Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project proposal is aimed at providing support to employees involved in the implementation of their powers under the Social Services Act, the Personal Assistance Act and the Disabled Persons Act with the aim of strengthening municipal capacity, providing more effective and quality care for individuals from the vulnerable groups in the municipality of Pernik, guaranteeing the right of every person to support through an integrated approach and equal access to quality social services, according to the individual needs of the persons. According to the project, a front office will be set up in the administrative building of the municipality, office equipment will be purchased. It is planned to appoint two social workers for a period of 22 months with the main task of preparing preliminary assessments and referral to appropriate social services in the municipality of Pernik. Activities for conducting trainings, supervisions, will be given the opportunity to the employees of the municipal administration, performing duties and responsibilities under SSA, PAA and DPA , to exchange experience and share good practices. Explanatory and informational campaigns will be conducted on the provision of personal assistance and integrated health and social services, as well as awareness of the society at the local level on the possibilities of solving problems related to the lack of accessibility for people with disabilities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Подготовка за обезпечаване правомощията на общините по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП, създаване на работни места (фронт-офис); наемане, обучение и супервизия на персонала, необходим за изпълнение на задълженията и отговорностите на общините по ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването от общините за ползване на социални услуги и провеждане на разяснително- информационни кампании.: Основната цел на дейността е подкрепа в реформирането на системата на социалните услуги и улесняване на прехода към новите механизми на местно ниво, чрез развитие и укрепване на общинския капацитет. С цел обезпечаване на изпълнение на задълженията и отговорностите на община Перник по и ЗЛП/ЗХУ, както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването за ползване на социални услуги се предвижда: 1. Създаване на фронт-офис в административната сграда на Община Перник, закупуване на офис техника. 2. Назначени 3 лица на трудово правоотношение към Общинска администрация Перник на длъжност "Социален работник", код по НКПД 26356003. Предвижда се в ДХ да бъдат включени основни и допълнителни трудови функции. Лицата, назначени на ТД ще бъдат ангажирани с изготвянето на социални оценки и насочване за ползване на социални услуги. Основна цел е предотвратяване на социалното изключване посредством гарантиране на достъпа на граждани от територията на общината до ключови социални услуги, регламентирани по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. За обезпечаване на дейността по предоставяне на услуги е предвидено закупуване на материали и консумативи/канцеларски принадлежности, тонер, хартия и др. 3.Провеждане на обучение на новоназначени и настоящи служители , които участват в изпълнението на правомощията им по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Планирано е новоназвначените лица да преминат двудневно въвеждащо обучение и заедно със служителите в ОА Перник да бъдат включени в три тридневни изнесени обучения за група до 18 лица, свързанo с изпълнението на правомощията им по ЗХУ и ЗЛП както и по ЗСУ в частта, свързана с насочването. Темите, които се ще бъдат включени ще бъдат определени спрямо идентифицираните нужди на служителите. Ще бъдат извършени 2 посещения за обмяна на опит и споделяне на добри практики в общини от регион в преход. Дейността ще бъде в полза на кандидата, доколкото с изпълнението й ще се гарантира, че лицата, предоставящи услуги ще следват професионалните стандарти и ще са в полза на специфичните нужди и потребности на потребители на социални услуги. Цели се развитие на потенциала на общинските служители чрез повишаване на професионалните умения и квалификация чрез адекватно и актуално обучение, насочено към подкрепа на общината в изпълнението на правомощията й по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. В община Перник е създадено звено за предоставяне на МЛП, в което са включени 3 лица, назначени на позиция "социален работник". Със заповед на кмета на община Перник са определени 7 лица, които работят по администриране на Механизма "Лична помощ". По Закона за хората с увреждания и Закона за социалните услуги работят 3-ма експерти в отдел "Здравеопазване, спорт, социална и жилищна политика". 4.Провеждане на групова супервизия на новоназначени и настоящи служители , които участват в изпълнението на правомощията им по ЗХУ и ЗЛП, както и ЗСУ в частта, свързана с насочването. Фокусът на супервизията ще бъде поставен върху работата с потребители и лица, желаещите да ползват социални услуги, трудностите и проблемите, възникнали в хода на изготвяне на оценки и предоставяне на услугите, както и начини за тяхното разрешаване и преодоляване.Целта е да се осигури експертно, професионално ориентирано наблюдение върху работата на екипа за предоставяне на услуги по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП. Предвижда се за периода на реализиране на дейностите по проекта да бъдат проведени четири групови супервизии с продължителност на всяка по 6 часа. Изпълнението на дейността ще осигури подходяща среда за работа и достъп до качествени услуги, ключова политика и инструмент в контекста на насърчаването на благосъстоянието на потребителите на услуги по ЗСУ, ЗХУ и ЗЛП . 5. Провеждане на разяснително- информационни кампании за предоставянето на лична помощ и интегрирани здравно-социални услуги, както и информираност на обществото на местно ниво относно възможностите за разрешаване на проблеми, свързани с липсата на достъпност за хората с увреждания чрез публични изяви, информационни материали и публикации на сайта на Община Перник. 102 468.00 63 068.59

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).