Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 352 TREES
Български

Programme: Recovery and Resilience Plan

Planning region: All

Description

The project proposal complies with the principles of economy, efficiency, and effectiveness, as the proposed project was developed under project readiness option: Option 1 "Projects in a full extent of project readiness": energy Audit of the External Lighting System(s) carried out and a Detailed design elaborated and approved according to the regulatory requirements;
The energy efficiency audit was prepared in accordance with the ordinance under Art. 57, para. 6 of the Energy Efficiency Act (EEA) and in compliance with the requirements of the standardization document for street lighting CEN/TR 13201-1, and Bulgarian standards for street lighting: BDS EN 13201-2, BDS EN 13201-3 and BDS EN 13201-5. For the purposes of this procedure, an estimate of the saved greenhouse gas emissions was calculated at an emission factor of 1.18 tCO2 / MWh after conducting an energy efficiency audit.
The Energy Efficiency Audit and the Working project contain a selection of lighting classes, specifying technical requirements, to include the calculation of lighting and energy efficiency indicators in accordance with the standard document for street lighting SD CEN / TR 13201-1 and Bulgarian standards for street lighting Lighting: BDS EN 13201-2, BDS EN 13201-3 and BDS EN 13201-5.

The technical parameters and investment costs set out in the Working project are consistent with the technical parameters that calculate the energy saving and greenhouse gas emissions indicators and the investment costs in the Energy Efficiency Audit Report and produce good results.
The technical and economic evaluation of the envisaged energy-saving measures was carried out according to the criteria for technical and financial evaluation of the "RENEWABLE ENERGY, ENERGY EFFICIENCY, ENERGY SECURITY PROGRAMME" Rehabilitation and Modernization of Municipal Infrastructure - Systems for External Artificial Lighting of Municipalities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление и координация на проекта: Методология за управление и координация на проекта, при спазване на: • Стриктно спазване на законодателните изисквания • Ефикасност и обоснованост на разходите • Прозрачност и обективност при подбора на доставчиците • Надежност – предприемане на действия. Водещи до съществени и осезаеми положителни резултати. • Устойчивост на резултатите – постигнатите ефекти да бъдат трайни и с дългосрочно икономическо и социално въздействие. • Публичност – ще се осигури максимална разгласа за получената помощ от ЕИП. • Периодична вътрешна оценка и непрекъснат контрол на изпълнението • Предложената методология е изцяло съобразена с добрата практика за изпълнение и управление на проекти. Спазването на изброените принципи ще гарантира успешно и коректно изпълнение на проекта и постигане на поставените цели. 1. Ръководител на проекта - роля и отговорности: - управлява екипа на проекта; - осъществява комуникацията с Управляващия орган; - ръководи срещите на екипа; - подписва договорите с техническия, административен екип и с подизпълнителите; - извършва мониторинг по изпълнението на тръжните процедури за избор на подизпълнители по проекта; - ръководи срещите на екипа за вътрешен контрол и мониторинг; - води връзките с медиите и пресконференциите. 2.Технически експерт: -отговаря за цялостното изпълнение имониторинг на работите, свързани с техническото изпълнение и СМР-та по проекта -отчита се през ръководителя на проекта за напредъка на работите, свързани с техническата реализация на проекта 3. Финансов експерт – роля и отговорности: - организира счетоводната отчетност по проекта; - изготвя своевременно финансовите отчети и отчетите за потвърждение на разходите и др., съгласно изискванията на Управляващия орган; - участва в изготвяне на междинни и финални отчети на финансовите дейности по реализацията на проекта, следи сроковете за плащанията на всеки етап. - организира съхранението на финансовата документация по проекта. - подпомага звеното на вътрешния одит при подготовка на одитния доклад на проекта. 7 531.05 0.00
Строително-монтажни работи: Oбщина Радомир има разработен технически инвестиционен проект. Предвижда се подмяна на всички улични осветители на територията на град Радомир и селата Дрен и Друган. Предвиденото УО за доставка и монтаж по населени места е: 1336 осветителя за град Радомир, 520 осветителя за село Дрен и 250 осветителя за Друган. Основните дейности предвидени в него са следните: 1. Подмяна на осветителните тела с по-съвременни, по-енергоефективни LED такива; 2.Замяна на работната схема и оборудването, подобряващо работата на фотоволтаичната система 834 000.00 0.00
Строителен надзор по време на строителството: Изпънителят, който упражнява строителен надзор ще носи отговорност за дейностите и задълженията му като участник в инвестиционния процес, регламентирани в чл. 166 и чл. 168 от ЗУТ, както и за тези произтичащи от чл. 178 от ЗУТ. Строителният надзор се изпълнява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ, изискванията на Наредба № 3 от 2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, с отчитане на изискванията на Наредбата за съществените изисквания към строежите и оценяване съответствието на строителните продукти и всички законови и подзаконови нормативни актове в областта на строителството в България. Лицензираният строителен консултант ще следи за правилното и точно изпълнение на работите, посочени в техническите описания към договорите с Възложителя и инвестиционните проекти, спазването на нормативните разпоредби за изпълняваните работи, изпълнените количества, изпълнението на договорните условия, спазването на приетия график за изпълнение, за дефекти, появили се по време на гаранционния срок. 50 400.00 0.00
Авторски надзор: Авторският надзор ще се осъществява в задължителния обхват съобразно изискванията на ЗУТ за СМР в обхвата на проекта. Цел на дейността: успешно изпълнение на инвестиционния проект и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството и съгласуване на екзекутивите. За това Възложителят сключват договор с проектанта да упражнява авторски надзор по време на строителството. Целта на този надзор е да следи дали точно се изпълнява инвестиционния проект. Дейността на проектанта при осъществяване на този надзор обезпечава успешното изпълнение на проекта и законосъобразното подписване на всички актове и протоколи по време на строителството, както и съгласуване на екзекутивите. Дейността по упражняване на авторски надзор се осъществява до получаване на Разрешение за ползване на обекта/Удостоверение за въвеждане в експлоатация. 24 000.00 0.00
Дейности за информираност и публичност: Изготвяне на дейности по информация и публичност Всички дейности по информация и публичност са съобразени с член 34, ал. 2 „Информация, комуникация и публичност“ от Регламент (ЕС) 2021/241 на Европейския парламент и на Съвета от 12 февруари 2021 година за създаване на Механизъм за възстановяване и устойчивост, получателите на финансиране от ЕС следва да посочат неговия произход и да осигурят видимост на това финансиране. Дейностите по информация и публичност са за да се: - гарантира възможно най-широко разпространение на информация и за да се повиши информираността и прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициерите и постиженията; - повиши осведомеността на широката общественост относно съществуването на Норвежкия финансов механизъм; 10 828.96 0.00
Изготвяне на доклад за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност за доказване на постигнатите резултати: За целите на отчитането на постигнатите резултати по настоящото проекто предложение след приключване на дейностите за СМР, в рамките на окончателното отчитане на изпълнявания договор за финансиране на одобрената инвестиция, община Радомир ще представи доклад от сертифициран енергиен одитор (лица от регистъра по чл.44 ал. 1 от Закона за енергийна ефективност) за оценка на резултатите от изпълнени мерки за енергийна ефективност, чрез който да се докаже потреблението на първична енергия и постигнатите спестявания от обновяването. 9 600.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).