Организация и управление на проекта: Организацията и управлението на проекта е съвкупност от взаимосвързани дейности, насочени към постигането на поставените цели и резултати, предприети от определена отправна точка, в рамките на определено време и с конкретни ресурси, отчитайки влиянието на вътрешната и външна среда на проекта. Важна характеристика в управлението на проекта е, че това не е рутинна дейност и решаване на определен конкретен проблем, а използването на различни управленски техники и методи и организацията на различни по вид ресурси.
Управлението на проекти като управленски подход предполага въвеждане на структурирани процеси, които са разбираеми и приемливи за всички заинтересовани страни по проекта. Това може да се постигне чрез въвеждане и прилагане на инструментариум за управление на проекти. Този инструментариум трябва да съответства преди всичко на изискванията на целите на проекта, на нормативната рамка и да бъде разработен съгласно нуждите и условностите на конкретния проект. Важно място в инструментариума заемат индикаторите, които са променливи величини и служат за измерване на настъпилите промени и степента на изпълнение на поставените дейности и цели.
Включване на тази дейност в проекта, цели прозрачно му управление и изпълнение, чрез прилагане на ефективни методи на мониторинг, контрол, верификация, разплащане, осчетоводяване на разходите, администриране и докладване за нередности. Основните етапи по изпълнение на дейност 1 са:
- Планиране и дефиниране на обхвата на проекта (работна структура на задачите);
- Дефиниране на дейностите, които трябва да бъдат извършени, за да се постигнат желаните резултати по проекта;
- Планиране на ресурсите – определяне на вида и количеството на необходимите ресурси за изпълнение дейностите по проекта;
- Планиране управлението на риска на проекта – избор на подход и методи за управление на риска на проекта, идентифициране и анализ на рисковите фактори и на степента на тяхното влияние върху целите на проекта;
- Планиране на качеството – определяне на изискванията и стандартите за качествено изпълнение на проекта;
- Планиране на комуникациите – определяне на метод за комуникация между всички заинтересовани страни по проекта;
- Планиране на организацията и на хората – идентифициране, документиране и определяне на роли, отговорници и отношения за отчитане на работата по проекта;
- Планиране на доставките и услугите по проекта – определяне на вида и количеството на ресурсите, които е необходимо да бъдат предоставени на външни изпълнители;
- Разработване на план за управление на проекта – представяне на резултатите от всички процеси на планиране в един съгласуван и разбираме от всички участници документ;
- Създаване на интегриран процесен подход за изпълнение на планираните дейности за постигане на очакваните резултати;
- Осъществяване на контрол чрез проектиране на инструментариум за наблюдение и измерване изпълнението на проекта;
- Документиране на резултатите в края на всеки етап и в края на проекта.
Организацията и управлението на проекта е от изключително значение за постигане на поставените цели. Дейностите по него трябва да бъдат планирани и проектирани, така че да се осигури максимална сигурност за качественото му изпълнение.
За изпълнението на Дейност 1 от проекта ще бъде сформиран екип за организация и управление, който ще е пряко отговорен за качественото му изпълнението, в съответствие с изискванията Управляващия орган на ОП „Развитие на човешките ресурси”.
Екипът ще е отговорен за изпълнението на проекта и за неговото отчитане, за комуникацията с УО на ОП РЧР, в съответствие с длъжностните характеристики на неговите членове. Екипът ще се състои от следните длъжности:
• Ръководител на проекта
• Координатор
• Счетоводител
• Технически сътрудник
Сформираният екип ще следи за качеството на изпълнение на конкретните дейности, за постигането на индикаторите по проекта, за неговото успешно отчитане и изпращане на информация до управляващия орган с необходимото качество и срок. |
35 705.64
|
22 876.64
|
Избор на изпълнители по проекта: Дейността е необходима и задължителна за спазване разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г., изискванията на процедура BG05М9ОР001-1.002 „Активни” и приложимото законодателство.
Кандидатът не е възложител по чл. 7 от Закона за обществените поръчки (ЗОП) и при избора на изпълнители и доставчици по проекта следва да спазва разпоредбите на ПМС 118/20.05.2014 г.
По настоящия проект са планира външните изпълнители да бъдат избрани без провеждане на процедура, съгласно изискванията на чл. 7, ал. 2 и чл. 8, ал. 2, т. 2 от ПМС 118/20.05.2014 г., а именно:
-избор за предоставяне на услуги по осигуряване на публичност (3640 лв.)
-избор за доставка на лаптопи - 8000 лв.
-избор на застрахователна организация за застраховка на закупения по проекта ДМА – 100 лв.
-избор за предоставяне на услуга по наем на зали и техническо оборудване(6400лв.), кетъринг(800лв.) за събития по идентифициране, изготвяне на обучителни материали(2250лв.), обучители(7638.52лв.) и осигуряване на превод(4000лв.) за мотивационни обучения
- избор на обучител по български език |
0.00
|
0.00
|
Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 год.: Дейността е задължителна, съгласно правилата на настоящата процедура. Тя е основополагаща на целия процес по активиране на лицата от целевата група и постигане на проектните цели. Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – активиране и интеграция в заетост на младежи до 29-годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ.
Дейността започва през първия месец на проекта и отговорен за нея ще е Кандидатът – „УЕЛД КОМЕРС“ ООД. Кандидатът ще организира и проведе информационна кампания и ще ангажира физически лица в двете области, в които ще се изпълнява проекта - Плевен и Хасково, които ще извършват идентификацията на място, спазвайки Методологията за идентифициране, приложена към проекта. През цялото време ще се разпространяват информационни материали, с цел активиране на целевата група. В края на дейността ще бъде създадена база от идентифицирани лица, част от които в последствие ще се включат в мотивационните обучения.
За успешното осъществяване на дейността ще се използва съвкупност от методи и средства, съответстващи на целите на проекта и потребности на целевата група. Това ще осигури ефективно и качествено изпълнение на поставените задачи, при спазване на проектния график и при осъществяване на пряк контрол от страна на екипа за организация и управление на проекта. |
71 226.41
|
71 226.42
|
Организиране и провеждане на мотивационно обучение: Дейността е задължителна, съгласно правилата на настоящата процедура. Тя е основополагаща на целия процес по мотивиране на лицата от целевата група и постигане на проектните цели. Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – мотивиране за активно поведение на пазара на труда на неактивни младежи от целевата група, с последващи дейности за включване в продължителна заетост, обучение или връщане в образование.
Отговорен за дейността е Кандидатът и избран външен изпълнител. Част от идентифицираните по Дейност 3 представители на целевата група ще вземат участие в мотивационните обучения за активно търсене на работа. Лицата ще бъдат разделени на групи до 20 участника. Кандидатът ще контролира работата на избрания по Дейност 2 изпълнител за предоставяне на услуга по осигуряване на обучители, изготвяне на обучителни материали, превод на материалите и по време на обученията, наем на зали, техническо оборудване. Преводът ще е необходим за онази част от целевата група, за които българският език не е майчин. Съвместно с екипа за организация и управление, Кандидатът ще изготвя ежедневни присъствени списъци на участниците в обученията, ще прави снимки от дейността.
Дейността е необходима за постигане на целите на проекта за подготвяне на младите хора за професионална реализация в съвременните условия на живота и за формиране на личност, способна самостоятелно да се справя със задачите, предизвикани от промените в живота. |
19 790.88
|
19 790.86
|
Организиране и провеждане на чуждоезиково обучение и обучение за професионална квалификация: Дейността е основна и необходима за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати. След нейното приключване ще бъде подобрена конкурентноспособността и достъпа до заетост на неактивни младежи до 29 годишна възраст, чрез участие в професионално обучение.
Дейността включва организиране и провеждане на обучения по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” – обучение по български език за младежите-чужденци и професионално обучение по две професии: „Помощник в строителството” – код 582080, специалност „Основни и довършителни работи” - код 5820801, първа степен на професионална квалификация и „Заварчик” – код 521090, специалност „Заваряване” - код 5210901, първа степен на професионална квалификация. |
63 006.56
|
28 694.48
|
Осигуряване на заетост: Дейността е основна и задължителна за успешното изпълнение на проекта, за постигане на неговите цели и резултати. Дейността включва цялостния процес по назначаване и осигуряване на заетост до 6 месеца на общо 57 лица на различни длъжности при четири различни работодатели – партньори по проекта. Отговорен за дейността са партньорите по проекта – „Глобал” ЕООД – гр. Хасково, „Бетонекс – Нешков, Христов и с-ие” СД – гр. Плевен, „Трансстрой Плевен” ЕООД – гр. Плевен, „Пийо Груп” ЕООД – гр. София.
Реализирането на дейността ще допринесе пряко за постигане на целта на настоящата процедура – активиране и интеграция в заетост на младежи до 29 годишна възраст вкл., които не са нито в образование или обучение, нито в заетост, вкл. не са регистрирани като безработни лица в АЗ.
Реализирането на дейността ще спомогне пряко за изпълнение на целите на проектното предложение. След нейното приключване ще бъдат създадени устойчиви работни места и ще бъде осигурена трайна интеграция в заетост на неактивни младежи до 29 годишна възраст.
Кандидатът и партньорите – работодатели ще използват своите контакти и сътрудничество и с други компании и дружества от района, чрез които ще се опитат да осигурят заетост и на други представители на целевата група, преминали през етапа на идентифициране. Така връзката между работодателите и представителите на целевата група, особено групата на бежанците, ще се разшири и задълбочи и ще се превърне в траен механизъм на взаимодействие и подкрепа.
В случай, че партньор по проекта не изпълни задълженията си да осигури заетост на определения брой лица, то бенефициента търси начин и средства за включването на лицата в несубсидирана заетост. |
171 003.24
|
75 573.72
|
Дейности за информация и публичност: Дейността е задължителна за осигуряване на максимална информираност и пълна публичност на проекта, с цел създаване на прозрачност при реализацията на проекта и с цел информиране на обществеността за приноса на Европейския социален фонд за изпълнение на целите на проекта и респективно на целите на Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси”.
За да се осигури максимална публичност по проекта са предвидени следните дейности:
- изработване на 2 банера, който ще се ползва по време на обученията по проекта;
- изработване на 50 плакати с формат А3, показваща финансовата помощ на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта;
- изработване и разпространение на 2 000 информационни листовки за запознаване на обществеността с проекта и проектните дейности, с целите, които той си поставя и резултатите, които ще бъдат постигнати след неговото изпълнение;
- изработване на информационни стикери, които ще се поставят върху закупеното оборудване по проекта и ще показват източника за финансиране;
- публикуване на 2 платени публикация в местната преса в двата областни центъра, за представяне на целите и дейностите на проекта, целевите групи, резултатите, към които той се стреми и на приноса на ЕСФ чрез ОП РЧР за реализиране на проекта;
- публикуване на подробна информация за проекта на интернет страницата на кандидата и партньорите и периодично публикуване на актуална информация за отделните етапи от неговото изпълнение. |
3 603.00
|
2 642.25
|