Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 382 TREES
Български

Programme: Cultural Entrepreneurship, Heritage and Cooperation

Planning region: All

Description

With this project proposal, Rila Municipality applies for funding to support the "Aleksi Rilets" Museum's efforts to improve the conditions for preservation, management and presentation of cultural values. "Aleksi Rilets" Museum, as a cultural institute promotes, studies and preserves the cultural and historical heritage of the city and the settlements of the region. The funds of the museum store over 1200 fund units of movable cultural monuments. The rich cultural and historical heritage offers great potential for economic growth, increased employment and greater social cohesion. In order to use this potential, investments are needed to preserve the cultural heritage and to revive part of it, so that it can be used by present and future generations. Modernization and renovation of the museum space and renovation of the museum expositions will provide prerequisites for the presentation of the cultural values ​​of the museum in front of a wider range of stakeholders and to organize various events and exhibitions that attract new audiences. For the successful implementation of the project it is planned to implement key activities that will lead to the achievement of the set goals and results. The partnership with an organization from Norway will contribute to this. The implementation of the project will contribute to achieving the following main goals:
- Strengthening the role that culture and cultural heritage play in local and regional development with an emphasis on employment, social inclusion and cultural entrepreneurship;
- Participation of social, ethnic and cultural minorities and groups in cultural activities and improving their access to culture.
- Creation of conditions for improving the access and popularization of the cultural heritage among the local communities.
The implementation of the project activities will follow the principles of good governance, sustainable development, long-term economic growth, social cohesion and environmental protection.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Сформиране на екип за управление на проекта: За да се постигне успешно реализиране на проекта, е необходимо да бъде създаден екип за управление, който да е отговорен както за техническото, така и за финансовото изпълнение на проекта. След стартирането на проекта ще се състои среща, на която да бъдат подписани договори/издадени заповеди с членовете на екипа и ще бъдат разпределени задачите и отговорностите за всеки от тях. За успешното реализиране на проекта за срок от 18 месеца ще бъдат назначени ръководител проект, счетоводител, координатор и технически експерт. Основните качества, на които е заложено при избора на екип са инициативност, опит в управлението на проекти, опит в работа с хора, както и умения за работа в екип. Ръководителят по проекта е отговорен за организирането и правилното изпълнение на предвидените проектни дейности. Организира срещите на екипа. Ръководителят представлява бенефициента в публичните изяви и документи. Също така осъществява контрол на разходите и заедно със счетоводителя по проекта подготвят документите за отчитане и верификация. Счетоводителят по проекта е отговорен за коректното изразходване и отчитане на средствата, както и за изработването на договорите с членовете на екипа, с ключовите експерти по проекта и с външните изпълнители. Изготвя финансовата и счетоводна документация по проекта. Подготвя исканията за плащане, финалния и междинните финансови отчети. Координаторът отговаря за оперативното изпълнение на проекта, съгласува и координира дейностите и задълженията на членовете на екипа. Подготвя финалния и междинните технически отчети. Съдейства при техническото обезпечаване на предвиденото обучение, както и организиране на предвидената по проекта заетост. Изготвя месечни справки и отчети. Поддържа контакт с представителите на държавните институции и партньорите. Техническият експерт ще работи с целия документооборот, като подпомага координатора и счетоводителя при изготвяне на искания за плащане и отчети, но неговите функции няма да бъдат строго деловодни. Той ще наблюдава процеса по техническото изпълнение на ремонтните дейности, както и по доставките на оборудването и обзавеждането на музея. В колективен аспект, екипът по управление има следните функции: • работи за успешното изпълнение на планираните дейности; • определя правилата за работа, вътрешен мониторинг, отчетност и докладване; • обсъжда план-графика за изпълнение на дейностите по проекта и разработва детайлен такъв; • обсъжда графика за провеждане на процедурите по избор на изпълнители по дейности; • отчита постигнатите резултати; • верифицира изразходваните средства в рамките на проекта, съгласно изискванията на Програмата. За членовете на екипа за управление на проекта са представени попълнени автобиографии съгласно приложения образец на Програмата. С цел постигане на оптимални резултати в рамките на дейността, в екипа за управление на проекта са включени както служители на кандидата, така и външни експерти с огромен опит в управлението на проекти. 110 019.60 101 246.58
Обновяване и ревитализиране на пространствата, интериора и елементи от екстериора в Музей „Алекси Рилец“: Обновяването на експозиционни пространства и организиране на нови изложби ще даде възможност да бъде представено по-атрактивно културно-историческото наследство на община Рила. Ревитализирания обект ще предостави възможности за задържане на потока от туристи на територията на населеното място и от своя страна ще доведе до непреки икономически ползи за местния бизнес и местното население. Създаването на нова изложба, обхващаща всички исторически периоди, предполага обособяването на нови експозиционни пространства, в които да бъде експонирано културното наследство. Това ще се осъществи чрез своеобразно „преграждане“ на изложбената зала, за да се сформират т. нар. кътове за експониране. Същевременно подобряването на експозиционните пространства включва изграждане на обслужващи помещения и пространства, като: - експозиционна работилница за обработка на артефакти (лаборатория); - обособяване на фондохранилища, в които да се съхраняват материалите, които не са реставрирани и не са включени към изложбената експозиция, но биха могли да бъдат на следващ етап; - музеен магазин; - работилница за сувенири; - кътове за развитие на научна дейност; - пространство за провеждане на презентации и семинари. Пространството, което ще представя културното наследство е "Изложбената зала", намираща се на 1-ви етаж от сградата на музея в гр. Рила. Експозиционното пространство има привидно добро състояние, тъй като там са извършвани определени основни ремонтни дейности, но те не са достатъчни. Стените не са в особено добро състояние и поради тази причина са покрити с текстилен материал, който има функция да замаскира несъвършенствата. Подовата настилка е подменяна и е в сравнително добро състояние, което удовлетворява нуждите на музея. Залата и към момента се ползва за излагане на тематична музейна сбирка и поради това музеят разполага с част от необходимите витрини за осъществяване на пълноразмерна постоянна музейна експозиция. Към изложбената зала се числи и мястото на музейния работник, който посреща посетителите на музея, което място представлява отделена чрез стъклени витрини част от общото пространство. Необходимо е от гледна точна на посещаемостта и начина на движение на посетителите в обекта главният вход на музея да бъде преместен, а входът, който се използва към момента, да се превърне в изход и там да има своеобразен „павилион“ за продажба на сувенири и други подобни. Движението на посетителите в изложбената зала би могло да се преструктурира в лабиринтна форма, за да може да се разглеждат последователно експонатите от съответните епохи, а не както е към момента – позиционирани витрини само в единия край на помещението без точна ориентация и насочване на посетителите. 188 288.74 60 252.01
Организиране и представяне на нова постоянна експозиция чрез нови технологии и средства: От 2016 до 2020 г. в района на гр. Рила е извършено историческо и археологическо изследване чрез теренни обхождания. В следствие на това бяха открити нови археологически обекти и находки. Това доказа, че историята на гр. Рила е многообразна и богата, което се потвърждава и от движими експонати от почти всички исторически периоди, представляващи историческо и културно наследство от Праисторията, Античността, Средновековието и съвременната история на региона. Всичко това създава предпоставки за драстично увеличаване на музейните експонати и създаване на нова музейни сбирки, пресъздаващи културно-историческите и археологически особености на региона и гр. Рила. По този начин ще се даде възможност за сформиране на една чисто нова постоянна изложбена композиция от многообразните артефакти, представящи отделените периоди в развитието на ареала. Досега Музей „Алекси Рилец“ не е реализирал такава мащабна експозиция, съчетаваща артефакти от толкова много епохи. В досегашната експозиция са включени само два раздела, а именно Нова и най-нова история, като експонатите във фонда на експозицията са 83 броя. За тях са доставени и монтирани витрини и е приспособена зала, но без да е направена хронологична концепция за тяхното подреждане. Не са предвидени и обслужващи изложбената зала помещения. Монтирано е мултимедийно оборудване, което запознава посетителите с исторически факти от отделните периоди, но това е крайно недостатъчно и морално остаряло. От изложеното дотук става ясно, че е необходимо създаването на съвсем нова постоянна експозиция, за което е нужно да се приспособи помещение /изложбена зала/, като се преструктурира и оборудва съгласно новите изисквания. Тя ще следва хронологичен тематико-експозиционен план съгласно, който се обособяват четири раздела: - Праистория; - Античност; - Средновековие; - Възраждане, Нова и най-нова история. Първото обособено помещение в реновираната зала е преддверието, в него посетителите ще се запознават с историята на района посредством информационни табели и мултимедийни устройства. Следва раздел „Праистория“. В него ще бъдат показани предмети от бита: керамични съдове, както и фрагменти от такива, оръдия на труда, фото и писмени материали за местонахождението и състоянието на намерените обекти от този период. Раздел „Античност“ условно ще бъде разделен на три периода: Предримски, Римски и Късноантичен. В него освен предметите от бита (съдове, оръдия на труда, въоръжение и апликации) ще бъдат показани и два от намерените надписи, архитектурни елементи (бази, капители, фрагменти от колони, мраморни пластики). Раздел „Средновековие“ – централно място в този раздел ще заема копие от дарствената грамота на цар Иван Шишман от XIV-ти век, пряко свързвана с историята на този район. Особено важна част от този раздел е и експонираният в близост до музея самоков от същия период. В тази зала посетителите ще може да се запознаят и с историята, архитектурата и живописта на построената в началото на XII век църква „Архангел Михайл“ и със съдействието на екскурзовод да я разгледат. Ще бъдат показани апликации, монети и съдове от същия период. В раздел „Възраждане, Нова и най-нова история“ ще бъдат представени национално-освободителните борби на българите от този район, въоръжение, предмети от бита и оръдия на труда. Традициите и обичаите ще бъдат представени с богат снимков и текстови материал. За постигане на пълна ефектност на експозицията, ще бъде доставено оборудване и обзавеждане за представяне на включените в експозицията артефакти. Именно чрез доставените нови технологии и средства ще бъде осигурен иновативен подход при представянето на културно-историческото наследство - 3D модели и 360-градусова камера. Музеят ще бъде домакин и на гостуващи изложби от други регионални музеи, за да се постигне максимално разнообразие и интерес от страна на потенциалните посетители, което от своя страна би оказало положително влияние върху интензитета на посещаемост и достъпа до културно наследство. 255 499.97 0.00
Създаване на нови услуги и продукти, свързани с представяне на културното наследство и насочени към разширяване на обхвата на публиката и привличане на нова такава: Освен новата постоянна експозиция, която е насочена към широката общественост, културното наследство може да бъде достъпно за представителите на разнообразни целеви групи и да бъде насочено към разширяване на обхвата на публиката и привличане на нова такава. Това е възможно с прилагането на комплекс от мерки и поддейности: 1. Подобряване на достъпа на хора с увреждания до културното наследство - Община Рила със собствени средства ще осигури условия за лесен достъп до Музей "Алекси Рилец" на лица с увреждания и невъзможност за самостоятелно придвижване. За целта ще бъдат извършени дейности по монтиране на рампа за улеснен достъп на инвалидни колички, която ще се използва и от майки с бебета и малки деца, ползващи колички. 2. Инициативи за привличане на детска и родителска публика - създаване на работилница за сувенири за деца, работилница за сувенири за възрастни, магазин за сувенири, изработени в музейния обект, автентични за района и културното му наследство. По този начин деца и родители ще творят и ще се забавляват в една различна от семейната среда, в която ще могат да проявят творчество и креативност. Изработените от децата и родителите сувенири ще бъдат продавани в магазина за сувенири, но приходите от тях ще се даряват за значими обществени каузи и благотворителни инициативи. Така децата и семействата ще допринасят за общественото благоденствие, участвайки пряко или косвено в разрешаване на социално значими проблеми. 3. Личностно развитие и превенция на отпадането от образование за деца и ученици - целта на тази мярка е да се създаде подходяща среда за провеждане на образователни и творчески занимания чрез обособяване на пространства в Музея и осигуряване на подходящо обзавеждане и оборудване. Това ще бъде подпомогнато чрез разработване на образователни програми с културно-историческа и творческа насоченост. Тази поддейност ще провокира любопитството на децата към историята и запознаване с начина на живот на хората в древността и по земите в района. Ще се обогатят познанията в областта на историята и познанията за родния край, както и ще се подобри достъпа на децата от ромската общност до културни събития и изложби. Това ще провокира интереси и любознателност у децата, като по този начин ще създаде предпоставка за намаляване на отпадащите ученици от малцинствени групи от задължителните форми на образование. 4. Сътрудничество с местните образователни институции - създаване на партньорски взаимоотношения с основно училище "Авертий Попстоянов" и обединена детска градина "Д-р Тодора Миладинова" в гр. Рила чрез провеждане на специализирани часове с гост-лектори от музея и партньора с цел представяне на местното културно наследство и любопитни културно-исторически факти за Норвегия; 5. Културно и научно обогатяване чрез тематични конференции със студенти, представящи научните си разработки, свързани с културното наследство в региона - предвидено е и обособяване на помещение (зала за конференции) за провеждане на разнообразни събития с цел популяризиране дейността на музея, обмяна на опит, беседване по определени исторически въпроси, провеждане на срещи, конференции и семинари с учени и студени от областта на културата, историята, археологията и др. Чрез изпълнението на поддейностите ще се постигне: - осигуряване на равен достъп до културното наследство за всички целеви групи и общности; - разширяване на обхвата на Музея чрез привличане на нова публика; - провокиране на интерес към културно-историческото наследство в целевите групи; - създаване на подходяща среда за провеждане на образователни и творчески занимания; - опазване и предаване на местната история като част от културно-историческото наследство; - възпитаване на нравствени добродетели, родолюбие и познаване на историята; - разширяване на партньорската мрежа на Музея чрез съвместни действия с местните образователни институции; - алтернативна възможност за прекарване на свободното време и социализиране на подрастващите, децата и младежите. 5 000.00 8 835.97
Осигуряване на устойчива заетост: Дейността по същество представлява инвестиция в човешкия капитал и професионалния капацитет на Музей „Алекси Рилец“, като от една страна дава възможност за заетост и интегриране на пазара на труда на безработни и неактивни лица, а от друга - възможност за музея да подобри качеството на предоставяните услуги и да повиши своята конкурентоспособност. Чрез дейността ще се постигне подобрено управление и представяне на културното наследство и привличане на нови публики, посредством осигуряване на устойчива заетост. За целта по проекта ще бъдат разкрити четири нови работни места за следните длъжности: 1. Ръководител лаборатория за консервация и реставрация - код по НКПД 1349 7014; Ръководителят ще изпълнява отговорните дейности по реставриране и съхраняване на културно-историческите артефакти, без които организирането на нито една експозиция не би било възможно. Той ще отговаря за обособената по проекта лаборатория. 2. Маркетинг мениджър - код по НКПД 1221 6004; Служителят на тази длъжност ще е отговорен за популяризирането на основните дейности на Музея чрез осъществяване на дейности по реклама и връзки с обществеността. Освен това ще отговоря за културния обмен с институции в страната и в чужбина. 3. Музеен педагог - код по НКПД 2621 6011; Освен че ще придружава посетители при посещение в музея, музейният педагог ще провежда образователни мероприятия за деца и ученици. Той ще участва активно в заниманията в изградените по проекта кът и работилница за деца. Чрез своите компетентности той ще обогатява знанията на деца и ученици и ще ги мотивира стремежа им към опознаване на културното наследство. 4. Експерт, системен софтуер за бази данни - код по НКПД 2521 6003. Многобройните и разнообразни експонати и артефакти в музея изискват прилагане на систематичност при съхраняването им. Именно за това ще е отговорен този експерт. Също така ще осигурява процеса по иновативното представяне на новата постоянна експозиция чрез предвидените дигитални технологии. Към настоящия момент в щатното разписание на Музея има 2 длъжности. С новите 4 длъжности ще се изгради компетентен и ефективен екип от шестима служители в музейното дело. Разкриването на новите работни места ще позволи на Музея да привлече нови посетители и ще спомогне за подобрено управление и представяне на културното наследство. За новоразкритите работни места е предвидена заетост за период от 12 месеца, което кореспондира със заложеното задължително изискване в Поканата. Длъжностите са избрани така, че с експертността на назначените лица да се постигне устойчивост и компетентност при предлагане на услугите в сферата на представяне на културното наследство. Бенефициентът ще се насочи към кандидати (ако има такива) от уязвими целеви групи като: - хора с увреждания; - лица в неравностойно положение; - хора от различни малцинствени или етнически групи; - дългосрочно безработни и неактивни лица. Задължително изискване за новонаетите лица ще бъде да са безработни или неактивни лица. По този начин с изпълнението на проекта ще се допринесе за намаляване на безработицата в община Рила. Предвид спецификата на посочените длъжности, от значение ще са образованието, квалификацията и опитът на кандидатите. Съгласно предвидените нови длъжности, които ще бъдат разкрити с настоящия проект, е формиран и бюджет, включващ разходи за възнаграждения за всяко новоназначено лице, както и всички дължими вноски за сметка на работодателя, съгласно Кодекса на труда и Кодекса за социално осигуряване за съответната длъжност за период от 12 месеца. 93 678.24 70 258.68
Повишаване компетентностите на експертите: Дейността предвижда oбучение на ръководен и експертен персонал на бенефициента по предварително идентифицирани теми, свързани в усвояване на нови знания и умения за музеен маркетинг и културно предприемачество, също и за привличане на музейна публика. Дейността предвижда осъществяване на две тематични обучения, в рамките на които ще вземат участие представители на бенефициента. Целта е да се изгради капацитет в ръководния и експертен персонал на Общински музей "Алекси Рилец", което е предпоставка за разгръщане на потенциала на културния институт, подобрено управление и представяне на културното наследство и привличане на нови публики. Самите обучения представляват "специфични обучения" и за тяхното провеждане не следва да се спазват изискванията на Закона за професионалното образование и обучение и произтичащите от него регламентирани условия. Водещо в случая е обученията да бъдат съобразени с потребностите на експертите, а специфичният им характер произтича от специализираната компетентност, която трябва да притежават експертите в тази област. В рамките на изпълнение на дейността се предвижда организирането на две обучения. 1. Първото специфично обучение ще бъде по "Музеен маркетинг и културно предприемачество". Необходимостта от темата е провокирана от потребността на музея от насърчение и подкрепа при развиването на маркетингова култура. Планира се в обучението да се акцентира върху следните теми: - Разработване и прилагане на маркетингови планове; - Субсидии за маркетингова дейност; - Подходи към предприемачеството; - Предприемаческо управление на културни институции; - Фактори, влияещи върху предприемаческия процес; - Основни бизнес умения за културно предприемачество. Идентифицираните теми са в резултат на оценка и проучване на капацитета и нуждите на ръководния и експертен персонал на кандидата. Чрез обучението се цели усвояване на нови знания, умения и компетентности по отношение формирането на музеен маркетинг и насърчаване на културното предприемачество. 2. Второто специфично обучение ще бъде по темата "Привличане на музейна публика". С оглед спецификата на темата ще бъде реализирано задълбочено проучване и подбор на подходящи обучители, притежаващи опит в засегнатата сфера. Необходимостта от обучение на ръководния и експертен персонал на бенефициента е провокирана от нуждата за атрактивност, иновативност и познаване на спецификите на отделните целеви групи. Чрез настоящото обучение ще се изгради капацитет в експертите на музея за провеждане на занимателни и образователни дейности с цел разширяване и привличане на нова публика. В основата на дейността ще залегнат следните теми: - Популяризиране на културно-историческото наследство; - Възпитаване на гражданско и национално самосъзнание; - Създаване лице на общност; - Презентиране и самопрезентиране. Технически средства за презентиране; - Привличане и устойчивост на група; - Проучване и анализ на нуждите на целевите групи; - Взаимодействие с деца, подрастващи и уязвими групи. Заложените теми ще повишат капацитета и експертизата на специалистите за успешно взаимодействие с деца и юноши. Чрез обучението на персонала ще се постигне по - добро разбиране на нуждите на подрастващите, а чрез усвояването на нови знания и умения за презентиране ще се отговори на необходимостта от иновативност и атрактивност на реализираните в музея дейности. 24 000.00 24 000.00
Разработване на Предприемачески план: Целта на настоящата дейност е да се разработи предприемачески план за нуждите на Музей „Алекси Рилец“. Културно-историческото наследство на община Рила привлича посетители със средна и висока платежоспособност, български семейства за краткосрочни почивки, български и чуждестранни туристи. Град Рила се намира по пътя за Рилския манастир, който е обект от световно значение, вписан в списъка на ЮНЕСКО, което прави манастира интригуващ обект за посещение от страна на туристите. Монашеската обител е един от най-значимите средновековни исторически обекти в България с религиозно-исторически характер, същевременно котловината по течението на река Рилска е свързана не само с историята на Рилски манастир, а в района има и множество исторически и археологически паметници, които не са изследвани и проучени. Тук идва и ролята на Музей „Алекси Рилец“, които може да работи не само като експозиционна площ, но и като научен институт, за да може да се покажат всички значими исторически паметници, които имат отношение към историята и културата на гр. Рила, което от своя страна би привлякло още по-голям поток от посетители и туристи за музея в населеното място, тъй като развитието на музейната дейност има пряко отношение към развитието и привличането на нова публика, интересуваща се от историята и археологията. Друг начин по който музеят ще се позиционира пред потенциални посетители е чрез активност в социалните мрежи чрез маркетингови подходи и прийоми. В днешно време, за да процъфтява и да се развива всеки един бизнес, а и каквато и да е дейност, се търси помощта на маркетингови агенции и специалисти, които са запознати с начините, по които може да се привлекат и заинтригуват клиентите. Културно-историческите забележителности, природните дадености и съществуващата материална база в общината, както и направените инвестиции по проекти в културна, културно-историческа и техническа инфраструктура, са добра предпоставка за привличане на нови публики. С разполагаемия ресурс/дадености могат да се разработят и предложат няколко продукта, съчетаващи културно-исторически и екотуризъм. Основна цел на дейността е да се подкрепи Музеят за създаване на успешен управленски инструмент, какъвто е предприемаческия план. По своята същност планът ще се превърне в една от активните стъпки на местно ниво към съживяване на региона чрез популяризиране на културно-историческото наследство. Предприемаческият план ще бъде една многоаспектна програма за развитие на Музей „Алекси Рилец“ и региона. Той задължително ще включва следните елементи: - Анализ на външната среда, вкл. тенденции в музейното дело, социално-демографски фактори, очаквания на потребителите, място на технологиите, държавна политика и др.; - Анализ на вътрешната среда, вкл. материални условия, административен и експертен капацитет и др.; - Обща характеристика, търсене и предлагане на продукти и услуги, предоставяни от културния институт; - Предвиждани дейности и финансиране; - Целеви групи и заинтересовани страни, вкл. маркетингова стратегия за увеличаване на обхвата им; - План за изпълнение и времеви график; - Очаквани резултати, вкл. прогнозни целеви стойности за увеличение на посещенията на място на годишна база, прогнозни целеви стойности за увеличение на приходите и др. Посредством реализирането на дейността ще се спомогне за постигане на общата цел на настоящия проект и изпълнение на неговите специфични цели. По същество, предприемаческият план ще даде препоръки за действията, които трябва да се предприемат от страна на Музей „Алекси Рилец“ във връзка с бъдещото развитие и функциониране на музея. Изготвянето и изпълнението на разработения предприемачески план ще подпомогнат подобреното управление и представяне на културното наследство и привличане на нови публики, засилване на ролята, която културата и културното наследство играят в местното и регионално развитие. 27 000.00 25 200.00
Обмяна на опит и добри практики с партньор от Норвегия: Обмяната на опит и добри практики с партньор от Норвегия ще допринесе за постигане на общите цели на Регламента за изпълнение на на ФМ на ЕИП 2014-2021г., а именно да допринесе за намаляване на икономическите и социалните различия в Европейското икономическо пространство и да укрепи двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери. Широкото международно сътрудничество с организация от Норвегия ще донесе висока социална значимост и до фомирането на множество добри практики. Настоящата дейност е в синхрон с целите, които са заложени и в документите на ЕС – ЕК и Съвета на Европа като рамка на дейностите в този сектор и по специално – в Резолюция на Съвета, от 16 ноември 2007 г. относно Европейската програма за култура (2007/C 287/01), която залага следните стратегически цели: – насърчаване на културното многообразие и междукултурния диалог; – насърчаване на културата като творчески двигател в рамките на Лисабонската стратегия за растеж, заетост, иновации и конкурентоспособност; – поощряване на културата като жизнено важен елемент в международните отношения на Общността; Изборът на партньорската организация, участваща в настоящото проектно предложение е се аргументира от следните цели, които си поставя културния институт: - Музей "Алекси Рилец" се стреми да разшири целевите си групи, активно ангажирайки деца и подрастващи, което налага изграждане на капацитет в персонала на музея за работа с млади хора и въвеждането на нови модели на образователни програми; - Стремежът на бенефициента към насърчаване на културното многообразование и междукултурния диалог; - Превръщане на музея в общодостъпен център за образование чрез интерактивни експозиции, които запознават децата и подрастващите с културно-историческото наследство на града и страната; - Насърчаване на международното сътрудничество. За постигането на гореописаните цели, Музей "Алекси Рилец" е привлякъл за партньор образователна институция от Кралство Норвегия - Glemmen videregående skole. Училището е едно от най-големите училища за професионално образование и обучение в Норвегия. Има около 1400 ученици и приблизително 280 служители. Учениците са основно между 16-19 години, но има и възрастни. Институцията предлага различни направления на обучение - култура, изкуства и занаяти, здравеопазване и социални грижи, хранене и напитки, електроника, механика. Окръгът, на чиято територия е разположено училището е един от най-бедните в страната и има един от най-високите проценти на отпадане на ученици от образователната система на национално ниво. Следователно училището е съсредоточено върху насърчаване на мултикултурния подход в обучението, мотивирането на учениците и прилагане на иновативни подходи за привличането и задържането им. Партньорът ще участва активно и ще допринася за изпълнението на проекта с конкретна и ясно дефинирана роля: обмяна на опит и добри практики в сферата на образованието, обучението и мотивирането на деца, юноши и академичната общност. Основата за постигането на заложените в дейността цели, е поставена още на етапа на подготовка на настоящото проектно предложение - с установяването на контакти и сътрудничество с организацията-партньор по проекта и получената подкрепа за проекта, изразена с приложеното Писмо за намерение. При одобрение за финансиране на настоящия проект между Музей "Алекси Рилец" и Glemmen videregående skole ще бъде подписано Споразумение за партньорство. След старта на проекта представители на партньора от Норвегия ще проведат работна среща с експерти от музея, на която ще представят иновативни модели за образователни инициативи в сферата на културно- историческото наследство и социалния диалог. Инициативите в посока на укрепване на двустранните отношения ще продължат с организиране на посещение на две посещения. Представители от страните-донори също ще имат възможност да се запознаят с дейността на Музей "Алекси Рилец", като се планира 5 души да го посетят в рамките на проекта. 25 958.95 0.00
Публичност и информация за целите и дейностите по проекта: За постигане на ефективна комуникация и разпространение на целите, дейностите и резултатите в проекта ще бъдат съблюдавани изискванията на Регламента за изпълнението на Финансовия механизъм на ЕИП 2014-2021 г. и Наръчника за комуникация и дизайн на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. Необходимо е се популяризират възможностите, които Инструментът предлага, както и резултатите, които проектът ще постигне. Чрез реализацията на дейността ще се гарантира широко разпространение на информация, като обществото ще се запознае с възможностите, които предлага Финансовия механизъм, а същевременно ще се подчертае приносът на държавите-донори — Исландия, Лихтенщайн и Норвегия. Изпълнението на дейността ще допринесе за популяризирането на общите цели на Норвежкия финансов механизъм: - Намаляване на икономическите и социални неравенства в Европейското икономическо пространство; - Укрепване на двустранните отношения между държавите донори и държавите бенефициери; Популяризирането на дейностите по проекта ще спомогне за постигане на основната цел по Резултат 1 и на настоящия проект: "Подобрено управление на културното наследство", както и на Подрезултат 1.1: "Културно наследство, представяно в ревитализирани, реставрирани и реновирани места" - подобрени условия за опазване, управление, представяне на културни ценности и достъп до културно наследство. От ключово значение за изпълнение на дейността е ефективното разпространение на информация, повишаване на обществената осведоменост и засилване прозрачността относно дейностите по проектите, реализирани по Програма „Културно предприемачество, наследство и сътрудничество“. Във всички публикации и дейности по проекта ще се подчертава приноса на страните-донори за предоставената безвъзмездна финансова помощ. Ще се отбележи и сътрудничество между кандидата и всички заинтересовани страни по проекта - институции, организации и представители на целевите групи. Екипът по управление ще информира в писмен вид чрез техническите си отчети Програмния оператор относно извършените дейности за информация и комуникация. Дейността ще се реализира чрез използване на похватите и методите на маркетинга и рекламата. Основна цел е информацията да достигне до множество хора от различни краища на България и Европа, които въз основа на предприетите мерки ще имат възможност да я мултиплицират. Насочвайки се към целевите групи - лица с интерес към културното наследство, ученици, младежи, студенти, хора с увреждания, лица в неравностойно положение, безработни, предприемачи, хора от различни малцинства или етнически групи - проектът ще приложи мерки и подходи за достигане до тях в конкретна и логическа последователност. Един от начините за популяризиране е задължителната мярка за поддържане на актуална информация на български и на английски език, като ще се укаже безвъзмездната подкрепа на държавите донори по ФМ на ЕИП. На сайта ще бъде поставена връзка и към интернет портала на ФМ на ЕИП и НФМ – www.eeagrants.bg. 13 700.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).