Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

Evermore Ltd is a microenterprise in Sofia from the ICT industry. The main markets of the company are outside the country. In the present project, the candidate will bring together a team of highly qualified experts in the field of ICT, Mathematical Modeling and Programming that will jointly develop and test a pilot innovative product - SaaS solution (Software-as-a-Service) that serves as a tool for local governments to share government data. The innovative service aims to simplify communication between local authorities and road users. Within the project, the team will develop innovation to the level of technical readiness TRL 6.

The purchase of tangible and intangible assets, as well as the use of external consultancy services, outsourcing services, and innovation testing services necessary for the development of the prototype,  are foreseen.

The project will be implemented in partnership with a scientific organization - the Faculty of Mathematics and Informatics at the Sofia University "St. Kliment Ohridski". By its very nature, the innovation is a software as a service and is a novelty on the national and European market and is also an industrial research.

The individual solution falls within the priority area of "Big Data, Grid and Cloud Technologies" from the IS3 thematic area "ICT and Informatics", which makes it a priority for the SW Region where the project implementation is located (Sofia).

As a result of the implementation of this project, the following outputs will be achieved:
1. Industrial research carried out to create new models, algorithms, and methods for:
- Effective tracking of the GPS location and real-time alerts for roadworks on forecasted routes.
- Research on the processes, tasks, systems, and activities of local administrations in relation to the roadworks and the behavior of road users.
2. Acquired tangible and intangible assets needed for the development of the innovation.
3. Created and tested prototype.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, измервания и изпитвания, необходими за разработването на продуктовата иновация: Настоящата дейност включва провеждането на индустриални научни изследвания за създаването на иновативна софтуерна платформа. Иновацията, разработена по този проект е SaaS решение (Софтуер като услуга), което служи като инструмент за местните власти да споделят правителствени данни. To има за цел да опрости комуникацията между местните власти и участниците в движението по пътищата. С иновативния продукт, местните власти ще могат да информират обществеността за планирани и текущи пътни ремонти и строежи, засягащи трафика в техния район. Дейността ще се осъществи на следните фази: 1. Подбор на квалифицирани експерти за попълване на екипа на проекта и избор на консултанска организация - 1 месец. 2. Провеждане на научни изследвания и създаване на метод за ефективно следене на GPS локацията и предупреждаване в реално време за ремонтни дейности по прогнозираните вероятни маршрути, в зависимост от направлението, историята на придвижване и навиците при избор измежду алтернативни маршрути - 2 мес. 3. Провеждане на научни изследвания на процесите, задачите, системите и работата на местните администрации по отношение на извършваните ремонтни дейности на пътищата и свързаните с това дейности по дисеминиране на информация - 2 мес. успоредно с фаза 1. 4. Провеждане на научни изследвания на процесите, задачите и поведението на ползвателите на пътищата по отношение на реакциите им при сблъскване с извършвани ремонтни дейности на пътищата - 2 мес. успоредно с фази 1 и 2. 5. Създаване на модели и алгоритми за поведението на потребителите и интегрирането на biг data в cloud решение - 2 месеца и ще започне един след края на фази 1, 2 и 3. 6. Разработване на потребителски сценарии и работни потоци на потребителите - 1 месец, след края на фаза 4. 7. Разработване на документация за превръщане на математическите модели и алгоритми в желаните функционалности - 1 месец, след края на фаза 5. 8. Фасилитиране и модериране на процесите по иновативна продуктова разработка - тази фаза ще се извърши от външна консултантска организция с голям опит в консултирането при разработването на иновативни софтуерни продукти и услуги - 6 месеца и ще се осъществява успоредно с фази 2 до 6. Общата продължителност на дейността е 7 месеца, като някои от фазите се извършват успоредно с други, както е описано по-горе. В настоящата дейност ще се включат активно всички предвидени по проекта експерти. Нашият научен екип използва т.нар. “Задвижван от тестовете процес по разработка на иновации” (ЗТПРИ), при който се разчита на множество повторения в много кратки цикли на разработка. Целта на тези цикли е да се осигури простота и ефикансност на изследванията, докато в същото време се изпълняват всички функционални изисквания, предвидени в заданието. Фундамент е включването на всички експерти, за да са наясно какви ще са техните задачи, да дадат ценна входяща инфорамция и знание на другите експерти в проекта. Настоящата дейност предвижда достигане на значителен научен напредък в областта и е основа за създаване на иновациите в софтуерната архитектура, алгоритмите, техниките и компонентите на иновативния продукт. Предвидено е разработването на математически модели и алгоритми за постигане на желаните функционални цели, превръщането на тези модели и алгоритми в основа за код и гарантиране, че желаните цели могат да бъдат постигнати. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 3, 4 и 5, както и за общата цел на проекта. Всички планирани научни изследвания са от особено значение за разработване на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението му. Стъпки: - Подбор на квалифициран персонал - 1 месец - Период на заетост на експертите - 6 месеца - Работа по научно-изследователските дейности със - закупваните ДМА и ДНА по дейност 2 - Избор на външни услуги - консултантски услуги по фасилитиране и модериране на процесите по иновативна продуктова разработка 168 629.15 0.00
Придобиване на дълготрайни материални активи (ДМА), необходими за разработването на иновативния продукт : Настоящата дейност включва придобиването на следното оборудване, представляващо дълготрайни материални активи, необходими за провеждането на научните изследвания и разработването на прототипа: 1. Мобилна компютърна конфигурация - 7 броя, със следните технически спецификации: - Intel Core i7 dual‑core процесор на 3.5 GHz (Turbo Boost up to 4 GHz) - 16 GB of 2 133 MHz LPDDR3 памет - 256 GB SSD - 13.3" (диагонал) LED дисплей с IPS технология и основна резолюция от 2560 x 1600 пиксела до 227 пиксела на инч. 2. Екран – външен - 7 броя, със следните технически спецификации: - 27 "(диагонал) 5K монитор с IPS технология - яркост 500 cd / m² Подробни технически спецификации на оборудването са описани в Приложение Ж. Оборудването ще се използва от екипа на кандидата - експерти 3, 4, 5, 6, 7, 8 и 9. То ще бъде обслужвано и конфигурирано от експерт 2. Експерт 1 ще използва наличното оборудване на партньора. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1 и 2, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДМА са изцяло свързани с провеждането на научните изследвания и разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността, са: - избор на изпълнител за доставка на оборудването (ДМА 1 и 2) - 1-ви месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на оборудването - 2-ри и 3ти месец от изпълнение на проекта. 54 733.00 0.00
Придобиване на ДНА, необходими за разработване на продуктовата иновация : Настоящата дейност включва доставката на следните видове специализиран софтуер, представляващ дълготрайни нематериални активи, необходими за разработването на продуктовата иновация: 1. Платформа-като-услуга за изграждане, пускане в действие и опериране на приложения в cloud – 1 лиценз. Използва се за интегриране, тестване и пускане в действие на cloud технологии 2. Софтуер за следене на отработено време – 9 лиценза - управление на разходите при разработката. 3. Софтуер за екипна комуникация – 9 лиценза - за комуникация на членовете на екипа 4. Онлайн софтуер за финансово управление на иновативни проекти – 1 лиценз - бюджетиране и управление на разходите по иновативната разработка. 5. Софтуер за създаване, споделяне и колаборация – 9 лиценза - създаване и споделяне на файлове и колаборация. 6. Софтуер за управление на ИТ проекти и екипи – 1 лиценз - управление на ИТ проекта и различните под-екипи в рамките на общия екип. 7. Софтуер за създаване на дигитален дизайн – 4 лиценза - създаване на дигиталните активи, wireframes (скелетите), дизайна на софтуерния прототип. 8. Софтуер за проучване на потребителския опит, при крайния потребител – 1 лиценз - за тестване на различни дизайн хипотези и елементи. 9. Софтуер за сътрудничество между дизайнери и програмисти в процеса при преминаване на проекта от дизайн към код – 1 лиценз - колаборация между дизайна и програмирането. 10. Софтуер за разработване на прототипи и работна среда за изпробване и обсъждане на идеи – 1 лиценз - за разработка и тестване на различните фази на прототипа 11. Софтуерен пакет за графична обработка – 2 лиценза - за създаване на графични елементи на софтуера. Всички 11 вида софтуера ще се въведат в експлоатация и ще се инсталират от екипа на проекта и ще се използват за разработката на прототипа и провеждането на научно-изследователските дейности, както и за провеждане на някои от тестовете. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1 и 2, както и за общата цел на проекта. Планираните за доставка ДНА са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпките, необходими за изпълнение на дейността, са: - избор на изпълнител за доставка на дълготрайните нематериални активи - 1-ви месец от изпълнение на проекта - доставка и въвеждане в експлоатация на дълготрайните нематериални активи - 2-ри и 3-ти месец от изпълнение на проекта. 32 677.28 0.00
Създаване и тестване на прототип: Настоящата дейност включва разработването и тестването на прототип на софтуерната система. Фазите, през които ще премине изпълнението са: 1. Концептуализиране на база на проведените научни изследвания - в тази фаза всички членове на екипа се събират, за да обобщят информацията от проведените изследвания и да генерират идеи и графики за осъществяване на разработка. Работата се води от професионален консултант - фасилитатор. Резултатът от фазата е детайлен потребителски интерфейс на решението на хартия. 2. Съдаване на wireframe (скелет на софтуера) - в тази фаза дизайнерите и програмистите от екипа поемат създаденото от екипа решение на хартия в предишната фаза и го превърщат във скелет на софтуера със ниска точност. Wireframes (скелетите) са схематични чертежи на потребителския интерфейс, които изобразяват оформлението на интерфейса и подредбата на съдържането. Тези скелети се създават с цел да се тестват от потенциални потребители. Експерти 1, 3, 4, и 5 ще тестват тези страници на интерфейса заедно с потенциални потребители в няколко различни сценария. Целта е да се валидират идеите и да се придобие информация за откриване на посоки за подобряване на работните потоци в софтуера и оформлението. 3. Прототипиране на wireframe (скелета) - UX/UI дизайнера заедно със софтуерните инженери и програмиста ще превърнат скелетите в интерактивни, с възможност за кликане, високо-качествени прототипи със симулирани функционалности. В тази фаза графичният дизайн, подредбата и оформлението на софтуера изглеждат като истинска система и се визуализира цялото съдържание, което ще се появява във финалния дизайн. В тази фаза ще се ангажира и външен изпълнител за популиране на софтуера с необходимите бази данни и съдържание, за да работи в последсвтие. Тук все още не се прилага логиката на софтуера (алгоритми, модели и методи). В тази фаза Експерти 1, 3, 4 и 5 ще тестват компонентите на потребителския интерфейс, както би трябвало да изглеждат, когато прототипът е завършен, включително и с потенциални потребители, с цел събиране на обратна връзка и подобрения преди преминаване към програмирането. 4. Програмиране на прототипа - в тази фаза софтуерните инженери, програмиста и UX/UI дизайнера ще превърнат wirеframe прототипа в самостоятелен, работещ софтуерен прототип с имплементирана логика от научните изследвания и всички фази преди това. Софтуерът ще бъде базиран на HTML5, SCSS, JavaScript и Ember.JS. Тук отново ще се проведат тестове с експерти 1, 3, 4 и 5, както и с потенциални потребители. 5. Тестване на прототипа - тестването на прототипа в релевантна среда ще се извърши от външна фирма - изпълнител, която ще може да симулира натоварване от хиляди потребители, така че да се тества дали решението работи при голям обем от заявки. В тази фаза ще се направят и тестове с реални потребители или така нареченото демонстиране на технологията в индустриално-релевантна среда. Водещи представители на потенциалните пазари ще изпробват този “ранен” продукт (прототип). Външната организация ще изпълни и тестването на качеството на софтуера на прототипа (QA). В рамките на изпълнението на цялата дейност, техническото лице - Експерт 2 ще се грижи за безпроблемната работа на хардуера и софтуера, използван за разработката на прототипа. Настоящата дейност допринася за изпълнение на специфични цели 1, 2, 4 и 5 както и за общата цел на проекта. Планираните фази на изпълнение на дейността са изцяло свързани с разработката и тестването на прототипа и по този начин представляват интегрална част от изпълнението на проекта. Стъпки за изпълнение на дейността: - Период на заетост на експертите - от 10-ти до 21-ви месец - Програмиране на софтуера от 14-ти месец - Работа по прототипа с придобитите ДМА и ДНА по Дейности 2 и 3 от 10-ти месец - Популиране и интегриране на софтуера с бази данни и съдържание - 13-ти месец - Провеждане на тестове - от 11-ти месец - Ползване на консултантски услуги от 10-ти до 21-ви месец 391 094.75 0.00
Визуализация на проекта : Дейността включва осигуряването на необходимите мерки за визуализация и публичност на проекта. Целта на дейността е да бъдат спазени отговорностите от задължителен характер за бенефициентите по ОП “Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 г., за информиране и публичност на изпълняваните дейности в рамките на настоящото проектно предложение. При стартиране и изпълнение на проекта ще бъдат стриктно спазвани насоките от “Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.”, в частите отнасящи се до настоящото проектно предложение, за да се постигнат на целите на тази дейност. Кандидатът е длъжен да постави най-малко един плакат с информация за проекта, в който да бъде спомената финансовата подкрепа от ЕС, съгласно т. 3.4. от Единния наръчник, за да бъдат информирани участниците и обществеността за ролята на Европейския съюз и държавата в реализацията на настоящия проект. При закупуване на машини, обзавеждане или оборудване, кандидатът е длъжен да постави информационни стикери, съгласно т. 3.12 от Единния наръчник. Също така, фирмата-кандидат е длъжна да публикува на подходящо място в своята Интернет страница, когато такава съществува, подробна информация за одобрения за финансиране проект. Тази публикация трябва да бъде направена в рамките на два дни от сключването на договор за финансиране и да съдържа най-малко посочената в т. 3.10 от Единния наръчник информация. Бенефициентът е длъжен да отчита мерките по информация и комуникация, чрез необходимите доказателствени материали съгласно т. 4 от Единния наръчник и да спазва изискванията за визуализиране на логото, наименованието и слогана на финансиращата програма, съгласно Раздел 6 на Единния наръчник. Настоящата дейност ще се извърши на следните етапи: 1. Публикуване на информация за проекта на интернет страницата на кандидата в срок до два дни от сключването на договор. 2. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на кандидата 3. Изработване и поставяне на твърда информационна табела с размер не по-малък от формат А3 в офиса на партньор 1. 4. Изработване и поставяне на информационни стикери, след като предвиденото в проекта оборудване е закупено и доставено. 5. Събиране и предоставяне на Управляващия орган на доказателствени материали за предприетите мерки по информация и комуникация. 342.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).