Дейност 1: "Учредяване на МИГ за кандидат местно партньорство, в което не участва МИГ": Дейността е неприложима за територията на Община Ардино, тъй като през програмния период 2007- 2013г. е изпълнена Стратегия за местно развитие от СНЦ "МИГ Ардино" ( покриваща територията на цялата Община Ардино) и в програмен период 2014-2020г. е в изпълнение на СВОМР на СНЦ "МИГ Ардино - Джебел" . ( покриваща територията на двете общини Ардино и Джебел).
За програмен период 2021-2027 се възнамерява учредяване на нов МИГ Ардино - Неделино, покриваща териториите на Община Ардино и Община Неделино - т.е частично нова територия в която не е приложен подхода ЛИДЕР/ВОМР.
Инициаторите са Местно партньорство Ардино (с партньори: Народно Читалище „Родопска искра 1961”, с БУЛСТАТ 108063110 със седалище и адрес на управление с.Жълтуша, общ.Ардино и «СОЛАК М.С.» ООД с БУЛСТАТ 108515544 със седалище и адрес на управление с.Бял Извор, общ.Ардино, Община Ардино с БУЛСТАТ 000235750, със седалище и адрес на управление гр.Ардино, ул.“Бели брези“ №31) и Местно партньорство Неделино (Местно партньорство- Неделино с партньори: Община Неделино с БУЛСТАТ 000615043, със седалище и адрес на управление гр.Неделино, ул.“Александър Стамболийски“ №104, Народно читалище „Напредък- 1962“ с БУЛСТАТ 000611073, със седалище и адрес на управление с.Средец, общ.Неделино, и „ТЕДИ – АММ“ ЕООД с ЕИК 205224011, със седалище и адрес на управление гр.Неделино, ул „Стръмни рид“ №3 , които обособяват Местно партньорство Ардино - Неделино.
Партньорите (самите юридически лица): Народно Читалище „Родопска искра 1961”, с БУЛСТАТ 108063110 със седалище и адрес на управление с.Жълтуша, общ.Ардино и «СОЛАК М.С.» ООД с БУЛСТАТ 108515544 със седалище и адрес на управление с.Бял Извор, общ.Ардино, Община Ардино с БУЛСТАТ 000235750, със седалище и адрес на управление гр.Ардино, ул.“Бели брези“ №31 са членове на Управителния съвет на СНЦ "МИГ Ардино - Джебел".
СНЦ "МИГ Ардино - Джебел" ще изпълни поетите ангажименти за изпълнение на Споразумение за ВОМР - ангажиментите по подмярка 19.4 за периода на мониторинг (5 години след получаване на окончателното плащане).
Необходимостта от създаване на МИГ на новата територия, като инструмент за постигане на развитие в двете общини могат да се обобщят в следните няколко причини:
- планирането и реализацията на политики за развитие се осъществява на местно ниво, които съответстват възможно най-пълно на проблемите и очакванията на ползвателите на тези политики;
-програмните администратори са в постоянен контакт с ползвателите, което съкращава времето за вземане на решения;
- осугурява подходящо съдействие и подкрепа за изпълнението на самите проекти чрез местни специалисти практици, които координират работата по места;
-осигурява широко участие на местните хора в процеса на вземане на решения, касаящи развитието на територията;
-осигуряване на възможност за повишаване на капацитета и уменията на местното население;
- подкрепя и популяризира местната идентичност;
-създава възможности за национално и транснационално сътрудничество;
-обединява заинтересованите страни около съвместни проекти, като създаде възможност за обвързаност между дейностите и интегрираност на секторните политики;
В рамките на ностоящия проект ще се създаде Местна инициативна група /МИГ/на територията на общините Ардино и Неделино, която напълно отговаря на критериите и изискванията заложени в Програмата за развитие на селските райони 2014-2020 г.
Така създадената МИГ ще надгради постигнатите резултати до този етап, които ще допринесат в голяма степен до повишаването на качеството на живот и оживлението на териториите на община Ардино и община Неделино.Така сформираният МИГ ще бъде по-ефективен , ефикасен, тъй като ще изпълнява дейностите си в по-голяма територия и население. |
0.00
|
0.00
|
Дейност 2: "Популяризиране на процеса на разработване на стратегия за ВОМР": Местните общности на територията на община Ардино вече са добре запознати с подхода ЛИДЕР/ВОМР следствие на изпълнението на стратегиите за местно развитие (2007-2013) и за ВОМР в периода 2014-2020. Поради тези причина в рамките на тази дейност фокусът в Община Ардино ще бъде върху популяризирането на процеса на разработка на стратегията, за да могат да се включат максимално широк кръг от заинтересовани лица при изготвянето ѝ.
Местните общности на територията на Община Неделино не са запознати с подхода ЛИДЕР/ВОМР.Там тепърва предстои разясняване ролята и целите на ВОМР, както и успоредно с това популяризиране на процеса на разработване на стратегия за ВОМР на двете територии.
Предвижда се подготовката и провеждане на следните информационни събития :
- Общо 12 броя еднодневни информационни срещи/семинари за най-малко 20 участници - кафе-пауза, наем на зала - по 6 броя на територията на всяка община
- Общо 4 броя еднодневни информационни конференции за най-малко 50 участници - кафе-пауза, наем на зала, техническо обезпечаване на събитието- по 2 броя на територията на всяка община. Конференциите имат за цел запознаване на местното население със стартиране на проекта и представяне на резултатите от приключване на проекта.
Наред с информационните събития, се предвиждат и
- 6 броя публикации в регионални и местни медии, които ще бъдат направени на критични етапи на изпълнението на проекта – непосредствено след неговото стартиране и преди обществените обсъждания за подготовката на стратегията за ВОМР.
- Изготвяне и разпространение на печатни информационни материали : (табела, транспарант, дипляни, брошури) |
11 032.00
|
6 132.00
|
Дейност 3: "Обучение на местни лидери и заинтересовани страни" : В рамките на дейността са предвидени и заложени:
- 6 броя еднодневни обучения на представители на партньорите – зала, кафе-паузи, обяд, консумативи, лектор, (за най-малко десет участници) - по 3 броя на територията на всяка община;
- 8 броя еднодневни обучениа – зала, кафе-паузи, обяд, консумативи, лектор (за най-малко двадесет участници) - по 4 броя на територията на всяка община с участието на представители на публичния сектор /местна власт, представители на училища, детски градини,подразделения на централната изпълнителна власт/, стопански сектор/ представители на микро и малки предприятия, земеделски производители/ и нестопански сектор /читалища, спортни клубове, сдружения на хората в неравностойно положение, вероизповедания, и активни граждани/.
Целта на обученията е изграждане на управленски и административен капацитетза представителите на партньорите на местното партньорство ( за екипа на МИГ, който ще се сформира), както и местен капацитет за развитие на местните лидери, заинтересовани страни- потенциалните бенефициенти с проекти към Стратегията за местно развитие. |
10 552.00
|
8 808.00
|
Дейност 4:"Проучвания и анализи на територията" : В рамките на дейността е заложено изпълнение на проучване относно съдържанието и насочеността на стратегията за Водено от общностите местно развитие за територията на общини Ардино и Неделино. Проучването има за цел да подготви изработването на стратегия за ВОМР, която да отрази даденостите на местния потенциал и чрез широка дискусия да се определят приоритетите за развитие на територията на МИГ Ардино - Неделино.
Планира се да бъде изготвено 1 проучване за което ще бъде избран външен изпълнител.
Проучването ще е посветено на потребностите на местните общности, за да може да залегнат правилните мерки в СВОМР на МИГ „Ардино - Неделино“. Планира се изготвянето на анкетни карти и други способи за ангажиране на хората и насърчаване те да изразят мнението си |
3 909.00
|
7 818.00
|
Дейност 5 : "Подготовка на стратегия за ВОМР, включително консултиране на местната общност във връзка с подготовката на стратегията " : В рамките на дейността ще се изготви Стратегията за ВОМР на МИГ „Ардино - Неделино“ за програмен период 2020-2027година, съобразно заложените от Управляващите органи изисквания по отделните програми. Предвижда се за изготвянето на стратегията за ВОМР да се наемат експерти, които да консултират процеса, за не повече от 100 човекодни.Предвижда се изработване на стратегия за ВОМР в съответствие с изискванията на приложимото законодателство и добри практики в тази област.
В хода на дейността ще се изпълнят още следните поддейности:
- Организиране и провеждане на10 броя еднодневна информационна среща за консултиране с местната общност за най-малко 20 участници - кафе-пауза, наем на зала - по 5 броя на територията на всяка община
- Организиране и провеждане на 2 броя Обществено обсъждане - еднодневна информационна конференция за най-малко 50 участници - кафе-пауза, наем на зала, техническо обезпечаване на събитието по 1 брой на територията на всяка община, на които ще се дискутират проектните варианти на стратегията за ВОМР и ще се одобри окончателният вариант на СВОМР. .
Информационните срещи за консултиране, както и обществените обсъждания се предвиждат и залагат да протичат с активното участие на всички заинтересовани групи, вкл. представители на уязвими групи – възрастни хора, хора с увреждания и продължително безработни лица, и да се разискват в детайли, обсъждане и одобрение на окончателен модел на стратегическата рамка, набора от мерките, които да бъдат включени в стратегията, финансовия план и други съществени моменти и детайли на стратегията, което да доведе до отчитане във висока степен на потребностите и потенциала на територията. |
18 484.00
|
20 719.00
|
Дейност 6: "Координация на изпълнението на подготвителните дейности ". : Координацията на изпълнението на подготвителните дейности е възложена на Жасмина Фикретова Терзиева съгласно договор за извършване на определена работа (граждански договор)- служител на Общинска администрация, покриваща изискванията , подробно описани в условията за кандидатстване по настоящата процедура.
Координаторът притежава:
• завършено висше образование, степен „Бакалавър“;
• общ професионален стаж най-малко 5 г.;
• наличие на опит в разработване, изпълнение, мониторинг, контрол и/или реализиране на най-малко един проект, финансиран със средства от ЕС.
За доказване на обстоятелствата към настоящото проектно предложение са приложени: Автобиография; Документ доказващ трудов/служебен стаж, копие от диплома за завършено висше образование и документи за наличие на опит.
Основните отговорности на координатора са:
• Отговаря за цялостната организация, координация, изпълнение и управление на дейностите по проекта, водещи до постигане на поставените цели.
• Отговаря за за техническото, административното и финансовото управление на проекта;
• Осъществява наблюдението и контрола за изпълнението на договора за безвъзмездна финансова помощ и сключените договори в рамките на проекта
• Следи за стриктното спазване на времевите графици (календарния график) и фактическото изпълнение на проекта.
• Осъществява комуникацията с представителите на Партньорите по проекта, изпълнителните на договори, сключени в рамките на проекта, Кмета на общината, Общинския съвет и Управляващия орган на ПРСР 2014-2020г.
За целите на проекта е издадена Заповед на Кмета на Община Ардино за определяне на офис по проекта - помещение находящо се в имот - общинска собственост.
Със Зповед № 452 от 19.07.2022година на Кмета на Община Ардино:
е определена Стая №1, ет.3 в Бивша сграда на БКС, находяща се на ул.”Пирин”№20, гр.Ардино, собственост на Община Ардино за Офис за изпълнение на дейностите по проекта по подмярка 19.1 „Помощ за подготвителни дейности“ от мярка 19 „Водено от общностите местно развитие“ от Програма за развитие на селските райони 2014-2020 и за изготвяне на стратегия за местно развитие.
Стая №1, ет.3 в Бивша сграда на БКС, находяща се на ул.”Пирин”№20, гр.Ардино, собственост на Община Ардиное определена и за място за съхранение на проектното досие при спазването на всички изисквания за съхранение на документи.
Оборудването на офиса по проекта и режийните разходи са ангажимент на Община Ардино и няма да се поемат от бюджета на проекта. |
4 900.00
|
4 800.00
|