички функции предвидени в Наредба № 2 - Изготвя окончателен доклад до възложителя след приключване на СМР дейности. 9 600.00 9 540.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).