Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The "Independent, dignified and peaceful life in Bankya" determines the need for providing integrated care services to populations with special needs. Such as people with disabilities and the elderly over 65 with partial or complete inability to self-service. This project will expand the opportunities for improving the quality of life of these people by providing them with adequate care, social contacts, and help with employment among unemployed people of working age.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта.: Качествено и ефективно организиране, координиране, изпълнение, контрол и отчитане на цялостната дейност на проекта за постигане на заложените цели. 1.1 Екип по проекта. Дейността включва подготовка и изпълнение на дейностите по проекта, съгласно план-графика. Сформиране на екипа за управление на проекта, подготовка на график за външно възлагане и изпълнението му, изготвяне на информационен материал с описание на обхвата на социалните и здравни услуги, условията и реда за тяхното предоставяне. Екипът по проекта се състои от четири души: Ръководител: отговорностите му са разписани в т. 9 от Формуляра, 80 часа месечно. Счетоводител: Извършва счетоводната дейност, необходима за осъществяването на проекта. Отговаря за законосъобразността и целесъобразността на направените бюджетни разходи по проекта. Води точна и редовна счетоводна отчетност по изпълнението на договора. Следи за правилното разходване на средствата по проекта, в рамките на предвидения бюджет по съответните пера и в съответствие с подписания договор. Участва в отчитането и приемането на извършваните дейности с контрол на финансовите разходи - 80 часа месечно Координатор: Отговаря за подготовката и изпълнението на дейностите в съответствие с плана за изпълнение на дейностите по проекта. Координира дейностите, обект на външни възлагания. Следи за правилното оформяне на документите по проекта в съответствие с изискванията за публичност. Пряко участва в комуникацията с договарящия орган - 80 часа месечно. Юрисконсулт: 78 часа месечно.Участва в изготвянето на трудови договори, договори за изработка, заповеди и изготвяне на документация и провеждане на тръжни процедури. Изготвя и следи за законосъобразното изпълнение на ЗОП. Възнаграждения екип, в т.ч. и осигуровки за сметка на работодателя са за 20 месеца възлиза на стойност 45 197лв.- Отразено в т. 16.1 45 197.00 164 844.35
Анализна и проучвателна дейност.: Анализната дейност по проекта включва събирането, обработването и съхранението на данни, необходими за реализацията на проекта по същество. Необходима с оглед нуждите на проекта е събиране на информация за бъдещите ползватели на услугата (потребители и асистенти), за да може да се извърши оценка на потребностите на тази целева група. В този период се предвижда да се извърши подбор за определяне на лицата, които ще вземат участие в проект "Независим, достоен и спокоен живот в Банкя". За целта през периода ще се разработят правила/методология за подбора. Проучването ще се състой в провеждане на предварително организирани срещи между представители на район "Банкя" и Агенцията за социално подпомагане - Люлин, на които да бъдат обсъдени въпроси касаещи изпълнението на проекта. Предвидено е и провеждането на срещи с фирми предлагащи социални услуги в общността като алтернативен вариант на Агенция за социално подпомагане. Ще бъдат изработени правила за подбор на потребители на социалната услуга и техните лични асистенти, форми за кандидатстване и други организационни материали (заповеди, решения), който в цялост да образуват общата методология за протичането на проекта. Сумата, предвидена за тази дейност е отразена в т.12.1 от Раздел 5 Бюджет и е на стойност 3000 лв. с ДДС. 0.00 1 575.00
Ремонт на помещенията за нуждите на Дневен център за почасово предоставяни услуги.: Създаване и функциониране на Дневен център за почасово предоставяне на услуги. За предоставянето на интегрирани социални услуги ще бъде създаден Дневен център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда, който да е обезпечен с материалната база/оборудване и ремонтирани помещения/. С Доклад от кмета на района до СОС се подкрепя създаването на Дневен център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда. За тази цел се предоставя самостоятелен обект. Сградата е частна общинска собственост с акт № 193/04.02.1998г. Ще бъдат обособени 3 помещения и санитарен възел, в които ще се предоставят социални услуги. Едното ще бъде приемна, обособена като офис. Второто помещение ще бъде индивидуален кабинет за провеждане на срещи с психолога. Третото помещение ще бъде кабинет за рехабилитация. Ремонта, предвиден за помещението е: демонтаж на съществуваща настилка, демонтаж на врати/4бр./, демонтаж на дограма, доставка и монтаж на нова ПВЦ дограма, демонтаж на стенна облицовка и изпълнение на стени от газобетон, демонтаж на ел.интсалация и монтаж на нова- контактни и лампени излази, демонтаж на стари и доставка и монтаж на нови осветителни тела, демонтаж на старо и доставка и монтаж на ново ел.табло, оформяне на тоалетен възел с мивка и тоалетна и фаянсова облицовка, включително заустване в канал и подаване на вода, доставка и монтаж на нови ПВЦ врати, изграждане на защитни решетки, изпълнение на гипсова основа върху газобетон и трикратно боядисване с латекс, боядисване с блажна боя по метални плоскости, настилка от теракот на лепило върху нова циментова замазка, оформяне на входна рампа от бетонова основа и облицовка от плочи, включително парапет за достъп на хора в неравностойно положение, ревизия на покрив, извозване на отпадъци. 32 970.00 26 997.72
Оборудване на Дневен център за почасово предоставяне на услуги и неговата издръжка.: Цел на дейността е създаване и функциониране на Дневен център за почасово предоставяне на услуги. 1.1 За функционирането на Центъра по проекта ще бъде закупено оборудване, включващо: компютърна конфигурация за персонала - 1бр./на стойност - 1600лв. с ДДС/, преносими компютри - 1бр. / на стойност - 1100лв. с ДДС/, необходим при провеждане на психологическа помощ на персонала и потребителите на услугата, супервизия на персонала и други подобни дейности, многофункционална копирна машина - 1 бр. / на стойност 540лв/, климатик - 2бр., на стойност 3000лв., 2бр. бюра -600лв., работни маси - 5бр. - 800лв., работни столове-6 бр. - 270лв. за потребителите, работни столове за персонала - 2 бр. - 360лв., шкаф за съхранение на документите на лицата, ползващи услугите по настоящия проект - 600лв., апарат за измерване на кръвно налягане - 220лв. Общо за оборудване - 9 090лв. с включен ДДС. Отразено в т.5.1 Оборудването е необходимо за предоставяне на почасови услуги, включително и образователни за потребителите на Центъра, както и за екипа, работещ в него. 1.2 Режийни разходи за Центъра /ел.енергия, вода, отопление, телефон, интернет, СОТ, / за 18 месеца - 3000лв с ДДС. Отразено в т.9.1 1.3 Материали и консумативи за 18 месеца - 10 000лв. с ДДС. Отразено в т.4.1 В Т.Ч. 5000ЛВ. с ДДС за гориво на автомобила. 1.4 Застраховки на придобито обзавеждане и оборудване и специализирани транспортни средства - 2500лв. Отразено в т.10.1 в това число 1600лв. за застраховка на автомобила. 1.5 Наем за пряко свързани и необходими за изпълнение на проектните дейности - 1000лв. с ДДС. Това са дейности свързани с придвижването на потребители с необходимост от медицински услуги( лечебна гимнастика и процедури, предоставяни в специализираните заведения в града). Отразено в т.11.1 25 590.00 18 491.88
Осигуряване на достъп до интегрирани услуги според специфичните потребности чрез създаване на нов Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и осигуряване на функционирането му.: Започва реализацията на проекта след авансово плащане от страна на УО. Предвижда се това да стане в третия месец от стартиране на дейностите. В проект "Независим, достоен и спокоен живот в Банкя" ще бъдат включени хора с увреждания и възрастни над 65 години в невъзможност за самообслужване. Проектът ще се изпълнява на територията на район "Банкя" и следва да е с продължителност 20 месеца. Цел на настоящия проект е създаване на условия, възможности и умения на хората с увреждания за интеграция в обществото чрез набор от специализирани, медицински и професионални услуги. Преодоляване на социалната изолация на хората с увреждания и самотно живеещи хора, чрез подкрепа за тяхната самостоятелност и независимост.Със стартирането на проект "Независим, дастоен и спокоен живот в Банкя" стартира и доставянето на качествени услуги за хората с увреждания и възрастни над 65 години в частична или пълна невъзможност за самообслужване. На тези групи хора ще бъдат предоставяни различни възможности за грижа и социално включване. Услугите включени в проекта са "личен асистент" и "домашен помощник" и ще допринесат за спокойствието на хората със затруднения. Ще се предоставят услуги както в домашна среда, така и ще бъдат организирани ежеседмични посещения при различни специалисти по график. Ето защо се предвижда закупуването на специално транспортно средство за хора с увреждания. Това ще спомогне за предоставянето на по-широк кръг от социални услуги. Всяка седмица потребителите ще бъдат организирани и превозвани до необходимите им специалисти. С това превозно средство ще се предостави възможност на хората с невъзможност за напускане на дома да излязат и със съдействието на асистента си да посетят наетите по проекта специалисти. В проекта ще бъдат наети - физиотерапевт- рехабилитатор, медицинска сестра, психолог и шофьор. Ще се приспособи стая, която следва да бъде оборудвана за съхранение на документацията по проекта, както и за срещи на екипа с ангажираните в проекта лица. Район "Банкя" ще изпълни тази дейност самостоятелно. Избраният екип за управление на проекта ще подготви описание на задълженията на персонала - длъжностни характеристики. Ще обяви на подходящи места и по подходящ начин старта на процедурата по подбор и ще подбере най-подходящите кандидати. Също така ще сключи договори с тях и ще се ангажира с административното обслужване на договорите. При подбора ще се съобразим с Условията за кандидатстване, че за дейностите по проекта е препоръчително да бъдат наемани лица, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст, съгласно чл.68 от КСО. Екипът за управление на проекта ще извърши тази дейности в рамките на първите два месеца от стартирането на проекта, за да осигури максималната продължителност на предоставяне на услугите. Тъй като район "Банкя" е осъществил 2 сходни проекта, вече са установени механизми за адекватен подбор на необходимия персонал. Планираната заетост на персонала е както следва: - 25 лични асистента х 3 часа х 21 дни х 18 месеца. Месечно възнаграждение за лични асистенти е изчислено като почасова стойност определена на база МРЗ - 2.50лв. на час, умножена по коефициент от 1.40/с опит/ - 397 лв. на месец.Отразено в т.1.1 от Бюджета. - 25 домашни помощници х 3 часа х 21 дни х 18 месеца. Месечно възнаграждение за лични асистенти е изчислено като почасова стойност определена на база МРЗ - 2.50лв. на час, умножена по коефициент от 1.40/с опит/ - 397 лв. на месец. Отразени в т.1.1 от Бюджета. Общо заетостта на персонала ще бъде - 25 души, които ще изпълняват функциите на домашен помощник 3 часа и личен асистент 3 часа (общо 6 часа ) за 30 потребителя. -Рехабилитатор и мед. сестра - 2 х 8 часа х 21 дена х18 месеца х 3.57=21 600 х 18.10% = 3910лв. -Шофьор 1 х 4 часа х 21 дни х 18 месеца х 3.57=5400 х 18.10%=977лв., които ще обслужват х 2 часа всеки потребител при предварително изготвен гъвкав график за посещения. Отразени са в т.1.2 303 484.00 0.00
Отпаднала дейност: Отпаднала необходимостта от наемане на психолог, има нужда от социален работник, съгласно индивидуалните оценки на потребителите 0.00 0.00
Предоставяне на подкрепа на потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност.: Екипът на район "Банкя" се стреми да осигури най- добри възможни услуги на потребителите на услугите според тяхната индивидуална потребност. Подкрепата от страна на социален работник ще се реализира чрез предоставяне на социална работа съобразно индивидуалните потребности на потребителите на услугата. Тя е изключително важна при хората с увреждания и възрастните, когато е наложителна промяна в ценностните нагласи и мотивацията. Социалната работа е един от позитивните фактори при подпомагане процеса на социализация и социално включване. На база изготвената оценка на потребностите и потребителите, ползващи услугите на Центъра, се изготвят годишни и месечни планове за работа на социалния работник. Специалистът ще обслужвапотребителите според предварително изготвена програма. Стъпки за изготвяне на дейността: 1. Сключване на трудов договор - в началото на 3-ти месец. 2. Изпълнение на услугите - от 3-ти до 20-ти месец. 3. Приемане на окончателен доклад за предоставените услуги - 21-ви месец. 12 754.00 0.00
Закупуване на специализирано транспортно средство.: Бенефициентът ще подбере подходяща фирма- изпълнител на дейността. По този начин решава един от проблемите, свързани с транспортирането на трудноподвижни и неподвижни хора. На автомобила трябва да е монтирана механична рампа, която позволява инвалидна количка да влезе в автомобила, като се застопорява и обезопасява при превоз на хора. Ще има място и за придружители. Необходимо е закупуване на транспортно средство за хора с увреждания, които ще бъдат превозвани по график от домовете им до Центъра и обратно. Град Банкя и прилежащите му 2 села и квартали, в които живеят потребителите на услугите, са на голямо отстояние от Центъра и това е един от начините да се предотврати социалното изключване на тази целева група. Разстоянията са много големи, а потребителите са трудноподвижни. Със закупуване на специализирано транспортно средство се гарантира възможността на лицата с увреждания да упражняват гражданските си права. Изпълнението на дейността е в синхрон със Стандартните правила за обезпечаване на равни възможности на хората с увреждания, приета от организацията на ООН. Неин основен приоритет е предоставянето на широк кръг от услуги за подпомагане на уязвимите категории от населението в стремежа им към живот с достойнство, независимост и цел. Внедряването на достъпно транспортно обслужване е част от дейността по осигуряване на устойчиви условия за упражняване на човешките права. Дори назначаване на лице, което да работи към Центъра като "Шофьор" на транспортното средство ще допринесе за повишаване на заетостта на населението. Макар и със скромен ефект като противодействие на безработицата, но е алтернатива за доходи и заетост. Планирани са и средства за застраховка на превозното средство, както и за гориво в т.4 от Раздел 7. 75 000.00 63 446.40
Дейности по информиране и публичност.: С цел информиране и публичност на обществото за стартирането на проект "Независим, достоен и спокоен живот в Банкя" ще бъдат организирани различни информационни материали и събития. Потребителите, възползвали се от процедурата "Нови алтернативи" ще бъдат уведомени за новата процедура и за възможностите за включване. 1 500.00 4 940.00
Обучения на персонала.: В рамките на проекта ще се проведат три еднодневни поддържащи обучения. Темите на тези обучения ще се определят от обратната връзка, дадена от личните асистенти и домашните помощници по време на въвеждащото обучение, както и от актуалните потребности на потребителите на услугите. Както въвеждащото, така и поддържащите обучения ще имат интерактивен характер и ще включват теоретични и практически подходи.Всички лични асистенти и домашни помощници ще бъдат включени в поддържащо обучение. Планирани са три такива обучения по време на проекта. Въвеждащото обучение ще е с продължителност 3 дни и задължително включващо следните теми: - общи познания за домашните грижи и за необходимите знания и умения на личните асистенти и домашни помощници; - основни задължения и права на персонала; - етични стандарти в работата на персонала / принципи и ценности на социалната работа, поверителност, анти-дискриминационно поведение и др./; - специфика на грижите за стари хора и лица с увреждания; - разпознаване и своевременно сигнализиране на рискове и опасности за потребителя /влошаване ан здравословното състояние, инциденти, дискриминация, различни форми на експлоатация, насилие, други рискове/, както и за нововъзникнали потребност; - умения за предоставяне на подкрепа, изискваща физически контакт; - умения за разпознаване на риск и справяне в кризисни ситуации /оказване на първа помощ и начин на действие в спешни случаи, рискове при физически контакт и др./; - здравословни и безопасни условия на предоставяне на социални услуги / основни изисквания към подготовката и съхраняването на храна съобразно изискванията на Закона за здравето и подзаконовите нормативни актове по прилагането му, основни правила за поддържане на лична хигиена и контролиране на рискове от заразяване; - ползване на подходящо облекло и обувки, ползване на лични предпазни средства; - действия и поведение в случаи на насилие и предизвикателно поведение, при случаи на сексуален и/или расов/етнически тормоз; - опасности, произтичащи от битовите условия на живот на потребителя, напр. неизправна ел. инсталация, повредени домакински уреди и др.; - разделно събиране на отпадъците; - ефективното използване на химическите препарати за почистване с цел намаляване на прекомерната им употреба. Поддържащи обучения на персонала. 670.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).