Организация и управление: Тази дейност създава рамките за качествено управление на изпълнението на проекта. Успешната му реализация зависи до голяма степен от умението на Екипа за организация, изпълнение и управление на проекта, да осъществи и проконтролира ефективно възлагане на обществените поръчки, вкл. осъществяването на предвидените дейности на изпълнители, притежаващи висока квалификация, богат опит и необходимия капацитет. Дейността, като спомагателна дейност при изпълнение на проекта, създава необходимите предпоставки за реализация на проектните дейности и гарантира постигането на неговите специфични цели. Ще се назначи екип, който ще бъде отговорен за качествено и законосъобразно изпълнение на заложените в проекта дейности и реализация на конкретните цели. Екипа ще отговаря и за изпълнение и отчитане на проекта. Сформирането на екип от специалисти с подходяща квалификация и опит, и подходящо разпределение на функциите между тях ще създаде предпоставки за успешното изпълнение на проекта, което ще гарантира постигането на заложените специфични цели, индикатори и резултати. В съответствие с изискванията на Управляващия орган, екипът ще изготвя и представя регулярно Технически и Финансови доклади/отчети, ще извършва вътрешен мониторинг, контрол и докладване, по управлението на проекта. Ще се осъществява вътрешна оценка периодично по време на изпълнението на всяка дейност, както и след приключване на проекта. Ще се провеждат ежемесечни срещи между членовете на екипа, където ще се отчитат извършените дейности и планираните занапред.
Със стартирането на проекта Община Борино ще сформира екип за организация и изпълнение на Проекта на общинско ниво, включващ - ръководител, координатор, технически сътрудник и счетоводител. Екипът ще следи и отговаря за: 1. изпълнение на договорените дейности и срокове и постигане на заложените индикатори за изпълнение и резултат; 2. ще следи за целесъобразното и законосъобразното разходване на средствата по проекта и осъществяване на мониторинг; 3.отговаря за отчитането на проекта в различни етапи от реализирането му и поддържането; 4. създава и съхранява всички документи, необходими за управление и отчитане на дейностите по Проекта; 5. Всички документи се изготвят, поддържат и използват в съответствие със Закона за защита на личните данни; 6. Архивирането и съхранението на финансовите документи се извършва в съответствие с изискванията на Закона за счетоводство .
В тази дейност се извършва непрекъснат контрол за това как, кога и по какъв начин се изпълняват предложените в проекта дейности. |
32 990.00
|
30 023.87
|
Информиране и подбор на лицата, ангажирани по проекта;
: Обхватът на целевата група, включена в настоящото проектно предложение на община Борино са хора с увреждания и техните семейства. Планираният брой лица, които ще бъдат включени в предвидените дейности са минимум 55 лица с увреждания и 55 лица, които полагат грижи за свои близки лица с увреждания.
Ще бъдат публикувани обяви, както в сайта на общината, така и поставени на специални табла с цел информиране на населението за стартирането на проекта и подаване на заявления.
Всеки един желаещ да участва в дейностите по проекта ще подаде необходимият набор от документи до Кмета на общината. Заявлението ще бъде по предварително утвърден формуляр. Те ще преминат обучение за придобиване на професионална квалификация в три професии:
- 15 лица по професия „Социален асистент",код по СППО 762040, специалност: "Подпомагане на възрастни" код по СППО 7620402 по втора степен на професионална квалификация
-20 лица по професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация
-20 лица по професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация
Подборът на желаещите лица ще се извършва по предварително разработена и утвърдена процедура. 15-те обучени лица по професия „Социален асистент" ще бъдат назначени на работа по Компонент 2 и ще предоставят интегрирана социална услуга на лица с увреждания за период от 8 месеца. 40 лица полагащи грижа за хора с увреждания ще бъдат обучени по професия „Работник в озеленяването “ и професия „Помощник в строителството “ и ще им бъде осигурена заетост по Компонент 1 за период от 6 м.
Ще се предоставят социално интегрирани услуги на нуждаещи се лица посредством сформирана мобилна група с обхват минимум 55 лица с увреждания, в зависимост от техните индивидуални потребности.
Ще се съставят комисии за разглеждане и подбор на Заявленията на лицата, които ще бъдат включени по проекта. Целта е да се извърши обективна оценка.
В изпълнение на дейността ще се изготвят Протоколи на комисиите и списъци с имената на одобрените лица.
Предоставянето на услугите ще се осъществява въз основа на идентифицираните нужди и специфични потребности на представителите на целевата група и индивидуалната социална оценка, на всеки един от тях. |
0.00
|
0.00
|
Провеждане на мотивационно обучение по компонент 2: С цел по голяма ефективност при изпълнението на задълженията на 55 членове на семейства, които полагат грижи за хора с увреждания в проектното предложение е предвидено провеждане на мотивационно обучение. Лицата, включени в мотивационното обучение, ще се запознаят в разработване на мотивационно писмо, автобиография, различни източници на информация за подбор на работни места, изграждане на умения за явяване на интервю, успешно представяне пред работодател. Мотивацията е фундамент за активното вкл. и успешната проф. реализация на лица, полагащи грижи за хора с увреждания. В периода на изпълнение на дейността ще бъдат обособени 3 групи:
1 група - включени лица, които ще се обучават впоследствие по професия Социален асистент - 15 човека;
2 група - 20 лица, които ще обучават по професия "Работник в озеленяването;
3 група - 20 лица, които ще обучават по професия "Помощник в строителството"
Продължителността на всяка група мотивационно обучение ще бъде в рамките на 30 учебни часа за 1 седмица. Дейността цели психологическо подпомагане и подкрепа на целевата група за придобиване на умения за активно поведение на пазара на труда и стимулиране за включване в обучение за професионална квалификация и заетост. Обучението ще бъде възложено на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП. |
24 750.00
|
24 750.00
|
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация по Компонент 1: Дейността включва организиране и провеждане на обучение за придобиване на професионални квалификации, както следва:
15 лица по професия „Социален асистент", код по СППО 762040, специалност: "Подпомагане на възрастни" код по СППО 7620402 по втора степен на професионална квалификация – общ брой 660 учебни часа, от които 40 % теория и 60% практика.
-20 лица по професия „Работник в озеленяването “ код по СППО 622030 специалност „Озеленяване и цветарство“ код по СППО 6220301 – първа степен на професионална квалификация - общ брой 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика.
-20 лица по професия „Помощник в строителството “ код по СППО 582080 специалност „Основни и довършителни работи “ код по СППО 5820801 – първа степен на професионална квалификация- общ брой 300 учебни часа, от които 30 % теория и 70% практика.
Планира се обученията да се провеждат по график включващ 8 /осем/ учебни часа на ден, по 45 минути всеки учебен час.
Дейността по професионалното обучение ще бъде извършена от външен изпълнител – Център за професионално обучение, с активна лицензия в избраните специалности. За целта още в началото на изпълнение на проекта ще започне подготовка на тръжна документация за избор на изпълнител съгласно изискванията на ЗОП. Процедурата за избор на изпълнител ще стартира в началото на третия месец и до първата половина на месеца ще има избран изпълнител, който да започне подготовката за провеждане на обучението.
Изборът на професиите е направен от община Борино при отчитане на няколко фактора:
-За да избегне половата дискриминация, специалностите са съобразени така, че да са подходящи и за мъже и за жени.
-Временната заетост по Компонент 1 на 40 лица за 6 месеца и по Компонент 2 на 15 лица за осем месечен период предполага, че задачите с които наетите лица ще бъдат натоварени следва да бъдат краткосрочни, за да могат да се изпълнят.
-Тъй като работодател ще бъде общината, то дейностите, с които ще бъдат ангажирани наетите лица трябва да са от нейните компетенции.
-Не на последно място, целта на професионалните обучения и заетостта е да активира целевата група, да им даде възможност за професионално развитие.
Предвидените обучения за придобиване на професионална квалификация в изпълнение на дейността в рамките на настоящото проектно предложение ще се осъществява в съответствие с изискванията на ЗПОО и е в списъка на професиите за професионално образование и обучение, утвърден от министъра на образованието и науката и ще доведат до придобиване на степен на професионална квалификация, удостоверено със съответния документ съгласно чл.38, ал.2 и ал.3 от ЗПОО. Обученията по придобиване на професионална квалификация ще се осъществява от лица, на които завършеното образование, придобитата специалност, присъдената квалификация и правоспособност е в съответствие с нормативната уредба и държавно образователно изискване за извършване на съответното обучение. |
42 000.00
|
42 000.00
|
Предоставяне на социално-интегрирана услуга по компонент 2: Във връзка с подобряване на достъпа до основни социални и здравни услуги и постигане на независимост и социална интеграция за хора с увреждания, разширяване на възможностите за подобряване качеството им на живот, вкл. за техните семейства и за насърчаване на равните възможности, както и за разширяване на обемът, многообразието и целенасочеността на социалните услуги е предвидено създаване на интегрирана социална услуга в домашна среда, която ще се предоставя от мобилен екип, състоящ се от 1 ръководител на екипа, той и соц. работник, 15 соц. асистента, 1 психолог, 1 мед.лице и 1 рехабилитатор. В рамките на проекта, услугата е насочена към 55 лица с увреждания и техните близки и ще бъде предоставяна 14 м.и 14 дена, като психолога, медицинското лице и рехабилитатора ще започнат дейността си още от 3 месец, а социалните асистенти след като преминат 4 - месечно обучение по професионална квалификация ще започнат работа от 7 до 15 месец.
За целта по проекта се предвижда да се извърши оборудване и обзавеждане на помещения - общинска собственост, в което ще се предоставят част от услугите по настоящото проектно предложение, както следва:
* Офис техника - 3 броя настолни компютри Х 1 200,00 лв. с вкл. ДДС и 1 брой принтер Х 240,00 лв. с вкл. ДДС;
* Офис мебели:
- 3 броя компютърни бюра Х 228,00 лв. с вкл ДДС; 3 броя работни стола Х 122,40 лв. с вкл ДДС; 3 броя помощни шкафове с чекмеджета Х 552,00 лв. с вкл. ДДС; 1 брой заседателна маса Х 397,20 лв. с вкл. ДДС и 10 броя посетителски стола Х 36,00 лв. с вкл. ДДС.
Помещенията, предвидена за оборудване и обзавеждане дават възможност за осигуряване на условия за работа в обособеното звено. В помещенията ще се съхранява пълна информация за обслужваните лица, чрез създаване на специални досиета за всеки, поддържане и следене на графиците, отчитане на работата, получаване на необх. консултация, психолог. подкрепа и супервизия от персонала. Потребители на услугата, вкл. семействата им, също ще могат да посещават специалистите и в този офис при необходимост от индивид. работа с тях на място, извън времето, когато дейността се предоставя от специалистите, под формата на МОБИЛНА ГРУПА НА МЯСТО.
Интегрираната мобилна услуга в рамките на настоящия проект включва пакет от социални дейности в подкрепа на целевата група, а именно:
1.Асистентска почасова подкрепа в дома за дейности, в които потребителят среща трудности (почистване на дома, пазаруване, готвене, придружаване, административни дейности, общуване, др.);
2.Психологическа подкрепа на хора с увреждания и техните семейства чрез индивидуалната псих. подкрепа и/или консултиране и/или супервизия на персонала, предоставящ социални услуги.
3.Здравни грижи и медицинско наблюдение, което включва текущо наблюдение на здравния статус, измерване на кръвно налягане, провеждане на диагностика и медицински манипулации при възникнала необходимост и др. Услугите им целят постигане на оптимална възможност за пълноценен живот, добро здраве и право на достоен живот.
4.Професионална подкрепа от рехабилитатор (информиране, консултиране, рехабилитационна подкрепа, в зависимост от потребностите и възможностите в домашна среда на лицата с увреждане и техните семейства); |
138 581.77
|
139 247.86
|
Осигуряване на заетост на полагащи грижи за хора с увреждания по компонент 1
: Цел на дейността: Създаване на предпоставки за последваща заетост; формиране на активно поведение на пазара на труда у лицата от целевата група; придобиване на професионални и трудови умения; подобряване условията на живот чрез решаване на проблема за трудова заетост. В община Борино за 6 месеци ще бъде осигурена заетост на лицата преминали обучение по професионална квалификация, като 20 лица, полагащи грижи за зависими членове ще са назначени на длъжност "Работник в озеленяването" и 20 лица, полагащи грижи за зависими членове ще се назначени на длъжност „Помощник в строителството “. С тях ще бъдат сключени трудови договори. |
128 659.03
|
128 431.27
|
Информация и публичност: Ще се осъществят действия, свързани с информация и публичност за проекта, като се използват различни информационни и комуникационни форми, материали и инструменти за популяризиране на дейностите, постигнатите резултати и целевите групи по проекта пред широката общественост, постигане на оптимална публичност по ОП "РЧР" 2014-2020 г. При изпълнение на мерките за информация и публичност, дейността следва техническите правила, изисквания и условия, определени в Единния наръчник на бенефициента да прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г., както и действия и мерки по обезпечаване изпълнението на отговорностите на бенефициента в процеса по информация и комуникация от задължителен характер, в съответствие с изискванията на наръчника и съобразно безвъзмездната финансова помощ и видовете дейности изпълнявани по време на реализация на проекта, вкл. визия, която да е в съответствие със задължителните минимални изисквания за съдържание, визуализация, шрифт и др.
Дейността предвижда: публикации, брошури, рекламни химикали и др. Публикациите на интернет страницата на Община Борино ще съдържат сведения за проекта, за неговия напредък, постижения и резултати, информация за контакти и съответната ясна препратка за получената финансовата подкрепа. |
3 299.00
|
3 279.00
|