Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

This project is focused  on the implementation and multiplication of an extremely innovative socio-economic activity that combines both European sustainable business practices and the added value that generates the organization of social activities. This social franchise is aimed at providing permanent employment for young unemployed, inactive or those with disabilities while they include social groups that support their integration into society in a creative way. Project activities are organized in strict logical sequence and upgrade so as to achieve quality transfer, adaptation and implementation of innovative practices.
   For the implementation of both the target initial project activities are oriented towards research and nominating models of social franchising operating in partner countries and demonstrated their socio-economic activity.
   On this basis will be developed modern digital educational tools will be formed appropriate training content to ensure quality piloting, transfer and adaptation of three practices. In the process of adaptation and implementation of best practices of social franchise in the "Tourism" will be realized among representatives of NGOs and social enterprises in the municipality of Burgas. Effective practices for Social Entrepreneurship in online business and marketing will be adapted and implemented among the target group in the municipality of Plovdiv.
   Representatives of the target groups will gain new knowledge and skills to work with innovative e-learning tools and learning contents in their direct work with young people with disabilities. They will create conditions for organizing successful social franchise establishment in both municipalities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Стартова транснационална среща на партньорите по проекта "KICK OFF": Това е подготвителна тридневна транснационална среща на партньорите от България, Португалия, Румъния и Италия за разработване на организационен план гарантиращ качествения процес на трасфериране на иновативни практики в България. Ще бъде проведена дискусия за оценка и конкретизация на планираните дейности и ангажименти на всеки един от партньорите. Ще бъдат формулирани и уточнени методите за връзка и комуникация и работа в мрежа на младежките организации участващи в проектния консорциум. Водещата организация ще разработи идеен проект на организационен план и графиците за изпълнение на дейностите и ще разработи презентация на целите, дейностите и очакваните резултати. Ще се приеме специален документ "концепционна нота", която ще бъде основното ръководство за работата на партньорите. Ще бъде предложен подходящ електронен инструмент за управление и изпълнение на проектни дейности в мрежа. Ще бъде приета методологията за осъществяване на дейностите и на всяка една от трансферираните практики. Всеки един от партньорите ще докладва примерната учебна програма за провеждане на транснационалните обучителни семинари за повишаване на капацитета в сферата на социалният франчайзинг. 5 960.00 6 327.00
Адаптиране и валидиране на социални иновации - контент анализ в интернет за емприично проучване и идентификация на най-добри практики в сферата на социалният франчайз. : В рамките на тази дейност съвместно с партньорите от Португалия, Румъния и Италия ще бъде проведен контент анализ за идентификация и емпирично проучване за описание на реализирани и доказали своята устойчивост модели за социално предприемачество със социален франчайзинг в различни икономически сфери в трите партньорски държави. Сдружение "Младежки глас" ще разработи теоретичния модел, инструментариума и методиката за провеждане на емпиричното проучване на успешни модели за социално предприемачество. Основната работна хипотеза на изследователският теоретичен модел визира социалният франчайзинг като изключително ефективен инструмент на социалното предприемачество и създаването и организирането на социални предприятия. Като цяло, социалният франчайзинг може да се дефинира като "адаптирана употреба на техники от търговския франчайзинг за проекти, които са от полза за социалните цели на нестопанския сектор". По-конкретно, социалният франчайзинг може да се разбира като коопериране на основата на договорно сътрудничество на децентрализирани предприемачески единици с централно звено за подкрепа, създаващо единни стандарти за качество и поддържащо от обща философия. Тази кооперация създава социални ползи и основната дейност не е свързана с печеленето на пари. Социалният франчайзинг е иновативен метод и подход за реализиране на социално предприемачество и създаване на заетост в социални предприятия. В подготвителният етап технически експерти на българската организация ще разработят електронен въпросник за провеждане на интервюта с успешни франчайзинг бизнеси, а също така ще създадат структурата на електронният профил за описание на съответният успешен модел. Електронният профил ще предоставя възможности на всеки един от проучвателите да публикува директно в цифров формат резултатите от проведеното интервю, чрез текстове и подходящи снимки. С разработеният инструментариум всеки един от партньорите ще проведе минимум пет анкети интервюта и ще публикува директно резултатите в цифров формат. Резултатите от тази дейност ще създадат основата за цялостният процес за адаптация и валидация на устойчиви модели и добри практики разкриващи възможности пред младите хора в България да практикуват социален франчайзинг. 0.00 0.00
Адаптиране и валидиране на социални иновации - прототипиране и пилотиране на социални иновации в сферата на социалният франчайзинг. Създаване на електронно обучително съдържание за придобиването на знания и формирането на умения подпомагащи младите хора за реализиция на модели на социален франчайзинг: В рамките на тази дейност на основата на проведените проучвания сдружение "Младежки глас" ще организира създаването на пилотни демонстрационни модели във всяка една от избраните сфери на иновативен франчайзинг - туризъм и онлайн бизнес. Пилотните модели са предназначени да демонстрират същността, алгоритмите и механизмите в социалното предприемачество, работа и заетост, чрез формите на социалният франчайзинг в двата икономически сектора като нови методи и подходи за трудова и социална реализация. Във формираното електронно съдържание младите хора, работодателите, неправителствените организации от целевите групи и всички заинтересовани страни ще имат възможност да се запознаят и да ползват теоретични и практически инструменти за организиране на свой собствен социален бизнес по модела на социалния франчайзинг. Пилотните модели ще предоставят основните принципи, стратегии ( търговски и маркетингови ), мениджмънт и различните модификации и инструментите за договаряне между участниците в процесите на франчайзинг. Те ще предоставят информация за всички юридически и икономически аспекти, така и за възможностите реализиращи допълнителни социални ползи и ефекти от практикуването на тези дейности. Във формата на тази дейност ще бъде създадено електронно обучително съдържание и формиране на умения подпомагащи младите хора за реализация в някои от трансферираните модели на социален франчайз. Паралелно с това ще бъдат създадени и цифрови онлайн образователни инструменти за обучение и практикуване на социалното предприемачество. Цифровите образователни инструменти ще предоставят знания по всяко време и на всяко място съобразно потребностите на младите предприемачи и в съответствие с техния модерен стил и начин на живот в новата комуникационна ера. Демонстрационните пилотни модели ще предоставят възможност на всеки предприемач, обучаем или заинтересована страна да изграждат свои електронни профили, който ще поставят основата на тематична социална европейска мрежа. 14 200.00 14 200.00
Адаптиране и валидиране на социални иновации - прототипиране и пилотиране на социални иновации в сферата на социалният франчайзинг. Създаване на иновативни цифрови образователни инструменти за обучение и практикуване на социално предприемачество и социален франчайзинг и свързването на всички заинтересовани страни в обща тематична електронна мрежа: В подкрепа на работата на младежки работници, работодатели и всички заинтересовани страни ще бъдат създадени цифрови образователни инструменти на основата на уеб и мобилно приложение. Чрез тези електронни инструменти добрите практики на колегите от Португалия, Румъния и Италия ще бъдат трансферирани в България. Избраният подход за прототипиране на иновативни социални франчайзинг практики осигурява широка достъпност до обучителните ресурси на всяко време и до всяко място в интерактивен и мултимедиен формат. Обучаемите могат да ползват образователните ресурси, чрез своите телефони, таблети и лаптопи. Това представлява един нов при това много иновативен подход, който е ориентиран към цели. Електронните платформи ще представляват своеобразен пътеводител и справочник за намиране на функциониращи реално франчайзинг вериги и техните предложения за включване в съответната производствена верига. Мобилното приложение и уеб платформа ще притежават добре структурирано потребителско съдържание : 1. новини 2. календар на събитията 3. профили на участниците в тематичната мрежа 4. добри практики и модели в сферата на социалният франчайзинг 5. справочник за търсене и предлагане на франчайзингови споразумения 6. самоучител за създаване на бизнес план и електронна библиотека с образователни материали. 7. Мобилното приложение ще притежава и специализиран месинджър за осъществяване на контакти и взаимодействия между участниците в социалната мрежа и франчайзенгодатели и франчайзенгополучватели. Мобилното приложение може да бъде сваляно и инсталирано свободно от Google Play и Apple APP Store. Приложението ще притежава уникална функция "около мен", чрез която представители от целевите групи, ще имат възможност да намират в близост до тях подходящи кандидати за работа, ментори с опит или такива, които биха желали да стартират свои социални предприятия. Всички електронни обучителни инструменти ще бъдат интегрирани с facebook и другите социални мрежи за увеличаване на тяхното разпостранение и популярност. Паралелно с това софтуерната система ще поддържа електронна тематична социална мрежа от реални и потенциални предприемачи в сферата на франчайзинга и други заинтересовани страни от развитието на социалните- бизнес дейности. Това ще бъде тематична социална мрежа от ново поколение. Освен електронните профили, които ще могат да бъдат създавани от потребителите системата функционираща върху таблетите и телефоните ще показва точната геолокация на всеки един от членовете на социалната мрежа. Тази нова функционалност създава възможности за лесно и бързо откриване на съмишленици, партньори и контрагенти, създаване на различни типове бизнес отношения. 77 000.00 69 000.00
Обучителен семинар - социален франчайз в сферата на туризма между партньорските организации на България, Португалия, Италия, Румъния : Обучителният семинар ще се проведе в град Ферара. Ще бъде с продължителност 4 дни. В него ще участват всички партньорски организации по проекта от България, Португалия, Италия, Румъния. Ще бъдат поканени представители на целевите групи от територията на Община Бургас. В семинара ще бъдат включени външните технически експерти - консултанти, които ще подкрепят внедряването на трансферираните практики. Лекциите ще бъдат осъществени от лектори - представители на организацията домакин от Италия. Обучителният семинар е ориентиран главно към повишаване на капацитета от знания и умения на участниците и запознаването им с новосъздадените възможности валидирана и пилотирана практика на социален франчайз в сферата на туризма за подпомагане и стимулиране на младежкото социално предприемачество. В резултат от проведеното обучение участниците ще придобият нови знания за най-добрите световни и европейски практики за реализиране на печеливши бизнес модели, чрез реализирани на социален франчайзинг. Участниците ще се запознаят с опита на италианските партньори и ще имат възможност да наблюдават успешни модели на социален франчайзинг в сферата на туризма. Ще формират умения за работа с електронните инструменти на уеб и мобилното приложение съдържащи цифровизирано електронно съдържание и образователни ресурси формиращи висококачествен компедиум от знания необходими за реализирането на модели на социалният франчайзинг. Паралелно с това в обучителната програма ще бъдат включени методиките за групови и индивидуални занимания с младежки работници, които ще внедряват иновативните социални практики. Младежките работници ще се запознаят и с възможностите на новосъздадените иновативни електронни инструменти и електронния наръчник за създаване и управление на социален франчайзинг в сферата на туризма, като самоучител и като инструмент за конструиране на функциониращи социални бизнес модели. По този начин те ще могат в бъдещата си работа с младежи с увреждания и такива в неравностойно положение на пазара на труда да пропагандират относително лесните и ниско-бюджетни възможности за стартиране на собствен социален бизнес. Участниците в обучителният курс ще представляват заети в социалните предприятия, кооперации и специализирани предприятия за хора с увреждания; лица, заети в институции и организации, свързани със социалното предприемачество и младежки работници, работещи с младежи с увреждания в България. Организацията от Италия ще финансира наемането на двама експерти, които ще проведат планираното мероприятие. Бюджета, които ще се изразходи като съфинансиране на тази дейност е в размер на 1200 евро. 15 766.00 12 000.00
Обучителен семинар - социален франчайз в сферата на онлайн бизнеса между партньорските организации на България, Португалия, Италия, Румъния : Обучителният семинар ще се проведе в град Брага - Португалия. Ще бъде с продължителност 4 дни. В него ще участват ръководителите на организациите партньори по проекта от България, Португалия, Италия, Румъния. Ще бъдат поканени представители на целевите групи от територията на Община Пловдив. В семинара ще бъдат включени и външните консултанти, които ще подкрепят внедряването на трансферираните практики. Лекциите ще бъдат осъществени от лектори - представители на организацията домакин от Португалия. Обучителният семинар е ориентиран главно към повишаване на капацитета от знания и умения на участниците и запознаването им с новосъздадените възможности валидирана и пилотирана практика на социален франчайз в сферата на онлайн бизнеса за подпомагане и стимулиране на младежкото социално предприемачество. В резултат от проведеното обучение участниците ще придобият нови знания за най-добрите световни и европейски практики за реализиране на печеливши бизнес модели, чрез реализирани на социален франчайзинг. Участниците ще се запознаят с опита на португалските партньори и ще имат възможност да наблюдават успешни модели на социален франчайзинг в сферата на туризма. Ще формират умения за работа с електронните инструменти на уеб и мобилното приложение съдържащи цифровизирано електронно съдържание и образователни ресурси формиращи висококачествен компедиум от знания необходими за реализирането на модели на социалният франчайзинг. Паралелно с това в обучителната програма ще бъдат включени методиките за групови и индивидуални занимания с младежки работници, които ще внедряват иновативните социални практики. Младежките работници ще се запознаят и с възможностите на новосъздадените иновативни електронни инструменти и електронния наръчник за създаване и управление на социален франчайзинг в сферата на онлайн бизнеса, като самоучител и като инструмент за конструиране на функциониращи социални бизнес модели. По този начин те ще могат в бъдещата си работа с младежи лишени от родителски грижи и младежи от семейства с ниски доходи да пропагандират относително лесните и ниско-бюджетни възможности за стартиране на собствен социален бизнес. Участниците в обучителният курс ще представляват младежките работници, работещи с младежи в неравностойно положение в България. Те ще бъдат подбрани от специализираните училища, социални домове и неправителствени организации опериращи на територията на Община Пловдив. Организацията от Португалия ще финансира наемането на двама експерти, които ще проведат планираното мероприятие. Бюджета, които ще се изразходи като съфинансиране на тази дейност е в размер на 1200 евро. 20 766.00 18 750.00
Адаптиране и внедряване на цифров образователен инструмент, електронно обучително съдържание и социална иновативна практика - демонстрационен модел на социален франчайзинг в сферата на туризма за създаване на социални предприятие в община Бургас: Идентифициране на всички потенциално заинтересовани страни от прилагането на социалната практика, а също така и предприемачи проявяващи интерес на бизнес модела на социалният франчайзинг в туризма. Основополагащата дейност за внедряване на социалната практика ще бъде идентифициране на заинтересованите страни. Провеждане на анкети, интервюта с представители на социални предприятие опериращи в сферата на туризъма, лица в неравностойно положение на пазара на труда. На основата на направеното проучване ще бъде формулиран специфичният подход към представителите и членовете на социалните предприятия, другите институции и заинтересовани страни за въвличането им във внедряването на социалната практика. Процесът на внедряване ще се проведе сред младежките работници представители на социалните предприятия и неправителствени организации работещи с млади хора в неравностойно положение. Целта на внедряването на иновативната социална практика за прилагане на модели и стандарти на социален франчайзинг в сферата на туризма е стимулиране на предприемачеството и създаване на възможности за заетост и социално включване на тази рискова по отношение на социалната си реализация група от млади хора. Дейностите на двете социални предприятие: СПП "Тих труд" и Общинско социално предприятие "Морски знаци" - Бургас са ориентирани в сферата на туризъма - производство на хотелско и ресторантьорско обзавеждане и производство на туристически сувенири. В тези дейности са включени младежи лишени от слух и самотни и много детни млади майки. Практиката показва, че тези групи от млади хора се реализират в този тип дейност. Чрез методът на социалният франчайзинг двете социални предприятия ще имат възможност да внедрят франчайзенгови модели, с които да приобщят и други млади хора от същите маргинализирани групи към предприемачество и трудова заетост. На територията на Община Бургас работят около 10 неправителствени организации, които чрез своята дейност подпомагат младите хора от групата на хората с увреждания. Това са: Сдружение "Равновесие", Настоятелство при дом за лица, лишени от родителска грижа "Ал. Г. Коджакафалията", Сдружение "Самотна Майка" Бургас, Фондация "Астика", Сдружение с нестопанска цел "Усмивка", "Териториален съюз на слепите", "Районно дружество на глухите", "Сдружение на инвалидите - Зорница". Младежките работници от тези организации са много добре запознати със специфичните нужди и възможности на групата от млади хора в неравностойно положение и ще подпомогнат своята работа като конкретизират прилагането на иновативната социална практика за трудова заетост и развитие на собствен бизнес в сектро "Туризъм". 4 600.00 4 600.00
Адаптиране и внедряване на цифров образователен инструмент, електронно обучително съдържание и социална иновативна практика - демонстрационен модел на социален франчайзинг в сферата на онлайн бизнеса за създаване на социални предприятие в община Пловдив: Идентифициране на всички потенциално заинтересовани страни от прилагането на социалната практика, а също така и предприемачи проявяващи интерес на бизнес модела на социалният франчайзинг в онлайн бизнеса. Основополагащата дейност за внедряване на социалната практика ще бъде идентифициране на заинтересованите страни. Провеждане на анкети, интервюта с представители на социални предприятие опериращи в сферата на онлайн бизнеса, лица в неравностойно положение на пазара на труда. На основата на направеното проучване ще бъде формулиран специфичният подход към представителите и членовете на социалните предприятия, другите институции и заинтересовани страни за въвличането им във внедряването на социалната практика. Процесът на внедряване ще се проведе сред младежките работници представители на социалните предприятия и неправителствени организации работещи с млади хора в неравностойно положение. Целта на внедряването на иновативната социална практика за прилагане на модели и стандарти на социален франчайзинг в сферата на онлайн бизнеса е стимулиране на предприемачеството и създаване на възможности за заетост и социално включване на тази рискова по отношение на социалната си реализация група от млади хора. Дейностите на четирите социални предприятие: СПП "Тих труд" и СПП на слепите "Успех", социално предприятие "Деница" и "Бюро по труда за лица със зрителни увреждания" са ориентирани в сферата на различни картонени, текстилни и кожени изделия . Всички те произвеждат уникални артикули, които са дефицитни като предлагане за масово потребление и имат специфичен пазар. Общото, което обединява тези продукти, че поради своята уникалност биха могли да бъдат реализирани относително успешно, чрез електронни инструменти онлайн. В тези дейности са включени младежи лишени от слух и зрение и самотни и многодетни млади майки. Практиката показва, че тези групи от млади хора се реализират в този тип дейност. Чрез методът на социалният франчайзинг четирите социални предприятия ще имат възможност да внедрят франчайзенгови модели, с които да приобщят и други млади хора от същите маргинализирани групи към предприемачество и трудова заетост. На територията на Община Пловдив работят около 8 неправителствени организации, които чрез своята дейност подпомагат младите хора от групата на хората с увреждания. Това са: "Голям брат, голяма сестра", НАРД, "Фондация "Бъдеще 21 век" , "Териториален съюз на слепите", "Районно дружество на глухите", "Сдружение на инвалидите - дружество Пловдив". Младежките работници от тези организации са много добре запознати със специфичните нужди и възможности на групата от млади хора в неравностойно положение и ще подпомогнат своята работа като конкретизират прилагането на иновативната социална практика за трудова заетост и развитие на собствен бизнес в онлайн бизнеса. 4 600.00 4 600.00
Оценка на постигнатите резултати от гледна точка на приложимостта на неговите иновативни елементи : Общата цел на оценката е да се измери ефективността на дейностите, които са реализирани в рамките на проекта и по какъв начин резултатите могат да подобрят социално-икономическото състояние на социалните предприятия и техните служителите, които са от групата на младежите с увреждания. Оценката в настоящето проектно положение е двукомпонентна. От една страна трябва да се оцени, чрез систематизирани методи управлението, т.е работата на екипът за управление на проекта както и техническите лица, уменията им за управление и оказване на методическа подкрепа, така както и резултатността при изпълнението на общите дейности. От друга страна трябва да се обърне сериозно внимание на проектните интервенции. Тук своето място заемат всички процедури по възлагане на изпълнението от външен изпълнител, това са: дейности по проучване и анализ; дейности по организиране на международни и местни срещи - семинари; дейности по разработване на електронни инструменти; дейности по разработване на електронно съдържание. Необходима е комплексна обективна оценка на постигнатите резултати, ефекти и ползи за целевите групи от изпълнението на проектите. При изпълнението на оценката трябва да се следват принципите и подходите на оценката с участие на целевите общности. Съществен дял от събраната информация обхваща мненията, коментарите и споделеният практически опит на екипите на неправителствените организации, служители и управители на социални предприятия, предприемачи, които желаят да стартират своя социален бизнес и младежи с увреждания. Анализите и изводите се правят преди всичко от гледна точка на целевите групи и общности, като целенасочено се търси обратна връзка от хората.Ето защо и в планираните дейности е интегриран подход за организирани на проучвания и анализи, конференции и семинари и индивидуални събеседвания. От гледна точка на приложимостта на резултатите сдружение "Младежки глас" ще разработи специален механизъм за оценка на ефективността и ефикасността, който има за задача да подпомогне водещата организация в процеса на отчитане на постигнатите цели и резултати залегнали в проектното предложение. Ключовият аналитичен метод за оценка на програмната интервенция е логическата рамка – метод с доказани предимства за разбиране на логическите връзки и зависимости между идентифицираните проблеми, целите на проекта, набелязаните очаквани резултати и желаното въздействие върху социалната среда. Логическата рамка показва как извършените дейности водят до реални резултати. Тя помага да обясним до каква степен постигнатите преки резултати се превръщат в реални ползи и ефекти за целевите групи, носещи потенциала да променят социалната среда. В механизъма за оценка на ефективността и ефикасността са организирани както предварителните оценки, които подпомагат идентифицирането на потребностите на целевите групи, формулирането на целите на проекта, рисковете при неговата реализация, така и текущите и междинни оценки, които проследяват напредъка на осъществяваните дейности и качеството на тяхното изпълнение. Заключителните и последващите оценки се фокусират върху постигнатите резултати и осъществените въздействия. В краят на проектните дейности водещата организация очаква да постигне реализирането на няколко силно иновативни интелектуални продукти ( социални иновации). Ще бъдат трансферирани, адаптирани и внедрени две пилотни практики. Целевите групи от организации работещи в сферата на социалното предприемачество ще имат възможност да пилотират и внедрят социалният франчайзинг като силно иновативна практика в своите предприятия. Това от една страна ще ги подпомогне да създадат по-голяма устойчивост на своят бизнес и да се справят с предизвикателствата пред тях, от друга страна ще подпомогне създаването на нови социални предприятия - клонове на съществуващи, които ще увеличат заетостта на младежите с увреждания в две от най-гъсто населените общини в България. 3 500.00 3 500.00
Управление и координация на проекта : Управлението на проекта включва следните дейности: 1. Сформиране на екип на проекта, запознаване на членовете на екипа с техните отговорности, изработване на правила за отчитане и изпълнение 2. Подготовка на график за провеждане на процедурите за избор на изпълнители, подготовка и провеждане на процедурите 3. Подготовка и изпращане на месечни справки за изпълнението на проекта към УО 4. Подготовка и изработване на междинни/финален доклад за отчитане на проектните дейности пред УО Основната цел на дейността е да се гарантира изпълнението на проекта в съответствие с изискванията на Оперативната програма и принципите за добро управление. С изпълнението на проекта ще се ангажира екип от висококвалифицирани специалисти, който ще включва ръководител, счетоводител и организационен секретар. Основна задача на екипа ще е да осигури коректното изпълнение на предвидените дейности, постигането на целите на проекта и отчитането пред Управляващия орган. Съобразно план-графика на проекта ще се провеждат ежемесечни съвещания за отразяване на напредъка и при необходимост предприемане на мерки за коригиране на отклоненията. С редовната вътрешна оценка се осигурява постоянна готовност за предоставяне на данни при проверка от съответните контролни органи, както и своевременна реакция при възникване на проблем, застрашаващ срочното и качествено изпълнение на “Плана за изпълнение на проекта”. Всички предвидени дейности, произтичащи от договора ще се изпълняват коректно и в предвидените срокове. Счетоводителят ще води редовна и прецизна финансово-счетоводна отчетност за изпълнение на проекта. Всички доклади и действия по проекта ще са съобразени и стриктно ще се придържат към договора. Кандидатът ще предоставя на Управляващия орган и/или упълномощените от него лица, цялата изисквана информация относно изпълнението на проекта. Ще се изготвят доклади, съгласно образците. Членовете на екипа ще изготвят лични отчети. Счетоводителят ежемесечно ще представя справка за разходването на средствата. Ръководителят ще изготвя обобщен доклад за дейността и степента на изпълнение и постигане на заложените резултати. За постигане на цялостно и всеобхватно наблюдение, контрол и вътрешна оценка на проекта към описаните по-горе средства ще се бъдат добавени и следните вътрешни процедури, средства и методи, които ще се проследяват от експерта мониторинг и контрол: - процедура за текущо проследяване и спазване на крайните срокове за изпълнение на всеки отделен етап на проекта и за постигане на заложените цели и планираните резултати; - събиране на детайлна информация и анализ на междинните резултати; - редовно отчитане на постигнатите резултати след проверка за коректност, валидност и надеждност на представената в докладите на членовете на екипа информация, както и степен на изпълнение на възложените задачи; - контрол върху качеството на изпълнение на всяка проектна дейност въз основа на отчетите на проектния екип; - изготвяне на предложения, препоръки и предприемане на корективни мерки при възникване на потенциални проблеми и трудности при изпълнението на проекта; - контрол над ресурсите използвани за постигане на предвидените резултати и техния принос за изпълнението на целите на проекта; - контрол върху допустимостта и целесъобразността на извършените разходи по проекта; - спазване на принципите за добро финансово управление; - проверка и контрол над прилагането на изискванията за публичност и информиране; - проверка на техническа и финансова отчетност по финансирания проект; - събиране, подреждане и правилно съхраняване на вътрешната документация по изпълнението на проекта за гарантиране на надлежното документиране на дейностите и лесно използване при поискване от страна на националните и европейските контролни органи. Дейността е планирана в съответствие с изискванията на действащото законодателство в Република България. Дейността гарантира, че проектът се осъществява на базата на принципа на прозрачност при вземането на решения и тяхното прилагане. 17 724.00 16 047.71
Дейности за информация и комуникация: Основната цел на дейността е да се осигури максимална публичност на получената безвъзмездна помощ в съответствие с договора и изискванията за визуализация. СДРУЖЕНИЕ "МЛАДЕЖКИ ГЛАС" ще направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се съфинансира от Европейския социален фонд. Предприетите за тази цел мерки ще са в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. При изпълнение на проекта, както и на мерките по информация и публичност задължително ще се указва финансирането от Европейския социален фонд, чрез поставяне на емблемата на ЕС и упоменаване на Европейския съюз, изписване на Европейски социален фонд и общото лого за програмен период 2014-2020 в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност . Във всеки документ свързан с изпълнението на проекта, който ще се използва за обществеността и участниците в него, включително всеки присъствен списък или друг доказателствен материал, ще се посочва, че финансиращата го Оперативна програма ,,Развитие на човешките ресурси 2014-2020 г.", се осъществява с подкрепата на Европейския социален фонд на всеки продукт по проекта. За постигане на публичност и повишаване информираността, в съответствие с Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. е планирано използването на следните мерки за информация и публичност: 1. Информационна табела - 1 бр.; 2. Встъпителна конференция; 3. Заключителна конференция; 4. Публикации в местни печатни издания - 4 бр.; 5. Информационни постери - 5 бр.; 6. Флаери - 1000 бр.; 7. Интернет сайт на проекта,, на която ще се публикува информация, свързана с изпълнението му; 8 . Брошури – 400 бр.; 9. Папки - 400 бр.; 10. Химикали - 1000 бр. с логото на проекта; 11. Листове А 4 - 1000 бр. с логото на проекта. Освен задължителните елементи, описани по-горе, всякa публикация ще съдържа и изявление за отговорността: „Настоящият документ е изготвен с финансовата помощ на Европейския социален фонд. СДРУЖЕНИЕ "МЛАДЕЖКИ ГЛАС" носи цялата отговорност за съдържанието на настоящия документ, и при никакви обстоятелства не може да се приеме като официална позиция на Европейския съюз или УО” . СДРУЖЕНИЕ "МЛАДЕЖКИ ГЛАС" ще публикува на подходящо място на интернет страницата си подробна информация за проекта. Материалът ще съдържа информация, включваща емблемата на ЕС, изписано "Европейски съюз", общото лого за програмен период 2014 - 2020 г., наименованието на програмата, както и това на проекта, общата стойност, начална и крайна дата на изпълнение на проекта, както и друга релевантна информация. Публикуването на интернет банер с линк към Единния информационен портал www.eufunds.bg е задължително изискване и ще бъде спазено от фондацията. Той ще бъде позициониран на подходящо място на заглавната страница. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. Всички мерки информация и публичност ще бъдат осъществени при стриктно спазване на изискванията на Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Ръководителят на проекта ще отговаря за обезпечаването на публичността и визуалната идентификация на проекта. 3 576.00 3 576.00
Осигуряване на техническа и консултантска подкрепа от двама технически специалиста - консултанти: Ще бъде осигурена заетост на двама специалисти, които ще формират техническият екип. Те ще бъдат назначени на следните длъжност: 1. Технически експерт в сектор "Туризъм" - извършва информационни и експертни дейности в сътрудничество с останалите членове на екипа на управление, възложени му пряко от ръководителя на проекта. Разпространява информация и документи по открити процедури за избор на външни изпълнители. Подготвя технически задания, критерии за възлагане , методика за оценка, обособените позиции, критериите за подбор, сроковете за изпълнение, комисия за избор на изпълнител, съответните договори и приемо-предавателни протоколи. Събира, анализира и обобщава информация за добри практики и представя на ръководителя на проекта възможностите им за трансфериране и адаптиране в България. Съдейства на представителите на целевите групи при предоставянето на информационни услуги чрез индивидуални събеседвания или, чрез интернет за повишаването на техният капацитет. Осигурява подкрепа на международните партньори от Италия във връзка с организирането на учебната програма и графика и на изпълнение на транснационалната среща в град Ферара. Обезпечава проучванията „на терен” и други социологически проучвания, провеждани сред целевите групи по проекта на територията на Община Бургас, съгласувано с ръководителя на проекта. Извършва мониторинг на дейностите възложени на външни изпълнители и следи за ефикасното и ефективното им осъществяване. Участва редовно в ежемесечните заседания на екипа за управление на проекта и ръководителя на проекта за преглед, планиране и координация на оперативната дейност. Активно участва в организирането на обучителните семинари в Община Бургас планирани в проектното предложение организирани от Сдружение "Младежки глас". Подпомага дейностите по осигуряване на публичност - информация и комуникация. 2.Технически експерт в сектор "Онлайн бизнес" - извършва информационни и експертни дейности в сътрудничество с останалите членове на екипа на управление, възложени му пряко от ръководителя на проекта. Разпространява информация и документи по открити процедури за избор на външни изпълнители. Подготвя технически задания, критерии за възлагане , методика за оценка, обособените позиции, критериите за подбор, сроковете за изпълнение, комисия за избор на изпълнител, съответните договори и приемо-предавателни протоколи. Събира, анализира и обобщава информация за добри практики и представя на ръководителя на проекта възможностите им за трансфериране и адаптиране в България. Съдейства на представителите на целевите групи при предоставянето на информационни услуги чрез индивидуални събеседвания или, чрез интернет за повишаването на техният капацитет. Осигурява подкрепа на международните партньори от Португалия във връзка с организирането на учебната програма и графика и на изпълнение на транснационалната среща в град Брага. Обезпечава проучванията „на терен” и други социологически проучвания, провеждани сред целевите групи по проекта на територията на Община Пловдив, съгласувано с ръководителя на проекта. Извършва мониторинг на дейностите възложени на външни изпълнители и следи за ефикасното и ефективното им осъществяване. Участва редовно в ежемесечните заседания на за управление на проекта и ръководителя на проекта за преглед, планиране и координация на оперативната дейност. Активно участва в организирането на обучителните семинари в Община Пловдив планирани в проектното предложение организирани от Сдружение "Младежки глас". Подпомага дейностите по осигуряване на публичност - информация и комуникация. 23 272.00 19 924.10
Дейности за разпространение на постигнатите резултати : Дейностите за разпостранение на резултатите са много добра възможност за повишаване на социалният ефект от трансферирането, адаптирането и внедряването на иновативните социални практики на социалният франчайз. За да получим по-голяма ефективност в работата по разпостранение на резултатите, ще се обърнем към представителите на всички заинтересовани страни занимаващи се с аналогични дейности и притежаващи аналогични групи опериращи на територията на област Пловдив и област Бургас. Това са младежки работници работещи в социалните предприятия, създаващи условия за трудова заетост на хора с увреждания в България, а също така и неправителствени организации подпомагащи младежи с увреждания в тяхната трудова реализация на територията на страната. Формирането на група от заинтересовани страни на територията на Бургаска област е изключително подходящо за утвърждаването на методиката на социалният франчайзинг в сектор "Туризъм". На тази територия туризма е основен поминък и преобладаваща сфера на трудова заетост. Моделът на социалният франчайзинг, чрез специфичния си алгоритъм за създаване на партньорства и взаимо подпомагане при изпълнение на различните бизнес дейности и бизнес транзакции е подходящ за териториално разширяване в нови населени места или пък курортни зони. Аналогична е ситуацията с трансферирането, адаптирането и внедряването на иновативната социална практика - онлайн бизнес модели и електронна търговия в област Пловдив. Там социалните предприятия се намират основно на територията на областния център. Чрез модела на социалният франчайзинг за онлайн маркетинг и продажби на предлаганите от социалните предприятия продукти и услуги ще могат да бъдат организирани франчайзенгови звена и в други населени места на Пловдивска област. За изпълнението на така поставени цели за разпостранение на постигнатите положителни резултати при трансферирането и внедряването на социалните иновации и в Пловдивска и Бургаска област ще организираме фокус групи от заинтересовани страни. По време на провеждането на тези събития представители на целевите групи от двете общини ще запознаят присъстващите младежки работници с възможностите за териториалното разширяване на франчайзенговите модели и в други населени места. Също така ще бъдат подготвени два сборника описващи реално функциониращи и действащи модели на социален франчайзинг в туризма и онлайн бизнеса - "Социален франчайзинг" . Те ще съдържат и допълнителна литература, документи и образци за сключване на франчайзенгови споразумения и ще стимулират и подпомагат заинтересованите страни за включване в съответните модели на социално предприемачество. 4 000.00 4 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).